Трик с климатроника

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 10.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36, E87, F25

Мнение от xts » 17 Юли 2009, 17:45

Mitack написа:При мен на дисплея не се изписва'auto' - тези функции си работят, обаче при нариснат бутон AUTO и светещ светодиод скоростта си се регулира сама.
Да, но другото управление я променяше много по-адекватно и диманично. Това още не мога да му разбера логиката на действие, но важното е че когато трябва да е макс, се сеща :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 17 Юли 2009, 19:19

значи аз съм с дигиталния дето не пише auto, но си има бутон за тази функция, сменял съм кондензаторчето, перката под чистачките, филтърът е нов, системата е заредена с фреон, компресора работи, но въпреки това, максималната степен на вентилатора не се включва вече, работи си климатика,но духа слабо все едно е на 2-3 чертички включено, а всъщност е до края, по пътя на логиката остава таралежа да прави проблем, въпроса ми е дали е възможно да е изгорял един от кондензаторите които се намират в таралежа и затова да се получава така (доколкото разбрах от темата в таралежа има три такива кондензатора), само да добавя, че и него го свалях понеже в темата видях, че при един колега се е получило подобно нещо, но се е оказало проблема в буксата, гледах я пристягах пластинките, но нямаше ефект, слабо си варти перката, както на ръчен, така и на автоматичен режим, самата част е скъпичка нова, а втора употреба не се знае как ще е...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 10.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36, E87, F25

Мнение от xts » 17 Юли 2009, 22:22

Провери първо ремъка и ролките на климатика. Ако не е обтегнат добре, ще се получи точно това, което ти обясняваш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 18 Юли 2009, 13:07

ами колега проверих го това, ремъкът има леко напукани пистички, но иначе от гладката страна е здрав, опънат е не ми потъва пръста изобщо, пробвах да го завъртя на ръка не приплъзва и не се върти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Мнение от Jim Beam » 18 Юли 2009, 14:04

Моят климатроник винаги се пуска на минимален вентилатор като запаля колата. Много е дразнещо. Може ли да се оправи това? Да не се пуска автоматично?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 11.11.2008
Местоположение: Ловеч

Мнение от Александър » 18 Юли 2009, 16:10

колеги искам и аз да попитам.. при мен като е пуснат климатроника и си го наглася да ми духа на краката и духа много топло, а пък когато е пуснат само вентилатора без климатроника и съм завартял врътката за топло/студено на студено и на предня джам пак е топло може ли някой да каже к'ъв може да е проблема

ремъка на ми е нов и климатика е новонапълнен[/quote]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Мнение от baitun » 18 Юли 2009, 17:53

Jim Beam написа:Моят климатроник винаги се пуска на минимален вентилатор като запаля колата. Много е дразнещо. Може ли да се оправи това? Да не се пуска автоматично?


и при мен е така и няма оправяне,ако управлението на климатроника ти е от този модел където не изписва на дисплея ауто а като натиснеш бутона само свети светодиода,пробвай да изключиш бутона ауто и след това намали докрай вентилатора докато изключи,след това загаси двигатела,после дай на контакт и пиши дали се включва вентилатора

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 10.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36, E87, F25

Мнение от xts » 18 Юли 2009, 18:10

changethegame написа:ами колега проверих го това, ремъкът има леко напукани пистички, но иначе от гладката страна е здрав, опънат е не ми потъва пръста изобщо, пробвах да го завъртя на ръка не приплъзва и не се върти
Изображение

И моят ремък видимо беше добре и след известно време вече даваше отклонение няколко сантиметра, което се виждаше зад бронята чак след като вдигнахме колата на подемник.
Ако не си го сменял след покупката на колата, може би е добра идея да го направиш. Все пак това е най-баналния и евтин вариант за проблемът, които си описал.
Успех и пиши какво е било като го оправиш :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Мнение от bmw325tds » 13 Авг 2009, 22:47

changethegame написа:значи аз съм с дигиталния дето не пише auto, но си има бутон за тази функция, сменял съм кондензаторчето, перката под чистачките, филтърът е нов, системата е заредена с фреон, компресора работи, но въпреки това, максималната степен на вентилатора не се включва вече, работи си климатика,но духа слабо все едно е на 2-3 чертички включено, а всъщност е до края, по пътя на логиката остава таралежа да прави проблем, въпроса ми е дали е възможно да е изгорял един от кондензаторите които се намират в таралежа и затова да се получава така (доколкото разбрах от темата в таралежа има три такива кондензатора), само да добавя, че и него го свалях понеже в темата видях, че при един колега се е получило подобно нещо, но се е оказало проблема в буксата, гледах я пристягах пластинките, но нямаше ефект, слабо си варти перката, както на ръчен, така и на автоматичен режим, самата част е скъпичка нова, а втора употреба не се знае как ще е...


Колега, ако все още имаш проблем трябва да си погледнеш клашите за въздуха, които са под чистачките. Тези клапи се затварят и отварят в зависимост от това дали си на контакт и дали си пуснал циркулация на въздуха в купето или не.
При мен се бе откачило лостчето, което движи клапите и съответно клапите бяха винаги затворени. При което вентилацията едвам духаше, но когато пусна циркулация на въздуха в купето започваше да духа силно.
Аз оставих клапите в отворено положение и за момента всичко е наред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 14 Авг 2009, 6:39

И аз си мислех, че е от там първоначално, понеже съм сменял перката под чистачките и си мислех, че при сглобяването съм прецакал нещо с клапите, отваряно е проверявано е, чак въздуховодите съм почиствал и не е от това, между другото, когато е влажно времето климатика се оправя, колегата xtc, мисля че правилно ме насочи към ремакът, тъй като гумата има свойства да се свива при влага (може и да греша не съм много сигурен), но съм купил ремък както за климатика, така и за алтернатора, водна помпа и хидравлика (за последните три е отделен), не ми е останало време да ги сменям, пук и честно казано не ме бива много по механичната част, на мен жици ми дай :mhihi: Все пак има тема, доста подобро обяснено и с риск да потроша нещо мисля сам да пробвам да ги подменя и вече окончателно ще напиша дали се е решил проблема...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 15 Авг 2009, 13:57

Ами какво да ви кажа, смених ремъкът и пак същата работа (духа все едно е на първа втора степен), то верно че беше много нацепен старият, ама единственото което ме радва, че двигателят започна да работи супер безшумно, остана единствено с таралежа да се пробвам, това е единствената част от климатика дето не съм я зборвал още, дано да се получи този път...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Мнение от bmw325tds » 07 Сеп 2009, 9:03

Indiana написа:Проблемът беше, че както си работи, дори и само на вентилатор и само се усилва, намаля и дисплея угасва. Всичко остава да духа както си е било и няма спиране... Когато пък работи климатика и се случи дислпея да угасне, всички клапи се затварят, а самия климатик продължава да работи, а къде отива студеното.... видях като вдигнах капака :uups: . Добре, че не изгоря. Ето сайта с решението на проблема http://www.macadamizer.com/bmwfix.html
Относно скритите функции, повечето са температури и няма как да покзват еднакво на всички коли, но все пак следобед като се кача в колата ще запиша стойностите.
1. Температура в купето
2. Външна температура (показва като другия термометър +/- половин градус)
3. & 4. Температура в лявата и дясната част на купето. Мисля, че е свързано с датчиците, които следят дали е достигната желаната температура, съответно в лявата и дясната страна, затова са 2 различни. Когато правих този тест на мен ми показваха едно и също, като на теб, защото климатикът не беше пуснат, а само вентилатора
5. Температура в изпарителя
6. Това показва оборотите, с които работи двигателя (с доста голяма точност). Вероятно си подавал от време на време газ за да дава различни стойности
7. Скоростта на движение. Мисля, че беше през 5км/ч
8. 9. 10. :dunno: :dunno: За 9 само прочетох, че максимумът е 99.5%, колкото показва твоя
11. Акумулатор
12. Версия на софтуера



За меню 3 и 4: показват температурата на левия и десния радиатор на парното в купето. Поне при мен е така.
Ако се пусне парното на 32 градуса и вентилатора на min, меню 3 и 4 ще покажат температурата на антифриза с 3, 4 градуса по-ниско, защото все пак се охлаждат радиаторите.

Някой знае ли къде се намира датчика на вътрешната температура, който дава сигнал на меню 1?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Мнение от arr0gance » 07 Сеп 2009, 10:44

И при мен се получи :D
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 14.05.2009

Re: Трик с климатроника

Мнение от godechh » 09 Окт 2009, 14:52

И аз да кажа за моят проблем до тук всичко беше прочетено внимателно защото при мен всичко си работи по двузоновият климатроник и клапи и климатика охлажда,но трудно ми тръгва вентилатора на парното цяло лято беше добре защото не се запотяваха стъклата но сега идва зима и ми трябва вентилаторът да тръгва веднага щом запаля а тои тръгва след 10-15-20 мин но като тръгне веднъж после сто пъти да палим и гасим няма проблеми тръгва веднага.Проблемът е докато веднъж зацепи а блока за управление ми е от тези дето пише на тях AUTO от какво може да е това вече е сменен кондензатора но пак почва да върти след няколко минути :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 14.05.2009

Re: Трик с климатроника

Мнение от godechh » 10 Окт 2009, 8:13

Никои ли не знае какво му е на парното :dunno:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook