Усилване и упгрейди по шасито на Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от maxpower » 30 Окт 2014, 20:31

Той се изхлузва още като го сложиш на носача :mhihi: ако не го придържаш докато го нахлузваш в чашката направо си изпада навън.
Иначе отностно паура до 2-3 месеца ще кажа от първа ръка дали е от него :mrgreen:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от SlowMotion » 30 Окт 2014, 22:45

Ем при мене извади тоя болт от към гумата който е имам и снимки, мотора по тва време ми беше м50-тка с 3 литров строук и М генерация - като коне не повече от 230-240 ... Ама тя пък мойта е австрийка и почна да и личи :(
Както и да е аз вече навъртях 3-4К км. на тия тампони сега като я разколача зимата ще обърна внимание специално на тоя тампон какви ги е вършил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от maxpower » 26 Ное 2014, 13:17

Скоро очаквайте и ъпдейт по случая с RTAB limiter-ите
plate.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от mitaka21 » 26 Ное 2014, 14:09

maxpower написа:Скоро очаквайте и ъпдейт по случая с RTAB limiter-ите
plate.JPG


Аз се абонирам от сега за едно комплектче? :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от TheDriver » 22 Фев 2015, 21:37

Заех се и аз със задачата да подсиля купето под задния мост на Е36-цата.
И както е известно ние не сменяме само едно нещо - "така и така е разглобена"....

Така че взех, че смених и скоростите, спирачките, спирачните маркучи и сложих един шпер, за да е пълна идилията :mhihi:

Моята кола беше 316, съответно мостът беше с барабани и реших, че ще е по-лесно да намеря нов готов мост с дискове и апарати.Не се получи точно така, но намерих нов мост с полиуретан и шпер 3.15 и се започна.

Колегите който не са сваляли моста и обмислят процедурата да имат предвид, че задачата е доволно трудоемка и в зависимост от това какво планирате е и сериозен пъзел за нараждане.В моят случай сглобявах мост от една кола с датчици и различни планки от втора и спирачки от трета, т.е. много чаркове и много малки детайли които могат да се изгубят.

Първата задача е да се свали моста.

1.Започва се с изпускателите - накратко - държат се за изпускателния колектор отпред, по-средата с два тампона и на крайното гърне с други два тампона (в зависимост от моторите може да има леки различия, но процудурата е същата).
За мен е най-лесно, ако не се разделят тръбите и всичко слезе заедно.
2.Трбява да слезне кардана и топлинният щит - ето едно много подробно описание включващо тези процедури.
https://www.youtube.com/watch?v=kaM8RgUWmKM

3.Следват жилата на ръчната - най-лесно е да се свали барчето около ръчната, но става и само със свален маншон, просто е много по-трудно.Жилата са закачени за лоста с гайка 12 законтрена с гайка 9.Развиват се от лоста след което се откопчават от резервоара и на теория трябва да могат да се издърпат назад.При мен заклещиха и нямаше излизане, но тъй като щях да ги смeнам ги срязах и ги издърпах в обратна посока към салона.

4.Разкачат се буксите на АБС датчиците, както и тези на дачика за накладките, ако ги има.Откача се буксата на километража.

5.Развиват се спирачните маркучи - аз намерих за най-удачно да ги разкача при скобата на купето, тъй като и без това смених всичко от купето до апарата.

На този етап моста е разкачен от всички странични неща и остава само да се спусне от захващанията.
Аз използвах три крика - два под дифа и един с който да работя по носачите.

6.Разкачат се носачите от купето - отхлабва се амортисьора от шенкела, след което се развиват трите болта на захващането под прага.После се откача и амортисьора.Процедурата се повтаря и от другата страна.

7.Сваляне на моста от купето - след като хубаво е подпрян моста се развиват четирите захващания на магарето.Предните две са гайка на шпилка, задните две са болтове всичко е 18.При мен моста разкачен и увиснал във въздуха пак не падаше и се наложи да му помогна със щанга, но си е тежко желязо и си трябва стабилно подсигураване под него.

След като свалих моста дойде един приятел който се нае да ми изработи планките и си направи шаблони.Всяко легло е различно от другото, като дори 2 по 2 не са напълно еднакви.
При мен леглата бяха здрави и нямаше ръзкъсвания, но ръждата беше тръгнала.

Ето това излезe от цеха като планки:

Изображение

Изображение

Направени са от 5мм дебела стомана.Тези който се продават като готова част мисля, че са малко по-тънки, но са с подвити краища.Ние решихме да не си усложнаваме живота и ги направихме равни.

8.Монтиране на планките - хубаво почистих купето от ръжди и покрития там където ще са планките.След това изпозвах шпилките, за да ги захвана, за да е удобно да се заварява.
Дойде заварчикът и си свърши работата.Излезе смeлчага и реши да работи без да пипаме резервоара :mhihi: :smoke:

Изображение
Изображение
Изображение

9.Боядисване - Аз използвах субстанция която е Боди 910, но аз го знам като сукобит/нишегре.
Изчаках една нощ да засъхне хубаво преди да започна да монтирам обратно.

10.Подготвяне на моста - Аз както писах по-горе сглобявах от три моста един :mhihi:.Мостът който беше с диф, полуоски и главини вече беше прясно боядисан и с набити тампони когато го купих, за това не ми се налага да я правя тази процедура, но е силно препоръчтилно да се боядиса и да му се набие полиуретан поне на магарето.

Аз си купих и нови маркучи - оригиналните са 20см с М10 вътрешна резба и от двете страни + 20см с М10 външна откъм апарата и М10 вътрешна.
Поради естеството на моят сбирщайн аз изпозвлах 20см+30см марукич и двата с мъжко и женско като накрайници :mhihi:

Предварително сглобих всичко на земята без жилата и спирачките.

11.Монтиране - незнам дали е най-лесно както го направих аз, но това ми се видя най-удачният вариянт в моята ситуация.
Качих го на дебела дъска, като отново го качих на два маслени крика.Дъската я ползвах за хоризонтало гласене, а криковете за вертикално.Разбира се с участието на още трима помагачи.
При монтирането използвах четири болта, за да легнат тампоните директно на планките, а не да опират до гайката на шпилката и да стоят на 6-7мм от купето, като отново напрягат само шпилката, а не пренасят усилието и встрани.
Щом хванах магарето за купето другото е по обратния ред, като свалянето и е сравнително лесно.Нагласете пружините докато качвате магарето!
Следва обезвъздушаване и реглаж на моста.
При мен тази интервенция увеличи клиренса отзад с около 5-10мм.Като кембърът преди реглажа е много неприятен и очаквам след реглажа купето да слезне малко надолу спрямо гумите.

Първите ми впечатления са силно положителни, особено на фона на скапаните пружини и амортисьори с които съм.
Всякави тупкания, дрънкания, тресене и т.н. отзад изчезнаха - имайте предвид, че съм изцяло с полиуретан отзад и интервенция само на магарето вероятно няма да се усеща толкова сериозно.

Малко цени за цялото удоволствие.
Полиуретан - от 100 да 300+лв. в зависимост от това какво ще се сменя.
Грес 400мл. - 13лв.
Метал за планките 10лв.
Боди- 12лв.
Спирачни маркучи - 85лв.
Спирачна течност 35лв.
Гарнитури за изпускателите ~ 14лв.

Това е най-евтиният вариант.
Моята интервенция е около три пъти горната сметка :mhihi:

Всичко успях да го направя за три дни, но ако не ме притискаха други обстоятелства не бих си давал такъв зор.Тежки железа са и е неудобно място за работа.

Повече снимки не мога да предоставя тъй като омазан до лакти снимането не е много фън :mhihi:

Ако някой има въпроси съм насреща :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от mitaka21 » 23 Фев 2015, 0:55

Чертежи на планките? Или евентуално 2-ри комплект? :help: :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от SlowMotion » 06 Апр 2015, 14:47

Колеги дайте някакъв майстор,тенекиджия,сервиз дето да се справи с тоя проблем -
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: E46 320d (150)
Мечтае да кара: е30 M3

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от levskifans » 06 Апр 2015, 23:15

SlowMotion написа:4- Разпънката от кабрио е36 - мисля че е доста добре да се започне от нея ако се търси якост на предницата.Всяко кабрио излиза с нея а по моргите е фраш!
Изображение



Здравейте, искам да монтирам x-brace на моята кола, но ме спира единствено, че не ми е ясно какво се прави точно за монтажа, тоест с каква бургия се пробива моста и как се казват тези (http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... ic3-01.jpg) нитчета и как се поставят на моста. След като е разпробит моста (мисля, че си има дупки на него, просто трябва да се разширят) и са поставени тези "неща", предполагам, че трябва само да се стегнат болтовете?
http://www.understeer.com/xbrace.shtml
______________________________________________________________
a, b, c, d, e... but ///M is something special!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от Cosworth » 07 Апр 2015, 0:57

levskifans написа:
SlowMotion написа:4- Разпънката от кабрио е36 - мисля че е доста добре да се започне от нея ако се търси якост на предницата.Всяко кабрио излиза с нея а по моргите е фраш!
Изображение



Здравейте, искам да монтирам x-brace на моята кола, но ме спира единствено, че не ми е ясно какво се прави точно за монтажа, тоест с каква бургия се пробива моста и как се казват тези (http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... ic3-01.jpg) нитчета и как се поставят на моста. След като е разпробит моста (мисля, че си има дупки на него, просто трябва да се разширят) и са поставени тези "неща", предполагам, че трябва само да се стегнат болтовете?
http://www.understeer.com/xbrace.shtml

На моста може да ти липсват две от дупките намираш подходяща бургия, мериш със шублера... Другото са специални втулки които се занитват при стягане. Ако ти е трудно да го разбереш по добре не се захващай задължително някой който разбира...
ИзображениеИзображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от b00st » 07 Апр 2015, 19:34

Ето я и моята. Скоро я слагам и ще напиша какви са вариантите, ако не изнамеря пистолета за втулки.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от TheDriver » 23 Апр 2015, 16:45

Колеги както Bи е известно реглажът след усливане на захващането на задния мост е много труден.

И в "най-разтворената" настройка на оригиналният долен носач не достигам нужните стойности.
Интервенция по долния носач там където е реглажа теоритично е възможна, но не бих карал със заварки точно в края на носача.
Другото което ми идва на ум е да разширя отворите на горните носачи в посока към диференциала и да заваря върху разширeнитe отвори планки за ексцентрични болтове.Това би направило възможен реглажа и при долния и при горния носач за сметка на следата отзад.

Разбира се най-коректно е да си купя нещо такова
http://store.bimmerworld.com/closeout-- ... p1294.aspx

Някой има ли опит с решаването на този проблем?
Най-вече ме интересува мнението ви за интервенция по горния носач?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от Haddess » 24 Апр 2015, 8:55

Защо да е трудно колега?В какво се изразява разликата както каза колегата в началото на темата има коли със заводски усилки?Моля дай по изчерпателна информация тъй като планките още са ми в кашона :mhihi: !
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 10.08.2010
Местоположение: София/Г.О.

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от spirco » 24 Апр 2015, 9:01

b00st написа:Ето я и моята. Скоро я слагам и ще напиша какви са вариантите, ако не изнамеря пистолета за втулки.


Въобще не ти трябва такъв. Купи си един подходящ болт, едно аксиално лагерче и една гайка.
Аз така ги сложих и със сигурност може да стане по - здраво отколкото със специални инструменти.
На болта слагаш гайката, лагера и нитгайката. Когато стягаш гледай болта да не мърда а да въртиш гайаката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от TheDriver » 24 Апр 2015, 10:51

Haddess написа:Защо да е трудно колега?В какво се изразява разликата както каза колегата в началото на темата има коли със заводски усилки?Моля дай по изчерпателна информация тъй като планките още са ми в кашона :mhihi: !

Слагането на планките измества магарето на задния мост със Х милиметра надолу, колко точно зависи от това колко дебели планки ще сложиш.
Задното окачване е така структурирано, че това изместване на магарето праща задните гуми в положителен кембър - а това изобщо не е добре.Колко точно в + отново зависи от дебелината на планките.Желаната настройка разбира се е негативен кембър.
Долният носач отзад има възможност за настройка на кембъра докато горният е фиксирaна точка.При мен дoри и след максимално "отваряне" на долния носач не отивам на стойностите които трябва, т.е. стандартните възможности за игра с кембъра не са достатъчни.
Моите планки са по-дебели от ОЕМ планките който са в първите постове, но дори и със стандартните проблемът е на лице макар и с по-малък знак.

Тук алтернативите са няколко.
Ако си с по-тънки планки можеш да разшириш отворите на долният носач и да завариш нови планки за ексцентричните болтове - според мен ще се добавят още максимум 2-3 милиметра настройка за всеки от носачите.Незнам дали някой го е опитвал това, но според мен въпросната интервенция сериознo ще се отрази на здравината на носача и не бих карал с така направен носач със заварки и разширени дупки в самият му край точно където е захващането му за шенкела.

Варианта за който аз питам в предният пост от гледна точка на здравина е по-добър - захващането на горния носач към шенкела да се направи раздвижено по подобие нa това на долния.Разширяването на дупките за захващане в посока към диференциала няма да се отрази на здравината на носача.Незнам обаче дали подобно нещо няма да наруши геометрията и дали подобна настройка и на горния носач е удачна.

И разбира се най-чистият вариант е къстъм долен носач като този от линка с увеличена възможност за реглаж.Аз най-вероятно ще се спра на това нещо, но направено от човека който ми прави планките.


П.С. Важно е да се каже, че аз съм със стандартно окачване и джанти.Ниско окачване би облекчило ситуацията частично, а ако се слагат и дистанционни фланци това ще подобри още малко нещата.Чета по чуждите форуми за стойности от рода на -3.5 само от ниско окачване и фланци + максимума на стандартната настройка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от Boyadjiev » 24 Апр 2015, 12:44

Моята е 1991-ва година и с 2мм. планки, камбърът ми се върна с около +1.2-1.3 градуса.
Има коли на които дори и с тия планки, пак не може да се намали наклона под -1.3-1.4 градуса. Зависи от конкретния случай. Най-лесно е да си вземеш от българските регулируеми щанги отдолу и да си го направиш камбъра както искаш. Удоволствието по спомен беше 120лв. Виж ги в olx-а имат обяви, обади се и се наслади на готино направено нещо от Бг. :wave:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook