ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 3.12.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 M40 B18
Детайли за колата: Преди да я закупя беше по хубава........

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от petiopetrow87 » 13 Фев 2015, 18:45

petiopetrow87 написа:
BIRICHKA написа:
petiopetrow87 написа:Здравейте купих си малък борд без букса но никъде не мога да намеря номерацията на пиновете.Гледах в темата за смяна на часовник към малък борд но и там няма снимка на борда отзад с номерация на пиновете.Че няма време да търся и букса.

Ще се опитам да помогна.
Ако приемем, че номерацията е следната:
Изображение
То при мен са както следва:
10 - червен с жълта лента
11 - кафяв
12 - сив с червена лента
13 - син с бяла прекъсната линия
14 - лилав с бяла лента
15 - черен с бяла лента
16 - кафяв със сива лента
Останалите са празни.

До тук добре.Но сега се замислих в темата за смяна от аналогов часовник към малък борд на пин12 се слага температурния датчик,а при мен е +12V от часовника.Аз сега къде трябва да сложа температурния датчик? :banghead:И останалите два кабела.

Някакви идеи по мойта дилема.Просто това ми е първото BMW и още неги познавам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от FuRoRR » 13 Фев 2015, 18:54

Здравейте няма смисъл да отварям тема ,пък и съм новак ,така че... :mhihi:
Мотора е М52В28 на Е36.
1.Буксите на ламбдите са еднакви...какви са симптомите ако някой е решил да ги размени? Възможно ли е от там да дава грешки Fuel trim limit Bank1;Bank2
2.След нормално извънградско (80-100km/h) спирайки на един светофар хвърли водите изпод всмукателния колектор-близо до дросела някъде направо си му изтече всичко..Температурата не е помръдвала от средата.Кой маркуч и защо му е станало лошо.Цена?(за сигурно преди да сваля колектора)
3.ТПС-а на ИМПАта дава до 80% throttle като натисна педала или отворя дросела.Съвети?
Това е като цяло...Благодаря ви предварително!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 14.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ис-требител

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от BIRICHKA » 13 Фев 2015, 21:43

petiopetrow87 написа:Някакви идеи по мойта дилема.Просто това ми е първото BMW и още неги познавам.

Значи не съм номерирал правилно пиновете на моята снимка, а от зад напред!
Ако беше чел темата внимателно е обяснено много добре:
Пин1 от часовника --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд

На пин 14 от малкия борд трябва да се свърже кабел, който да подава 12 волта когато си на положение 1 и 2 на ключа (положение 1 е едно преди контакт, а положение 2 е когато сте на контакт).
По принцип този кабел се взима от таблото, но не си заслужава да се занимавате да сваляте таблото само заради едно пинче, така че можете да си изкарате този кабел от буксата на касетофона/CD-то на колата. Трябва да си измерите кой кабел от буксата на CD-то има напрежение когато сте на пол.1 и 2 на ключа, а на положение 0 няма. Малко сложно го обясних, но се старая да е максимално подробно за да няма нужда от повече въпроси.

На пин12 от малкия борд се свързва датчика за температурата. Т.е. от пин12 вадиш един кабел чак до двигателния отсег отпред (най-лесно се вади долу под волана, като махнеш кората, и го прекарваш заедно с другите кабели, т.е. има си отвор и там върви цял сноп кабели). Другия кабел излизащ от температурния датчик го слагаш на маса (на левия калник от горната страна (откъм двигателя) си има място където може да го замасиш.
ЕДИТ: След като свържете температурния датчик (или термистора) задължително разкачете черната букса на борда за 1 минута. В противен случай на борда ще му трябва половин час за да отчете, че има датчик, а през това време показанието ще си стои на -37°С (а вие ще започнете да си биете главата и да се чудите кое не сте свързали правилно).

Малък Борд - букса

pin10 - бял със синьо
pin11 - бял с червено
pin12 - кафяв със сиво
pin13 - черно с бяло
pin14 - лилав с бяло
pin15 - син с лилаво
pin16 - сив с червено
pin17 - кафяв
pin18 - червен с жълто

--------------------------
Часовник букса

pin1 - червено със жълто
pin2 - кафяв
pin3 - сив с червено

За кабелите на датчика няма значение кой ще вържете маса и кой към малкия борд !
Some say he spends most of his time on bmwpower-bg.net

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 2.03.2010
Пол: Мъж
Кара: квото дойде

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от mambata_943 » 14 Фев 2015, 17:05

като слагате спортни филтри, маркучите където влизат във филтърната кутия от долната страна - тях какво ги правите ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от FuRoRR » 15 Фев 2015, 1:27

FuRoRR написа:Здравейте няма смисъл да отварям тема ,пък и съм новак ,така че... :mhihi:
Мотора е М52В28 на Е36.
1.Буксите на ламбдите са еднакви...какви са симптомите ако някой е решил да ги размени? Възможно ли е от там да дава грешки Fuel trim limit Bank1;Bank2
2.След нормално извънградско (80-100km/h) спирайки на един светофар хвърли водите изпод всмукателния колектор-близо до дросела някъде направо си му изтече всичко..Температурата не е помръдвала от средата.Кой маркуч и защо му е станало лошо.Цена?(за сигурно преди да сваля колектора)
3.ТПС-а на ИМПАта дава до 80% throttle като натисна педала или отворя дросела.Съвети?
Това е като цяло...Благодаря ви предварително!

Нека драсна няколко реда за информация на всички.
1.Проблема с маркуча се оказа доста често срещан.От задната страна на блока,под интейка на 6ти цилиндър има изходящ щуцер за антифриз излизащ от блока.Той се извежда към клапан за парното с 3 извода.Самият маркуч свързващ щуцера на блока с клапана на парното е подложен на доста деформации и голяма температура(в повечето случаи там се слага и тройник към газовото)в случая на мен ремонта ми излезе 8 лева и 2 литра антифриз концентрат.Занимавката е голяма и отнема около 5-6 часа тъй като се сваля колектора.Маркуча е дълъг около 35см с вътрешен отвор 25мм от едната е 15мм от другата страна.(Приблизителни размери са това не съм ги мерил.)
2.Проблема с ТПС-а се оказа комплексен.Кабела му омасява на корпус тъй като с времето изолацията се е разпаднала,също така графитния слой се износва и има нужда от смяна на целия датчик-не подлежи на ремонт.
3.Размяната на ламбдите се оказа причината за поява на тези две грешки.Буксите са кръгли и продълговати -четири пинови на кабелния сноп на бензиновите инжектори стоят.
4.Открих още един неприятен проблем с патрона за запалването-Първични симптоми са трудно въртене на ключа...след това започва да се върти свободно и остава на позицията на която е.Сиреч ако се случи на стартер -ще си върти докато се изкара акумулатора.Самият ключ изглежда все едно е в режим против кражба.Проблема се изразява в това че на края на патрона има ексцентрик който изхвърля и заключва в цилиндъра ако ключа е правилен с времето смазката изчезва и в един момент самия ексцентрик не изхвърля или се връща в средата след като е завъртян ключа.
Решението-обикновен кламер ,ключ за патрона и смазка.В моя случай ползвах 15W40 че нямаше друго.Кламера се изправя и се прави малко ъгълче на 45градуса с дължина около 2-3мм ключа се завърта малко след позиция първи контакт.Кламера се пъха в дупка около 1мм в самия патрон около 2.5-3см навътре има ръб на пружинен механизъм който трябва да се освободи за да излезе патрона...Пипкава работа е и отнема най много време.Важно е да кажа че трябва да бъдат свалени антената на имобилайзера и контактния ел.ключ зад патрона.От там нататък след като се свали цилиндъра се пръска обилно със смазка задната му част и се раздвижва.Цилиндъра се щтрака обратно в патрона и всичко е като ново!
Дано съм помогнал на някого! :oops:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 387
Регистриран на: 29.11.2009
Пол: Мъж
Кара: ше BMW E36 318tds Touring
Мечтае да кара: BMW E26
Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от raptorxbg » 15 Фев 2015, 16:02

Лятото влязох в една яма и прецаках датчика за абс на предна дясна гума. Преди няколко седмици си купих нов датчик на Делфи за 35лв., монтирах го и абс-а отново започна да работи. Направи ми впечатление, че се задейства при всяко спиране точно преди колата да спре напълно, като първоначално реших, че е заради лошото време и мокрите и студени пътища. Последните два дни обаче температурите са високи, но абс-а ми продължава да се активира. Ясно ми е, че проблема най-вероятно е в датчика, някой имал ли е подобен проблем и дали има някаква опасност за помпата или да карам смело и да не го мисля?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от M-coupe » 15 Фев 2015, 18:30

Съшия проблем го имам и аз, но не винаги се включва абс-а при спиране. До колкото забелязах при мен само когато е много студено ги прави тези номера и много дразни... :dummy:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 8.01.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: m52b20 i kawasaki kx250 1999
Мечтае да кара: 2002 tii

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от e36monsta » 15 Фев 2015, 21:08

Колеги, става дума за права генерация на m50b20 искам да я направя от началото до края с права тръба, за да може от километри да се чува :mhihi: Моля хора, запознати с такива работи да кажат за този двигател кой размер ще е добър и какво крайно гърне(двуцевка). Ако може сайт/магазин да предложите (София)
Изображение
Обичам bmwpower-bg.net

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.04.2013
Пол: Мъж
Кара: E36 318IS Coupe
Мечтае да кара: E36 318IS Coupe

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от a.milev6 » 16 Фев 2015, 20:59

Здравейте, колеги!
Имам проблем с тресенето на волана и целият автомобил при скорост над 140км/ч. Мислих, че е от баланс на джантите и следователно ходих на баланс. Оказа се, че има нужда от баланс и съответно мислих, че след интервенцията, проблемът ще бъде решен, но уви. Отново тресе.. :paranoid: Джантите са прави, гумите също. Колата е E36 M44B19, в момента е със зимни гуми: 195/60/15.
Вече 5-6 пъти е карам по магистралата от както тресе и първите два пъти е пробвах, при 140км/ч започва да тресе и така до 180, от 180 до 210-220 тресенето и вибрациите спираха. Но вече и до 200 си тресе, (кеото ще рече, че след 140км/ч тресе постоянно) което е много неприятно и [color=#FF0000]опасно
!
Та въпросът ми е: Знаете ли от какво може да се получава това адски досадно тресене? (Имам чувството, че "ще започнат да хвърчат болтчета от вибрациите"). :shock: [/color]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от Vanqu1sh » 16 Фев 2015, 23:07

e36monsta написа:Колеги, става дума за права генерация на m50b20 искам да я направя от началото до края с права тръба, за да може от километри да се чува :mhihi: Моля хора, запознати с такива работи да кажат за този двигател кой размер ще е добър и какво крайно гърне(двуцевка). Ако може сайт/магазин да предложите (София)

Без гърне :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 8.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 318ci е46'01

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от Manuel » 17 Фев 2015, 12:25

Колеги какви може са симптомите на бензинов мотор в топлите дни да пали докато покажа ключа, а при минусови температури иска здраво въртене докато запали ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 251
Регистриран на: 11.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: CLS 320
Мечтае да кара: X6 M6, CLS AMG, 6 Series Gran Coupe

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от TytusPulo » 18 Фев 2015, 9:51

Manuel написа:Колеги какви може са симптомите на бензинов мотор в топлите дни да пали докато покажа ключа, а при минусови температури иска здраво въртене докато запали ?


За симптомите незнам, но причините може да са кофти гориво. Пробвай да караш една седмица със сто октанов от Еко

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от b00st » 18 Фев 2015, 10:03

Manuel написа:Колеги какви може са симптомите на бензинов мотор в топлите дни да пали докато покажа ключа, а при минусови температури иска здраво въртене докато запали ?

Слаб акумулатор и неподходящо масло са може би най-често срещаните причини.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от nickstorm » 18 Фев 2015, 15:29

a.milev6 написа:Здравейте, колеги!
Имам проблем с тресенето на волана и целият автомобил при скорост над 140км/ч. Мислих, че е от баланс на джантите и следователно ходих на баланс. Оказа се, че има нужда от баланс и съответно мислих, че след интервенцията, проблемът ще бъде решен, но уви. Отново тресе.. :paranoid: Джантите са прави, гумите също. Колата е E36 M44B19, в момента е със зимни гуми: 195/60/15.
Вече 5-6 пъти е карам по магистралата от както тресе и първите два пъти е пробвах, при 140км/ч започва да тресе и така до 180, от 180 до 210-220 тресенето и вибрациите спираха. Но вече и до 200 си тресе, (кеото ще рече, че след 140км/ч тресе постоянно) което е много неприятно и [color=#FF0000]опасно
!
Та въпросът ми е: Знаете ли от какво може да се получава това адски досадно тресене? (Имам чувството, че "ще започнат да хвърчат болтчета от вибрациите"). :shock: [/color]


:arrow: гумено каре кардан
:arrow: висящи лагери кардан
:arrow: тампон диф
:arrow: изпуснали амортисьори
.....
:arrow: да караш с двеста при подобен проблем :arrow: :kuku:
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ

Мнение от ogata » 18 Фев 2015, 18:19

nickstorm написа:
a.milev6 написа:Здравейте, колеги!
Имам проблем с тресенето на волана и целият автомобил при скорост над 140км/ч. Мислих, че е от баланс на джантите и следователно ходих на баланс. Оказа се, че има нужда от баланс и съответно мислих, че след интервенцията, проблемът ще бъде решен, но уви. Отново тресе.. :paranoid: Джантите са прави, гумите също. Колата е E36 M44B19, в момента е със зимни гуми: 195/60/15.
Вече 5-6 пъти е карам по магистралата от както тресе и първите два пъти е пробвах, при 140км/ч започва да тресе и така до 180, от 180 до 210-220 тресенето и вибрациите спираха. Но вече и до 200 си тресе, (кеото ще рече, че след 140км/ч тресе постоянно) което е много неприятно и [color=#FF0000]опасно
!
Та въпросът ми е: Знаете ли от какво може да се получава това адски досадно тресене? (Имам чувството, че "ще започнат да хвърчат болтчета от вибрациите"). :shock: [/color]


:arrow: гумено каре кардан
:arrow: висящи лагери кардан
:arrow: тампон диф
:arrow: изпуснали амортисьори
.....
:arrow: да караш с двеста при подобен проблем :arrow: :kuku:


:nono: Тампона на дифа се усеща и с 50.

Моето предположение са кофти гуми. ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook