Дневни светлини при Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от nelim » 14 Авг 2012, 17:11

nakoone написа:
L&R написа:........


Не може ли да се намери за по-малко пари?
По канадските морги няма ли такива релета?


По-горе бях пуснал линк, сега пак го пускам - 50$ , но с доставка и мито ще ти излезе по-скъпо, плюс това ти трябва човек с УСА или Канада до който да го пратиш, и все пак не е 79$ де :)
http://www.ebay.ca/itm/190711156271
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Don_Mandragon » 15 Авг 2012, 16:25

metodi80 написа:В момента разработвам една схема за дневни светлини , скоро ще е готова и ще пусна тема DIY как да се върже правилно ...
Опитвам се да набутам електрониката в обикновено фабрично реле за светлините за Е36 , така че да може да стане plug & play (евентуално с много малко преравяне) , за съжаление до сега не ми се получават нещата (много е малка кутията и релето почти напълно я изпълва , но аз съм упорит , луд умора няма , ако пък не стане ще бъде като допълнителен модул ) .... Ще пусна и тема в търговския раздел за тези , които не могат да си го направят сами (цената ще е почти символична)....


И аз правя моя интерпретация на нещата. Колко точно е свободното мястото в релето, че колата не е при мен. Да чертая платката и да напиша сорса на контролера... да се възползват колегите.

За сега е замислен с 8пинов ПИК. Управление на дългите с ШИМ и коефиценти на запълване 30%, 35%, 40%, 45%. Управление с 45А мосфет, детект за включени светлини(от селектора), отложен старт след 5-10с. Всичко е SMD и искам да го набутам в релето. Там има всичко необходимо без сигнал от таблото(напр. от лампите).
Ако има някой да ми дари едно реле ще махна всичко от вътре и ще набутам платката. Като дойде сигнал за дълги ще управлявам с мосфета с коеф на запълване 100%. Ще стане като фабрично :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от kiko » 15 Авг 2012, 20:35

малко офф вече виждам няколко Е36-ци да си джиткат с ейндъли ццфл като дневни,някои кара ли така да сподели дали куките му правят проблем?отделно светлината им е доста по силна от фабричните еинджъли на Х5-6 ,Е90 и тн.които пак масово си ги използват за дневни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от metodi80 » 15 Авг 2012, 21:23

Don_Mandragon написа:
metodi80 написа:В момента разработвам една схема за дневни светлини , скоро ще е готова и ще пусна тема DIY как да се върже правилно ...
Опитвам се да набутам електрониката в обикновено фабрично реле за светлините за Е36 , така че да може да стане plug & play (евентуално с много малко преравяне) , за съжаление до сега не ми се получават нещата (много е малка кутията и релето почти напълно я изпълва , но аз съм упорит , луд умора няма , ако пък не стане ще бъде като допълнителен модул ) .... Ще пусна и тема в търговския раздел за тези , които не могат да си го направят сами (цената ще е почти символична)....


И аз правя моя интерпретация на нещата. Колко точно е свободното мястото в релето, че колата не е при мен. Да чертая платката и да напиша сорса на контролера... да се възползват колегите.

За сега е замислен с 8пинов ПИК. Управление на дългите с ШИМ и коефиценти на запълване 30%, 35%, 40%, 45%. Управление с 45А мосфет, детект за включени светлини(от селектора), отложен старт след 5-10с. Всичко е SMD и искам да го набутам в релето. Там има всичко необходимо без сигнал от таблото(напр. от лампите).
Ако има някой да ми дари едно реле ще махна всичко от вътре и ще набутам платката. Като дойде сигнал за дълги ще управлявам с мосфета с коеф на запълване 100%. Ще стане като фабрично :mhihi:



По ред на нещата ... :)
Мястото в релето е много малко ...
Два вариянта съм разработил ... Единия е с 8 пинов пик - 12f ... За ШИМ-а е ясно (не мисля , че изобщо трябва да се подчертава) , всичко що е свързано с промяна интензитета на светене ( и изобщо , когато се налага регулиране на сериозни токове и се цели малка разсейвана мощност , тоест малко "греене" ) , се реализира с широчинно импулсна модулация , това е единствения правилен начин (има и друг начин , но той е жива печка и е неподходящ за целта ) .... По въпроса за коефициента на запълване или казано така че да го разберат всички колеги - силата на светене , то и аз съм заложил в хекса на микроконтролера да може да се променя в интервала м/у 20 -40 % ,но като се позаиграх днес със светлините , установих , че това е пълна щуротия ... Реално за H1 лампа най -добрата стойност е 30% , а за H4 и H7 - 40% Та за това мисля да направя два вариянта на устройството , съответно за 30 и за 40 % без да се налагат допълнителни настройки ... Колкото по просто , толкова по-добре .... Има различни модули , които предлагат опция за донастройка на силата на светене , на времето на сработване на светлините , също на времето за изпращане при функция "изпрати ме до вкъщи" ... Всички тези неща са напълно излищни според мен , обикновено се донастройват чрез светлинния класон , като се изчакват броя присветвания или изпиуквания ... абе едва ли не трябва да имаш висше образование за да донастроиш некъв модул за светлина ! Принципно вероятно ще предожа и такъв (то сегашния вариянт е такъв със възможност за настройване на всички тези неща) , но основно ще заложа на просто и лесен за употреба модул , все пак става въпрос за това да има светлини, тези светлини да щадят акумулатора и най -вече да не ни глобяват куките ...

По въпроса за транзистора с който ще управляваш товара .... Не е важно на какъв постоянен ток ти държи fet-a (в твоя случай е 45 амперов) , важно е на какви импулсни токове държи , щото както и ти подчерта тука имаме ШИМ , демек импулсен ток .... Особено сложна е задачата за тразистора при първото пускане на модула за деня .... От една страна имаме почти идеален източник(акумулатора) , от другата страна имаме товара - студена лампа със съпротивлени почти равно на нула ! При това положение нали се сещаш какво става с тока при първия пуск - скача колкото си иска , ама скача якоооо ! Ако не си подбрал правилно транзистора , освен , че може да го думнеш , направо можеш да видиш как се разпоява от платката !Освен това е важно с какво преходно съпротивление е fet-a (подбери такъв с 0.02 -0.05 ома). Ако преходното съпротивление е голямо (> 0.1) , транзистора става страхотна печка !

Отложен старт от 10 секунди е много .... За 10 секунди съм излязъл на пътя и полицая на "хранилката" до моя блок вече ме е спрял ! Важното при отложения старт е просто да се следи напрежението да стане над 13-13.2 волта , тоеста да е заработил алтернатора ... Та напълно достатъчни са 3-5 секунди ....

Kазваш , че всичко е SMD .... :) То всичко е SMD и при мен, ама транзитора не е (няма как да е с тия параметри ) ... , а баш той спъва работата , освен това за него трябва радиатор (макар и малък но трябва ) ....

По последната "точка " ... за релето на дългите , ами изобщо няма "всичко " За модула се изискват следните сигнали - постоянен + , плюс след контакт , обща точка за изход към дългите , управляващ сигнал от къси за дективиране на модула ....
На релето на дългите имаш само постоянен плюс и обща точка за изход към дългите , там обаче нямаш плюс след контакт и сигнал от късите ! Та те точно тука е основния проблем .... поне за мен , защото идеята ми е човека да си бодне да речеме релето , което аз предлагам с вградената електроника и да си свирка , без да се налага да прекарва кабели .... Е да , ама нема как да стане .... ! Просто плюса след контакт и сигнала от късите трябва да се изтеглят допълнително към държача на релето на дългите .... Не че е кой знае колко сложно , но просто няма друг вариянт !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Don_Mandragon » 15 Авг 2012, 23:22

metodi80 написа:
Don_Mandragon написа:
metodi80 написа:В момента разработвам една схема за дневни светлини , скоро ще е готова и ще пусна тема DIY как да се върже правилно ...
Опитвам се да набутам електрониката в обикновено фабрично реле за светлините за Е36 , така че да може да стане plug & play (евентуално с много малко преравяне) , за съжаление до сега не ми се получават нещата (много е малка кутията и релето почти напълно я изпълва , но аз съм упорит , луд умора няма , ако пък не стане ще бъде като допълнителен модул ) .... Ще пусна и тема в търговския раздел за тези , които не могат да си го направят сами (цената ще е почти символична)....


И аз правя моя интерпретация на нещата. Колко точно е свободното мястото в релето, че колата не е при мен. Да чертая платката и да напиша сорса на контролера... да се възползват колегите.

За сега е замислен с 8пинов ПИК. Управление на дългите с ШИМ и коефиценти на запълване 30%, 35%, 40%, 45%. Управление с 45А мосфет, детект за включени светлини(от селектора), отложен старт след 5-10с. Всичко е SMD и искам да го набутам в релето. Там има всичко необходимо без сигнал от таблото(напр. от лампите).
Ако има някой да ми дари едно реле ще махна всичко от вътре и ще набутам платката. Като дойде сигнал за дълги ще управлявам с мосфета с коеф на запълване 100%. Ще стане като фабрично :mhihi:



По ред на нещата ... :)
Мястото в релето е много малко ...
Два вариянта съм разработил ... Единия е с 8 пинов пик - 12f ... За ШИМ-а е ясно (не мисля , че изобщо трябва да се подчертава) , всичко що е свързано с промяна интензитета на светене ( и изобщо , когато се налага регулиране на сериозни токове и се цели малка разсейвана мощност , тоест малко "греене" ) , се реализира с широчинно импулсна модулация , това е единствения правилен начин (има и друг начин , но той е жива печка и е неподходящ за целта ) .... По въпроса за коефициента на запълване или казано така че да го разберат всички колеги - силата на светене , то и аз съм заложил в хекса на микроконтролера да може да се променя в интервала м/у 20 -40 % ,но като се позаиграх днес със светлините , установих , че това е пълна щуротия ... Реално за H1 лампа най -добрата стойност е 30% , а за H4 и H7 - 40% Та за това мисля да направя два вариянта на устройството , съответно за 30 и за 40 % без да се налагат допълнителни настройки ... Колкото по просто , толкова по-добре .... Има различни модули , които предлагат опция за донастройка на силата на светене , на времето на сработване на светлините , също на времето за изпращане при функция "изпрати ме до вкъщи" ... Всички тези неща са напълно излищни според мен , обикновено се донастройват чрез светлинния класон , като се изчакват броя присветвания или изпиуквания ... абе едва ли не трябва да имаш висше образование за да донастроиш некъв модул за светлина ! Принципно вероятно ще предожа и такъв (то сегашния вариянт е такъв със възможност за настройване на всички тези неща) , но основно ще заложа на просто и лесен за употреба модул , все пак става въпрос за това да има светлини, тези светлини да щадят акумулатора и най -вече да не ни глобяват куките ...

По въпроса за транзистора с който ще управляваш товара .... Не е важно на какъв постоянен ток ти държи fet-a (в твоя случай е 45 амперов) , важно е на какви импулсни токове държи , щото както и ти подчерта тука имаме ШИМ , демек импулсен ток .... Особено сложна е задачата за тразистора при първото пускане на модула за деня .... От една страна имаме почти идеален източник(акумулатора) , от другата страна имаме товара - студена лампа със съпротивлени почти равно на нула ! При това положение нали се сещаш какво става с тока при първия пуск - скача колкото си иска , ама скача якоооо ! Ако не си подбрал правилно транзистора , освен , че може да го думнеш , направо можеш да видиш как се разпоява от платката !Освен това е важно с какво преходно съпротивление е fet-a (подбери такъв с 0.02 -0.05 ома). Ако преходното съпротивление е голямо (> 0.1) , транзистора става страхотна печка !

Отложен старт от 10 секунди е много .... За 10 секунди съм излязъл на пътя и полицая на "хранилката" до моя блок вече ме е спрял ! Важното при отложения старт е просто да се следи напрежението да стане над 13-13.2 волта , тоеста да е заработил алтернатора ... Та напълно достатъчни са 3-5 секунди ....

Kазваш , че всичко е SMD .... :) То всичко е SMD и при мен, ама транзитора не е (няма как да е с тия параметри ) ... , а баш той спъва работата , освен това за него трябва радиатор (макар и малък но трябва ) ....

По последната "точка " ... за релето на дългите , ами изобщо няма "всичко " За модула се изискват следните сигнали - постоянен + , плюс след контакт , обща точка за изход към дългите , управляващ сигнал от къси за дективиране на модула ....
На релето на дългите имаш само постоянен плюс и обща точка за изход към дългите , там обаче нямаш плюс след контакт и сигнал от късите ! Та те точно тука е основния проблем .... поне за мен , защото идеята ми е човека да си бодне да речеме релето , което аз предлагам с вградената електроника и да си свирка , без да се налага да прекарва кабели .... Е да , ама нема как да стане .... ! Просто плюса след контакт и сигнала от късите трябва да се изтеглят допълнително към държача на релето на дългите .... Не че е кой знае колко сложно , но просто няма друг вариянт !


По въпрос 1: Нямам идея на колко процента трябва да работи. От модулите, които се продават залагат на тези стойности и аз повтарям това. За 30 и 40% задачката става още по-лесна.
По въпроса с транзистора: 45А DC и 180А импулсен, TO-252, Rds = 16mohm, при ток грубо 10А разсейва 1,6W. Не мисля, че ще има проблем и без охладител и все пак на платката ще има термопад за всеки случай :)
Отложения старт е примерен. Лесно ще се коригира. Естествено, че ще се следи входното напрежение и когато е над 13V, т.е. запалена ще започва броенето.
За последната точка не съм съгласен:
Постоянен + има на 30пин, общата точка е на пин 87Б, от пин 85 ще ходи към пика, за да детеква, че има пуснати дълги(т.е. Шим на 100%). Всичката карантия от релето се изхвърля и се управлява с платката. В релето трябва да се вкара + след контакт, но може да работи и без него(не знам колко ще надеждно просто да се следи кога напрежението се качва над 13 -13,5V да стартира броенето на секундите, като изгасиш и падне под 13 да гаси схемата). И остана един кабел от ключа за фаровете(примерно от крушката за осветлението му, която се управлява с - май) до релето и когато си на степен различна от 0 ще спира ШИМ-а към дългите и ще работи както си е фабрично;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от metodi80 » 16 Авг 2012, 0:44

Don_Mandragon написа:
За последната точка не съм съгласен:
Постоянен + има на 30пин, общата точка е на пин 87Б, от пин 85 ще ходи към пика, за да детеква, че има пуснати дълги(т.е. Шим на 100%). Всичката карантия от релето се изхвърля и се управлява с платката. В релето трябва да се вкара + след контакт, но може да работи и без него(не знам колко ще надеждно просто да се следи кога напрежението се качва над 13 -13,5V да стартира броенето на секундите, като изгасиш и падне под 13 да гаси схемата). И остана един кабел от ключа за фаровете(примерно от крушката за осветлението му, която се управлява с - май) до релето и когато си на степен различна от 0 ще спира ШИМ-а към дългите и ще работи както си е фабрично;)


Не може да не си съгласен ! Първо не си съгласен , после се съгласяваш !

Значи ...
Don_Mandragon написа:Постоянен + има на 30пин, общата точка е на пин 87Б, от пин 85 ще ходи към пика, за да детеква, че има пуснати дълги(т.е. Шим на 100%).
Същото казах и аз , имаш обща точка за дългите , имаш и постоянен + ...

Don_Mandragon написа:В релето трябва да се вкара + след контакт, но може да работи и без него
Тук се съгласяваш, че трябва да се вкара + след контакт към релето на дългите , НО според теб може да работи и без него ! НЕ бива да работи без него , не може да се следи някакво формално време и примерно да се палят светлините .... Задължително трябва да има + след контакт и да се следи напрежението от алтернатора , за да се предотврати пускането на светлините при евентуален проблем с напреженията .... !


Don_Mandragon написа:И остана един кабел от ключа за фаровете(примерно от крушката за осветлението му, която се управлява с - май) до релето и когато си на степен различна от 0 ще спира ШИМ-а към дългите и ще работи както си е фабрично
Тук отново се съгласяваш , с мен , че до релето на дългите липсва управляващ сигнал (без значение дали ще е от къси , габарит , крушка на ключа за фаровете ) и че този сигнал трябва да се докара до релето ! Като казвам управляващ сигнал имам предвид сигнал , через който да се гаси и пуска модула .... Най -правилния вариянт за гасене на модула е чрез късите светлини .... Защото ако се гаси чрез превключвателя за светлините (примерно от лампата на самия превключвател , тоест положение различно от 0 ), то това означава че примерно като включиш габарите , модула ще ти гасне , а някои колеги предпочитат вариянта да им светят и габаритите , заедно с дневните светлини .... За това се тегли сигнал от късите , когато се включат те , да се гаси модула за дневна светлина ( безмислено е да светят хем късите , хем дневните светлини ) ...

Та както вече казах , до релето за дългите трябва да се изтеглят още два кабела - единия е плюс след контакт , а другия е сигнал от късите ..... Без оглед на това дали ще се корми релето и примерно ще ползваш сигнала от дългите за да направиш 100% КЗ на ШИМ-а , или просто ще си ползваш стандартно релето + електроника .... Тегленето на тези два кабела не е никаква философия , единия кабел от късите се тегли директно от релето на късите (което е непосредствено до това на дългите ) , а + след контакт също може да се намери в бушониерата , така че не мисля че има изобщо някакъв проблем .... Мисълта ми беше , че няма как да стане plug & play , не и в нашите Е36 .... В Е36 , които са предвидени за дневни светлини , тези кабели си ги има към държача на релето ...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от b00st » 16 Авг 2012, 1:08

Интензитета го дисктуирахте, за мен лично трябва да има 20/30/40 като стойности. (Мисля даже че 40 ще заслепява).

За изключването на DRL, когато има проблеми по зареждането определено трябва да е налично. Надали искаш и последния останал ток да иде навятъра за да светиш като коледна елха и да си останеш на улицата, ако има проблем.

Колкото обаче до 2рата част, за врътката на късите, metodi80, мисля, че тука ще е най-разумно да се настрои както колегата го е помислил, всяка позиция различна от 0 да изключва DRL, дори и габарити. Защото сега ще ти дам причина да се съгласиш. Тези които имат квито и да е ангелски очи или даже стандартни габарити, надали ще искат винаги ринговете им да са обвързани с дълги на 30% примерно докато колата работи. Представи си, че си спрял за малко и чакаш някои/нещо вечер, колата ти работи щото е студено да кажем, надали ще искаш отпред да светиш с фаровете и ако примерно си на някой паркинг да създаваш впечатление, че си с намерение да излизаш на търсещите места (колата е запалена и на фарове). Габарита си е нужен отделно и не трябва да го обвързваш с DRL по никакъв начин. Даже мисля, че оригиналното реле си работи така - пипнеш ли врътката дотам.
Последна промяна b00st на 16 Авг 2012, 4:31, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Don_Mandragon » 16 Авг 2012, 1:28

metodi80 написа:......Тук се съгласяваш, че трябва да се вкара + след контакт към релето на дългите , НО според теб може да работи и без него ! НЕ бива да работи без него , не може да се следи някакво формално време и примерно да се палят светлините .... Задължително трябва да има + след контакт и да се следи напрежението от алтернатора , за да се предотврати пускането на светлините при евентуален проблем с напреженията .... !


Кой казва, че ще се следи формално време?
Ще се използва стабилизатор с ЕN pin (знаеш обикновенно трешхолда е 1,25, 2,225 или 2,5V) Смяташ за 13V-Оn с 2 точни резистора. При акумулатора няма как да се объркат нещата. Това си е батерия и когато не се зарежда няма как да надвиши тия 13V. След като вече си на Генератор и ест. нямаш проблем със зареждането сработва и стабилизатора и започват да текат тия 3-5с. Като паднеш под трешхолда за Off ше изгасне. Но понеже разликата м/у двата трешхолда е голяма може да се наложи един компаратор.

metodi80 написа:....Като казвам управляващ сигнал имам предвид сигнал , через който да се гаси и пуска модула .... Най -правилния вариянт за гасене на модула е чрез късите светлини .... Защото ако се гаси чрез превключвателя за светлините (примерно от лампата на самия превключвател , тоест положение различно от 0 ), то това означава че примерно като включиш габарите , модула ще ти гасне , а някои колеги предпочитат вариянта да им светят и габаритите , заедно с дневните светлини .... За това се тегли сигнал от късите , когато се включат те , да се гаси модула за дневна светлина ( безмислено е да светят хем късите , хем дневните светлини ) ...


Нямам предтсва, какво някои колеги искат. Аз отварям тая тема, разглеждам и няколко готови кита какви характеристики имат и започвам да правя нещо "авторско". Ако Искат да работи + габарити това значи, че или трябва да палиш на габарит или всеки път да щракаш копчето на габарити след като запалиш. Моето решение е да работи с ключ на 0, на 1 да са си САМО габарити, на 2 къси/дълги. Всеки сам си решава от къде и как ще управлява.

Та все пак смятам да е без +12_IGN :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от metodi80 » 16 Авг 2012, 3:17

Don_Mandragon написа:Кой казва, че ще се следи формално време?
Ще се използва стабилизатор с ЕN pin (знаеш обикновенно трешхолда е 1,25, 2,225 или 2,5V) Смяташ за 13V-Оn с 2 точни резистора. При акумулатора няма как да се объркат нещата. Това си е батерия и когато не се зарежда няма как да надвиши тия 13V. След като вече си на Генератор и ест. нямаш проблем със зареждането сработва и стабилизатора и започват да текат тия 3-5с. Като паднеш под трешхолда за Off ше изгасне. Но понеже разликата м/у двата трешхолда е голяма може да се наложи един компаратор.

Тук казваш ли ми или ме питаш ? Ако ми казваш , недей , единия от вариянтите ми е реализиран по този начин ....


Don_Mandragon написа:Нямам предтсва, какво някои колеги искат. Аз отварям тая тема, разглеждам и няколко готови кита какви характеристики имат и започвам да правя нещо "авторско". Ако Искат да работи + габарити това значи, че или трябва да палиш на габарит или всеки път да щракаш копчето на габарити след като запалиш. Моето решение е да работи с ключ на 0, на 1 да са си САМО габарити, на 2 къси/дълги. Всеки сам си решава от къде и как ще управлява.

Та все пак смятам да е без +12_IGN :mhihi:


Именно защото не знаеш какво искат колегите , за това не трябва да спориме по въпроса ! (ако разбира се може да се нарече спор) ... Лично аз също смятам , че габаритите са излишни , когато светят дневните светлини , това си е един допълнителен консуматор , който е напълно излишен през деня , но голяма част от колегите се притесняват как нашите "куки" ще интерпретират закона и дали няма да ги санкционират , когато не им светят и габаритите (предни и задни)... Именно за това съм подготвил и вариянт с габарити (и те си се палят автоматично заедно с дългите , не се налага да се включва на ръка нищо ) Все още сериозно го обмислям дали да го бъде на бял свят ...
Въпреки че в закона ясно е казано :
.Допълнителни разпоредби
..§ 6. По смисъла на този закон:
..59. “Дневни светлини” са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.
Тоест спокойн може да се изключат габаритите ...
Специално на моята кола вариянта ще е само със намалени дълги светлини и всяко положение на ключа за светлините различно от 0 ще гаси модула (тоест от положение габарит нататък , модула е изключен)....

Дори да не теглиш IGN , пак ще трябва да изтеглиш сигнал с който да вкл/изкл . модула , а такъв сигнал на държача на релето за дългите няма , тоест пак не е plug & play .... В крайна сметка как да си направиш устройството си е лично твоя работа , ни най -малко се опитвам да ти казвам това .... Направил съм доста тестове , опитно съм установил определени неща , освен това се съобразявам с това , което се изискване от страна на тези , които ще го ползват ...
Аре стига толко , че стана утре ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Don_Mandragon » 16 Авг 2012, 10:56

metodi80 написа: Дори да не теглиш IGN...


Всъщност колега не се налага да се тегли такъв кабел. Така като гледам схемата на втори ''прочит'' в релето си има и +12 контакт. Бубинките на релетата на къси и дълги и още 3-4 се захранват от пин 15(GRN) на ''Ignition Switch'' които си е +12V(контакт). Така, че и този проблем отпада. Остава с проблема с другия кабел. Може да се реши със сигнала за дългите за дългите(85). Светкавицата нали управлява и този пин. Та с нея може да се направи ON/OFF с няколко премигвания(3 примерно). Кофтито е, че постоянно трябва да мигаш :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от sa_hellrot » 16 Авг 2012, 12:07

Ами колеги, ако реализирате схемата( примерно 25-30% дълги, без габарити ) и не е много скъпо да си даваме поръчки, че звънях на тези от Пловдив и другите (smart DRL), ама чак след средата на септември щяло да има модули... пък и предпочитам да си я взема от някой от тук. :D (ако решите да правите и да продавате де).

п.п. Чудя се Лъчо как още не е изкарал оферта.

Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Don_Mandragon » 16 Авг 2012, 12:27

sa_hellrot написа:Ами колеги, ако реализирате схемата( примерно 25-30% дълги, без габарити ) и не е много скъпо да си даваме поръчки, че звънях на тези от Пловдив и другите (smart DRL), ама чак след средата на септември щяло да има модули... пък и предпочитам да си я взема от някой от тук. :D (ако решите да правите и да продавате де).

п.п. Чудя се Лъчо как още не е изкарал оферта.

Успех!


Реших и другия проблем с другия сигнал. По инталацията само един резистор ще трябва да се пачне без да се прекарват никакви кабели до бушоните или да се реже нещо. Ще работи абсолютно всичко, ако нещо не се обърка :mhihi: Сега трябва да намеря от колега от форума едно реле-дълги за донор. Да видя как ще са нещата вътре. Схемата е готова, утре лепя тестовата, до 4-5 дни ще има хекс код като напиша сорса и тествам. За съжаление нямам много време да лепя платки и да правя модули. Даже моето ще пусна с универсалка :lol: Идеята е да се сглоби и тества вече със затворено реле, а после някой, ако реши да чертае платка и лепи ще има за всички, които няма да могат да си го сглобят. Схемата е елементарна, стойност за части... не повече от 4-5лв ;)

- коефиценти 30% или 40%.
- ще сработва на контакт и когато си над 13V(т.е. на генератор).
- време след запалване - 3 сек.
- моментално изключване след гасене.
- ще работи на 0-лево положение на ключа, а на всяко друго ще изгася.
- дълги и светкавица ще работят ест.

Ще изтече всичко скоро :mhihi:

ПП: Гледам, че на някои Е36 е на позиция 7 http://www.autofuseboxdiagram.com/14-bm ... x-diagram/
но при други липсва и е долу под волана на една стоика на която има 2 релета http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-Crash-A ... 0402818741.
Някои може ли да обясни защо?

ПП2: За съжаление няма да мине без излизащ кабел от релето :confused: Все пак ще трябва и маса вътре :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от metodi80 » 16 Авг 2012, 21:54

sa_hellrot написа:Ами колеги, ако реализирате схемата( примерно 25-30% дълги, без габарити ) и не е много скъпо да си даваме поръчки, че звънях на тези от Пловдив и другите (smart DRL), ама чак след средата на септември щяло да има модули... пък и предпочитам да си я взема от някой от тук. :D (ако решите да правите и да продавате де).

п.п. Чудя се Лъчо как още не е изкарал оферта.

Успех!


На финала съм с реализирането на два вариянта за такъв модул (единия е с възможности за допълнително донастройване на различни функции - т.н. smartDRL , другия е прост модул , който се монтира и дългите светят на колкото си го нагласите посредством обикновен тример ). Както вече казах и в по -горен коментар ще пусна тема в търговските раздели (цената на модулите няма да надвишава 20лв !) Замислям за ентусиастите да подготвя и китове , които всеки да може да си ги сглабя сам (китовете ще включват всички елементи + платка , просто да се наредят и запоят .. , това за тези , които искат да изпитат удоволствието от това да се похвалят че сами са си го направили ... :) )


Don_Mandragon написа:
metodi80 написа: Дори да не теглиш IGN...


Всъщност колега не се налага да се тегли такъв кабел. Така като гледам схемата на втори ''прочит'' в релето си има и +12 контакт. Бубинките на релетата на къси и дълги и още 3-4 се захранват от пин 15(GRN) на ''Ignition Switch'' които си е +12V(контакт). Така, че и този проблем отпада. Остава с проблема с другия кабел. Може да се реши със сигнала за дългите за дългите(85). Светкавицата нали управлява и този пин. Та с нея може да се направи ON/OFF с няколко премигвания(3 примерно). Кофтито е, че постоянно трябва да мигаш :mhihi:


Колега .... започвам да си мисля , че пишеш по инерция ..! На бубината на релето на дългите имаш + при контакт само , когато си подал или светлинен клаксон, или си включил самите дълги .... Да уточнявам ли какво означава това ..., мисля си че няма смисъл .... Направи си трети "прочит" на схемите , за да ти се доизяснят нещата ....
По другата ти идея да се гаси модула с със светкавицата или съм самите дълги ... ,то е почти толкова безмислено , колкото идеята , модула да работи с габарити .... Идеята ти е със слаба основа , не искам да мисля как ще я реализираш ... Огледай си хубаво нещата , за да не се буташ залудо ... Аз съм написал хекса за контролера , схемата е напълно избистрена и тествана , няма какво да се доуточнява в нея .... , но както казах при моя smart -вариянт за сега се налага да се тегли кабел .... Точно тоя кабел ме бави и заради него все още не съм пуснал готовия вариянт , защото както казах искам да го направя plug & play , иначе до сега щеше да е в "хлебарницата" .... Помисли и за това на каква честота ще ти работи устройството , за да не стане като анти -антена за радиочестотите ! Нали знаш като пуснеш ШИМ по кабел какво се случва ... или си направи една филтрова група от няколко кондензатора .....
А за всички колеги , които си монтират такива модули в колата (без значение от къде са купени и каква точно е схемата ) искам да кажа да си огледат много добре масата на купето към акумулатора .... Много е важно тя да е добра , за да не се получават точно тези смущения за които споменах .... !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от sa_hellrot » 17 Авг 2012, 9:24

Добра новина!
Аз няма да мога да си запоя елементите, така че от готовите модули(по- обикновените) си поръчвам още сега. :yes:
Релето ми е при бушоните в двигателя(ако има значение)


ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook