Short shifter E-36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от axl » 26 Юни 2009, 16:19

Трябва ли да се разкача кардана и/или генерацията за смяната на шортшифтъра или става и без?

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 26 Юни 2009, 16:27

Не, само лостовият механизъм се разкача от самия лост.
Между другото има разлика в лостовите механизми при скоростните кутии, съответно се получават разлики в самия ход на скоростния лост.
Ще дам пример с това, което се случи при мен - на М42 с неговата си скоростна кутия сложих шифтър от М3 е36. Ходът наистина се скъси, беше перфектен. Преди това пробвах и шифтър от Z3M на М42-ковата кутия, но беше ужасно къс. Сега с 28-цовата кутия шифтърът, който беше къс при М42, е нормален и съответно плаче за шифтър от Z3M.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от axl » 27 Юни 2009, 20:33

Мерси!
Аз имах предвид трябва ли да се разкача за да има място да се бръкне до лостовия механизъм.
Това което казваш за скоростите мисля че е нормално, но се получава така защото 28-цата е със други скорости/ако не се лъжа Цанрадфабрик като на 5 степенните е36 м3/, докато всички други е36-ци са със някакви гетрази. Т.е. ти на 28-цата си и сложил лоста от м3 който май е същия като нейния ;), ако същия го сложиш на другите модели/318, 320 и т.н./ които са с гетраг се получава скъсяване в хода :)

Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 27 Юни 2009, 20:54

От къде да намеря такъв шифтър от м3?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 28 Юни 2009, 0:32

Аз го пазарих моя от бате Явор.
axl написа:... Аз имах предвид трябва ли да се разкача за да има място да се бръкне до лостовия механизъм...

Не, нищо друго няма нужда да разкачаш.
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 28 Юни 2009, 11:21

Аз пък си го направих и даже си го сътворих регулируем, може да се коригира в някви граници. Вначалото е странно, но се свиква с малко каране

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 28 Юни 2009, 15:21

И аз това щях да кажа, че не ми се струва много сложно да се направи топчето дето е по средата да е на резба и по този начин да се регулира хода колко да е


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 28 Юни 2009, 21:37

стан написа:И аз това щях да кажа, че не ми се струва много сложно да се направи топчето дето е по средата да е на резба и по този начин да се регулира хода колко да е


Само дето не е топчето, аз си ползавах оригинална ръчка и правих конверсията отдолу, просто не го заварих, а си го направих на резба с контра гайка, освен дължината, може да се регулира и завиването на лоста, което е добре, защото не може се завари кат хората на менгемето и ако мръдне с мм ще е не удобен после, затов го направих така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

ccc

Мнение от axl » 27 Юли 2009, 14:35

След като и аз се потрудих, да споделя впечталения. Ще започнем от монтажа - ето линк към риалоем и съответно частите, които поръчах нови:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
позиция 7 - 1 брой - 25111220600
позиция 10 - 4 броя - 25111220439
позиция 11 - 2 броя - 25117571899
позиция 13 - 1 брой - 25111203682
позиция 14 - 1 брой - 25111434194
позиция 15 - 1 брой - 23411466134

Сега за монтажа - местото е тясно и се бърка трудно, хубаво е да пипа някой с по-тънки ръце ;). Видимост няма, трябва да си видял картинката предварително и всичко става опипом.
Зегерките 11 се свалят сравнително лесно и привода 9 се вади. След това се сваля скоростния лост - отгоре се вади топката, кожата на лоста, шумоизолацията и гумения маншон. Втулката 7 трябва да се завърти обратно на часовниковата стрелка, дърпа се нагоре и излиза барабар с скоростния лост. Оттук натам почва играчката - пръстена 13 е еластичен метален, трябва да се отвори и плъзне напред или назад. На мен ми отне м/у половин и един час... След това пина 15 се избутва надолу/при мен нагоре няма место да излезе/ с нещо остро и Г образно - парче тел например. Парчетията 12 излиза. Отвътре трябва да се извади старата гумичка 14, която при мен практически я нямаше, изчиства се добре и се слага нова гумичка 14, пръстена 13 се нахлузва на предната част на 12, пина 15 също се вкарва в началната си част, след това чарка 12 се нанизва на края на вала на скоростите, така че пина 15 да влезе отдолу нагоре. Иска малко целене, но става. Пръстена 13 се издърпва назад и дотук сме готови. Монтира се скоростния лост в нова втулка 7 - натиска се и щраква. На привода 9 се слагат нови шайби 10 и се монтира, щтракват се зегерките 11 и сме готови. При нас се оказа че новите шаиби 10 са много дебели и не остава место за зегерките.. ползвахме една стара, защото беше позиносена/по-тънка/ за отзад, а отпред от едната страна шайба няма - няма място за нея.
Колата е е36 320, свалихме оригиналния скоростен лост и сложихме такъв от з3 1.9, ето снимка на стария редом с новия лост:
http://niau.org/axl/22072009101.jpg
http://niau.org/axl/22072009102.jpg
Както се вижда новия лост има по-къса горна част. Отдолу привода 9 слиза по-надолу заради по-дългото долно рамо на лоста и се приближава много до гуменото каре при опашката на скоростната кутия, по тази причина леко изкривихме привода 9, така че да има около сантиметър разстояние до карето.
Май това е всичко при монтажа, принципно е елементарен, но заради липсата на видимост и тясното место като за първи път ни отне почти половин ден. Ясно е че ако го правим пак ще стане доста по-бързо, но не мога да си представя как рекордьорите писали по-напред в темата го сменят за половин час :)
Впечатленията - лоста е малко по-къс, хода му се скъси значително и луфтовете осезаемо намаляха. Сега съжалявам че не смених и втулката 2/25117519669/, защото там имаше осезаем луфт. Превключването е малко странно - усилието при хода на лоста не е линейно, както викат англоезичните - a little notchy. Ще добавим тежестта 6, която си дойде с лоста от з3 и се надяваме частично да решим този проблем.
Е, това е, поздрави :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.06.2005
Местоположение: Морската СТОЛИЦА
Кара: e36 m44b19

Re: Short shifter E-36

Мнение от BMWFen » 29 Окт 2013, 22:49

Kolegi moja shifter trudno vkljuchva na 1-va i ima golemi luftove :( Njama i skasen hod.
Kolata ja imam ot 2dni i ne sum dovolen. Koi ot Varna im razbira?
Molja Za Pomost da ida da go poglednat. 1O×
BMW 318is M44B19

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Short shifter E-36

Мнение от kagebista » 04 Ное 2013, 11:07

BMWFen написа:Kolegi moja shifter trudno vkljuchva na 1-va i ima golemi luftove :( Njama i skasen hod.
Kolata ja imam ot 2dni i ne sum dovolen. Koi ot Varna im razbira?
Molja Za Pomost da ida da go poglednat. 1O×


viewtopic.php?f=8&t=281119&start=45#p3768790

Колега - вземи си от схемата от този пост за начало - 10ките 2 броя за лоста - 5 кинта. Също и лагер 7 - ~20 лева.
Смяната не е трудна. Най-труден е лагера за вадене, но си има чалъм. С ножица и по часовниковата стрелка излиза елементарно лесно.
Първо под колата сваляш 11 и избутваш 9. Ако нямаш канал, на крик, но ОБЕЗОПАСИ колата, да не ти падне и да те смачка. 9ката иска дърпание и клати доста целия автомобил, защото старата грес е запекла и всичко е станало наакано отдолу.
Като откачиш зегерката 11/върти се и става на ръка и с търпение като си избереш удобна позиция за 1 или 2 ръце/, влизаш в купето и махаш топката, кожата и дърпаш кожения маншон бавно да не го закъсаш. Ще видиш как се освобождава преди това от металния улей където се подпъхва. Като ти цъфне лоста и видиш лагера с ножици подпъхваш на 9 и 15 часа. Ще видиш къде влизат има едни места между щифтовете, хем да не допираш ябълката, хем да не стържеш във външния метал. С права отвертка пъхаш на 12 часа има обозначен щифт със стрелка и го осбовождаваш. С ножиците завърташ леко посока часовниковата стрелка и 9 часа трябва да почне да ходи към 11-12. Ще видиш лагера как се повдига леко нагоре. Щом се повдигне ще разбереш кои щифтове се прибират и като се отворят напълно - дърпаш лоста. Излиза лесно вече! С други думи - лагера се освобождава все едно отвиваш капачка на бутилка!
После сменяш посочения лагер с нов. Сменяш втулките 10ки при лоста.
Обратната процедура по монтажа после. Като не е нужно да въртиш новия лагер по обратния ред! ЗАПОМНИ позицията му да не го обърнеш. Гресираш хубаво почистените свалени елементи и пъхаш добре омаслен лагер бавно докато щракне - право надолу. После под колата връщаш смазан 9 в лоста, нанизваш зегерката 11, като преди това я стесни съвсем лекичко с клещи за да щракне по-плътно.
И дано се подобри. Би трябвало. Иначе ако не - то трябва да смениш всички пластмасови и не е гаранция, защото може да имаш проблем по скоростната кутия с 1ва предавка. Но за луфта това, което съм ти написал за начало!
Става за 15 минути на канал. При игра с крика-около час, защото не е като оная работа - вдигни свали...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.06.2005
Местоположение: Морската СТОЛИЦА
Кара: e36 m44b19

Re: Short shifter E-36

Мнение от BMWFen » 04 Ное 2013, 20:44

Стряшно ти благодаря! :bowdown:
BMW 318is M44B19

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook