Е36 320 VANOS въпрос
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
62 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
аааа верноlowdriver написа:krika написа:ма кат сички сме отписали М52то изникна някъф пич по нета дето беше надул не зле В28цата и то със сток карантията
С една "малка и несъществена" разлика от европейския вариант,Мите - чугуненият блок.

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Мой приятел си взе М50 с ванос и решихме да ги сравним с моя М52.
Разменяхме си колите, карахме ту едната, ту другата...
Като цяло разхода на моя с две напълно неработещи ламбда сонди е колкото на неговата с работеща ламбда сонда.
Най-голямо впечатление ми направи ускоренито. Теста беше закрепвам на 2-ра на 2000оборота и натискам до край педала на газта. При М50 не се случва нищо пълен мъртвец до около 4000оборота и в тоя момент двигателя просто избухна, направо ме имплантира в седалката...
При М52 в първия момент имаше замисляне, нормално заради ламбда сондите, но двигателя се съвзе доста по-бързо и реагира много по-добре в ниските, но усещането за зверско ускорение от около 4000оборота не беше така изразено.
Сменихме бензиновите филтри и М50 определено живна в ниските, а М52 направо полудя...
Та като заключение мога да кажа, че М52 е доста по-пъргав и реагира много по-добре в ниските обороти.
Разменяхме си колите, карахме ту едната, ту другата...
Като цяло разхода на моя с две напълно неработещи ламбда сонди е колкото на неговата с работеща ламбда сонда.
Най-голямо впечатление ми направи ускоренито. Теста беше закрепвам на 2-ра на 2000оборота и натискам до край педала на газта. При М50 не се случва нищо пълен мъртвец до около 4000оборота и в тоя момент двигателя просто избухна, направо ме имплантира в седалката...
При М52 в първия момент имаше замисляне, нормално заради ламбда сондите, но двигателя се съвзе доста по-бързо и реагира много по-добре в ниските, но усещането за зверско ускорение от около 4000оборота не беше така изразено.
Сменихме бензиновите филтри и М50 определено живна в ниските, а М52 направо полудя...
Та като заключение мога да кажа, че М52 е доста по-пъргав и реагира много по-добре в ниските обороти.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
Joro_Paveto написа:Мой приятел си взе М50 с ванос и решихме да ги сравним с моя М52.
Разменяхме си колите, карахме ту едната, ту другата...
Като цяло разхода на моя с две напълно неработещи ламбда сонди е колкото на неговата с работеща ламбда сонда.
Най-голямо впечатление ми направи ускоренито. Теста беше закрепвам на 2-ра на 2000оборота и натискам до край педала на газта. При М50 не се случва нищо пълен мъртвец до около 4000оборота и в тоя момент двигателя просто избухна, направо ме имплантира в седалката...
При М52 в първия момент имаше замисляне, нормално заради ламбда сондите, но двигателя се съвзе доста по-бързо и реагира много по-добре в ниските, но усещането за зверско ускорение от около 4000оборота не беше така изразено.
Сменихме бензиновите филтри и М50 определено живна в ниските, а М52 направо полудя...
Та като заключение мога да кажа, че М52 е доста по-пъргав и реагира много по-добре в ниските обороти.
може би пасва с теорията, но има 2 неща:
първо усещането е леко субективно, но ако сте се дърпали все пак е някакъв показател, въпреки че зависи от шофера. сменяхте ли се?

и по-скоро второто - не сравнявате нови коли, нито знаете състоянието на двигателите на 100%. оттам нататък замерването е почти без смисъл, тъй като техническото състояние клони везните яко.
но ако има още такива тестове, може да се измисли нещо усреднено

оттам нататък интересни линкове м50/м52:
http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
M50/M50TU
Straight 6 DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS. 1989-1998. 136kg 299lbs
Used in E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, Variation of this was used in the Early US E36 M3
2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.
M52/M52TU
Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS/Straight 6 DOHC 24V with Double VANOS. 1996-1999. Iron Block in US, Alloy Block in Europe . 118kg 260lbs (alloy) 140kg 308lbs
Used in E39 520i/523i/528i, E36 323i/328i, E38 728i, Variation of this was used in late US E36 M3.
2.0 (150bhp), 2.5 (170bhp), 2.8 (193bhp), 3.2 (240bhp) Sometimes referred to as S52US. Engine shares more common parts with M52 than Euro S52, but is a motorsport engine.
и малко м50 vs. м50ту - http://forums.bimmerforums.com/forum/ar ... 52922.html
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Narash!
Ех кат почнете да плюете тоя М50
Жоро понеже си пробвал някакъв си М50 не означава, че по принцип са така тия коли. Не че е критерии, но може да се пуснем да видиш, че то можело да върви. Наистина до 3500 го няма никъв, но пък после те залепя все повече и пвоече за седалката до 6800 което мене лично винаги ме кара да изглеждам
Ех кат почнете да плюете тоя М50

Жоро понеже си пробвал някакъв си М50 не означава, че по принцип са така тия коли. Не че е критерии, но може да се пуснем да видиш, че то можело да върви. Наистина до 3500 го няма никъв, но пък после те залепя все повече и пвоече за седалката до 6800 което мене лично винаги ме кара да изглеждам


Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Писах тия неща, след като и двете коли са минали през Камор Ауто за преглед, моята при покупката, а М50-то след като собственика(мой добър приятел) си я избра и докара от Италия, колата е купена от предишния собственик, а не от автокъща...за тези дето ще кажат, че българска ръчица е пипала колата или километража.
Моята е на 175хил, а М50-то беше на 155хил. в Камор провериха колите за признаци за връщани километри, та затова ги и споменавам. Прегледа не беше "рутинен" т.е. на колите се обърна нужното внимание!
М50 в перфектно техническо състояние, поне що се отнася до електроника, датчици и т.н. Моята единственото проблемно нещо по двигателя са двете ламбда сонди. И двете коли са с катализатори.
Наистина може да се каже, че в случа става дума конкретно за тези две коли, но имайки предвид техническото им състояние не ми се вярва при останалите нещата да са коренно различни.
Разменяхме си колите, направихме едновременно теста за доускорение, направихме и един старт от място. Пича с М50 беше на същото мнение, че М52 реагира много по-добре в ниските и е по-поврътлив.
А за обвиненията, че плюя М50 не съм съгласен. Писах това, което ми направи впечатление при каране на двата двигателя. Каране не по принцип, ами слизам от едната кола и веднага се качвам в другата.
Съжалявам, че не уточних за техн. състояние на колите.
KickingKing ти сам признаваш, че до 3500 го няма никакъв, а после те залепя, а аз точно това съм писал. До 6800 няма как, щот на сток мотор ограничителя е на 6500
Та това е...ако имате още питания ще отговарям
Моята е на 175хил, а М50-то беше на 155хил. в Камор провериха колите за признаци за връщани километри, та затова ги и споменавам. Прегледа не беше "рутинен" т.е. на колите се обърна нужното внимание!
М50 в перфектно техническо състояние, поне що се отнася до електроника, датчици и т.н. Моята единственото проблемно нещо по двигателя са двете ламбда сонди. И двете коли са с катализатори.
Наистина може да се каже, че в случа става дума конкретно за тези две коли, но имайки предвид техническото им състояние не ми се вярва при останалите нещата да са коренно различни.
Разменяхме си колите, направихме едновременно теста за доускорение, направихме и един старт от място. Пича с М50 беше на същото мнение, че М52 реагира много по-добре в ниските и е по-поврътлив.
А за обвиненията, че плюя М50 не съм съгласен. Писах това, което ми направи впечатление при каране на двата двигателя. Каране не по принцип, ами слизам от едната кола и веднага се качвам в другата.
Съжалявам, че не уточних за техн. състояние на колите.
KickingKing ти сам признаваш, че до 3500 го няма никакъв, а после те залепя, а аз точно това съм писал. До 6800 няма как, щот на сток мотор ограничителя е на 6500

Та това е...ако имате още питания ще отговарям

Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
По ред...
Да, М50ТУ
Не, тук никой не говори за механизма или действието на ВАНОС-а като система.
Става въпрос за конструктивните разлики между двата двигателя. ВАНОС-а въобще
не е лоша система... И защо да е лоша след като действието й е да подобрява
пълненето при ниски и средни натоварвания и честоти на въртене. В допълнение с
възможността да се управлява добива още по-"приятелски" вид.
Увеличава припокриването като дава аванс на всмукателния вал 25* к.в. (или 12.5* р.вал.)
След това връща вала в начална позиция ("нулева").
Точно така...
[steeN] написа:има м50 с ванос нали?
Да, М50ТУ
какъв е проблема там когато става въпрос за тунинг(компресор, турбо)? слаб е механизма на ваноса?
Не, тук никой не говори за механизма или действието на ВАНОС-а като система.
Става въпрос за конструктивните разлики между двата двигателя. ВАНОС-а въобще
не е лоша система... И защо да е лоша след като действието й е да подобрява
пълненето при ниски и средни натоварвания и честоти на въртене. В допълнение с
възможността да се управлява добива още по-"приятелски" вид.
до колкото си спомням ваноса само намаляше припокриването на клапаните (когато е вкл.) нали?
Увеличава припокриването като дава аванс на всмукателния вал 25* к.в. (или 12.5* р.вал.)
След това връща вала в начална позиция ("нулева").
като при М50, М52 действа само на всмукателния вал - единичен ванос. и при това вала има само две положения, не може плавно да варира мевду тях?
Точно така...

Driver's Racing Team
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Само три неща:
1-во: Не знам от къде го измилихте този М52 с чугунен блок за Щатите (ако беше така нямаше да го има Никасиловия проблем
, а той важи предимно за УСА и за Англия, защото бензинът им се е оказал с много сяра)
2-ро: М50 с чип мога да ви кажа, че хич не се замисля като го сръчкаш по начина описан от Жоро (няма го този момент "с до 3к оборота"). Един приятел имаше М52, а аз М50 и му дадох между другото да покара 20-тина минути извънградско, както си иска. Репликата беше "Е т'ва върви повече от моето"
3-то: Единствената причина М52 да върви повече е 12% по-леките биели и алуминиевия блок (по-лек е все пак). Предимствата на този блок е по-бързото топлоприемане и топлоотдаване.
1-во: Не знам от къде го измилихте този М52 с чугунен блок за Щатите (ако беше така нямаше да го има Никасиловия проблем

2-ро: М50 с чип мога да ви кажа, че хич не се замисля като го сръчкаш по начина описан от Жоро (няма го този момент "с до 3к оборота"). Един приятел имаше М52, а аз М50 и му дадох между другото да покара 20-тина минути извънградско, както си иска. Репликата беше "Е т'ва върви повече от моето"

3-то: Единствената причина М52 да върви повече е 12% по-леките биели и алуминиевия блок (по-лек е все пак). Предимствата на този блок е по-бързото топлоприемане и топлоотдаване.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
turbo написа:Само три неща:
2-ро: М50 с чип мога да ви кажа, че хич не се замисля като го сръчкаш по начина описан от Жоро (няма го този момент "с до 3к оборота"). Един приятел имаше М52, а аз М50 и му дадох между другото да покара 20-тина минути извънградско, както си иска. Репликата беше "Е т'ва върви повече от моето"![]()
Тук съм абсолютно съгласен! Един чип и високооктанов бензин определено имат изключително положителен ефект в ниските обороти. Знам го от собствен опит, макари не при BMW двигател.
ПС: навсякъде, където съм писал М50 всъщност става дума за M50TU, в първия пост съм споменал М50 с ванос, ама да се доуточня!
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
turbo написа:1-во: Не знам от къде го измилихте този М52 с чугунен блок за Щатите (ако беше така нямаше да го има Никасиловия проблем, а той важи предимно за УСА и за Англия, защото бензинът им се е оказал с много сяра)
Ех, значи...
As a special version for four countries with high-sulfur gasoline, the M52 was supplied with a cast-iron cylinder block.
(the M52 Nikasil engine never went to the USA)

Driver's Racing Team
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
моите впечатления са като на Жоро ,М50 - по муден в ниските ,над 3500 рязко се събужда .. М52 тегли по прилично в ниските ,но момента със събуждането липсва - т.е. върви си но мощността не идва така рязко .. за мен М52 е по приятен за каране ,все пак човек не кара постоянно над 3500 оборота.А и е по новия двигател ,едва ли очаквате от Марката да направи наследник на М50 който да е по куц от него 

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
веднага мога да ти дам един пример с по-куц двигател
мерси за мненията - горе долу придобих представа за нещата.

мерси за мненията - горе долу придобих представа за нещата.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
о
пичове продавам си колата или по точно ми тра комби с
м43 ,не се базикам ,спора го остаям на заден план .Пусната е в продава.
м43 ,не се базикам ,спора го остаям на заден план .Пусната е в продава.
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
И моето мнение е, че М50-тката е изключително умрела на ниски обороти, направо дразнещо. Това за моята де - сток, в перфектно състояние, с Ванос.
М/у другото и Е36 М50Б25 без ванос съм карал (sid
)и тя ми се видя много умряла в ниските, но след 3500 беше перфектно усещането
П.С. С е30-ката (м20б23) съм пробвал летящи стартове от 20км/ч на 2ра срещу Е36 320i с М50 и с 2 Е46 320i (с М52 най-вероятно?) и всичките до края на 2ра бяха поне 2-3 коли отзад
Ей тва е кеф да имаш пауър в ниските, просто колата се чувства силна, нищо че пак е 130-150к.с. и на реална гонка от място няма чак такава фрапираща разлика.
М/у другото и Е36 М50Б25 без ванос съм карал (sid


П.С. С е30-ката (м20б23) съм пробвал летящи стартове от 20км/ч на 2ра срещу Е36 320i с М50 и с 2 Е46 320i (с М52 най-вероятно?) и всичките до края на 2ра бяха поне 2-3 коли отзад


Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
b2 написа:И моето мнение е, че М50-тката е изключително умрела на ниски обороти, направо дразнещо. Това за моята де - сток, в перфектно състояние, с Ванос.
М/у другото и Е36 М50Б25 без ванос съм карал (sid)и тя ми се видя много умряла в ниските, но след 3500 беше перфектно усещането
![]()
П.С. С е30-ката (м20б23) съм пробвал летящи стартове от 20км/ч на 2ра срещу Е36 320i с М50 и с 2 Е46 320i (с М52 най-вероятно?) и всичките до края на 2ра бяха поне 2-3 коли отзад![]()
Ей тва е кеф да имаш пауър в ниските, просто колата се чувства силна, нищо че пак е 130-150к.с. и на реална гонка от място няма чак такава фрапираща разлика.
те са отзад не защото са чак толкова по слаби,а защото са по дебели

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
62 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани