325 тдс загря при 180 к в час
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Мойта съм я шпорил яко по магистралата до дупка педала на 190(тя толкова си и може де),не ми е загряла досега.Обаче съм промил радиатора,маркучите карам я с 50 на 50 антифриз и дестилирана вода.Сменени са ми водна помпа,термостат вече два пъти-просто ей така профилактично!Не мисля,че е редно да загрява,но пък защо трябва да се кара така добичето.Като искаш нещо дето да върви повече вземи си 3000кубика дизел или 4000 кубика.Ще върви и няма да се тормози. 

Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Здравейте колеги,
значи радиатора на климатроника е сменен с чисто нов 2009г,системата е промита тогава ,но с вода и не зная къде да я откарам да ми я промият с лимонена киселина, ако някой е запознат да каже и ще я откарам веднага.Моят звяр няма диагностика в София която да го чете и въпреки, че дадох 3000 лева по майстори плочката на гнп-то е настроена на каране и слух.Имам пусната тема по този въпрос.Тоест ако мислите ,че е от настройката на помпата, то проблема си остава докато колата е здрава и върви.Благодаря за съветите на всички

значи радиатора на климатроника е сменен с чисто нов 2009г,системата е промита тогава ,но с вода и не зная къде да я откарам да ми я промият с лимонена киселина, ако някой е запознат да каже и ще я откарам веднага.Моят звяр няма диагностика в София която да го чете и въпреки, че дадох 3000 лева по майстори плочката на гнп-то е настроена на каране и слух.Имам пусната тема по този въпрос.Тоест ако мислите ,че е от настройката на помпата, то проблема си остава докато колата е здрава и върви.Благодаря за съветите на всички



кола ли ами купи си бмв.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Не съм чел всичко... Само да спомена, че антифриза особено когато е концентрат не е достатъчно ефективен флуид и при високо натоварване това може да се окаже проблем.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
вамика написа:Здравейте колеги,
значи радиатора на климатроника е сменен с чисто нов 2009г,системата е промита тогава ,но с вода и не зная къде да я откарам да ми я промият с лимонена киселина, ако някой е запознат да каже и ще я откарам веднага.Моят звяр няма диагностика в София която да го чете и въпреки, че дадох 3000 лева по майстори плочката на гнп-то е настроена на каране и слух.Имам пусната тема по този въпрос.Тоест ако мислите ,че е от настройката на помпата, то проблема си остава докато колата е здрава и върви.Благодаря за съветите на всички![]()
![]()
Ами сам си го направи колега,не е сложно!Отивая зимаш 1 чанта лимонена киселина разтваряш я и сипваш.Обезвъздуши(по принцип и само го прави ма знае ли се) и карай така 1 -2 дни.После точиш и наливаш вода промиваш един път и си ти.Слагай антифриз и карай.Радиатора се промива на водоструйка,ако сте го мили с маркуч-нищо не сте направили.
- stanio_89
-
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 3.12.2010
- Местоположение: karlovo
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS На Въглища с турбо + hp
- Мечтае да кара: e39 530d
- Детайли за колата: на части за е36 и е34
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
колега и моита печка със 200 км светнаха лампите и направо след това блок с бутала и дане забравим ноово виско че маи от него малко ми помогна и др проблем имах с маслото не добре подкачване от болкуци в картера
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Промивай с нафта и след това със по смотано масло 300км и слагай хубавото!
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Много неща се изприказваха по темата. За мен проблемът е от чип-тунинга и по-точно горивните карти. Горивото при 3500 об/мин става твърде много (богата смес съдейки по многото пушек) и от там ненормалните температури в главата. До колкото знам дизелът работи на бедни смеси (нито съм майстор нито нищо, така съм чел и са ми казвали) и богатите смеси водят до повишени температури в главата.
Изходът от твоето положение е да натегнеш малко турбото - т.е. да повишиш пиковото налягане дали от шпилката на самата турбина - дали чрез буустконтролер няма значение. Направи го 1.4 бара въпросното налягане. Така смесите ще обеднеят (пак предполагам) и температурата няма да стига такива критични нива. Това е евтиният и рискован вариант.
Другия вариант е да се пипнат горивните карти на ЕКУ и да се намали нафтата при високите обороти малко. Това е по-добрият вариант.
Можеш и двете да направиш, което ще доведе до подобрен вървеж и повишена мощност поради по-високото пиково налягане. ТДС-а не се плаши ако бутнеш малко турбината
Изходът от твоето положение е да натегнеш малко турбото - т.е. да повишиш пиковото налягане дали от шпилката на самата турбина - дали чрез буустконтролер няма значение. Направи го 1.4 бара въпросното налягане. Така смесите ще обеднеят (пак предполагам) и температурата няма да стига такива критични нива. Това е евтиният и рискован вариант.
Другия вариант е да се пипнат горивните карти на ЕКУ и да се намали нафтата при високите обороти малко. Това е по-добрият вариант.
Можеш и двете да направиш, което ще доведе до подобрен вървеж и повишена мощност поради по-високото пиково налягане. ТДС-а не се плаши ако бутнеш малко турбината

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Ако бутна налягането от шпилката на турбото,дали няма да влоша характеристиките на сместта в ниските обороти? И аз съм на мнение,че заграването идва при високите заради богата смес.
Един колега тук бе заявил,че е мерил налягането на турбината при всякакви скорости и казва,че то надува в максимум само когато колата ускорява а когато се закрепи на постоянна скорост вече стойностите на налагането не са пикови.Двигателчето ми почва да загрява при скорост над 180 км/ч,но като покарам на нея известно време.Не ми е ясно при поддържане продължително време на тази (висока за тази кола) скорост какво е налягането на турбината.Ясно е че май ще трябва да се оборудвам с манометър и бууст контролер и практически да разбера отговора на тези въпроси,но нищо не ми пречи да събера малко повече инфо от тези от вас тук ,които са го правили и са по-наясно.Все пак основната идея тук е точно тази ,да си обменяме инфо,да си помагаме.

Един колега тук бе заявил,че е мерил налягането на турбината при всякакви скорости и казва,че то надува в максимум само когато колата ускорява а когато се закрепи на постоянна скорост вече стойностите на налагането не са пикови.Двигателчето ми почва да загрява при скорост над 180 км/ч,но като покарам на нея известно време.Не ми е ясно при поддържане продължително време на тази (висока за тази кола) скорост какво е налягането на турбината.Ясно е че май ще трябва да се оборудвам с манометър и бууст контролер и практически да разбера отговора на тези въпроси,но нищо не ми пречи да събера малко повече инфо от тези от вас тук ,които са го правили и са по-наясно.Все пак основната идея тук е точно тази ,да си обменяме инфо,да си помагаме.


Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Проблема е от чипа ,но не могат да го настроят ,защото колата не я чете диагностика и ще си остане така явно.
кола ли ами купи си бмв.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
вамика написа:Проблема е от чипа ,но не могат да го настроят ,защото колата не я чете диагностика и ще си остане така явно.
Май Бууст контролер и манометър ще се слага и тогава като бегачките ще сме на вид хаха .Като се стопли ще направя експеримент,че сега в студа не ми се занимава.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Dream_BMW написа:Ако бутна налягането от шпилката на турбото,дали няма да влоша характеристиките на сместта в ниските обороти? И аз съм на мнение,че заграването идва при високите заради богата смес.
Един колега тук бе заявил,че е мерил налягането на турбината при всякакви скорости и казва,че то надува в максимум само когато колата ускорява а когато се закрепи на постоянна скорост вече стойностите на налагането не са пикови.Двигателчето ми почва да загрява при скорост над 180 км/ч,но като покарам на нея известно време.Не ми е ясно при поддържане продължително време на тази (висока за тази кола) скорост какво е налягането на турбината.Ясно е че май ще трябва да се оборудвам с манометър и бууст контролер и практически да разбера отговора на тези въпроси,но нищо не ми пречи да събера малко повече инфо от тези от вас тук ,които са го правили и са по-наясно.Все пак основната идея тук е точно тази ,да си обменяме инфо,да си помагаме.![]()
Като бутнеш налягането от шпилката колега буташ максималния надув на турбината демек къде отваря предпазния клапан ( на какво налягане ) и няма нищо общо с ниските или поне с плавно ускорение където изгорелите газове не са чак толкоз че да развъртят турбината до скорости където ще се вдигне голямо налягане , тъй че това със шпилката се прави с цел повече въздух при големи натоварвания демек мачкане на педала на газта. Същия максимален надув се постига и при максималната скорост на колата където си настъпил газта почти до долу и така заявяваш желание за искорение което компа превръща в сигнал кум ГНП да пусне максимално количество гориво оттам много изгорели газове и съоветно много високи оборти на турбината и така максимален буст . Двигателя на ТС-а се захранва с гориво подадено като количество от ГНП което получава сигнал за това колко да е то от ДДЕ което пък пуска дадения сигнал за конкретния момент събирайки данните от мапа ( показва колко е налягането във всмукателните колектори ) и темп. датчик мерещ температурата пак във същите колектори откъдето компа си изчислява колко аджеба кислород влиза реално в цилиндрите и оттам според предварително зададени параметри ( някои му викат софтуер други карти , все тая ) компа знае колко гориво да заповяда на ГНП да пусне преобразувайки го в цифров сигнал и оттам подаден на плочката тя го превръща в механично движение и т.н и т.н. като следствието е подадено точно количество гориво. Мапера прави така ( променяйки тия карти , софт ) , че за даден параметър на горивото той го повишава и така в дадения момент на изчисление компа подава сигнал да се пусне повечко гориво от оригинално зададения в стоковия софт. При високи скорости с чипнат двигател горивото което се подава е доста повечко , но поради една или друга причина ( недобро турбо , недостатъчно дигнат максимален буст ) въздухът подаван в колекторите е недостатъчен за подаденото гориво което води до непълното изгаряне на последното като следствие на това пушене отзад и като друго повишаване на температурата на двигателя и при намалено охлаждане на антифриза пак поради няколко причини ( което не се проявява при нормално каране щото охл. система си има резерви , ресурс по-голям , преизчислена и т.н. ) се получава попрегряване което се мъчим да си обясним всеки как му дойде . И в тая връзка искам да наблегна на колега изказал се по-рано в темата относно поддръжката на колите и как някои едва ли не сме били мърлячи , че има варианти да си купи кола и ако ще и основен ремонт да й врътне пак да му попрегрява и то на доста по-ниски натоварвания от достигане на стокова максимална скорост па дори и празен и на не голяма жега. Точно за такъв случай съм споменал в не една тема и наистина няма как да разберете за това запушване по системата освен чисто визуално с конкретна цел взирайки се между цилиндрите в блока и завирайки кво ли не с някаква неясна представа за това какво може да се крие там ( щот се не види така е завряно) и въпреки всичко да извади съсъ широко отворени очи 15-на парчета от оригинална водна помпа които са седели там поне 100000км и никой ама съвсем никой не е имал представа че може да се натресе на нещо такова по простата причина че никой ама съвсем никой няма навика да бърка в дъното между последния цилиндър и стената на блока и да чисти там парчета пластмаси от скоро разбита турбунка на водна помпа след първото прегряване на този иначе така здрав мотор. Не се изказвайте толкоз крайно шото не всичко е черно и бяло има и шарения в тоя живот , нали така

- c3ka7a
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 12.02.2010
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: Харчи и не върви.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
vladobate благодаря ти за изчерпателния отговор, с който ми помогна да си изясня някои въпроси.И аз се съмнявам в повече гориво при високите,макар че забелязвам пушене само докато вдигне обороти а не постоянно при натисната газ до края,и това ме усъмни дали проблема е в повечето гориво или е другаде.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани