Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Той се изхлузва още като го сложиш на носача
ако не го придържаш докато го нахлузваш в чашката направо си изпада навън.
Иначе отностно паура до 2-3 месеца ще кажа от първа ръка дали е от него

Иначе отностно паура до 2-3 месеца ще кажа от първа ръка дали е от него

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Ем при мене извади тоя болт от към гумата който е имам и снимки, мотора по тва време ми беше м50-тка с 3 литров строук и М генерация - като коне не повече от 230-240 ... Ама тя пък мойта е австрийка и почна да и личи
Както и да е аз вече навъртях 3-4К км. на тия тампони сега като я разколача зимата ще обърна внимание специално на тоя тампон какви ги е вършил.

Както и да е аз вече навъртях 3-4К км. на тия тампони сега като я разколача зимата ще обърна внимание специално на тоя тампон какви ги е вършил.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Скоро очаквайте и ъпдейт по случая с RTAB limiter-ите
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
maxpower написа:Скоро очаквайте и ъпдейт по случая с RTAB limiter-ите
Аз се абонирам от сега за едно комплектче?

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Заех се и аз със задачата да подсиля купето под задния мост на Е36-цата.
И както е известно ние не сменяме само едно нещо - "така и така е разглобена"....
Така че взех, че смених и скоростите, спирачките, спирачните маркучи и сложих един шпер, за да е пълна идилията
Моята кола беше 316, съответно мостът беше с барабани и реших, че ще е по-лесно да намеря нов готов мост с дискове и апарати.Не се получи точно така, но намерих нов мост с полиуретан и шпер 3.15 и се започна.
Колегите който не са сваляли моста и обмислят процедурата да имат предвид, че задачата е доволно трудоемка и в зависимост от това какво планирате е и сериозен пъзел за нараждане.В моят случай сглобявах мост от една кола с датчици и различни планки от втора и спирачки от трета, т.е. много чаркове и много малки детайли които могат да се изгубят.
Първата задача е да се свали моста.
1.Започва се с изпускателите - накратко - държат се за изпускателния колектор отпред, по-средата с два тампона и на крайното гърне с други два тампона (в зависимост от моторите може да има леки различия, но процудурата е същата).
За мен е най-лесно, ако не се разделят тръбите и всичко слезе заедно.
2.Трбява да слезне кардана и топлинният щит - ето едно много подробно описание включващо тези процедури.
https://www.youtube.com/watch?v=kaM8RgUWmKM
3.Следват жилата на ръчната - най-лесно е да се свали барчето около ръчната, но става и само със свален маншон, просто е много по-трудно.Жилата са закачени за лоста с гайка 12 законтрена с гайка 9.Развиват се от лоста след което се откопчават от резервоара и на теория трябва да могат да се издърпат назад.При мен заклещиха и нямаше излизане, но тъй като щях да ги смeнам ги срязах и ги издърпах в обратна посока към салона.
4.Разкачат се буксите на АБС датчиците, както и тези на дачика за накладките, ако ги има.Откача се буксата на километража.
5.Развиват се спирачните маркучи - аз намерих за най-удачно да ги разкача при скобата на купето, тъй като и без това смених всичко от купето до апарата.
На този етап моста е разкачен от всички странични неща и остава само да се спусне от захващанията.
Аз използвах три крика - два под дифа и един с който да работя по носачите.
6.Разкачат се носачите от купето - отхлабва се амортисьора от шенкела, след което се развиват трите болта на захващането под прага.После се откача и амортисьора.Процедурата се повтаря и от другата страна.
7.Сваляне на моста от купето - след като хубаво е подпрян моста се развиват четирите захващания на магарето.Предните две са гайка на шпилка, задните две са болтове всичко е 18.При мен моста разкачен и увиснал във въздуха пак не падаше и се наложи да му помогна със щанга, но си е тежко желязо и си трябва стабилно подсигураване под него.
След като свалих моста дойде един приятел който се нае да ми изработи планките и си направи шаблони.Всяко легло е различно от другото, като дори 2 по 2 не са напълно еднакви.
При мен леглата бяха здрави и нямаше ръзкъсвания, но ръждата беше тръгнала.
Ето това излезe от цеха като планки:


Направени са от 5мм дебела стомана.Тези който се продават като готова част мисля, че са малко по-тънки, но са с подвити краища.Ние решихме да не си усложнаваме живота и ги направихме равни.
8.Монтиране на планките - хубаво почистих купето от ръжди и покрития там където ще са планките.След това изпозвах шпилките, за да ги захвана, за да е удобно да се заварява.
Дойде заварчикът и си свърши работата.Излезе смeлчага и реши да работи без да пипаме резервоара



9.Боядисване - Аз използвах субстанция която е Боди 910, но аз го знам като сукобит/нишегре.
Изчаках една нощ да засъхне хубаво преди да започна да монтирам обратно.
10.Подготвяне на моста - Аз както писах по-горе сглобявах от три моста един
.Мостът който беше с диф, полуоски и главини вече беше прясно боядисан и с набити тампони когато го купих, за това не ми се налага да я правя тази процедура, но е силно препоръчтилно да се боядиса и да му се набие полиуретан поне на магарето.
Аз си купих и нови маркучи - оригиналните са 20см с М10 вътрешна резба и от двете страни + 20см с М10 външна откъм апарата и М10 вътрешна.
Поради естеството на моят сбирщайн аз изпозвлах 20см+30см марукич и двата с мъжко и женско като накрайници
Предварително сглобих всичко на земята без жилата и спирачките.
11.Монтиране - незнам дали е най-лесно както го направих аз, но това ми се видя най-удачният вариянт в моята ситуация.
Качих го на дебела дъска, като отново го качих на два маслени крика.Дъската я ползвах за хоризонтало гласене, а криковете за вертикално.Разбира се с участието на още трима помагачи.
При монтирането използвах четири болта, за да легнат тампоните директно на планките, а не да опират до гайката на шпилката и да стоят на 6-7мм от купето, като отново напрягат само шпилката, а не пренасят усилието и встрани.
Щом хванах магарето за купето другото е по обратния ред, като свалянето и е сравнително лесно.Нагласете пружините докато качвате магарето!
Следва обезвъздушаване и реглаж на моста.
При мен тази интервенция увеличи клиренса отзад с около 5-10мм.Като кембърът преди реглажа е много неприятен и очаквам след реглажа купето да слезне малко надолу спрямо гумите.
Първите ми впечатления са силно положителни, особено на фона на скапаните пружини и амортисьори с които съм.
Всякави тупкания, дрънкания, тресене и т.н. отзад изчезнаха - имайте предвид, че съм изцяло с полиуретан отзад и интервенция само на магарето вероятно няма да се усеща толкова сериозно.
Малко цени за цялото удоволствие.
Полиуретан - от 100 да 300+лв. в зависимост от това какво ще се сменя.
Грес 400мл. - 13лв.
Метал за планките 10лв.
Боди- 12лв.
Спирачни маркучи - 85лв.
Спирачна течност 35лв.
Гарнитури за изпускателите ~ 14лв.
Това е най-евтиният вариант.
Моята интервенция е около три пъти горната сметка
Всичко успях да го направя за три дни, но ако не ме притискаха други обстоятелства не бих си давал такъв зор.Тежки железа са и е неудобно място за работа.
Повече снимки не мога да предоставя тъй като омазан до лакти снимането не е много фън
Ако някой има въпроси съм насреща
И както е известно ние не сменяме само едно нещо - "така и така е разглобена"....
Така че взех, че смених и скоростите, спирачките, спирачните маркучи и сложих един шпер, за да е пълна идилията

Моята кола беше 316, съответно мостът беше с барабани и реших, че ще е по-лесно да намеря нов готов мост с дискове и апарати.Не се получи точно така, но намерих нов мост с полиуретан и шпер 3.15 и се започна.
Колегите който не са сваляли моста и обмислят процедурата да имат предвид, че задачата е доволно трудоемка и в зависимост от това какво планирате е и сериозен пъзел за нараждане.В моят случай сглобявах мост от една кола с датчици и различни планки от втора и спирачки от трета, т.е. много чаркове и много малки детайли които могат да се изгубят.
Първата задача е да се свали моста.
1.Започва се с изпускателите - накратко - държат се за изпускателния колектор отпред, по-средата с два тампона и на крайното гърне с други два тампона (в зависимост от моторите може да има леки различия, но процудурата е същата).
За мен е най-лесно, ако не се разделят тръбите и всичко слезе заедно.
2.Трбява да слезне кардана и топлинният щит - ето едно много подробно описание включващо тези процедури.
https://www.youtube.com/watch?v=kaM8RgUWmKM
3.Следват жилата на ръчната - най-лесно е да се свали барчето около ръчната, но става и само със свален маншон, просто е много по-трудно.Жилата са закачени за лоста с гайка 12 законтрена с гайка 9.Развиват се от лоста след което се откопчават от резервоара и на теория трябва да могат да се издърпат назад.При мен заклещиха и нямаше излизане, но тъй като щях да ги смeнам ги срязах и ги издърпах в обратна посока към салона.
4.Разкачат се буксите на АБС датчиците, както и тези на дачика за накладките, ако ги има.Откача се буксата на километража.
5.Развиват се спирачните маркучи - аз намерих за най-удачно да ги разкача при скобата на купето, тъй като и без това смених всичко от купето до апарата.
На този етап моста е разкачен от всички странични неща и остава само да се спусне от захващанията.
Аз използвах три крика - два под дифа и един с който да работя по носачите.
6.Разкачат се носачите от купето - отхлабва се амортисьора от шенкела, след което се развиват трите болта на захващането под прага.После се откача и амортисьора.Процедурата се повтаря и от другата страна.
7.Сваляне на моста от купето - след като хубаво е подпрян моста се развиват четирите захващания на магарето.Предните две са гайка на шпилка, задните две са болтове всичко е 18.При мен моста разкачен и увиснал във въздуха пак не падаше и се наложи да му помогна със щанга, но си е тежко желязо и си трябва стабилно подсигураване под него.
След като свалих моста дойде един приятел който се нае да ми изработи планките и си направи шаблони.Всяко легло е различно от другото, като дори 2 по 2 не са напълно еднакви.
При мен леглата бяха здрави и нямаше ръзкъсвания, но ръждата беше тръгнала.
Ето това излезe от цеха като планки:


Направени са от 5мм дебела стомана.Тези който се продават като готова част мисля, че са малко по-тънки, но са с подвити краища.Ние решихме да не си усложнаваме живота и ги направихме равни.
8.Монтиране на планките - хубаво почистих купето от ръжди и покрития там където ще са планките.След това изпозвах шпилките, за да ги захвана, за да е удобно да се заварява.
Дойде заварчикът и си свърши работата.Излезе смeлчага и реши да работи без да пипаме резервоара





9.Боядисване - Аз използвах субстанция която е Боди 910, но аз го знам като сукобит/нишегре.
Изчаках една нощ да засъхне хубаво преди да започна да монтирам обратно.
10.Подготвяне на моста - Аз както писах по-горе сглобявах от три моста един

Аз си купих и нови маркучи - оригиналните са 20см с М10 вътрешна резба и от двете страни + 20см с М10 външна откъм апарата и М10 вътрешна.
Поради естеството на моят сбирщайн аз изпозвлах 20см+30см марукич и двата с мъжко и женско като накрайници

Предварително сглобих всичко на земята без жилата и спирачките.
11.Монтиране - незнам дали е най-лесно както го направих аз, но това ми се видя най-удачният вариянт в моята ситуация.
Качих го на дебела дъска, като отново го качих на два маслени крика.Дъската я ползвах за хоризонтало гласене, а криковете за вертикално.Разбира се с участието на още трима помагачи.
При монтирането използвах четири болта, за да легнат тампоните директно на планките, а не да опират до гайката на шпилката и да стоят на 6-7мм от купето, като отново напрягат само шпилката, а не пренасят усилието и встрани.
Щом хванах магарето за купето другото е по обратния ред, като свалянето и е сравнително лесно.Нагласете пружините докато качвате магарето!
Следва обезвъздушаване и реглаж на моста.
При мен тази интервенция увеличи клиренса отзад с около 5-10мм.Като кембърът преди реглажа е много неприятен и очаквам след реглажа купето да слезне малко надолу спрямо гумите.
Първите ми впечатления са силно положителни, особено на фона на скапаните пружини и амортисьори с които съм.
Всякави тупкания, дрънкания, тресене и т.н. отзад изчезнаха - имайте предвид, че съм изцяло с полиуретан отзад и интервенция само на магарето вероятно няма да се усеща толкова сериозно.
Малко цени за цялото удоволствие.
Полиуретан - от 100 да 300+лв. в зависимост от това какво ще се сменя.
Грес 400мл. - 13лв.
Метал за планките 10лв.
Боди- 12лв.
Спирачни маркучи - 85лв.
Спирачна течност 35лв.
Гарнитури за изпускателите ~ 14лв.
Това е най-евтиният вариант.
Моята интервенция е около три пъти горната сметка

Всичко успях да го направя за три дни, но ако не ме притискаха други обстоятелства не бих си давал такъв зор.Тежки железа са и е неудобно място за работа.
Повече снимки не мога да предоставя тъй като омазан до лакти снимането не е много фън

Ако някой има въпроси съм насреща

- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Колеги дайте някакъв майстор,тенекиджия,сервиз дето да се справи с тоя проблем -
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- levskifans
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 1.12.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d (150)
- Мечтае да кара: е30 M3
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
SlowMotion написа:4- Разпънката от кабрио е36 - мисля че е доста добре да се започне от нея ако се търси якост на предницата.Всяко кабрио излиза с нея а по моргите е фраш!
Здравейте, искам да монтирам x-brace на моята кола, но ме спира единствено, че не ми е ясно какво се прави точно за монтажа, тоест с каква бургия се пробива моста и как се казват тези (http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... ic3-01.jpg) нитчета и как се поставят на моста. След като е разпробит моста (мисля, че си има дупки на него, просто трябва да се разширят) и са поставени тези "неща", предполагам, че трябва само да се стегнат болтовете?
http://www.understeer.com/xbrace.shtml
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
levskifans написа:SlowMotion написа:4- Разпънката от кабрио е36 - мисля че е доста добре да се започне от нея ако се търси якост на предницата.Всяко кабрио излиза с нея а по моргите е фраш!
Здравейте, искам да монтирам x-brace на моята кола, но ме спира единствено, че не ми е ясно какво се прави точно за монтажа, тоест с каква бургия се пробива моста и как се казват тези (http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... ic3-01.jpg) нитчета и как се поставят на моста. След като е разпробит моста (мисля, че си има дупки на него, просто трябва да се разширят) и са поставени тези "неща", предполагам, че трябва само да се стегнат болтовете?
http://www.understeer.com/xbrace.shtml
На моста може да ти липсват две от дупките намираш подходяща бургия, мериш със шублера... Другото са специални втулки които се занитват при стягане. Ако ти е трудно да го разбереш по добре не се захващай задължително някой който разбира...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Ето я и моята. Скоро я слагам и ще напиша какви са вариантите, ако не изнамеря пистолета за втулки.


Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Колеги както Bи е известно реглажът след усливане на захващането на задния мост е много труден.
И в "най-разтворената" настройка на оригиналният долен носач не достигам нужните стойности.
Интервенция по долния носач там където е реглажа теоритично е възможна, но не бих карал със заварки точно в края на носача.
Другото което ми идва на ум е да разширя отворите на горните носачи в посока към диференциала и да заваря върху разширeнитe отвори планки за ексцентрични болтове.Това би направило възможен реглажа и при долния и при горния носач за сметка на следата отзад.
Разбира се най-коректно е да си купя нещо такова
http://store.bimmerworld.com/closeout-- ... p1294.aspx
Някой има ли опит с решаването на този проблем?
Най-вече ме интересува мнението ви за интервенция по горния носач?
И в "най-разтворената" настройка на оригиналният долен носач не достигам нужните стойности.
Интервенция по долния носач там където е реглажа теоритично е възможна, но не бих карал със заварки точно в края на носача.
Другото което ми идва на ум е да разширя отворите на горните носачи в посока към диференциала и да заваря върху разширeнитe отвори планки за ексцентрични болтове.Това би направило възможен реглажа и при долния и при горния носач за сметка на следата отзад.
Разбира се най-коректно е да си купя нещо такова
http://store.bimmerworld.com/closeout-- ... p1294.aspx
Някой има ли опит с решаването на този проблем?
Най-вече ме интересува мнението ви за интервенция по горния носач?
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Защо да е трудно колега?В какво се изразява разликата както каза колегата в началото на темата има коли със заводски усилки?Моля дай по изчерпателна информация тъй като планките още са ми в кашона
!


Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
b00st написа:Ето я и моята. Скоро я слагам и ще напиша какви са вариантите, ако не изнамеря пистолета за втулки.
Въобще не ти трябва такъв. Купи си един подходящ болт, едно аксиално лагерче и една гайка.
Аз така ги сложих и със сигурност може да стане по - здраво отколкото със специални инструменти.
На болта слагаш гайката, лагера и нитгайката. Когато стягаш гледай болта да не мърда а да въртиш гайаката.
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Haddess написа:Защо да е трудно колега?В какво се изразява разликата както каза колегата в началото на темата има коли със заводски усилки?Моля дай по изчерпателна информация тъй като планките още са ми в кашона!
Слагането на планките измества магарето на задния мост със Х милиметра надолу, колко точно зависи от това колко дебели планки ще сложиш.
Задното окачване е така структурирано, че това изместване на магарето праща задните гуми в положителен кембър - а това изобщо не е добре.Колко точно в + отново зависи от дебелината на планките.Желаната настройка разбира се е негативен кембър.
Долният носач отзад има възможност за настройка на кембъра докато горният е фиксирaна точка.При мен дoри и след максимално "отваряне" на долния носач не отивам на стойностите които трябва, т.е. стандартните възможности за игра с кембъра не са достатъчни.
Моите планки са по-дебели от ОЕМ планките който са в първите постове, но дори и със стандартните проблемът е на лице макар и с по-малък знак.
Тук алтернативите са няколко.
Ако си с по-тънки планки можеш да разшириш отворите на долният носач и да завариш нови планки за ексцентричните болтове - според мен ще се добавят още максимум 2-3 милиметра настройка за всеки от носачите.Незнам дали някой го е опитвал това, но според мен въпросната интервенция сериознo ще се отрази на здравината на носача и не бих карал с така направен носач със заварки и разширени дупки в самият му край точно където е захващането му за шенкела.
Варианта за който аз питам в предният пост от гледна точка на здравина е по-добър - захващането на горния носач към шенкела да се направи раздвижено по подобие нa това на долния.Разширяването на дупките за захващане в посока към диференциала няма да се отрази на здравината на носача.Незнам обаче дали подобно нещо няма да наруши геометрията и дали подобна настройка и на горния носач е удачна.
И разбира се най-чистият вариант е къстъм долен носач като този от линка с увеличена възможност за реглаж.Аз най-вероятно ще се спра на това нещо, но направено от човека който ми прави планките.
П.С. Важно е да се каже, че аз съм със стандартно окачване и джанти.Ниско окачване би облекчило ситуацията частично, а ако се слагат и дистанционни фланци това ще подобри още малко нещата.Чета по чуждите форуми за стойности от рода на -3.5 само от ниско окачване и фланци + максимума на стандартната настройка.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Моята е 1991-ва година и с 2мм. планки, камбърът ми се върна с около +1.2-1.3 градуса.
Има коли на които дори и с тия планки, пак не може да се намали наклона под -1.3-1.4 градуса. Зависи от конкретния случай. Най-лесно е да си вземеш от българските регулируеми щанги отдолу и да си го направиш камбъра както искаш. Удоволствието по спомен беше 120лв. Виж ги в olx-а имат обяви, обади се и се наслади на готино направено нещо от Бг.
Има коли на които дори и с тия планки, пак не може да се намали наклона под -1.3-1.4 градуса. Зависи от конкретния случай. Най-лесно е да си вземеш от българските регулируеми щанги отдолу и да си го направиш камбъра както искаш. Удоволствието по спомен беше 120лв. Виж ги в olx-а имат обяви, обади се и се наслади на готино направено нещо от Бг.




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани