Дневни светлини при Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: Дневни светлини при Е36
Ами зависи какви екстри ще има в smart-а... на мен габарити, follow me, и т.н. не ми трябват.
Единствено тая светкавица( с едно натискане - няколко бързи мигания, ако съм разбрал правилно) звучи добре.
Единствено тая светкавица( с едно натискане - няколко бързи мигания, ако съм разбрал правилно) звучи добре.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Дневни светлини при Е36
metodi80 написа:Колега .... започвам да си мисля , че пишеш по инерция ..! На бубината на релето на дългите имаш + при контакт само , когато си подал или светлинен клаксон, или си включил самите дълги .... Да уточнявам ли какво означава това ..., мисля си че няма смисъл .... Направи си трети "прочит" на схемите , за да ти се доизяснят нещата ....
Колега видях вече какъв е проблема за този спор, ако може да се нарече така. При Е36 91-92(виж полезни/ел. схеми/първия линк)... та на 3 и 4 дейташит е нарисувано така - 86пин (+12V_IGN) утива към ключа за запалването(пин15). Релето се управлява с маса от Combination_SW(WHT). В релето няма маса! Т.е. са 91-92 трябва да се прекара маса, а не +12V_IGN и релето да се управлява с ниско, както е в момента моята схема. Оглдай добре разликите. Нали не искаш да си купи някой модулче от теб и да се запали?
metodi80 написа:Помисли и за това на каква честота ще ти работи устройството , за да не стане като анти -антена за радиочестотите ! Нали знаш като пуснеш ШИМ по кабел какво се случва ... или си направи една филтрова група от няколко кондензатора .....
Да знам как става като антена. Това е правоъгълен сигнал и знаеш съдържа целия спектър хармоци, така че на каквато и честота да го пуснеш ще го чуваш, освен ако не е над 20К. За 10А доста голям капацитет ще трябва да сложа, а ако всичко трябва да е вътре в релето... Вчера гледах ДРЛ модул от тия разпространените по форумите за по 30лв. Еми филтри... няма. Дросел също. Честотата на която работи е 280Хц. Мисля да използвам една друга ''селска'' хитрост. Кабела, утиващ към крушките да минава през феритен пръстен(прави се 1-2 намотки) и тогава към крушките. Това трябва да се направи максимално близо до релето.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Дневни светлини при Е36
Don_Mandragon написа: Оглдай добре разликите. Нали не искаш да си купи някой модулче от теб и да се запали?
Абе ти ...

Спри да пишеш по инерция ! Знаеш ли колко електроника (лично мои разработки и от към схеми и от към софтуер) присъства в колите на колеги (и не само на БМВ) ?! Не пиши глупости , че колата на някой ще се запали от мой модул , защото има десетки колеги в тоя форум , които ще ти се присмеят за тоя коментар! Достатъчно отговорно подхождам към всичко , което правя и с педантичност на която малко хора са способни ! Спирам да те отразявам .... Кой си ти , че ще пишеш подобни глупости !
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Дневни светлини при Е36
metodi80 написа: Лично аз също смятам , че габаритите са излишни , когато светят дневните светлини , това си е един допълнителен консуматор , който е напълно излишен през деня , но голяма част от колегите се притесняват как нашите "куки" ще интерпретират закона и дали няма да ги санкционират , когато не им светят и габаритите (предни и задни)... Именно за това съм подготвил и вариянт с габарити (и те си се палят автоматично заедно с дългите , не се налага да се включва на ръка нищо ) Все още сериозно го обмислям дали да го бъде на бял свят ...
Въпреки че в закона ясно е казано :
.Допълнителни разпоредби
..§ 6. По смисъла на този закон:
..59. “Дневни светлини” са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му. Тоест спокойн може да се изключат габаритите ...
Специално на моята кола вариянта ще е само със намалени дълги светлини и всяко положение на ключа за светлините различно от 0 ще гаси модула (тоест от положение габарит нататък , модула е изключен)....
..
На новите коли, които имат фабричен ДРЛ не им светят габаритите и предполагам няма да е проблем и на тоя да не светят. Не знам как е положението с оригиналното реле ама и там предполагам е същото.
Re: Дневни светлини при Е36
sa_hellrot написа:Добра новина!
Аз няма да мога да си запоя елементите, така че от готовите модули(по- обикновените) си поръчвам още сега.![]()
Релето ми е при бушоните в двигателя(ако има значение)
+1
Само не разбрах тази екстра "светкавица"-"премигвания" за какво е.
Аз също искам плъг енд плей и да не го мисля, така че се нареждам за хляба

Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Дневни светлини при Е36
metodi80 написа:Don_Mandragon написа: Оглдай добре разликите. Нали не искаш да си купи някой модулче от теб и да се запали?
Абе ти ...![]()
Спри да пишеш по инерция ! Знаеш ли колко електроника (лично мои разработки и от към схеми и от към софтуер) присъства в колите на колеги (и не само на БМВ) ?! Не пиши глупости , че колата на някой ще се запали от мой модул , защото има десетки колеги в тоя форум , които ще ти се присмеят за тоя коментар! Достатъчно отговорно подхождам към всичко , което правя и с педантичност на която малко хора са способни ! Спирам да те отразявам .... Кой си ти , че ще пишеш подобни глупости !
Никой не казва, че не си вършиш работата или че не подхождаш отговорно. Това кой колко схеми е направил... няма отношение. Никога не е късно човек да се издъни. Правил съм го и аз. Просто ти казвам, защото има явно различна версия на схемата, която ти май не беше се сетил да погледнеш, защото спореше че съм недовидял и не били това сигналите вътре. Естетсвенно, че пак ще се отметнеш сега де. Все пак по отговорите ти виждам, че ти винаги си с една крачка напред и се упитваш да ме убедиш в това


Последна промяна Don_Mandragon на 17 Авг 2012, 13:58, променена общо 2 пъти
- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: Дневни светлини при Е36
"ПП: Гледам, че на някои Е36 е на позиция 7 http://www.autofuseboxdiagram.com/14-bm ... x-diagram/
но при други липсва и е долу под волана на една стоика на която има 2 релета http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-Crash-A ... 0402818741.
Някои може ли да обясни защо?"
Нещо ми се мярна, че на по новите ,след 95 -96 г. май релето е под таблото( това по америкинаските форуми, но може и да не съм разбрал)
но при други липсва и е долу под волана на една стоика на която има 2 релета http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-Crash-A ... 0402818741.
Някои може ли да обясни защо?"
Нещо ми се мярна, че на по новите ,след 95 -96 г. май релето е под таблото( това по америкинаските форуми, но може и да не съм разбрал)
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Дневни светлини при Е36
kagebista написа:sa_hellrot написа:Добра новина!
Аз няма да мога да си запоя елементите, така че от готовите модули(по- обикновените) си поръчвам още сега.![]()
Релето ми е при бушоните в двигателя(ако има значение)
+1
Само не разбрах тази екстра "светкавица"-"премигвания" за какво е.
Аз също искам плъг енд плей и да не го мисля, така че се нареждам за хляба
Колега това беше първоначалния ми замисъл. Идеята беше, за да не се пуска кабел до релето за гасене на модула. И с 3 премигвания на светкавицата да се гаси модула. Проблема е, че представи си минаваш на къси и святкаш 3 пъти да угасиш модула. После спреш ли късите трябва пак да мигаш, за да го пуснеш... абе като елха ще си

- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: Дневни светлини при Е36
Имах предвид :
"Умна светкавица" - чукваш веднъж дълги, а светлините правят поредица от премигване." - цитат от друг форум,
това май го имало в smartDRL-ите.... не става въпрос за други функции на светкавицата.
Нещо като на някой фотоапарати, дето мига бързо 3-4 пъти , преди да снима
Но не е пък и нещо важно де.
"Умна светкавица" - чукваш веднъж дълги, а светлините правят поредица от премигване." - цитат от друг форум,
това май го имало в smartDRL-ите.... не става въпрос за други функции на светкавицата.
Нещо като на някой фотоапарати, дето мига бързо 3-4 пъти , преди да снима

Но не е пък и нещо важно де.
Последна промяна sa_hellrot на 17 Авг 2012, 15:51, променена общо 1 път
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Дневни светлини при Е36
sa_hellrot написа:Имах предвид :
"Умна светкавица" - чукваш веднъж дълги, а светлините правят поредица от премигване." - цитат от друг форум,
това май го имало в smartDRL-ите.... не става въпроз за други функции на светкавицата.
Нещо като на някой фотоапарати, дето мига бързо 3-4 пъти , преди да снима![]()
Но не е пък и нещо важно де.
Аха. Ами не е никакъв проблем да се направи това. Вмъква се в кода за не-повече от 30 мин;) Проблема е, че почнах да се замислям за някои неща и стигнах до извода, че колкото по-просто е, толкова по-голям шанс има да не те глобят

-детектирането на 13V след, което палят модула. Представи си следната ситуация... Зима, -10, акумулатора ти е паднал на 10-11V от въртене и все пак успяваш да запалиш някак. Генератора обаче зарежда по ток, напрежението върху акумулатора не може да се вдигне със скок на над 13V и му трябва време да зареди. Ти тръгваш, ама не знаеш, че нямаш фарове. Когато се зареди над 13 ще имаш, ама до тогава може да си глобен

- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: Дневни светлини при Е36
Аз се сетих и друго...- оказва се , че с работеща кола през нощта ще си светиш винаги...
..
.. дали с DRL или с габарити, а това през зимата е минус в "някои" ситуации

п.п. Трябва да се измисли, ако колата е запалена и се клати с някаква определена честота(ритъм) и е на свободна, DRL-a да се изгася
шегувам се !

.. дали с DRL или с габарити, а това през зимата е минус в "някои" ситуации


п.п. Трябва да се измисли, ако колата е запалена и се клати с някаква определена честота(ритъм) и е на свободна, DRL-a да се изгася

шегувам се !
- Duke_BG
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 11.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Vauxhall Vectra B Y20DTH Irmsher
- Мечтае да кара: Tesla roudster
- Детайли за колата: Мома англичанка - мулти функционална комби ярмомелка :)
Re: Дневни светлини при Е36
интересен спор сте заформили тук да Ви пусна една идея :
доколкото разбах двете релета за дълги и къси са едно до друго - защо тогава модула да не е "Плъг енд плей" като новото реле се сложи на мястото на двете релета ?
така ще има и поече място за електрониката, за охлаждането и и т.н.
забелязахте ли и оригиналното реле колко транзистора има ?
идеята за плъг енд плей е готина но проблема е, че е специализирана само за една марка и модел.
аз лично ги правя с реле да светят дългите последователно като имам и индикация ако изгори лява или дясна крушка - двуцветен светодиод, който ако свети:
- оранжево всичко в ок, -
червено - изгоряла дясна крушка
-ако не свети - изгоряла лява крушка.
фаровете се палят при запален двигател а последователното свързване се деактивира с включване на габаритите
доколкото разбах двете релета за дълги и къси са едно до друго - защо тогава модула да не е "Плъг енд плей" като новото реле се сложи на мястото на двете релета ?
така ще има и поече място за електрониката, за охлаждането и и т.н.
забелязахте ли и оригиналното реле колко транзистора има ?
идеята за плъг енд плей е готина но проблема е, че е специализирана само за една марка и модел.
аз лично ги правя с реле да светят дългите последователно като имам и индикация ако изгори лява или дясна крушка - двуцветен светодиод, който ако свети:
- оранжево всичко в ок, -
червено - изгоряла дясна крушка
-ако не свети - изгоряла лява крушка.
фаровете се палят при запален двигател а последователното свързване се деактивира с включване на габаритите
Последна промяна Duke_BG на 19 Авг 2012, 15:11, променена общо 1 път
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Дневни светлини при Е36
Duke_BG написа:аз лично ги правя с реле да светят дългите последователно като имам и индикация ако изгори лява или дясна крушка - двуцветен светодиод, който ако свети:
- оранжево всичко в ок, -
червено - изгоряла дясна крушка
-ако не свети - изгоряла лява крушка.
фаровете се палят при запален двигател а последователното свързване се деактивира с включване на габаритите
Интересна идея и със сигурност ще работи стабилно. Поне ще си сигурен в работата му. Мен това ме притенява. ПИК-льовците имат много бъгове. С тях много трябва да се внимава, че какви случаи съм имал майкооо... бедна ти е фантазията

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1664
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Дневни светлини при Е36
Момчета,сигурен съм,че ще измислите най-добрите варианти!Лично според мен е добре да има начин дневните светлини да не светят при "запалена" кола,когато искаме да е така.Хубаво е да се пускат автоматично,но не е ли по-добре,човек да ги пуска и спира сам пожелание,освен когато се налага (пускането на габарити,къси,дълги,светкавици и т.н.)?Или да тръгват автоматично,но след това да може да се спират и пускат допълнително,чрез по-дълъг импулс с лостчето за дълги ("светкавицата"),примерно?Така хем ще ни остане функцията "светкавица" с кратки "премигвания",хем ще можем да управляваме "дневните светлини"!Управлението е въпрос на два маркера в програмата на ПИК-а,знаете.На мнение съм,че най-обикновения вариант ще е най-търсен!Няма нужда от разни екстри!Разгледайте и схемите за Компакт-а,дали няма нещо различно,аз поне не видях разлика,но знаели се...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- georgi9909
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i
- Мечтае да кара: Camaro RS/SS 1968
Re: Дневни светлини при Е36
Съгласен съм с колегата по горе, че варианта трябва да е възможно най-обикновен. Наистина ще е хубаво да не светим постоянно, като сме спрели някъде с запален двигател. Трябва да се измисли вариант, да може да се изключва и включва автоматичната функция, но при следващото палене на двигателя да е по подразбиране включена, че да не забравим да я включим.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани