Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Boyadjiev » 02 Фев 2012, 20:39

Dpy написа:
наклони от 11км (къде ги има тия?).

Тва и аз се зачудих :shock: Айде за наклон окей, ама за да е на моторна спирачка не става с наклон, а баш хубаво надолнище. При така поставени условия не съм тествал, ама става много хипотетично. Требе си слизане от някоя планина :D

От копитото до най-близкото ОМВ е 11.5км :mhihi: Пускането на моторна спирачка е 99% от времето като само на светофара на Бояна се оставя на неутрална, защото иначе не стига инерцията :mhihi:
П.С. Моята е настроена до 900об. да е на принудителен празен ход ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от mihal » 02 Фев 2012, 22:20

Boyadjiev написа:П.С. Моята е настроена до 900об. да е на принудителен празен ход ;)

как става това?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Boyadjiev » 02 Фев 2012, 22:26

mihal написа:
Boyadjiev написа:П.С. Моята е настроена до 900об. да е на принудителен празен ход ;)

как става това?

С правенето на чипа става... Принудителния ми празен ход започва като й пусна газта просто ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от vladobate » 03 Фев 2012, 0:23

zBoost написа:
~Мишо~ написа:За другото съм съгласен, ама с това "триене->температура" чакай да държиш мотора горещ...


като се пускаш с по 3-4000 оборота надолу дали? горещ чак не, температурата може да спадне ама като тръгне термостата да затваря е напълно достатъчно да подържа температурата и стрелката ако не е в средата ще е доста близо ;)

Колега прав си за тъй наречената принудителна моторна спирачка при спускане , не го знаех . Само да уточня никъде не съм писал че коляновия вал спира да се върти , логично си мислех че като подаде компа сигнал за гориво и искра ще запали двигателя , но го сравнявах с нормалното палене на стартер което не протича съвсем гладко и би се усетило значително , но точно тук е тънкостта която ти не обясняваш на нас непросветените , пък и не си длъжен , я . Та процеса на запалване е съпроводен от вече развъртян коланов вал ( и всичко покрай него ) до тия 1000оборота ( или колкото са ) при което запалването на двигателя протича без никви сътресения и почти неусетно ( гладко ) , точно това ме заблуди и същото това се наблюдава при колите снабдени със Старт-Стоп система където стартера е специален и развърта двигателя до доста по-високи от обичайните обороти и паленето е неусетно и мигновено ( все едно не е спирал работа ) . Колкото до темата не работи ли двигателя значи няма отделяне на топлина , но пък водната помпа си бачка и върти охл. течност и през радиатор парно откъдето вентилатора дърпа топлината и е нормално да падне температурата отчетена от датчика и ясно да проличи на таблото естествено този ефект зависи и от това колко продължително е бил двигателя в покой , а колата в движение , околна температура , вентилатор на парното работи ли и с каква скорост , както и зададената темп. в купето и т.н. , но при определени условия е повече от нормално . А това за раходомера на мен ми показва нула кат пусна педала на газта на скорост ама не ми спира двигателя гаранция ( просто дърт дизел , тва е ) тъй че това не е показател . Това с падането на температурата описа и един познат с доста нов Пасат дизел на спускане на Шипка ( не е било зимата ) по описания вече начин на принудителна моторна спирачка в голям процент от времето . Живи и здрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Boyadjiev » 03 Фев 2012, 0:43

Внимавай за какво даваш гаранции колега, че да няма рекламации после ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от mihal » 03 Фев 2012, 0:52

само аз ли съм в заблуда че се спират единствено дюзите при връщане на газта(запалването си остава)
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от b00st » 03 Фев 2012, 0:54

не само инжекторите и свещите не подават искра защото ЕКУ-то не им дава сигнал.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от mihal » 03 Фев 2012, 0:56

vladobate написа:А това за раходомера на мен ми показва нула кат пусна педала на газта на скорост ама не ми спира двигателя гаранция ( просто дърт дизел , тва е ) тъй че това не е показател

и що реши че не ти спира горивото? щот е прост дизел ли? на карбуратори я има тая екстра, едва ли е много сложна
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от vladobate » 03 Фев 2012, 1:21

mihal написа:
vladobate написа:А това за раходомера на мен ми показва нула кат пусна педала на газта на скорост ама не ми спира двигателя гаранция ( просто дърт дизел , тва е ) тъй че това не е показател
и що реши че не ти спира горивото? щот е прост дизел ли? на карбуратори я има тая екстра, едва ли е много сложна
Това става на бензинки и дизели ама комън-рейл и помпа-дюза , както се вижда общото между тях е електронното управление на дюзите . Моя прост дизел можеш го загаси кат му спреш подаването на гориво на ГНП щото то си се върти и блъска към дюзите квото има вътре , а това става с един клапан. Но за разлика от бензина където с педала за газта управляваш постъпващия в двигателя въздух при печките ( както е модерно да се казва ) въздуха си го има ако ще и акумулатора мани и гумите свали :mhihi: при което представи си кат му спреш горивото как в тея цилиндри продължава да се нагнетява въздух и пак и паки т.н. и ей на тва му се вика истинска моторна спирачка, е те това няма как да не го усетиш кат пуснеш педала забива яко за разлика от бензина където без газ дросела е затворен и нема въздух който да се засмуче и нагнети та да действа силно спиращо. Та аз такова забиване първо не усещам и второ дюзите ми само чакат лапачка от ГНП и веднага я изплюват няма кво да им забрани това . Хубаво стана с тая тема да си изясня и аз доста нещица в тая връзка . Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: vidin
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от shiko » 03 Фев 2012, 16:58

аз карам 325 тдс и мисля че когато спускаш по наклон и си на скорост без да подаваш газ с педала,горивото през дюзите се прекратява.на бордкомпютъра като гледам разхода на 3 скрита функция в литри на час ми прави впечатление че като спускам по инерция без да подавам газ,разхода е нула,а при изключване от скорост но с работещ мотор и спускане ми показва 0.7 литра на час.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Jim Beam » 03 Фев 2012, 19:15

Смених термостата и всичко заспа. Единственият проблем сега е, че много горещо ми духа в краката и ми пари :mhihi: Термостата на ис-а беше на 95 градуса :paranoid:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Boyadjiev » 04 Фев 2012, 0:46

Благодаря за вниманието :mhihi:
Който все още мисли, че мотора трябва да изстива, нека си вземе термостат, моля :roll: ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от plradev » 04 Фев 2012, 0:50

Взел съм си ,благодаря за вниманието ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от немо » 04 Фев 2012, 1:35

Boyadjiev написа:Колата не трябва да изстива на моторна спирачка колеги... 11.5км се пускам редовно на предавка с парно на макс и нема изстиване... Най-обичам като се возя при някой на който колата му изстива като се пуска (на предавка или без) и като ми каже че е нормално колата да си ходи на 60 градуса и надолу :conf: ...


Моторна спирачка значи,че колата се движи с включена предавка без газ,нали така?
Т.е. няма генериране на топлина от двигателя->големият кръг се охлажда,докато се затвори термостата и водната помпа върти само в малкия кръг.
Добре де,ама си пуснал парното,а то се захранва от малкия кръг->т.е. парното продължава да ти охлажда антифриза в малкия кръг(при затворен термостат и двигател,който не генерира топлина)...
Това при условие,че се спускаш на моторна спирачка достатъчно дълго,и че горивоподаването е напълно прекъснато...щото както някой писа по-горе...на моята кочинка борд-компа отчита нулев моментен разход само ако спускам без газ и ДВГ-то върти над 2000об.Ако са по-малко оборотите отчита някакъв разход(0.8-0.9л/100км).
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Boyadjiev » 04 Фев 2012, 2:13

Както писах при мен дюзите са спрени до 900 оборота като съм на предавка без газ и пак не изстива... Сигурно ако пускате Пайкс Пийк на -30 ще изстине, но при нормални условия стрелката не трябва да мърда от средата... Споделих от къде съм се пускал и колко км. на предавка без да ми мърда стрелката от средата на уреда за отчитане на температурата на водата, пък вие правете каквото искате с колите си колеги, аз съм до тук...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook