За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Никъде не съм казал, че е задължително на 2-3 или 5к да се сменя. Аз си го сменям на толкова на 28-цата, защото така съм решил.На ТДС-ката го сменям на 6500 макс. Преди години имах една Застава, после Опел и дори нямах и идея по това време, че маслото се сменя, а те си вървяха.
За мен разликата в поддръжката-масла, филтри, датчици, накладки и т.н. прави разликата между добрата е36 и оная, която скоро ще стане нарицателна, както е Голфа. И когато си карам една кола никога не правя разлика и не мисля колко и струва двигателя, окачването и т.н. На е30-ката, дето мотора и струваше 100лв сменях за толкова пари масла и филтри на 8к. Като е 100лв кво.. с олио ли да го карам, че да не давам пари?
За мен разликата в поддръжката-масла, филтри, датчици, накладки и т.н. прави разликата между добрата е36 и оная, която скоро ще стане нарицателна, както е Голфа. И когато си карам една кола никога не правя разлика и не мисля колко и струва двигателя, окачването и т.н. На е30-ката, дето мотора и струваше 100лв сменях за толкова пари масла и филтри на 8к. Като е 100лв кво.. с олио ли да го карам, че да не давам пари?
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Kaто отвориш капачката на маслото и си е чисто вътре никаква промивка,сипваш си масълцето новото и това е...с тия разни промивки,течности,нафти абсурд...та вътре има лагери,биели и като остане от тая уж промивка не е ли по зле после за маслото...то така ще си промива минимално малко след това и като,че ли ще пойзтропва после мотора...аз съм против.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Погрешно си ме разбрал колега, нестава въпрос за задължително, там е работата че някой хора нямат възможност да го сменят често, това е
аз също щях да си го сменявам на 5к примерно, но не е само до желание...
Прав си за разликата
спираме до тука със спам-а







Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Един глас за промивка, но САМО с масло или добавка! 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
bum_bum написа:Никъде не съм казал, че е задължително на 2-3 или 5к да се сменя. Аз си го сменям на толкова на 28-цата, защото така съм решил.На ТДС-ката го сменям на 6500 макс. Преди години имах една Застава, после Опел и дори нямах и идея по това време, че маслото се сменя, а те си вървяха.
За мен разликата в поддръжката-масла, филтри, датчици, накладки и т.н. прави разликата между добрата е36 и оная, която скоро ще стане нарицателна, както е Голфа. И когато си карам една кола никога не правя разлика и не мисля колко и струва двигателя, окачването и т.н. На е30-ката, дето мотора и струваше 100лв сменях за толкова пари масла и филтри на 8к. Като е 100лв кво.. с олио ли да го карам, че да не давам пари?
Не мога да разбера кво му броите километрите и смените на масло на Иво ?!
Еми "баровела" е пича , който не го познава, не знае ...... Но не е там въпроса ....
То за това оня ден един ми вика - " Бе Е36 вече е морално остаряла !" :О
Еми морално остаряла ще е, щото отношението на 80% от собствениците им е като към пустиняци !
Щото повечето Е36 са жалка картинка , именно заради небрежно отношение ....
Имаше мнение на колега , че видиш ли по -честата смяна на маслото не би довела до по-дълъг живот на двигателя ... ! Еми понеже двигателя на повечето Е36 вече е "понесъл" именно такова отношение на тези , които са го карали преди нас и не са сменяли маслото в "приличен" момент , за това вие колкото и често да го сменяте от тук на татък , няма да има особен ефект ...... НО !!!! , ако тези преди вас са сменяли по-раничко от предвидения за маслото пробег .. и след това и вие сменяте по-раничко , еми тогава , тогава със сигурност живота на двигателя ще е по -дълъг !
След това искам да ви кажа и нещо друго .... Пробвал съм няколко марки масла и различни по тип (10в , 5в ), за времето , което карам моята кола (вече над 4 г). Каквото и масло да сипя , след 6к - НЕ СТАВА ЗА НИЩО ! Не казвам , че го сменям на 6 к , просто казвам , че до към 6к се държи прилично , след това -НЕ ... Лично аз , когато имам възможност се стремя да сменям маслото поне 2-3к по-рано от предвидения за типа масло пробег .... До тука с офтопика ...
За промивните добавки - няма проблем , ефекта е относителен , лично аз вреда не съм забелязал ...
Понеже Наско спомена , наистина двигател може да се промива с нафта , някога баща ми промиваше така на жигулата .... На БМВ -то не бих го направил , но е факт , че е възможно ....
Последна промяна metodi80 на 15 Май 2011, 0:29, променена общо 1 път
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Аз лично споделям мненията на bum_bum и metodi80.
В този смисъл съм против промивките на мотора, с други думи гледам да си сменям маслото макс на 8 000 км.
Който се двуоми какво да прави - нека просто гледа индикаторите и го сменя най-късно като светне жълтия.
Маслото се сменя задължително всяка година, независимо от изминатите километри, т.к. химичния състав му се променя и той си губи мазителните качества. Освен че смазва и почиства, маслото има и още една важна функция - охлажда.
В този смисъл съм против промивките на мотора, с други думи гледам да си сменям маслото макс на 8 000 км.
Който се двуоми какво да прави - нека просто гледа индикаторите и го сменя най-късно като светне жълтия.

Маслото се сменя задължително всяка година, независимо от изминатите километри, т.к. химичния състав му се променя и той си губи мазителните качества. Освен че смазва и почиства, маслото има и още една важна функция - охлажда.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Маслото се сменя задължително всяка година, независимо от изминатите километри, т.к. химичния състав му се променя и той си губи мазителните качества. Освен че смазва и почиства, маслото има и още една важна функция - охлажда.
Тва го обясни на псевдо рейсъра дето щв пропусне 1-2 смени и един път ще го смени на 20к и ще спести измъчените 500лв за M50B25 и ще си го смени сам щото пак да спести и да си докаже, че пред блока е най-добрия самоук майстор и щот е много хитър ще е търсил такъв M50B25 дето тъкмо е бил обслужен и пак ще спести една смяна на масло и тогава ще е най-велик на кварталната сбирка!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
аз на тдс-а сменям маслото на 7-8к,като след покупката сложих и промивна добавка ,че жабара май не го беше сменял никога,имах резерви,но резултата беше положителен.
по - добре да се кара с масло среден клас и да се сменя на 7к от колкото скъпо масло и да го въртиме по 12-13к
по - добре да се кара с масло среден клас и да се сменя на 7к от колкото скъпо масло и да го въртиме по 12-13к

6>4
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Ами сегашното ми масло е на 4000км,обаче нещо мотора ми се струва по-шумен.Смених есента.Маслото е оригинално от Мкар 10в40.
Сега съм купил Castrol Magnatec Diesel 10W-40.
Което възнамерявам да сипя тези дни.Щом казвате,че маслото и чисти,значи мотора трябва да се е изчистил добре.
Незнам как масло може да чисти,все пак задачата му е да цапа(маже)!?
Сега съм купил Castrol Magnatec Diesel 10W-40.
Което възнамерявам да сипя тези дни.Щом казвате,че маслото и чисти,значи мотора трябва да се е изчистил добре.


Незнам как масло може да чисти,все пак задачата му е да цапа(маже)!?

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Чисти ако го сменяш. Ако не го сменяш цапа, както казваш
Маслото има различни добавки, които разтварят отлаганията в мотора и при смяната му ги източваш заедно с отработеното масло. А причината да не трябва да караш прекалено много км или време с едно масло е, че с времето разтворените отлагания от добавките замърсяват маслото и променят качествата му. Също така с времето маслото оксидира като по този начин се намаляват и антикорозионните му свойства. Карането при ниски температури или на кратки разтояния забързват този процес.
Ако и даваш много газ то в маслото влиза и бензин който силно влошава качествата му и за това на кола, която се тормози яко маслото се сменя на около 3000. За едни необходимост- за други "гъзария", който както си го реши.

Маслото има различни добавки, които разтварят отлаганията в мотора и при смяната му ги източваш заедно с отработеното масло. А причината да не трябва да караш прекалено много км или време с едно масло е, че с времето разтворените отлагания от добавките замърсяват маслото и променят качествата му. Също така с времето маслото оксидира като по този начин се намаляват и антикорозионните му свойства. Карането при ниски температури или на кратки разтояния забързват този процес.
Ако и даваш много газ то в маслото влиза и бензин който силно влошава качествата му и за това на кола, която се тормози яко маслото се сменя на около 3000. За едни необходимост- за други "гъзария", който както си го реши.
- kudo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 24.07.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 3,0D
- Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Твърдо против, поне с нашите ментаци по магазините.На рендето съм го мил с нафта докато му светне лампата на маслото,но там е друго!
- Yippie-Kai-Yay
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 15.04.2011
- Пол: Мъж
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
Аз пък на моята 320 първо с нафта после с добавка и наи накрая пак промовам с масло и чак тогава слагам квот ше слагам
.Взех си Е36-цата преди година и половина за 2000лв на 164 550 реални
незнам колко ми струва мотора 400лв ли е 500лв.Маслото го сменям на 10 000 - 11 000км моята схема е Motul 6100 10W40 78лв маслен 20лв горивен 12лв.Тва е и така от тогава нямам проблеми само
само да намалят бензина малко ама тва е друга тема
.




- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
kudo написа:Твърдо против, поне с нашите ментаци по магазините.На рендето съм го мил с нафта докато му светне лампата на маслото,но там е друго!
Това е по-голяма глупост,от колкото да сложиш добавка.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- kudo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 24.07.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 3,0D
- Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло
~Мишо~ написа:kudo написа:Твърдо против, поне с нашите ментаци по магазините.На рендето съм го мил с нафта докато му светне лампата на маслото,но там е друго!
Това е по-голяма глупост,от колкото да сложиш добавка.
Глупост колега ама поне мие,нали това е целта


- Диан
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24.05.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Детайли за колата: 523i 06'
Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Триенето на материалите при такава операция каквато казва колегата kudo, става огромно макар и за кратко време. Степента на износване става в пъти по-голяма и е възможно да задере някое бутало.
По-горе казах, че съм против слагането на добавки и че си е най-добре да се сменя навреме маслото вместо да се доливат някакви глупости, но като се замисля.... ако забележа някакви неприятни частици в маслото и аз бих я промил... но само тогава.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани