Пичове, защо паднаха толкова цените на е36-ците ???
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Брат, и на двата въпроса ти отговорихме, но си знаеш твоето. Недей се сърди. Вярно, много се изписа и може би не си имал търпение за всичко.
Почвам отзад напред.
На 2 ясно ти отговорих: не е вярно. БМВ 3 2л 1995 е равно на усреднена цена на двулитрова Алфа Ромео от 1997-8 и на Двулитрова Ланча от 1999-2000 отстъпва малко по цена. Категоричен съм, прехвърлил съм стотици обяви във всякакви възможни мобилета.
Всъщност ти без да искаш ми влезе в кръвната група, тези трите и мерц най -- много следях по обяви, когато исках да си купувам автомобил.
По точка 1: струва ми се, че пак има разминаване. Ако не се лъжа, Мерцът е малко по - голям като кола. Мерцът няма 1,6 двигател и оттам средната цена ще изглежда по - висока. Дизелът на Мерцедес е недостижим, каквото и да си говорим на Бимите дизелът е аматьорско изпълнение пред разработките на Мерцедес(нищо лошо, сносен е, но МБ са водачите там). Мерцедес като цяло предлагат по - големи двигатели в гамата. И ако се загледаш при равни двигатели мерцовите са малко по - мощни. Много коли в диапазона са елеганс и подобно изпълнение, което оскъпява, а няма точен аналог. Много са и компресорите, които също са по - скъпи. Прибави към това класическият вид и педантизма към сигурността и получаваш цяла картина.
Т.е. на мен ми се струва, че въпросът ти е неточно зададен . Не е "паднало" толкова БМВ-то, просто Мерцовете винаги са си били малко по - скъпи коли! И те са паднали, и аз много се чесах по главата за сравнително нови компресори за 6-7 бинки.
И М40 винаги ще продава Е36 по - евтино. Искаше ми се да ти кажа друго...
Почвам отзад напред.
На 2 ясно ти отговорих: не е вярно. БМВ 3 2л 1995 е равно на усреднена цена на двулитрова Алфа Ромео от 1997-8 и на Двулитрова Ланча от 1999-2000 отстъпва малко по цена. Категоричен съм, прехвърлил съм стотици обяви във всякакви възможни мобилета.
Всъщност ти без да искаш ми влезе в кръвната група, тези трите и мерц най -- много следях по обяви, когато исках да си купувам автомобил.
По точка 1: струва ми се, че пак има разминаване. Ако не се лъжа, Мерцът е малко по - голям като кола. Мерцът няма 1,6 двигател и оттам средната цена ще изглежда по - висока. Дизелът на Мерцедес е недостижим, каквото и да си говорим на Бимите дизелът е аматьорско изпълнение пред разработките на Мерцедес(нищо лошо, сносен е, но МБ са водачите там). Мерцедес като цяло предлагат по - големи двигатели в гамата. И ако се загледаш при равни двигатели мерцовите са малко по - мощни. Много коли в диапазона са елеганс и подобно изпълнение, което оскъпява, а няма точен аналог. Много са и компресорите, които също са по - скъпи. Прибави към това класическият вид и педантизма към сигурността и получаваш цяла картина.
Т.е. на мен ми се струва, че въпросът ти е неточно зададен . Не е "паднало" толкова БМВ-то, просто Мерцовете винаги са си били малко по - скъпи коли! И те са паднали, и аз много се чесах по главата за сравнително нови компресори за 6-7 бинки.
И М40 винаги ще продава Е36 по - евтино. Искаше ми се да ти кажа друго...
- КУНИ
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 28.05.2006
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
Бах мама му! То ако седнат председателите на бордовете на директорите на "BMW" и "MERCEDES" на една маса няма да се препират толкова за собствената си продукция колкото ние тук за кое колко е по-по най или пък разни сходни полемики и диалози дет си хортуваме тукинка! Според мен хората (съфорумци) които са притежавали много и различни автомобили през битието си досега си кротуват и се кискат под мустак при подобни теми - мое мнение
не ангажирам никой с него. Аз чета вся и всьо с удоволствие без значка за ко става реч! Поздрави на всички вас!

D3BEP написа:.....................
Дизелът на Мерцедес е недостижим, каквото и да си говорим на Бимите дизелът е аматьорско изпълнение пред разработките на Мерцедес(нищо лошо, сносен е, но МБ са водачите там). Мерцедес като цяло предлагат по - големи двигатели в гамата. И ако се загледаш при равни двигатели мерцовите са малко по - мощни. Много коли в диапазона са елеганс и подобно изпълнение, което оскъпява, а няма точен аналог. Много са и компресорите, които също са по - скъпи. Прибави към това класическият вид и педантизма към сигурността и получаваш цяла картина.
Т.е. на мен ми се струва, че въпросът ти е неточно зададен . Не е "паднало" толкова БМВ-то, просто Мерцовете винаги са си били малко по - скъпи коли! И те са паднали, и аз много се чесах по главата за сравнително нови компресори за 6-7 бинки.
И М40 винаги ще продава Е36 по - евтино. Искаше ми се да ти кажа друго...
Eвала колега това се казва отговор

И още нещо - струва ми се, че 318ис е по мощна от всички Ц180-тки /не съм много сигурен/ същото не важи ли и за 320i vs. C220, а както и за печките 75 коня при обикновенния дизеляк на МБ срещу 90 коня на 318тдс.
И последно какво имаш предвид под "сравнително нови компресори за 6-7к "

Прости моето невежество.
п.п. Преди малко бях във форума на МБ! Е тея хора са на светлинни години от нашето малко фанатизирано общество.

поЗдрави.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Говоря, че бях засекъл С200 Компресор 96-97 година за тея пари и доста им се чудех какво ги прави толкоз евтини. След доста мислене заключих, че вероятно е поддръжката.
Иначе си прав, сравнението е по - сложно.
Мисля че двиггателят 75 коня е много стар, от 190-тката е и много бързо спира да се слага. Не съм проследявал историята му, но мисля че се среща 93 и 94.
Ето табличката с някои от двигателите, влизали в тази кола:
Engine Cyl. Power (PS)
1.8 16V S4 122
2.0 16V S4 136
2.2 16V S4 150
2.3 16V S4 150
2.4 18V V6 170
2.3 16V K S4 193
2.8 24V S6 193
2.8 18V V6 197
3.6 24V AMG S6 280
4.3 24V AMG V8 306
2.0 8V D S4 75
2.2 16V D S4 95
2.2 16V CDI S4 102
2.5 20V D S5 113
2.2 16V CDI S4 125
2.5 20V TD S5 150
Следва да отбележим, че е некоректно да сравняваме редовите четирицилиндрови двигатели на МБ с шестаците на БМВ само на база на литраж. Въпреки това както виждаш, повечето от тях успешно се справят и в това съревнование, назад са с 10-тина коня. Може би малко по - коректно в сравнението с шестцилиндровите биха стояли С200 и С230 компресор, където е силата на МБ. Те по - скоро трябва да се сравняват.
На последно място виждаш едни недостижими дизелаци. Последният даже е петцилиндров. И нека не те подвеждат първите два. Да, слаби са от днешна гледна точка. В годините, когато са били внедрени обаче са били революционни. Дотогава дизел не е достигал такава мощност с умерен литраж.
Ето и подона таблица на БМВ за сравнение.
1991-1994 316i - 1.6 L M40B18 I4, 102 hp (76 kW)
1.6L SOHC engine 102 bhp (76 kW) 0-100 km/h: 11.8 sec., top speed: 186 km/h MT
1995-1999 316i - 1.6 L M43B16 I4, 102 hp (76 kW)
1.6L SOHC engine 102 bhp (76 kW) 0-100 km/h: 11.8 sec., top speed: 186 km/h MT
1991-1999 318i - 1.8 L M40B18 I4, 115 hp (86 kW)
1995-2000 318iS/ti - 1.9 L M44B19 I4, 140 hp (103 kW)
1991-1995 320 - 2.0 L M50B20 I6, 150 hp (112 kW)
1992-1997 M3 - 3.0 L S50B30 I6 286 hp (213 kW)
1995-1998 323 - 2.4 L M52B25 I6 170 hp (127 kW)
1994-1999 320 - 2.0 L M52B20 I6 148 hp (110 kW)
1994-1999 324 - 2.4 L M52B24 I6
1991-1995 325 - 2.5 L M50B25 I6 189 hp (141 kW)
1995-2000 328 - 2.8 L M52B28 I6 193 hp (144 kW)
1995-2000 M3 - 3.2 L S50B32 I6 321 hp (239 kW)
Нищо не казвам, конкуренцията е много остра, но за мен МБ има предимство.
Но да не превръщаме темата в сравнение между двете.
Аз предпочетох бимата заради визията, заради агресивният, но не твърде претенциозен и тежкарски вид, заради спортното излъчване и удоволствието да седнеш зад централната конзола. Може би бих взел и Мерц. Друг мерц, не W202. Разликата в цената им обаче не е случайна.
И да допълня: според мен разликата в цената не произлиза от здравината и устойчивостта на повреди. Зад думите си съм готов да застана.
Може би известно значение има и някакво зацикляне на имиджа на БМВ в годините, докато МБ яко го разви и в товарните автомобили, и в яхтитте даже. Оттам и рейтингът малко вдига цената.
Иначе си прав, сравнението е по - сложно.
Мисля че двиггателят 75 коня е много стар, от 190-тката е и много бързо спира да се слага. Не съм проследявал историята му, но мисля че се среща 93 и 94.
Ето табличката с някои от двигателите, влизали в тази кола:
Engine Cyl. Power (PS)
1.8 16V S4 122
2.0 16V S4 136
2.2 16V S4 150
2.3 16V S4 150
2.4 18V V6 170
2.3 16V K S4 193
2.8 24V S6 193
2.8 18V V6 197
3.6 24V AMG S6 280
4.3 24V AMG V8 306
2.0 8V D S4 75
2.2 16V D S4 95
2.2 16V CDI S4 102
2.5 20V D S5 113
2.2 16V CDI S4 125
2.5 20V TD S5 150
Следва да отбележим, че е некоректно да сравняваме редовите четирицилиндрови двигатели на МБ с шестаците на БМВ само на база на литраж. Въпреки това както виждаш, повечето от тях успешно се справят и в това съревнование, назад са с 10-тина коня. Може би малко по - коректно в сравнението с шестцилиндровите биха стояли С200 и С230 компресор, където е силата на МБ. Те по - скоро трябва да се сравняват.
На последно място виждаш едни недостижими дизелаци. Последният даже е петцилиндров. И нека не те подвеждат първите два. Да, слаби са от днешна гледна точка. В годините, когато са били внедрени обаче са били революционни. Дотогава дизел не е достигал такава мощност с умерен литраж.
Ето и подона таблица на БМВ за сравнение.
1991-1994 316i - 1.6 L M40B18 I4, 102 hp (76 kW)
1.6L SOHC engine 102 bhp (76 kW) 0-100 km/h: 11.8 sec., top speed: 186 km/h MT
1995-1999 316i - 1.6 L M43B16 I4, 102 hp (76 kW)
1.6L SOHC engine 102 bhp (76 kW) 0-100 km/h: 11.8 sec., top speed: 186 km/h MT
1991-1999 318i - 1.8 L M40B18 I4, 115 hp (86 kW)
1995-2000 318iS/ti - 1.9 L M44B19 I4, 140 hp (103 kW)
1991-1995 320 - 2.0 L M50B20 I6, 150 hp (112 kW)
1992-1997 M3 - 3.0 L S50B30 I6 286 hp (213 kW)
1995-1998 323 - 2.4 L M52B25 I6 170 hp (127 kW)
1994-1999 320 - 2.0 L M52B20 I6 148 hp (110 kW)
1994-1999 324 - 2.4 L M52B24 I6
1991-1995 325 - 2.5 L M50B25 I6 189 hp (141 kW)
1995-2000 328 - 2.8 L M52B28 I6 193 hp (144 kW)
1995-2000 M3 - 3.2 L S50B32 I6 321 hp (239 kW)
Нищо не казвам, конкуренцията е много остра, но за мен МБ има предимство.
Но да не превръщаме темата в сравнение между двете.
Аз предпочетох бимата заради визията, заради агресивният, но не твърде претенциозен и тежкарски вид, заради спортното излъчване и удоволствието да седнеш зад централната конзола. Може би бих взел и Мерц. Друг мерц, не W202. Разликата в цената им обаче не е случайна.
И да допълня: според мен разликата в цената не произлиза от здравината и устойчивостта на повреди. Зад думите си съм готов да застана.
Може би известно значение има и някакво зацикляне на имиджа на БМВ в годините, докато МБ яко го разви и в товарните автомобили, и в яхтитте даже. Оттам и рейтингът малко вдига цената.
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
D3BEP написа:1991-1995 320 - 2.0 L M50B20 I6, 150 hp (112 kW)
1994-1999 320 - 2.0 L M52B20 I6 148 hp (110 kW)
Е как стана този фокус по-новия матор да е по-слаб от стария,я ме светни...
незнам откъде си вадил таблицата,но дори киловатите не са верни...150hp се равняват на 110kw

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
За БМВ таблицата е от английската уикипедия. Там вероятно ще откриеш итехния източник, обикновено си имат, но аз не мисля да дълбая толкова дълбоко. Според мен разликата е проблем на закръгляне и нее толкова съществена. Няма как с промяна в КВ да стигнеш два коня разлика. Трябва да махнеш полвин киловат(а досега двигател в киловати след десетична запетая аз не съм виждал), така че според мен просто се заяждаш. Вярната сметка на 110 кв е около 149 коня.
Може тук там да е +-1 кв. Смяташ ли, че това много променя общата картина?
За фокусът... Не съм много наясно.
Но мисля, че М52 се отличаваха с голямо олекотяване, както и промяна на материала от който са изработени. Така че не е невъзможно в по - новия модел мощността да е малко намаляла или запазена.
Не знам, не съм специалист, по скоро вие ще кажете, но май не е само конете важната характеристика на двигателя, или греша?
Ако таблицата е много грешна, дайте вярна.
Може тук там да е +-1 кв. Смяташ ли, че това много променя общата картина?
За фокусът... Не съм много наясно.
Но мисля, че М52 се отличаваха с голямо олекотяване, както и промяна на материала от който са изработени. Така че не е невъзможно в по - новия модел мощността да е малко намаляла или запазена.
Не знам, не съм специалист, по скоро вие ще кажете, но май не е само конете важната характеристика на двигателя, или греша?
Ако таблицата е много грешна, дайте вярна.
Последна промяна D3BEP на 09 Окт 2007, 11:34, променена общо 1 път
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Просто няма логика да правят нов двигател,по-добър уж,по-надежден със ванос,със същатата кубатура и с по-малко коне..въпроса не е в двете кончета,а принципен,надявам се си ме разбрал правилно 

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Разбрах те, но имаш ли някаква съществена корекция на данните или просто си лафим?
Не претендирам да се хвърлиш от моста за всяка цифра, друга ми е идеята.
А твоята теза веднага ще я подпаля.
Я виж това:
1995 - ? M52B25 2,5L около 168 hp
сравни с даденият по - горе:
1991-1995 325 - 2.5 L M50B25 I6 189 hp (141 kW)
За съжаление е истина. Даже и да намериш данни +- един кон и за двете
Аз не мога да споря на тази тема, спори с производителя, но явно се е случвало.

Не претендирам да се хвърлиш от моста за всяка цифра, друга ми е идеята.
А твоята теза веднага ще я подпаля.
Я виж това:
1995 - ? M52B25 2,5L около 168 hp
сравни с даденият по - горе:
1991-1995 325 - 2.5 L M50B25 I6 189 hp (141 kW)
За съжаление е истина. Даже и да намериш данни +- един кон и за двете

Аз не мога да споря на тази тема, спори с производителя, но явно се е случвало.
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Ще ти кажа тая таблица никога повече през живота си да не я гледаш,защото М52В25 през 95 не е имало...
изводите сам си ги прави до колко е прав "пройзводителя"
Ако имаш оригинална книжка към колата,виж там по каталог колко ги дават М50В20 М50В25 и М52В20 и после пак ми се хвърляй от мостове и надлези за 2-3 коня



изводите сам си ги прави до колко е прав "пройзводителя"



Ако имаш оригинална книжка към колата,виж там по каталог колко ги дават М50В20 М50В25 и М52В20 и после пак ми се хвърляй от мостове и надлези за 2-3 коня

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Ех, Мартооооо....
Не е от книжка. От 2-3 технчески сайта го гледах. Оттам извадих информацията за новият и старият 2,5 литров двигател. И годината, като обаче не се заклевам, че това е годнатав която е влязъл в колите, може да е годината на разработката му, все пак сайтовете бяха на такава тематика. И според мен е вярна, новият има по - малко коне. Но и да няма?
Хубаво, годините са сбъркани, един кон не ти излиза. Ок.
Ама аз не говоря за това?
Стига вече. Отиваме на безмислен спор. Нямам съмнение, че знаеш повече от мен за БМВ. Но не е това начина да го докажеш. Аз не пиша книга за БМВ, правя общо сравнение. И всичките години да са грешни и навсякъде да е по един кон назад или напред, това пак не ми бърка работата.
Ак озабелязваш в таблицата на МБ даже няма години. Така че те въобще не трябват за сравнението. Ако изкаш, ще си едитна поста и ще г иизтрия да не те дразнят.
Не е от книжка. От 2-3 технчески сайта го гледах. Оттам извадих информацията за новият и старият 2,5 литров двигател. И годината, като обаче не се заклевам, че това е годнатав която е влязъл в колите, може да е годината на разработката му, все пак сайтовете бяха на такава тематика. И според мен е вярна, новият има по - малко коне. Но и да няма?
Хубаво, годините са сбъркани, един кон не ти излиза. Ок.
Ама аз не говоря за това?
Стига вече. Отиваме на безмислен спор. Нямам съмнение, че знаеш повече от мен за БМВ. Но не е това начина да го докажеш. Аз не пиша книга за БМВ, правя общо сравнение. И всичките години да са грешни и навсякъде да е по един кон назад или напред, това пак не ми бърка работата.
Ак озабелязваш в таблицата на МБ даже няма години. Така че те въобще не трябват за сравнението. Ако изкаш, ще си едитна поста и ще г иизтрия да не те дразнят.
Последна промяна D3BEP на 09 Окт 2007, 12:13, променена общо 2 пъти
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
аа не,не те не ме дразнят..просто е хубаво като се обосновава човек с примери те да са верни...разцъкай се малко из реалоем-а и сам ще се убедиш в думите ми;)
айде стига че доста разводнихме темата
и един послепис..не става въпрос за 1 кон при 2.5 а за цели 24...има някой коли дето са им толкова...за тебе нищо ли са

айде стига че доста разводнихме темата

и един послепис..не става въпрос за 1 кон при 2.5 а за цели 24...има някой коли дето са им толкова...за тебе нищо ли са


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
D3BEP написа:Разбрах те, но имаш ли някаква съществена корекция на данните или просто си лафим?![]()
Не претендирам да се хвърлиш от моста за всяка цифра, друга ми е идеята.
А твоята теза веднага ще я подпаля.
E какво те притеснява, че M52B25 не е отново ~ 200 PS? Нарочно са го направили така, за да има Х23i... щото М50 все още е бил на линия (разбира се Vanos модела само)... а че М52B25 е можело да е 192 PS - можело е....
///Марто, недей се излага да казваш, че през 1995г. не е имало М52B25, че хората с първите Е36 323i Coupe, които са били в края на 1994г. произведени ще ти се учудят... много

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Говорехме за сгрешените коне на един двигател, а не за разликата в коне между две поколения. При сметка 149 коня единият го бяха писали 148 а другият 150 и ти изпуши.
А разликата в минус си я има. Кефи ли ме или не....
Мен не ме притеснява нищо, Моллов. Марто ми говори за някаква логика че не можело новият двигател да отстъпва по нещо на стария, за това му дадох този пример...
Бахти, ако бях модератор с чиста съвест щях да затрия последните около 10 поста.
А разликата в минус си я има. Кефи ли ме или не....
Мен не ме притеснява нищо, Моллов. Марто ми говори за някаква логика че не можело новият двигател да отстъпва по нещо на стария, за това му дадох този пример...
Бахти, ако бях модератор с чиста съвест щях да затрия последните около 10 поста.
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
D3BEP написа:
Мен не ме притеснява нищо, Моллов. Марто ми говори за някаква логика че не можело новият двигател да отстъпва по нещо на стария, за това му дадох този пример...
Ам'чи той не отстъпва, бре... просто така е направен фабрично.. нищо, че е 2.5 литра, "върнат" е до 170 PS, че да може да се направи Х23i - хем да е повече коне от Х20i, хем да е по-малко от X25i... и те така!




То едната кубатура не значи всичко за един двигател... по същата логика ако сравняваш при новите - 118d и 120d са с един и същи двигател - M47N (М47TU2D20), 2.0L..... НО като оставиш кубатурата настрани, доста от другите компоненти са различни... бях гледал преди сравнение, хич не малко елементи са... сега, същият този M47N, но вече вариант N2 е "дигнат" на още повече коне... но пак си е 2.0 L/S4.....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани