Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от kagebista » 09 Сеп 2014, 16:35

Колеги, ще имам ли проблем със стартер Магнети Марели?
magnetimarelli.jpg

Той ли е без планетна предавка?
И евентуално ако става, какво да очаквам като разлика с Бош-ов стартер.
Такъв ми дойде в комплекта от м20б20. И моя в М52б20ката ич не го знам какъв е :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от ico318 » 22 Окт 2014, 13:02

Наканих се да питам за баланс в шлайф-базата до ново пу в пловдив. Правят само статичен на цена 60-80 лв. Нямали оплаквания досега.... Аз пък нямам оплаквания от АРЗ Първомай и не е далеч... :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от maxpower » 22 Окт 2014, 20:31

kostaka написа:колеги някой кара ли 323и 2.5 170 к с. с лек маховик да kaji впечатления :driving:

Казвам ти- слагай смело и наливай 75в90 в кутията от сега :mrgreen:

kagebista написа:Колеги, ще имам ли проблем със стартер Магнети Марели?
magnetimarelli.jpg

Той ли е без планетна предавка?
И евентуално ако става, какво да очаквам като разлика с Бош-ов стартер.
Такъв ми дойде в комплекта от м20б20. И моя в М52б20ката ич не го знам какъв е :dunno:

Тези без редуктора са доста по тумбести- имам в предвид диаметъра е значително по-голям. Така като го гледам и тоя трябва да е с редуктор.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от M10 » 23 Окт 2014, 0:30

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от zzvvmm » 26 Окт 2014, 16:22

Колко е диаметъра на маховик от м20 ? 228 ? Това, че маховика е ръждясал от страната на съединителя лошо ли е или се монтира без нищо да му се прави ?
Последна промяна zzvvmm на 26 Окт 2014, 21:00, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 21.12.2009
Кара: М50+++

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Radoslav318i » 26 Окт 2014, 18:01

Имам един от м40 9.9кг
По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от M10 » 27 Окт 2014, 16:29

Дава се на стругар да го челосат, щом е ръждясал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от zzvvmm » 27 Окт 2014, 20:35

Някой може ли да даде размерите на малките периферни болтове за притискателния ?

Според тази схема - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
болтовете М8х16 трябва да са нали ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от maxpower » 27 Окт 2014, 22:24

zzvvmm написа:Някой може ли да даде размерите на малките периферни болтове за притискателния ?

Според тази схема - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
болтовете М8х16 трябва да са нали ?

точно така
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от zzvvmm » 27 Окт 2014, 22:37

Сега си мисля на ИС кое е по-разумно да се направи - смяна на маховика, нов съединител и стартер от м20 или взимане на недемферен маховик и олекотяването му, като по този начин се избягва смяната на съединителя и стартера ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от maxpower » 27 Окт 2014, 22:43

zzvvmm написа:Сега си мисля на ИС кое е по-разумно да се направи - смяна на маховика, нов съединител и стартер от м20 или взимане на недемферен маховик и олекотяването му, като по този начин се избягва смяната на съединителя и стартера ?

Аз искам да правя тая врътка след няколко месеца, обаче мисля да го направя да може да помещава съединител на 240мм :yes: Няма лощо да се пробва, лошото е, че масивната част му е от към скороститите, а не от към двигателя.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от zzvvmm » 27 Окт 2014, 22:48

M10 написа:Дава се на стругар да го челосат, щом е ръждясал.

По този начин няма ли да се отнеме материал и после да боксува ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от BorisMitev » 28 Окт 2014, 19:52

Челосването отнема само няколко десети от материала. Попринцип е хубаво да се вземе и притискателя за да може да се извади разликата, която реално по-късно помпата ще я компенсира :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от M10 » 29 Окт 2014, 0:37

Притискателя не е много добре да се взема, че почва да притиска по-малко :mhihi: Плътния маховик на м42 не можеш да го олекотиш толкова, колкото този на м20. От друга страна притискателя и диска са значително по-леки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от zzvvmm » 03 Ное 2014, 23:22

С колко да стягам болтовете на маховика, както и тези на притискателя ? На маховика по ръководство от Е34 намерих това:

Flywheel

Do not install with screw retaining compound. Bolts are a component part of the
flywheel. Screw threads oiled. M60/1/M60/2/M62 Manual Transmission 105 Nm
New micro-encapsulated screws M40/M42/M43/M44/ M51 Automatic/M52 Automatic 120 Nm
New micro-encapsulated screws All others 105 Nm

Смятам, доколкото проучих, че трябва да се стягат на 105 Nm. Остава да разбера и другите на притискателя ?

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook