М52В28 Огромен разход на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Принципно ако маслото му е на 20-30К км. както по всичко личи че е било то става като диференциално масло ако ме разбираш ... Тоест не е пушила, защото маслото е било прекалено "гъсто" за да се завира между гумичките и сегментите.Само не обърнах внимание какво ново масло си налял , но ако е от полусинтетика или още по-лошо (за тоя мотор) пълна синтетика то тия масла имат страшно добри почистващи качества и така да се каже си отпушил гняста и от там маслото се завира на всякъде (както и трябва да е)добави към това и ако е нещо от сорта на 5/30 5/40 и нещата са супер ясни.И да 6-те свещи са черни защото и 6-те цилиндъра горят масло , било то един заради гумички , друг заради сегменти, 3-ти заради двете заедно .... Пак ще се повторя ама причината да не е пушил и т/н при пробата е супер гнясавото масло (може и да е имала и добавки с цел продажба, да напълно възможно е като тия продукти в Англия са още по-достъпни и съответно ползвани) А и да не забравяме, че колата най-вероятно си е била с катализаторите и тва също спомага за убиване на синия пушек.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Може да се пробва и 5в50 или дори минералка, колкото да изкара още някой друг километър, ама този двигател наистина е загубена кауза в това си състояние.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Най-вероятно steeN и SlowMotion са прави. Старото масло беше доста гъсто и черно, но не ми направи впечатление да е нещо фрапиращо. Въпреки това има огормна логика в това да е било гъсто и да не е преминавало през гумичките и сегментите. Още повече, че не знам какво е било като ново.
В момента съм с BMW 5W40, при мен мотора е запален и е работил само с това масло. Тъй като картера беше измит още преди мотра да се сложи в колата. А колата от която взеха мотора си беше с оригинална изпускателна система, което предполагам означава, че със сигурност е била с катализатори и да това е спомогнало да няма пушек. За сменения мотор изключвам варианта. Не мен ми трябва убедително доказателство, че причината за това поведение на мотора е износването му и новото масло просто го е показало. И моето отношение към всичко е само новото и по-тънко масло.
А без разглабяне на мотора такова доказателство май няма...
В момента съм с BMW 5W40, при мен мотора е запален и е работил само с това масло. Тъй като картера беше измит още преди мотра да се сложи в колата. А колата от която взеха мотора си беше с оригинална изпускателна система, което предполагам означава, че със сигурност е била с катализатори и да това е спомогнало да няма пушек. За сменения мотор изключвам варианта. Не мен ми трябва убедително доказателство, че причината за това поведение на мотора е износването му и новото масло просто го е показало. И моето отношение към всичко е само новото и по-тънко масло.
А без разглабяне на мотора такова доказателство май няма...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Ем то сам по себе си, факта че трябва да отвориш мотора , да видиш какво му е признак за износване
То секи който има малко хабер от тия работи , тва обяснение е пре достатъчно , ти няма как да докараш мотора до такова дередже без да му налееш грес + масло от потънала лодка и да минеш с тоя микс 10К км.

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Еййй, тва са същите грозници дето се н@сират по Слънчев бряг и обясняват кви сме били мангали
Не знам кво му се чудите на тоя мотор с продавача, докато не падне главата и някой лагер от коляновия вал само ще чешем клавиатурата, а и е ясно, колко му е гадно на новия собственик, освен парите.
Гледам на снимките, до колкото е възможно, гърбиците на вала не са много зле.....

Не знам кво му се чудите на тоя мотор с продавача, докато не падне главата и някой лагер от коляновия вал само ще чешем клавиатурата, а и е ясно, колко му е гадно на новия собственик, освен парите.
Гледам на снимките, до колкото е възможно, гърбиците на вала не са много зле.....
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Абе инсталацията добре ли е вързана че моят като го насадиха нещо осраха и чадеше ужасно и работеше кофти.
Сменяй маслото колкото можеш по-често ако не мислиш да го отваряш но и според мен е редно да свалиш главата. Аз бих тръгнал от някаква гадна полусинтетика към по-добро и по-добро за да мие малко по малко.
Имам 20 литра 15W-40 Силколен останали от бизнеса с маслата ако решиш да го мъчиш по тоя начин мога да ти го дам за някакви никакви пари.
Сменяй маслото колкото можеш по-често ако не мислиш да го отваряш но и според мен е редно да свалиш главата. Аз бих тръгнал от някаква гадна полусинтетика към по-добро и по-добро за да мие малко по малко.
Имам 20 литра 15W-40 Силколен останали от бизнеса с маслата ако решиш да го мъчиш по тоя начин мога да ти го дам за някакви никакви пари.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4208
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Е ако решиш да правиш промивки.. пробвай вариянта с пълнене на мотора до капачката на маслото с гориво.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Kroki написа:Е ако решиш да правиш промивки.. пробвай вариянта с пълнене на мотора до капачката на маслото с гориво.
Добър вариант е, мислех да пробвам и това http://www.youtube.com/watch?v=zFOqW0x7oiI
обаче нямам опит и смелост да го направя. Просто, риска аз да прецакам семерингите е голям.
Вчера карах колата и като позагрее добре мотора на празен ход се чува подозрително тупкане, но не мога да го изолирам откъде е.Като вдигна оборотите до към 1500-2000 или изчезва или не се усилва и се слива с общия шум. Ако карам до 2500-3000 оборота пуши доста малко и не се забелязва в огледалата, но като спирам по светофарите, изключвам от скорост. Ако по навик не изключа, после пуши около минута. Гумички на клапаните според мен ги няма. Има и леко замисляне при рязко ускорени от ниски обороти на около 1500-1800 след това започва на ускорява....въпреки лошото състояние мотора определено има повече сила от стария В20.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Е то е най-добрия вариант да се напълни с гориво и да се промие ама после трябва да се отвори и да се смени всичко що е гума вътре според мене.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4208
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Гумичките на клапаните, така и така са за смяна.. Да действа.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Колеги не се заблуждавайте с тези гумички на клапани,колкото и да ги няма не е възможно от там да ти гори толкова масло бъди сигурен.И да ги смениш няма да се оправи.От снимките които гледах отношението към този мотор е било адски немърливо,не е сменяно редовно маслото и може би е и каран с кофти масло за да има такива нагари.
Ако ще мислиш само да сменяш гумички без сегменти не си заслужава,защото като видиш че няма този ефект който очакваш,после всичко ти идва х2,да не говорим че това М52 с този алуминиев блок всяко сваляне на главата може да се окаже и последното,поради простата причина че се изсипват резбите на блока,после оригинално се продават пружинки които се навиват на следващ размер....
Та дълга и широка,една проста сметка мога да ти направя веднага за да си прецениш сам,едни гумички са ти 24лв,една гарнитура ти е около 60-70лв,смяна на масло и филтър,това са основните неща,без гарнитура на капака на клапани и силикони и т.н.
Едни сегменти са ти около 40лв/цилиндър,тоест около 240лв,ако не ги смениш сега после пак почваш с началните за масло,филтър и гарнитура и евентуално появилия се кофти проблем с блока.
Колега успех с ремонта на мотора и кажи какво си го направил,ще следя темата с интерес
П.С Пропуснах да кажа че ако го отвориш този мотор е хубаво да го почистиш отвсякъде перфектно,да ги няма тези нагари и после пак да смениш 1-2 масла на по-малко километри и да се молиш да не запуши някоя маслена магистрала от някое парче нагар,кофти случай си е,УСПЕХ!
Ако ще мислиш само да сменяш гумички без сегменти не си заслужава,защото като видиш че няма този ефект който очакваш,после всичко ти идва х2,да не говорим че това М52 с този алуминиев блок всяко сваляне на главата може да се окаже и последното,поради простата причина че се изсипват резбите на блока,после оригинално се продават пружинки които се навиват на следващ размер....
Та дълга и широка,една проста сметка мога да ти направя веднага за да си прецениш сам,едни гумички са ти 24лв,една гарнитура ти е около 60-70лв,смяна на масло и филтър,това са основните неща,без гарнитура на капака на клапани и силикони и т.н.
Едни сегменти са ти около 40лв/цилиндър,тоест около 240лв,ако не ги смениш сега после пак почваш с началните за масло,филтър и гарнитура и евентуално появилия се кофти проблем с блока.
Колега успех с ремонта на мотора и кажи какво си го направил,ще следя темата с интерес

П.С Пропуснах да кажа че ако го отвориш този мотор е хубаво да го почистиш отвсякъде перфектно,да ги няма тези нагари и после пак да смениш 1-2 масла на по-малко километри и да се молиш да не запуши някоя маслена магистрала от някое парче нагар,кофти случай си е,УСПЕХ!
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: М52В28 Огромен разход на масло
При това положение на мотора няма вариант за сваляне на главата без смяна не на сегменти, ами на основни и биелни лагери. При толкова нагар няма как да затворя мотора без да съм проверил коляновия вал в какво състояние е. А относно цената - аз не си правя илюзии за нещо под 800лв с ревизията на главата, без труда за разглабянето и събирането (той си е от мен). Дори и с огромните отстъпки, с които купувам части. Само ревизията на главата с новите гумички 130лв от дару - не я виждам под 400лв. И после лагерите, гарнитури, сегменти, семеринги на валовете, масла, антифриз.....и това ако англичанчето е благоволило да кара със свястно гориво и не е преебал блока...но имайки предвид маслото, едва ли!
Понеделник ще дам светлина по въпроса с тоя мотор.
Понеделник ще дам светлина по въпроса с тоя мотор.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Ами колега лагерите можеш да ги видиш,но едва ли ще им има нещо,предполагам че ще са добре,защото ако имаше примерно билни щеше да трака специфично и щом си запознат с нещата щеше да го чуеш.Та сигурно са ти добре лагерите,семерините всичките си ги сменяш както каза.А относно главата не знам защо й предричаш толкова много пари,купуваш гумички,напасваш отлично клапани и си готов,щом сам ще го правиш,няма причина да дадеш толкова много пари 

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Щом ще се отваря намирай блок от м50б20 и го стържи на 84мм, поне това да е ново и здраво 

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: М52В28 Огромен разход на масло
Или така и така не случи на 2.8... помисли си направо да му помогнеш да порасне :grin: (визирайки идеята с блок от чугун)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани