Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Dpy написа:наклони от 11км (къде ги има тия?).
Тва и аз се зачудихАйде за наклон окей, ама за да е на моторна спирачка не става с наклон, а баш хубаво надолнище. При така поставени условия не съм тествал, ама става много хипотетично. Требе си слизане от някоя планина
От копитото до най-близкото ОМВ е 11.5км


П.С. Моята е настроена до 900об. да е на принудителен празен ход




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Boyadjiev написа:П.С. Моята е настроена до 900об. да е на принудителен празен ход
как става това?

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
mihal написа:Boyadjiev написа:П.С. Моята е настроена до 900об. да е на принудителен празен ход
как става това?
С правенето на чипа става... Принудителния ми празен ход започва като й пусна газта просто




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
zBoost написа:~Мишо~ написа:За другото съм съгласен, ама с това "триене->температура" чакай да държиш мотора горещ...
като се пускаш с по 3-4000 оборота надолу дали? горещ чак не, температурата може да спадне ама като тръгне термостата да затваря е напълно достатъчно да подържа температурата и стрелката ако не е в средата ще е доста близо
Колега прав си за тъй наречената принудителна моторна спирачка при спускане , не го знаех . Само да уточня никъде не съм писал че коляновия вал спира да се върти , логично си мислех че като подаде компа сигнал за гориво и искра ще запали двигателя , но го сравнявах с нормалното палене на стартер което не протича съвсем гладко и би се усетило значително , но точно тук е тънкостта която ти не обясняваш на нас непросветените , пък и не си длъжен , я . Та процеса на запалване е съпроводен от вече развъртян коланов вал ( и всичко покрай него ) до тия 1000оборота ( или колкото са ) при което запалването на двигателя протича без никви сътресения и почти неусетно ( гладко ) , точно това ме заблуди и същото това се наблюдава при колите снабдени със Старт-Стоп система където стартера е специален и развърта двигателя до доста по-високи от обичайните обороти и паленето е неусетно и мигновено ( все едно не е спирал работа ) . Колкото до темата не работи ли двигателя значи няма отделяне на топлина , но пък водната помпа си бачка и върти охл. течност и през радиатор парно откъдето вентилатора дърпа топлината и е нормално да падне температурата отчетена от датчика и ясно да проличи на таблото естествено този ефект зависи и от това колко продължително е бил двигателя в покой , а колата в движение , околна температура , вентилатор на парното работи ли и с каква скорост , както и зададената темп. в купето и т.н. , но при определени условия е повече от нормално . А това за раходомера на мен ми показва нула кат пусна педала на газта на скорост ама не ми спира двигателя гаранция ( просто дърт дизел , тва е ) тъй че това не е показател . Това с падането на температурата описа и един познат с доста нов Пасат дизел на спускане на Шипка ( не е било зимата ) по описания вече начин на принудителна моторна спирачка в голям процент от времето . Живи и здрави.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Внимавай за какво даваш гаранции колега, че да няма рекламации после 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
само аз ли съм в заблуда че се спират единствено дюзите при връщане на газта(запалването си остава)

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
не само инжекторите и свещите не подават искра защото ЕКУ-то не им дава сигнал.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
vladobate написа:А това за раходомера на мен ми показва нула кат пусна педала на газта на скорост ама не ми спира двигателя гаранция ( просто дърт дизел , тва е ) тъй че това не е показател
и що реши че не ти спира горивото? щот е прост дизел ли? на карбуратори я има тая екстра, едва ли е много сложна

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Това става на бензинки и дизели ама комън-рейл и помпа-дюза , както се вижда общото между тях е електронното управление на дюзите . Моя прост дизел можеш го загаси кат му спреш подаването на гориво на ГНП щото то си се върти и блъска към дюзите квото има вътре , а това става с един клапан. Но за разлика от бензина където с педала за газта управляваш постъпващия в двигателя въздух при печките ( както е модерно да се казва ) въздуха си го има ако ще и акумулатора мани и гумите свалиmihal написа:и що реши че не ти спира горивото? щот е прост дизел ли? на карбуратори я има тая екстра, едва ли е много сложнаvladobate написа:А това за раходомера на мен ми показва нула кат пусна педала на газта на скорост ама не ми спира двигателя гаранция ( просто дърт дизел , тва е ) тъй че това не е показател

- shiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
аз карам 325 тдс и мисля че когато спускаш по наклон и си на скорост без да подаваш газ с педала,горивото през дюзите се прекратява.на бордкомпютъра като гледам разхода на 3 скрита функция в литри на час ми прави впечатление че като спускам по инерция без да подавам газ,разхода е нула,а при изключване от скорост но с работещ мотор и спускане ми показва 0.7 литра на час.
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Смених термостата и всичко заспа. Единственият проблем сега е, че много горещо ми духа в краката и ми пари
Термостата на ис-а беше на 95 градуса 


- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Благодаря за вниманието
Който все още мисли, че мотора трябва да изстива, нека си вземе термостат, моля


Който все още мисли, че мотора трябва да изстива, нека си вземе термостат, моля





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Boyadjiev написа:Колата не трябва да изстива на моторна спирачка колеги... 11.5км се пускам редовно на предавка с парно на макс и нема изстиване... Най-обичам като се возя при някой на който колата му изстива като се пуска (на предавка или без) и като ми каже че е нормално колата да си ходи на 60 градуса и надолу...
Моторна спирачка значи,че колата се движи с включена предавка без газ,нали така?
Т.е. няма генериране на топлина от двигателя->големият кръг се охлажда,докато се затвори термостата и водната помпа върти само в малкия кръг.
Добре де,ама си пуснал парното,а то се захранва от малкия кръг->т.е. парното продължава да ти охлажда антифриза в малкия кръг(при затворен термостат и двигател,който не генерира топлина)...
Това при условие,че се спускаш на моторна спирачка достатъчно дълго,и че горивоподаването е напълно прекъснато...щото както някой писа по-горе...на моята кочинка борд-компа отчита нулев моментен разход само ако спускам без газ и ДВГ-то върти над 2000об.Ако са по-малко оборотите отчита някакъв разход(0.8-0.9л/100км).
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Както писах при мен дюзите са спрени до 900 оборота като съм на предавка без газ и пак не изстива... Сигурно ако пускате Пайкс Пийк на -30 ще изстине, но при нормални условия стрелката не трябва да мърда от средата... Споделих от къде съм се пускал и колко км. на предавка без да ми мърда стрелката от средата на уреда за отчитане на температурата на водата, пък вие правете каквото искате с колите си колеги, аз съм до тук...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани