Спирачен ъпгрейд
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Спирачен ъпгрейд
Е това може да стане по доста различни начини - подмяна изцяло на системата,по твърди пружини/амортесьори, упгрейд на сток дискове и накладки, смяната към метални спирачни маркучи при мен лично се отрази доста приятно върху чувството на педала, гумите са най-големия фактор каквито и дискове да слагаш ако си с галоши забрави за баланс, тампоните на носачите ако не са ти плътни също водят до едно гадно клатене при първото по рязко спиране и т/н.Без да се пипа нещо няма да стане, избери си някакъв маршрут по които да действаш щото цифрите се трупат много бързо а резултата може и към по-зле/без промяна да завърши.
Re: Спирачен ъпгрейд
Минавам към спирачки от 328 отпред и отзад.Трябва ли да сменя и сервото със спирачната помпа?
Колата в момента е 316, но ще получи и двигателя със скоростите от 328.
Колата в момента е 316, но ще получи и двигателя със скоростите от 328.
- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: Спирачен ъпгрейд
TheDriver написа:Минавам към спирачки от 328 отпред и отзад.Трябва ли да сменя и сервото със спирачната помпа?
Колата в момента е 316, но ще получи и двигателя със скоростите от 328.
Не бараш помпа и серво

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачен ъпгрейд
По назад в страниците сте дали диаметъра на помпите и на буталата на апаратите за различните модели. Стойностите им са много различни, но защо са различни и как се изчисляват ?
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Спирачен ъпгрейд
m.dimitrov1992 написа:По назад в страниците сте дали диаметъра на помпите и на буталата на апаратите за различните модели. Стойностите им са много различни, но защо са различни и как се изчисляват ?
Буталата на по-сериозните апарати са с по-голям диаметър, вероятно, за да има по-равномерно разпределение на спирачното усилие по активната площ на диска. Представи си ако имаш малко буталце и голяма накладка как буталцето ще натиска накладката - в средата, в единия край, в другия край, но както и да е, то просто не може да притисне накладката хубаво и равномерно към диска. Става още по-зле, ако апаратите са плаващи еднобутални (както бяха масови на БМВ до скоро), при което челюстта има склонност да "изклинва" навън заради меките тампони около болтовете-водачи. Забележи как се износва един диск - обикновено повече е износен в периферията отколкото към центъра.
Но както и да е ставаше въпрос за диаметрите... Предполагам се досещаш, но все пак... Да речем, че сме взели апарат е по-голям диаметър от нормалното - супер! Да, ама ако целим същия ход на това бутало, то при увеличен диаметър (респективно площ), обемът на течността която трябва да вкараме, за да постигнем този ход също е по-голям. Съответно, единият вариант е да имаме неминуемо удължен ход на помпата на спирачките (както беше при мен с 330-ковите спирачки и сток помпата), а другият е да си сменим и помпата с такава с по-голям диаметър на буталото, при което ще си запазим сравнително малкия ход на педала

А как се смятат нещата - само като насока и референция към физика 7 клас:
http://fizika.tomakardjiev.com/view.php?id=6
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачен ъпгрейд
Идеята е да си направя спирачки по мой вкус. По точно колко да е ходът на педалът, дали усилието ще е пропорционално на натискането или ще бъде по чуствителен в началото, или ще има празен ход в началото. Учебникът от 7-ми клас ,го пазя някъде в мазето
ама едва ли ще ми отговори на въпросите 
Става въпрос за бъги домашно производство


Става въпрос за бъги домашно производство

Последна промяна m.dimitrov1992 на 22 Апр 2014, 22:05, променена общо 1 път
- bawarec 73
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 4.05.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: купе
Re: Спирачен ъпгрейд
Когато се слагат дискове от 330-ка е добре да се смени спирачната помпа от м-ка.
А дали става и може ли да се ползва спирачната помпа от е-46 330-ка в е-36 ?
А дали става и може ли да се ползва спирачната помпа от е-46 330-ка в е-36 ?
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Спирачен ъпгрейд
m.dimitrov1992 написа:Идеята е да си направя спирачки по мой вкус. По точно колко да е ходът на педалът, дали усилието ще е пропорционално на натискането или ще бъде по чуствителен в началото, или ще има празен ход в началото. Учебникът от 7-ми клас ,го пазя някъде в мазетоама едва ли ще ми отговори на въпросите
Става въпрос за бъги домашно производство
С целта трябваше да започнеш. С това бъги изглежда още по-просто и близо до идеалния модел





"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Спирачен ъпгрейд
Здравейте 
И аз имам един въпрос относно ъпгрейд на спирачни апарати на е36 320.
Купил съм си 4-бутални от 7-ма серия 730 (май беше дизел, незнам дали има редовак 730 или всичките са 8-маци, прсото не погледнах какво пише в обявата).
Искам да ги сложа на е36-цата си и да остана на възможно наи ниския размер джанти
с които да мога да карам. Мислех да ги монтирам на оригиналните дискове...
но разминаването с оригиналните уши на шенкела е малко филм работата там.
По последни заключения май ще прибегна към 300мм. диск. но незнам дали ще
мога да карам с 15-ки... или в най лошия случей 16-ки.
Какво ще ме посъветвате? Какви дискове да ползвам, от кой модел?

И аз имам един въпрос относно ъпгрейд на спирачни апарати на е36 320.
Купил съм си 4-бутални от 7-ма серия 730 (май беше дизел, незнам дали има редовак 730 или всичките са 8-маци, прсото не погледнах какво пише в обявата).
Искам да ги сложа на е36-цата си и да остана на възможно наи ниския размер джанти
с които да мога да карам. Мислех да ги монтирам на оригиналните дискове...
но разминаването с оригиналните уши на шенкела е малко филм работата там.
По последни заключения май ще прибегна към 300мм. диск. но незнам дали ще
мога да карам с 15-ки... или в най лошия случей 16-ки.
Какво ще ме посъветвате? Какви дискове да ползвам, от кой модел?
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спирачен ъпгрейд
Тези апарати се карат с 316/28мм дискове на Е38, предполагам това е оптималния размер за тях. Ако не се лъжа на М3 Е36 дисковете са същите като размер, но там цената не знам дали ще ти допадне.nanek написа:Здравейте
И аз имам един въпрос относно ъпгрейд на спирачни апарати на е36 320.
Купил съм си 4-бутални от 7-ма серия 730 (май беше дизел, незнам дали има редовак 730 или всичките са 8-маци, прсото не погледнах какво пише в обявата).
Искам да ги сложа на е36-цата си и да остана на възможно наи ниския размер джанти
с които да мога да карам. Мислех да ги монтирам на оригиналните дискове...
но разминаването с оригиналните уши на шенкела е малко филм работата там.
По последни заключения май ще прибегна към 300мм. диск. но незнам дали ще
мога да карам с 15-ки... или в най лошия случей 16-ки.
Какво ще ме посъветвате? Какви дискове да ползвам, от кой модел?

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
Re: Спирачен ъпгрейд
nanek написа:Здравейте
И аз имам един въпрос относно ъпгрейд на спирачни апарати на е36 320.
Купил съм си 4-бутални от 7-ма серия ....
Хъбаво си ги купил, но какъв е смисъла да слагаш големи апарати а да ползваш по-малки дискове

Дискове от Е36 М3 315мм са идеални, става и с дискове от 330 Е46 , но те са 325мм по спомен и още повече не те устройват.
Джанти по малко от 17 забрави и задължително фланци в зависимост от джантата, но мисля че минимум трябва 15мм фланци + правене на планки.
Без по-голяма помпа също ефекта няма да ти хареса, появява се доста голям мъртъв ход на педала, който води даже до усещане не за ъпгрейд а за даунгрейд, а и да не забравя спирачните маркучи идват къси, та и те трябва нови, не че са някаква сума ама да си знаеш.
Ако не смяташ да раздаваш газ на пистата според мен по добре си купи от 330 апарати и си свиркай, ако си направиш сметката за фланци, планки, работа, маркучи, накладки, дискове, джанти и гуми, защото и зимата трябва да си на минимум 17 сигурно няма да ти хареса сумата.
Успех

- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
Re: Спирачен ъпгрейд
а някой има ли идея ии да го е правил.. отпред 330ка апарати с дискове , а отзад барабани , и по скоро въпроса с баланса как стои?
че смятам да пробвам скоро
че смятам да пробвам скоро

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Спирачен ъпгрейд
Vozq_bez_pari написа:а някой има ли идея ии да го е правил.. отпред 330ка апарати с дискове , а отзад барабани , и по скоро въпроса с баланса как стои?
че смятам да пробвам скоро
Балансът ще има значение до второто спиране... Оттам нататък предполагам се сещаш, че прегрети задни спирачки все едно не съществуват май май


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
Re: Спирачен ъпгрейд
те и без това като гледам мн мн не взимат роля , незнам как точно е заложено в процентно отношение ама ми се струва че задните барабани 15 % повече не минават, градско каране си се ползва колата и резки спирания на магистралата от 200 и косур до 50 
то такива барабани като мойте нема да има големите полуоски от тдс голямото прасе с неговия си кардан и с барабанчетата

то такива барабани като мойте нема да има големите полуоски от тдс голямото прасе с неговия си кардан и с барабанчетата

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Спирачен ъпгрейд
Vozq_bez_pari написа:те и без това като гледам мн мн не взимат роля , незнам как точно е заложено в процентно отношение ама ми се струва че задните барабани 15 % повече не минават, градско каране си се ползва колата и резки спирания на магистралата от 200 и косур до 50
то такива барабани като мойте нема да има големите полуоски от тдс голямото прасе с неговия си кардан и с барабанчетата
Така ти се струва, че е 15%, по принцип е повече. Преди Иво (bum_bum) имаше един блог beemasport където беше дал информация за точното разпределение на баланса, ама сега нещо домейна не е активен като че ли... Процентите бяха около 65:35 - преден към заден мост, не помня точните стойности... А май имаше и за различните комбинации купе-мотор. Според мен задните спирачки си имат доста голямо значение при БМВ, все пак не сме с разпределение на масата като на Корса, че да ги игнорираме. При Е36 беше доста добре баланса както със сток спирачки така и с популярния ъпгрейд предни от Е46 330x/d/i и задни от Е46 328i. Поне така го усещах. Kолата не забиваше муцуна както забива муцуна Е39 например (предполагам заради по-голямото тегло). То баланса си е и до предпочитания де. Аз лично предпочитам една идея по-добро спиране отзад спрямо сток. Но не трябва и да се прекалява.
Щом няма да караш по писта, а ти е за градско и за афтърдраг спиране си е оферта и с барабани отзад, ама им оставяй време да се поохладят

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани