Евтин турбо проект

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Евтин турбо проект

Мнение от Lenco » 11 Авг 2014, 21:39

ogata написа:
ozBMW написа:Ама тука няма мега или друга електроника освен ОРИГИНАЛНАТА затова дебитомера е там,ако го сложа пред турбото какво ще мери колко мухи ли влизат? Ще ме накарате да го преместя да видиме какво ще стане :dunno:

Той пак мери колко мухи влизат, ама турбото преди него ги мели и за тва данните са по-представителни :mhihi: :mhihi:

Искам хората, които твърдят, че на маф-а мястото е преди турбото да се обосноват на какви факти и предположение лежат.
Защото тея размисли са общо взето във всякакъв разрез с вече "отъпкания път" и е несериозно да предлагаме някакви работи, без да се мотивираме подобаващо. ;)

Ходили са на училище Ога, както бяха споменали преди време в една друга интересна тема, не като нас да чоплим пред блока :oops:
А аз на училище пак ще спомена, че не съм ходил, но гледах всички серии на БЪРЗИ И ЯРОСТНИ, и там преди турбото имаше само филтър, от модерните. :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Евтин турбо проект

Мнение от k-hristov » 11 Авг 2014, 21:42

А и повече "скъпи американски електроники" (както колегата каза, и които и да са те), не работят по дебитомер а по МАП, ама аре...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Евтин турбо проект

Мнение от ico318 » 11 Авг 2014, 22:37

Ленко,ходенето на училище е полезно,но беше отдавна и едно от нещата,които си спомням е,че тогава излезна москвич алеко. Не съм виждал скоро в движение. Автоелектроника нямаше. Ти си напред с тази материя и трябва да знаеш-щом м50 има маф с нагреваема жичка,датчик вх.въздух,датчик обороти и тпс-достатъчно ли е да се настрои в случая. Мафа ще си е на мястото инпрез него ще минава повече въздух-той какво ще отчита? Сигурно има някакъв запас,щом при повишаване на кубатурата отчита коректно. Ако се изтавани,може ли да се ползва по-голям диаметър тръба и същия сензор или изцяло друг маф? Въобще защо се налага да се слага нова електроника на моторите с маф при турбо конверсия? Забележки е добре да се правят от хора в час-нямам против ленко илимдруг да ми напише каквото и да е,но огата да ме ебава,мосля,че не е редно. Да не се връщаме към култовата тема със спирачките... Това не е на лична основа. Аз не пиша във форуми за компютри и ядрена енергетика,въпреки,че ползвам комп и имам ток.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Евтин турбо проект

Мнение от Lenco » 11 Авг 2014, 22:51

ico318 написа:...

Принципно, харесвам темите да вървят в по шеговит и приятелски тон. Не всички тук сме с еднакви умения и пари, затова всеки споделя по нещо, къде елементарно, къде по-интелектуално... Заглавието го показва и ако може да помогне някой с нещо не е лошо, но е кофти да се присмиваме. Едва ли човека е извадил повече коне от м50б25, но щом го радва, значи за него е ОК, а и има елементарни начини да го удави с бензин за да докара още някой кон. Никой не спори, че е перфектно, но пък е забавно, щот със с54 всеки може, е почти всеки.
Нека не караме всички теми в ръцете на модераторите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Евтин турбо проект

Мнение от ogata » 11 Авг 2014, 22:58

ico318 написа:Ленко,ходенето на училище е полезно,но беше отдавна и едно от нещата,които си спомням е,че тогава излезна москвич алеко. Не съм виждал скоро в движение. Автоелектроника нямаше. Ти си напред с тази материя и трябва да знаеш-щом м50 има маф с нагреваема жичка,датчик вх.въздух,датчик обороти и тпс-достатъчно ли е да се настрои в случая. Мафа ще си е на мястото инпрез него ще минава повече въздух-той какво ще отчита? Сигурно има някакъв запас,щом при повишаване на кубатурата отчита коректно. Ако се изтавани,може ли да се ползва по-голям диаметър тръба и същия сензор или изцяло друг маф? Въобще защо се налага да се слага нова електроника на моторите с маф при турбо конверсия? Забележки е добре да се правят от хора в час-нямам против ленко илимдруг да ми напише каквото и да е,но огата да ме ебава,мосля,че не е редно. Да не се връщаме към култовата тема със спирачките... Това не е на лична основа. Аз не пиша във форуми за компютри и ядрена енергетика,въпреки,че ползвам комп и имам ток.


Не те "eбавам", просто искам да се обосновеш.
Ти идваш и казваш "Сестрите ви са к*рви", ама защо, ама ние нямаме сестри - това е без значение :mhihi:

Един казус.
Маф-а ти е на гофрето преди дросела.Мери един въздух, обаче гофрето се къса и до дросела стига друг въздух.
Какво се случва ?!

ПП. Да не говорим, че е крайно неетично да имаш мнението си за компетентно и да използваш дилетантска терминология от рода, че "Маф сензора бил имал някакъв запас" От какво ?! От картофи, консерви, захар ?!

Също така, мисля че повечето следящи темите от този род се делят на два типа - такива, които са виждали турбо само на картинка или на клип в ютуб и такива които не долавят тънката граница между турбиниране (за постигане на сериозни коне) и турбиниране (само с цел колата да "живне").

И да - също не е на лична основа ;)
Последна промяна ogata на 12 Авг 2014, 9:10, променена общо 1 път
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Евтин турбо проект

Мнение от Boyadjiev » 11 Авг 2014, 23:28

Само по последното - няма турбиниране за да живне само. Начинът е един - за еди какво си количество въздух = еди колко си куб.см гориво... Дали ще е като автора на темата, дали ще го прави някой с 500 коня на колелата - начина е един и същ. А от детайлите в изпълнението идват големите разлики и големите коне.... :dunno:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Евтин турбо проект

Мнение от ico318 » 11 Авг 2014, 23:29

В първия случай беднее. За втория вдроятно имаш предвид като отвори бов,който е отворен към атмосверата/не рециркулационен/-тогава се задавя за момент от много гориво. Гейта работи с изгорелите газове. Аз харесвам и карам с компресор и все си мисля за нещо такова. Компресора ако се монтира между дросела и мотора,мап,маф или дебитомер може да е преди него и така да се настройва със стоковата електроника. Явно тук не е подходящо :oops: . Някой може ли да каже със сигурност,може ли да се настрои мотор с маф да работи на надналягане с неговата си електроника и ако неможе-защо? :oops:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Евтин турбо проект

Мнение от ogata » 11 Авг 2014, 23:39

ico318 написа:В първия случай беднее. За втория вдроятно имаш предвид като отвори бов,който е отворен към атмосверата/не рециркулационен/-тогава се задавя за момент от много гориво. Гейта работи с изгорелите газове.

Не искаш да те критикуват хора, които не са в час, а се злепоставяш сам.

БОВ-а изпуска въздуха, когато пуснеш газта.
Когато даваш газ, налягането отива в мотора, но когато отпуснеш педала, дроселовата клапа се затваря и това налягане няма къде да отиде.
И тогава идва реда на blow-off-a, който изпуска нагнетения въздух -дали в атмосферата или ще го върне в системата (рециркулация) - няма значение в момента.

Аз говоря за уейстгейта. Това което регулира всъщност налягането на системата ти.
Това което прави байпас на излишния въздух от студената част на турбината, директно в топлата.
Изображение
Последна промяна ogata на 11 Авг 2014, 23:45, променена общо 3 пъти
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Евтин турбо проект

Мнение от ico318 » 11 Авг 2014, 23:43

Огата,аз от години си карам правеняшката кола на близо бар налягане без електрника,но с множество хитрни за аванса основно и не се чупи,въпреки че е сгхстена на 10,3,вместо завоските 8,8. Чужди коли може да се гледт много,но като се захванеш сам е друго. При мен е само хоби и резултата не е на първо място. По-важно ми е да се разсейвам от ежедневието и затова я държа колата още. Звънни някой ден да ти я покажа-има и интересни неща по спирачките :D . Ако някога пак реша да си правя сам кола на над атмосверно налягане,първо ще уточня електрониката и след това останалото. Всъщност първо трябва да е очаквания резултат...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Евтин турбо проект

Мнение от ico318 » 11 Авг 2014, 23:46

ogata написа:
ico318 написа:В първия случай беднее. За втория вдроятно имаш предвид като отвори бов,който е отворен към атмосверата/не рециркулационен/-тогава се задавя за момент от много гориво. Гейта работи с изгорелите газове.

Не искаш да те критикуват хора, които не са в час, а се злепоставяш сам.

БОВ-а изпуска въздуха, когато пуснеш газта.
Когато даваш газ, налягането отива в мотора, но когато отпуснеш педала, дроселовата клапа се затваря и това налягане няма къде да отиде.
И тогава идва реда на blow-off-a, който изпуска нагнетения въздух -дали в атмосферата или ще го върне в системата (рециркулация) - няма значение в момента.

Аз говоря за уейстгейта. Това което регулира всъщност налягането на системата ти.
Това което прави байпас на излишния въздух от студената част на турбината, директно в топлата.
Изображение

Мисля,че по-добре ти,а и аз,да не пишем повече в темата :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Евтин турбо проект

Мнение от k-hristov » 12 Авг 2014, 0:12

Колега, не че се заяждам, но те попитах за кои американски електроники за много пари говориш?Още не съм получил отговор.
Такааам.Да вземем за пример 1 двигател на ВАГ групата 1.8Т 209/225 к.с.Дебитомера на колата (а и на всяка друга) се намира след въздушния филтър.Мап сензора се намира на смукателния колектор (болт он), и двигателят работи чрез рециркулационен разтоварващ клапан, за да се избегнат детонациите при пускане на газта породени от разликите между мапа и мафа.Масово, колите които се гледат по картинки, клипове и Бързи и Яростни нямат дебитомери, и за това е нямало как да се види нещо друго освен въздушен филтър преди турбото.Също така дебитомера няма таван или запас, просто при ремап на стоково еку се скалира дебитомера, и колко ще издържи тъпата жичка (или в случая плочка) е отделен въпрос.А дебитомера седи преди турбото абсолютно винаги, просто защото тъпата жичка няма да може да се нагрява достатъчно от въздуха и тогава ще се получат едни стойности едно към гьотере.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 14.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ис-требител

Re: Евтин турбо проект

Мнение от BIRICHKA » 12 Авг 2014, 0:22

ogata написа:
ico318 написа:
Аз говоря за уейстгейта. Това което регулира всъщност налягането на системата ти.
Това което прави байпас на излишния въздух от студената част на турбината, директно в топлата.
Изображение


Колега, описаното от теб няма нищо общо с реалноста! :shock:
Гейта регулира колко бързо се върти турбината като прави байпас от изгорелите газове прдеи турбината към даун пайпа след турбината.
Some say he spends most of his time on bmwpower-bg.net

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Евтин турбо проект

Мнение от ogata » 12 Авг 2014, 0:41

Да, мерси за корекцията.
Тръгнах да обяснявам за вакуумите, обаче съм се залисал и съм написал щуротия.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 14.07.2010
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: e30 m20b20 turbo
Мечтае да кара: ко'т падне

Re: Евтин турбо проект

Мнение от SnooPDoG » 12 Авг 2014, 2:44

Може да съм пропуснал някой друг пост, но гледам се повдигна тема дали дебитомера трябва да е преди или след турбото, имах Ford Probe 2.2GT Turbo, та на него дебитомера беше преди турбото :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Евтин турбо проект

Мнение от Cosworth » 12 Авг 2014, 10:18

SnooPDoG написа:Може да съм пропуснал някой друг пост, но гледам се повдигна тема дали дебитомера трябва да е преди или след турбото, имах Ford Probe 2.2GT Turbo, та на него дебитомера беше преди турбото :dunno:
Изображение


Дебитомер (с клапа), МАФ ала бала портокала....
И при двата вариант проблема е в налягане след 0,8 до максимум може би 1,0бар да измерват правилно след турбината.... ако Налягането е повече от 0,8бар почти задължително е тези неща да са преди турбината просто защото няма да се справят коректно в среда с налягане... Затова при високо налягане не отмерват правилно, въздуха е сгъстен намирате логиката сами. При този случай преди турбината налягане няма, ИМА само огромна скорост на потока въздух от изсмукването НО не е налягане.. Затова до някаква степен може да го използваш след турбината в други след.... Общо взето това ми е известно на мен. Може да се обоснове и някой по вещ... Както като цяло в огромни налягания трудно се справят и преди турбината някой измервателни уреди и затова поставят електроники с МАП сензор(и по много други причини)
ИзображениеИзображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook