м52 със зверски разход на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- kapitanat
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
колега преди месец и полвина почна да ми гори масло и то не 2 литра ама по 750мл/1000 км всички сигменти за смяна бяха. Взимай бързо мерки застото с алуминиевия блок можеш много л;ошо да не найграеш. Идея като гумички и отдушник няма защото колкото и да са дроб гумичките повече от 200/300 мл на 1000 няма да прокапят .
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
ба, нещо много почна да претриса и да пуши, то и преди така тресеше, ама с чистене на свещите се оправяше, е изчистих ги, ама не се оправи
(само последната - тази към стъклото не съм чистил, че не мога да изкарам лулата)
а уж тая седмица влизаше за смяна на клапана ...
утре ще го закарам някак си на майстор да види за какво иди реч, ама тва тресене (и бачкане на нииииски обороти, гаснене от време на време) грам не ми харесва, май е време да си търся друг мотор

а уж тая седмица влизаше за смяна на клапана ...

утре ще го закарам някак си на майстор да види за какво иди реч, ама тва тресене (и бачкане на нииииски обороти, гаснене от време на време) грам не ми харесва, май е време да си търся друг мотор

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
DREminem написа:айде споделете какво да очаквам
сегменти/гумички/клапан ... ?
Имах подобен проблем. Преди около месец започна да избива масло от гарнитурите. Без никакви други неприятности. Работеше стабилно на празен ход, ускорението беше перфектно и т.н. Преди две седмици понякога след палене на студено двигателя яко тресеше, но оборотите бяха стабилни. Извадих масломерната пръчка както си работеше мотора и изведнъж се оправи. Пъхам я в отвора докрай, пак почваше да тресе. Нямах обяснение за този проблем, защото съм сигурен, че не засмуква въздух отникъде. Карах така около седмица и в един момент така както съм в движение изведнъж се разсвири под капака. Изключвам двигателя и няколко секунди след това свиренето премина в съскане. Почнах да оглеждам смукателния колектор, защото свиренето идваше от него. Извадих маркуча за картерните газове от клапана и запуших отвора на клапана с тапа. Пробвах да запаля но веднага след стартиране двигателя гаснеше. След подаване на газ както е на място свиренето беше спряло. Разглобих горната част на колектора и проверих всички съединения за евентуален пропуск на въздух. Сглобих всичко и оставих клапана както е запушен с тапата. Стартирах, оборотите започнаха да играят в диапазона 500-1000 са няколко секунди и се успокоиха до около 700. Покарах няколко километра след което оборотите на празен ход заковаха 850, колкото бяха и преди. Още на другия ден си смених клапана за картерните газове и установих, че нивото на маслото е спаднало с около 400 мл за няколкостотин километра пробег, при положение че преди това не е горила масло. Като махнах пластмасовия капак и извадих лулите на кабелите към запалителните свещи видях масло в тръбите, ауспуха беше черен и мазен. Изобщо един клапан за картерните газове ми направи големи поразии. Дано нещо друго не се е скапало заради него.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
EnimEn написа:Само не разбирам що цапа свещите от този клапан
Цапа ги защото налягането на картерните газове причинява избиване на маслото през гарнитурите, включително и на тези, които уплътняват отворите за свещите. Маслото се стича по свещите и изгаря.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
стан написа:Е добре де при моя м42 има доста осезаема промяна в работата но не изгасва, и при мене ли е за смяна значи тоя клапанАз проблеми не забелязвам да има ма верно от време на време ми изчезва по литър масло безследно и изведнъж
ПРи М42 не е задължително когато клапана за картерните газове е изправен мотора да изгасне след отвиване и сваляне на капачката . Когато двигателя е студен при работещ клапан, след нарушавене на херметичността в системата- било сваляне на капачката от отвора за наливане на масло, или изваждане на маслоизмерителната щека, може само да тресе , без да изгасне. В моя постинг, който съм описал подробно клапана беше блокирал в затворено положение и работеше дори по-добре след изваждане на щеката, отколкото в обратния случай.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
menchev написа:и аз да питам,това за клапана важи ли за М43,че ми яде масло (10w40 castrol),а нито пуши и върви доста добре,сменял съм гумичките и клапаните с нови,значи не е от тях това харчене,не съм пробвал само това дали ще загасне при отворена капачка колата,какво е вашето мнение?
Моето мнение по този въпрос е, че този клапан се явява консуматив и има определен пробег. Сменя се както се сменя горивен, или въздушен филтър. Някой от колегите беше писал нещо от порядъка на 40000 км за смяна, но лесно може да се провери дали работи този клапан. Сваля се от отоплителната плочка на смукателния колектор/става въпрос за М42 и М43. При тях този клапан е еднакъв./, изчиства се хубаво от маслото, запушва се с пръст отвора, в който влиза маркуча, от другия отвор се засмуква въздух /най-удобно е с уста



- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
ивчо3 написа:menchev написа:и аз да питам,това за клапана важи ли за М43,че ми яде масло (10w40 castrol),а нито пуши и върви доста добре,сменял съм гумичките и клапаните с нови,значи не е от тях това харчене,не съм пробвал само това дали ще загасне при отворена капачка колата,какво е вашето мнение?
Моето мнение по този въпрос е, че този клапан се явява консуматив и има определен пробег. Сменя се както се сменя горивен, или въздушен филтър. Някой от колегите беше писал нещо от порядъка на 40000 км за смяна, но лесно може да се провери дали работи този клапан. Сваля се от отоплителната плочка на смукателния колектор/става въпрос за М42 и М43. При тях този клапан е еднакъв./, изчиства се хубаво от маслото, запушва се с пръст отвора, в който влиза маркуча, от другия отвор се засмуква въздух /най-удобно е с уста![]()
![]()
/, при създалото се подналягане се чува как клапана се движи, т.е затваря отвора. Когато няма промяна в положението на клапана 100% е за смяна.
какво представлява тази отоплителна прочка в колектора и къде точно се намира тя, сложно ли се стига до нея ?
мерси !
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
При двигателите М42 и М43 тази плочка свързва долната с горната част на смукателния колектор. Разглобяването на горната част е елементарно. Развиват се един болт и две гайки, придържащи едната с другата част на колектора. Има и още 2 болта, които го придържат към скобата за изваждане на мотора от двигателния отсек в предната част, и един болт в задната част. Вади се маркучето на вакуума на регулатора на налягането на бензина. Разкачат се куплунгите на стъпковия мотор /под колектора/ и на реостата отчитащ положението на дроселовата клапа. Отвива се скобата след дебитомера. Вади се горната част на колектора и стигаш до плочката. Аз на моята съм извадил отоплителните маркучи /2 на брой/. Развиваш скобите на тези маркучи и ги вадиш. Не е необходимо да се излива охлаждащата течност, защото нивото им е над нивото на течността в главата на принципа на скачените съдове. Клапанът за картерните газове е хванат с 2 болта шестограм на самата плочка.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Hellrider написа:Hellrider написа:М50 без ванос такъв клапан има ли?
не го намерих като разглабях около смукателитемасло не пипа, но лекото притрисане на свободна го има
Имат го всички. Тази тема за М50 и М52 е подробно разисквана в подфорум на Е39. Включително как става свалянето на стария и монтирането на новия клапан.
чел съм я темата, но за М50 не намерих
а при разглабяне от капака на клапаните излизат 2 маркучете-по дебелия отива в гофрето веднага след дебитомера, а по-тънкия отива в маркуча след стъпковия мотор. няма признаци да е имало някъде клапан
и в реалОЕМ не се намира нищо по схемите
след още по-подробно ровене се стига до извода, че при М50 са го спестили
за М50ТУ не съм сигурен

а при разглабяне от капака на клапаните излизат 2 маркучете-по дебелия отива в гофрето веднага след дебитомера, а по-тънкия отива в маркуча след стъпковия мотор. няма признаци да е имало някъде клапан
и в реалОЕМ не се намира нищо по схемите
след още по-подробно ровене се стига до извода, че при М50 са го спестили
за М50ТУ не съм сигурен
Понеже майстора ми няма време, хванах се и сам го разглобих
какво констатирам:
1. няма една гайка на капака на клапаните - от там изпуска масло и изгорели газове. (откъде мога да намеря такава, че е специална?)
2. този клапан е свалян, защото беше захванат с една гайка
3. Има 3 трабички - от която и да духам и смуча въздух - се тая, без проблем минава. никва функция няма моя си клапан
Отделно, че има сажди навсякъде - сега трябва да отварям мотора, за да го чиста ...
отделно, че от събота колата почна да пуши още повече и не иска да подпали 4-ти цилиндър, аз и свалях свещите за почистване - почистих ги и 6-те, че бяха нагорели, ама сега 4-та си седи новичка, а дрругите са опушени-тва ме навежда на мисълта, че не го пали този цил. (дано от тва да пуши така "различно" де) или пък да е издухала някоя гарнитура и сега да гори и антифриз
като я отворя да чиста мотора от тея "сажди" ще пиша кво е положението вътре, дали има лютеница
А ако тръгна чак сегменти да сменям кво ще кажете - шлайф на блока и нови бутала или само сегменти?
А накрая ще взема да купя един м52 друг и директно го бодвам...
Досвидане

какво констатирам:
1. няма една гайка на капака на клапаните - от там изпуска масло и изгорели газове. (откъде мога да намеря такава, че е специална?)
2. този клапан е свалян, защото беше захванат с една гайка

3. Има 3 трабички - от която и да духам и смуча въздух - се тая, без проблем минава. никва функция няма моя си клапан

отделно, че от събота колата почна да пуши още повече и не иска да подпали 4-ти цилиндър, аз и свалях свещите за почистване - почистих ги и 6-те, че бяха нагорели, ама сега 4-та си седи новичка, а дрругите са опушени-тва ме навежда на мисълта, че не го пали този цил. (дано от тва да пуши така "различно" де) или пък да е издухала някоя гарнитура и сега да гори и антифриз

като я отворя да чиста мотора от тея "сажди" ще пиша кво е положението вътре, дали има лютеница

А ако тръгна чак сегменти да сменям кво ще кажете - шлайф на блока и нови бутала или само сегменти?
А накрая ще взема да купя един м52 друг и директно го бодвам...
Досвидане
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
Hellrider написа:чел съм я темата, но за М50 не намерих![]()
а при разглабяне от капака на клапаните излизат 2 маркучете-по дебелия отива в гофрето веднага след дебитомера, а по-тънкия отива в маркуча след стъпковия мотор. няма признаци да е имало някъде клапан
и в реалОЕМ не се намира нищо по схемите
след още по-подробно ровене се стига до извода, че при М50 са го спестили
за М50ТУ не съм сигурен
при М50ту същата работа
Аз съм ги запушил тея отвори на гофрето и на маркуча след стъпковото а маркуча от капака на главата съм го пуснал свободно да си виси надоло под двигателя

Само неразбирам тая пластмаска дето се пъха на щипка в капака на главата Клапан ли е ? и защо са две маркучлета (моя си пуска навсякаде) Някои ако може да обясни принципа ще съм му много благодарен

74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани