За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
kudo написа:~Мишо~ написа:kudo написа:Твърдо против, поне с нашите ментаци по магазините.На рендето съм го мил с нафта докато му светне лампата на маслото,но там е друго!
Това е по-голяма глупост,от колкото да сложиш добавка.
Глупост колега ама поне мие,нали това е целтаЗа 30-на секунди нищо няма да стане,ако задържиш повече почва да ти премигва лампата,но кво ти пука

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- choki_pk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 30.07.2009
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: с два километража
- Мечтае да кара: e36 М3 COUPE
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
ogata написа:Нали се сещате, че матор 2ра ръка 316/318 е 400 лева грубо. Дали има смисъл на малолитражка да се сменя маслото на 6-8 000 км ?
А с тея промивки е като оная приказка:
"-Работеше ли ?
- Да
- Пипа ли го ?
- Да
- Идиот !"
Най-точното изказване


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
8000 са напълно нормален интервал за смяна. За дизела сменям на 6500 понеже много цапа. На 28-цата доста по-често първо, щото не я карам повече от около 3к на сезон и второ щото е около 250-тина коня на вала и малкото колометри, които прави на сезон са с цялата газ.
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
за тея ентусиасти дето искат двг да свети от вътре ... пичове без сваляне на картера не става, пък сипвайте каквито добави искате 
пък и малко заглавието на темата ми се струва, не е в ред
"за или против промиването на двигателя преди смяна масло"
е какво сега на всяка смяна ли да го промивам .... бряяя 

пък и малко заглавието на темата ми се струва, не е в ред
"за или против промиването на двигателя преди смяна масло"


Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
То тая тема заприлича на "на колко км. си сменяте маслото". И като гледам само един се е обосновал защо го прави и то чоляка дет го сменя на малко изминати км. , другите не казват що го сменят на 10000примерно , а ся де що така. Все пак това е форум а не клюкарница и кой каквото мнение даде нека обосновава та да е полезно за всички ни. И що ви се струва ненормално след като натоварвате повечко някое добиче да не му се дава повечко храна , масаж след пробега , чесане , ресане и т.н. Само не ми стана ясно откъде се взе цифрата 10000 изминати км. ( и тогава ново масло ) или 12000км . А лампичките гаснат и достигат до червената не само на изминат пробег ами компа брои и студените стартове , що ли сигур е прост или баровец та кат минеш 8000км. само градско и всеки ден с по 30-на паления и гасене , после газ до дупка и така ( примерно нещо подобно е моята щот я ползвам за работа най-вече ) . Ами повече от нормално ако искаш да поддържаш добре колата и да ти служи по-дълго е в такива режими на каране по-честа смяна . А въпроса за възможностите няма нищо общо с дискутирания и с допълнително възникналия , е стествено като нямаш пари за по-ранна смяна си я караш докато ти е кеф или прецениш , но това не значи че е правилно от гледна точка на добра поддръжка . Мисля понякога спориме не по същество от което няма полза . По темата правил съм промивка с препарат и не съм усетил разлика , но пък и не се занимавам професионално и съответно имам наблюдения само на личните коли . Чувал съм коментари на хора , които смятат че с това почистване може да се повлекат някои по-едри частици буклук които за запушат маслени пътища някъде и за сметнах че е по-добре да не го правя , а да наблегна на малко по-добро масло ( относително е и това донякъде ) и малко по-малък пробег преди смяната с което да си почиствам двигателя от допълнителните миещи съставки в маслото пък и новото си е ново , личен избор. Успех на всички .
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Аз го промих с нафта 20секунди някъде работи.Нито тропаше нито нищо.Даже стана по тих отколкото със старото масло.
Изчаках нафтата да окапе добре около 30минути,налях новото масло ,нови филтри и това е.Нямате напредстава какъв ГМУЦ излезна от колата.Тоя италянец сигурно с грес я карал тая кочина.
Сега вече не смятам да правя тазо операция.Мисля да я карам само с хубави масла. Това трябва да е достатъчно.

Изчаках нафтата да окапе добре около 30минути,налях новото масло ,нови филтри и това е.Нямате напредстава какъв ГМУЦ излезна от колата.Тоя италянец сигурно с грес я карал тая кочина.

Сега вече не смятам да правя тазо операция.Мисля да я карам само с хубави масла. Това трябва да е достатъчно.

- ZLATIST
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: 28.06.2010
- Местоположение: Смолян
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323i coupe 98'
- Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
- Детайли за колата: Avusblau Metallic
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Nasko_325TD написа:Аз го промих с нафта 20секунди някъде работи.Нито тропаше нито нищо.Даже стана по тих отколкото със старото масло.![]()
Изчаках нафтата да окапе добре около 30минути,налях новото масло ,нови филтри и това е.Нямате напредстава какъв ГМУЦ излезна от колата.Тоя италянец сигурно с грес я карал тая кочина.![]()
Сега вече не смятам да правя тазо операция.Мисля да я карам само с хубави масла. Това трябва да е достатъчно.



- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Абе те и на мен ми казаха минута,но аз се притесних и затова по-малко я държах. 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
A как източвате всичката нафта после, защото освен оксидацията, разпадането на присадките от високите температури и времето, замърсяването с вода от конденз или охладителна течност разтвореното гориво в маслото е един от основните причинители за влошаването на качествата му. Това се случва рано или късно след определен пробег и тогава идва време да се смени маслото, а вие го пълните с нафта още преди да сте почнали да го ползвате
Тоя метод със сигурност е добър при разни ладови и москвичови мотори, където допуските сравнени с тези в БМВ са меко казано огромни и качеството на маслото не е чак от такава важност, но да наблъскаш мотора на БМВ с нафта и масло веднага след смяната ...

Тоя метод със сигурност е добър при разни ладови и москвичови мотори, където допуските сравнени с тези в БМВ са меко казано огромни и качеството на маслото не е чак от такава важност, но да наблъскаш мотора на БМВ с нафта и масло веднага след смяната ...
- ZLATIST
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: 28.06.2010
- Местоположение: Смолян
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323i coupe 98'
- Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
- Детайли за колата: Avusblau Metallic
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
bum_bum написа:A как източвате всичката нафта после, защото освен оксидацията, разпадането на присадките от високите температури и времето, замърсяването с вода от конденз или охладителна течност разтвореното гориво в маслото е един от основните причинители за влошаването на качествата му. Това се случва рано или късно след определен пробег и тогава идва време да се смени маслото, а вие го пълните с нафта още преди да сте почнали да го ползвате![]()
Тоя метод със сигурност е добър при разни ладови и москвичови мотори, където допуските сравнени с тези в БМВ са меко казано огромни и качеството на маслото не е чак от такава важност, но да наблъскаш мотора на БМВ с нафта и масло веднага след смяната ...
Тва както казах го прави един приятел с голф 3,аз нямам намерение да го правя,нито промивка да правя,а да си сменям маслото на 10 000к(все пак е longlife)

- doc™
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 7.05.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Аз също съм против тези промивки,не се знае какви главоболия може да си навлечете,ако запушите някоя маслена магистрала.Подкрепям колегата bum,трябва по-честа смяна на маслото и по-качествено масло.Аз на моя ТДС(М51Д25)го сменям на 7000км,а на 28-цата на 8000км и съм много доволен. 

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Аз го направих сега.Повече не мисля да го правя.Затова че маслото се смесва с горичото-да така е.Затова и следващата смяна ще е на 5000км. 

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Ето това е отговора следете да не минавате квадратчетата на инспекцията и всичко ще е наред.4000 км смяна на масло да може освен ако я карате амо по празниците и го сменяте 1 път в годината
.Е 36 ми е третата кола смяна на масло между 8500-9500 км и БЕЗ НИКАКВИ ДОБАВКИ и ви гарантирам,че няма да имате излишни главоболия.Разчука ли се един път никаква добавка не помага просто му е дошло времето на мотора поради една или друга причина
така,че си чешем езиците
Цялата хамалогия е от там,че горива,масла,филтри,антифризи консумативи са СКАПАНИ в по-големия процент предлагани продукти на пазара така,че тези теми за добавките идват точно от тези неща.Надявам се съм бил полезен 




- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Това па за квадратчетата изобщо не е вярно ....
Квадратчетата не на вискчи коли гаснат примерно на 10к ...
При мен колата беше минала 10к , но продължаваха да светят две зелени квадратчета - повтарям -две ...
Квадратчетата не на вискчи коли гаснат примерно на 10к ...
При мен колата беше минала 10к , но продължаваха да светят две зелени квадратчета - повтарям -две ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Това с квадратчетата си е добър ориентир ама си е само ориентир. Едно, че след толкова време не го знаеш вече кво смята
и друго, че един мотор ако е заприличал на лайно от вътре вследствие от калпав преден собственик квадратчетата няма как да го знаят.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани