Спирачен ъпгрейд

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от SlowMotion » 16 Мар 2014, 11:44

Е това може да стане по доста различни начини - подмяна изцяло на системата,по твърди пружини/амортесьори, упгрейд на сток дискове и накладки, смяната към метални спирачни маркучи при мен лично се отрази доста приятно върху чувството на педала, гумите са най-големия фактор каквито и дискове да слагаш ако си с галоши забрави за баланс, тампоните на носачите ако не са ти плътни също водят до едно гадно клатене при първото по рязко спиране и т/н.Без да се пипа нещо няма да стане, избери си някакъв маршрут по които да действаш щото цифрите се трупат много бързо а резултата може и към по-зле/без промяна да завърши.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от TheDriver » 13 Апр 2014, 14:45

Минавам към спирачки от 328 отпред и отзад.Трябва ли да сменя и сервото със спирачната помпа?
Колата в момента е 316, но ще получи и двигателя със скоростите от 328.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Варна
Кара: E30&E36

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Ba4oIlia » 13 Апр 2014, 16:29

TheDriver написа:Минавам към спирачки от 328 отпред и отзад.Трябва ли да сменя и сервото със спирачната помпа?
Колата в момента е 316, но ще получи и двигателя със скоростите от 328.

Не бараш помпа и серво :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от m.dimitrov1992 » 22 Апр 2014, 9:41

По назад в страниците сте дали диаметъра на помпите и на буталата на апаратите за различните модели. Стойностите им са много различни, но защо са различни и как се изчисляват ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 22 Апр 2014, 20:57

m.dimitrov1992 написа:По назад в страниците сте дали диаметъра на помпите и на буталата на апаратите за различните модели. Стойностите им са много различни, но защо са различни и как се изчисляват ?


Буталата на по-сериозните апарати са с по-голям диаметър, вероятно, за да има по-равномерно разпределение на спирачното усилие по активната площ на диска. Представи си ако имаш малко буталце и голяма накладка как буталцето ще натиска накладката - в средата, в единия край, в другия край, но както и да е, то просто не може да притисне накладката хубаво и равномерно към диска. Става още по-зле, ако апаратите са плаващи еднобутални (както бяха масови на БМВ до скоро), при което челюстта има склонност да "изклинва" навън заради меките тампони около болтовете-водачи. Забележи как се износва един диск - обикновено повече е износен в периферията отколкото към центъра.
Но както и да е ставаше въпрос за диаметрите... Предполагам се досещаш, но все пак... Да речем, че сме взели апарат е по-голям диаметър от нормалното - супер! Да, ама ако целим същия ход на това бутало, то при увеличен диаметър (респективно площ), обемът на течността която трябва да вкараме, за да постигнем този ход също е по-голям. Съответно, единият вариант е да имаме неминуемо удължен ход на помпата на спирачките (както беше при мен с 330-ковите спирачки и сток помпата), а другият е да си сменим и помпата с такава с по-голям диаметър на буталото, при което ще си запазим сравнително малкия ход на педала :ok:
А как се смятат нещата - само като насока и референция към физика 7 клас:

http://fizika.tomakardjiev.com/view.php?id=6
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от m.dimitrov1992 » 22 Апр 2014, 21:46

Идеята е да си направя спирачки по мой вкус. По точно колко да е ходът на педалът, дали усилието ще е пропорционално на натискането или ще бъде по чуствителен в началото, или ще има празен ход в началото. Учебникът от 7-ми клас ,го пазя някъде в мазето :mhihi: ама едва ли ще ми отговори на въпросите :wave:
Става въпрос за бъги домашно производство :mhihi:
Последна промяна m.dimitrov1992 на 22 Апр 2014, 22:05, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 230
Регистриран на: 4.05.2009
Местоположение: Варна
Кара: купе

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bawarec 73 » 22 Апр 2014, 21:53

Когато се слагат дискове от 330-ка е добре да се смени спирачната помпа от м-ка.
А дали става и може ли да се ползва спирачната помпа от е-46 330-ка в е-36 ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 22 Апр 2014, 22:48

m.dimitrov1992 написа:Идеята е да си направя спирачки по мой вкус. По точно колко да е ходът на педалът, дали усилието ще е пропорционално на натискането или ще бъде по чуствителен в началото, или ще има празен ход в началото. Учебникът от 7-ми клас ,го пазя някъде в мазето :mhihi: ама едва ли ще ми отговори на въпросите :wave:
Става въпрос за бъги домашно производство :mhihi:


С целта трябваше да започнеш. С това бъги изглежда още по-просто и близо до идеалния модел :) Предполагам серво и АБС отпадат :mhihi: В такъв случай не знам защо подценяваш учебника :dunno: Вярвам, че с тия формулки до голяма степен можеш да си подбереш размери на бутала и помпа, ход, респективно подходящите спирачни апарати и дискове и т.н. По интересен е въпроса с това бъги какво разпределение на теглото ще има и какво да е спирачното усилие отпред-отзад. Тогава диаметрите на буталата са ти най-малкия проблем май :roll: Вече ако търсиш някакъв степ-бай-степ гайд "как да си проектираме спирачна система от-до" едва ли може да се очаква помощ от форума. Все пак ако намериш някакъв материал дето ти върши работа го постни тук, ще е интересно :)
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.07.2007
Местоположение: Провадия

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от nanek » 30 Апр 2014, 11:58

Здравейте :)
И аз имам един въпрос относно ъпгрейд на спирачни апарати на е36 320.
Купил съм си 4-бутални от 7-ма серия 730 (май беше дизел, незнам дали има редовак 730 или всичките са 8-маци, прсото не погледнах какво пише в обявата).
Искам да ги сложа на е36-цата си и да остана на възможно наи ниския размер джанти
с които да мога да карам. Мислех да ги монтирам на оригиналните дискове...
но разминаването с оригиналните уши на шенкела е малко филм работата там.
По последни заключения май ще прибегна към 300мм. диск. но незнам дали ще
мога да карам с 15-ки... или в най лошия случей 16-ки.

Какво ще ме посъветвате? Какви дискове да ползвам, от кой модел?

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Митко Стоянов » 06 Май 2014, 17:14

nanek написа:Здравейте :)
И аз имам един въпрос относно ъпгрейд на спирачни апарати на е36 320.
Купил съм си 4-бутални от 7-ма серия 730 (май беше дизел, незнам дали има редовак 730 или всичките са 8-маци, прсото не погледнах какво пише в обявата).
Искам да ги сложа на е36-цата си и да остана на възможно наи ниския размер джанти
с които да мога да карам. Мислех да ги монтирам на оригиналните дискове...
но разминаването с оригиналните уши на шенкела е малко филм работата там.
По последни заключения май ще прибегна към 300мм. диск. но незнам дали ще
мога да карам с 15-ки... или в най лошия случей 16-ки.

Какво ще ме посъветвате? Какви дискове да ползвам, от кой модел?
Тези апарати се карат с 316/28мм дискове на Е38, предполагам това е оптималния размер за тях. Ако не се лъжа на М3 Е36 дисковете са същите като размер, но там цената не знам дали ще ти допадне.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bmw325ci » 06 Май 2014, 19:20

nanek написа:Здравейте :)
И аз имам един въпрос относно ъпгрейд на спирачни апарати на е36 320.
Купил съм си 4-бутални от 7-ма серия ....

Хъбаво си ги купил, но какъв е смисъла да слагаш големи апарати а да ползваш по-малки дискове :dunno:
Дискове от Е36 М3 315мм са идеални, става и с дискове от 330 Е46 , но те са 325мм по спомен и още повече не те устройват.
Джанти по малко от 17 забрави и задължително фланци в зависимост от джантата, но мисля че минимум трябва 15мм фланци + правене на планки.
Без по-голяма помпа също ефекта няма да ти хареса, появява се доста голям мъртъв ход на педала, който води даже до усещане не за ъпгрейд а за даунгрейд, а и да не забравя спирачните маркучи идват къси, та и те трябва нови, не че са някаква сума ама да си знаеш.
Ако не смяташ да раздаваш газ на пистата според мен по добре си купи от 330 апарати и си свиркай, ако си направиш сметката за фланци, планки, работа, маркучи, накладки, дискове, джанти и гуми, защото и зимата трябва да си на минимум 17 сигурно няма да ти хареса сумата.
Успех :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Vozq_bez_pari » 26 Дек 2014, 11:46

а някой има ли идея ии да го е правил.. отпред 330ка апарати с дискове , а отзад барабани , и по скоро въпроса с баланса как стои?
че смятам да пробвам скоро :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 28 Дек 2014, 1:19

Vozq_bez_pari написа:а някой има ли идея ии да го е правил.. отпред 330ка апарати с дискове , а отзад барабани , и по скоро въпроса с баланса как стои?
че смятам да пробвам скоро :bchug:


Балансът ще има значение до второто спиране... Оттам нататък предполагам се сещаш, че прегрети задни спирачки все едно не съществуват май май :roll: Каква е целта на упражнението все пак с тия барабани отзад - писта, градско, Хаинбоаз? :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Vozq_bez_pari » 28 Дек 2014, 23:32

те и без това като гледам мн мн не взимат роля , незнам как точно е заложено в процентно отношение ама ми се струва че задните барабани 15 % повече не минават, градско каране си се ползва колата и резки спирания на магистралата от 200 и косур до 50 :mhihi:
то такива барабани като мойте нема да има големите полуоски от тдс голямото прасе с неговия си кардан и с барабанчетата :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 28 Дек 2014, 23:55

Vozq_bez_pari написа:те и без това като гледам мн мн не взимат роля , незнам как точно е заложено в процентно отношение ама ми се струва че задните барабани 15 % повече не минават, градско каране си се ползва колата и резки спирания на магистралата от 200 и косур до 50 :mhihi:
то такива барабани като мойте нема да има големите полуоски от тдс голямото прасе с неговия си кардан и с барабанчетата :mhihi:


Така ти се струва, че е 15%, по принцип е повече. Преди Иво (bum_bum) имаше един блог beemasport където беше дал информация за точното разпределение на баланса, ама сега нещо домейна не е активен като че ли... Процентите бяха около 65:35 - преден към заден мост, не помня точните стойности... А май имаше и за различните комбинации купе-мотор. Според мен задните спирачки си имат доста голямо значение при БМВ, все пак не сме с разпределение на масата като на Корса, че да ги игнорираме. При Е36 беше доста добре баланса както със сток спирачки така и с популярния ъпгрейд предни от Е46 330x/d/i и задни от Е46 328i. Поне така го усещах. Kолата не забиваше муцуна както забива муцуна Е39 например (предполагам заради по-голямото тегло). То баланса си е и до предпочитания де. Аз лично предпочитам една идея по-добро спиране отзад спрямо сток. Но не трябва и да се прекалява.
Щом няма да караш по писта, а ти е за градско и за афтърдраг спиране си е оферта и с барабани отзад, ама им оставяй време да се поохладят :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook