Голям борд- конверсия
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Колеги сега като дам колата на контакт и след надписа check control inact ми излиза празен дисплей мога ли да го направя автоматично да ми пуска някоя функция че малко ме дразни като го пусна да пускам еди коя си функция секи път
I'm slowly drifting


Re: Голям борд- конверсия
izzzo написа:
Ако нямате Чек и искате да се оттървете от досадния надпис "CHECK CONTROL INACTIV", след като сте отключили скритите функции, отивате на ТЕСТ № 11- EINHEIT 1 ХХ , като на мястото на хиксовете ще има BB, B6 или нещо от сорта. С помоща на бутони 1 и 10 сменете тези букви/цифри на BD и досадния надпис вече няма да го има, а като натинете CHECK ще светват всички пиксели на дисплея. Може да пробвате и други комбинации стига да имате време и желание, но тази съм я изпробвал лично и за това я споменавам.
- Zlobil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 277
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Тук искам да вмъкна някои подробности относно CODE функцията на бордовия компютър. И по-точно начините на свързване, защото има съществени разлики при моделите произведени през годините.
Написаното тук се отнася само и единствено за ПИН 1 от БУХСАТА X1071 (бялата бухса).
Производство 91 година
В никоя от схемите не намерих да има нещо за свързването на Бордови компютър, но знам че се слага заводски. Просто явно няма информация.
Производство от 92 до 93 година
На въпросните модели ПИН-а се свързва с DME както е показано на схемата долу. Разбира се изобщо не е добър вариант да се свързва направо с DME! Най-добрия вариант е както по принцип е направено заводски и това е като се свърже с въпросната връзка X222.
На снимката долу съм оргадил кутийката където се помещава въпросната връзка. Не можах да намеря по добра снимка, за което се извинявам. Все пак мисля че се разбира.
Тази кутийка се откача и вътре ще видите доста връзки. Започвате да търсите по цвета на кабела, който е ЧЕРНО/ВИОЛЕТОВ. По принцип всички връзки са направени така че да няма съвпадение на цветовете. А въпросната връзка изглежда по подобен начин.
Производство 94 година
Тук би трябвало ранните модели да се свързват по начина описан за коли от 92-93 година, а по късните по следния начин. Той не се различава много, разликата е че кабела минава първо през релето на стартера. Погледнете схемата долу.
А въпросното реле се намира под волана:
Обърнете внимание, че навсакъде пише "LATE PRODUCTION", което трябва да значи, че е така само на моделите излезли в края на годината.
Производство от 95 до 98 година
При версиите от началото на 95-та година свързването е по начина описан за КРАЯ НА 94-та година.
Тук обаче в късните модели за годината се появява вече така нареченият имобилайзер (EWS) и връзката се прави чрез него.
Кабела се свързва на ПИН 15, а номерът на бухсата на EWS модула е X1659!
EWS модула представлява кутийката с жълтата бухса... на снимката по-долу се вижда макар и малко трудно.
Никъде по никакви схеми този въпросният ПИН 1 от бялата бухса на борда (X1071) не се свързва с Комфорт модула (ZKE).
А дали работи, като е вързан за комфорт модула това е вече друг въпрос. Аз това не съм го правил и няма и да го направя (имам предвид да го вържа там). При мен е вързан както си е по схема и работи.
Дано да съм бил полезен.
Написаното тук се отнася само и единствено за ПИН 1 от БУХСАТА X1071 (бялата бухса).
Производство 91 година
В никоя от схемите не намерих да има нещо за свързването на Бордови компютър, но знам че се слага заводски. Просто явно няма информация.
Производство от 92 до 93 година
На въпросните модели ПИН-а се свързва с DME както е показано на схемата долу. Разбира се изобщо не е добър вариант да се свързва направо с DME! Най-добрия вариант е както по принцип е направено заводски и това е като се свърже с въпросната връзка X222.

На снимката долу съм оргадил кутийката където се помещава въпросната връзка. Не можах да намеря по добра снимка, за което се извинявам. Все пак мисля че се разбира.

Тази кутийка се откача и вътре ще видите доста връзки. Започвате да търсите по цвета на кабела, който е ЧЕРНО/ВИОЛЕТОВ. По принцип всички връзки са направени така че да няма съвпадение на цветовете. А въпросната връзка изглежда по подобен начин.

Производство 94 година
Тук би трябвало ранните модели да се свързват по начина описан за коли от 92-93 година, а по късните по следния начин. Той не се различава много, разликата е че кабела минава първо през релето на стартера. Погледнете схемата долу.

А въпросното реле се намира под волана:

Обърнете внимание, че навсакъде пише "LATE PRODUCTION", което трябва да значи, че е така само на моделите излезли в края на годината.
Производство от 95 до 98 година
При версиите от началото на 95-та година свързването е по начина описан за КРАЯ НА 94-та година.
Тук обаче в късните модели за годината се появява вече така нареченият имобилайзер (EWS) и връзката се прави чрез него.
Кабела се свързва на ПИН 15, а номерът на бухсата на EWS модула е X1659!
EWS модула представлява кутийката с жълтата бухса... на снимката по-долу се вижда макар и малко трудно.

Никъде по никакви схеми този въпросният ПИН 1 от бялата бухса на борда (X1071) не се свързва с Комфорт модула (ZKE).
А дали работи, като е вързан за комфорт модула това е вече друг въпрос. Аз това не съм го правил и няма и да го направя (имам предвид да го вържа там). При мен е вързан както си е по схема и работи.
Дано да съм бил полезен.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
- nelim
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 447
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
- Мечтае да кара: //M Power :)
Здрасти, аз днеска започнах да го монтирам, борд-а си работи с изключение на някои функции който още не съм му вързал, проблема е следния - бях с аналогов часовник който конвертирам към OBC, 18 бутона.
Отворих днеска бялата букса Х16 и изненадата е че пинове 2, 11, 12 и 21 (който по първия пост трябва да ползвам) са вече заети, като цветовете на кабелите откъм бялата букса на таблото са същите като цветовете на бялата букса идваща с борд-а.
Сега питанката ми е.. тия кабели се привързвам към тях или какво?
Според ел. схемите който имам на Е36 - пише следното
X16
Pin--Type--Description/Function------------------------------Connection
2----E------Terminal 58g, instument illumination power-----Dimmer
11---A------RxD diagnostic data link--------------------------Data link connector
12---E-------TxD diagnostic data link--------------------------Data link connector
21---E-------Fuel Consumption signal + KVA-----------------Engine Control Module (DME)
E = INPUT, A=OUTPUT
Въпроса ми е следния, как е при колите с заводски монтирано ОБЦ?
Пример
Според схемите който имам чрез пин 21 - ДМЕ-то подава входно сигнал към таблото каква е консумацията на гориво, т.е. няма как тоя пин да е бил свободен или да го няма, освен това той е със входен сигнал, това ще рече ли че ние просто ползваме буксите на instrument cluster-а просто да си набавим нужното инфо (което така или иначе се подава към него наготово) само и само да не връзваме кабели към ДМЕ-то и т.н.
Та .. пак въпроса е.. аз трябва да одрежа тези кабели и да се вържа към тях или да ги проследя къде ходят ?
Мерси предварително
Отворих днеска бялата букса Х16 и изненадата е че пинове 2, 11, 12 и 21 (който по първия пост трябва да ползвам) са вече заети, като цветовете на кабелите откъм бялата букса на таблото са същите като цветовете на бялата букса идваща с борд-а.
Сега питанката ми е.. тия кабели се привързвам към тях или какво?
Според ел. схемите който имам на Е36 - пише следното
X16
Pin--Type--Description/Function------------------------------Connection
2----E------Terminal 58g, instument illumination power-----Dimmer
11---A------RxD diagnostic data link--------------------------Data link connector
12---E-------TxD diagnostic data link--------------------------Data link connector
21---E-------Fuel Consumption signal + KVA-----------------Engine Control Module (DME)
E = INPUT, A=OUTPUT
Въпроса ми е следния, как е при колите с заводски монтирано ОБЦ?
Пример
Според схемите който имам чрез пин 21 - ДМЕ-то подава входно сигнал към таблото каква е консумацията на гориво, т.е. няма как тоя пин да е бил свободен или да го няма, освен това той е със входен сигнал, това ще рече ли че ние просто ползваме буксите на instrument cluster-а просто да си набавим нужното инфо (което така или иначе се подава към него наготово) само и само да не връзваме кабели към ДМЕ-то и т.н.
Та .. пак въпроса е.. аз трябва да одрежа тези кабели и да се вържа към тях или да ги проследя къде ходят ?
Мерси предварително

- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
- nelim
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 447
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
- Мечтае да кара: //M Power :)
хахаха, сериозно ли така трябва да бъде.. мен ме приятесни това от пеликанаDirtySouth написа:Както циганин крадне ток бе бате просто си закачаш кабела по мрежата
5. Remove the X16 connector cover to reveal the metal pins of the connector. You must figure out a way to install a new pin into the vacant Pin 21 slot. I went to the local BMW dealership and browsed their connector bins until I found a male pin connector that I could modify to work. I soldiered a fresh wire onto the pin and set the pin into the vacant Pin 21 slot in the X16 connector. I then ran this new wire to the white/black wire coming out of Pin 6 of X1071.
А при мен този пин 21 просто не е вакантен

Иначе тва с краденето на тока е най-малкия проблем, просто не съм сигурен че така трябва да бъде.. пък нали искам да го направя като хората


- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Темата е перфектна наистина ще дам само и едно линкче на което сам попадал докато сам тарсил конверсия за борд компове може пак да е полезна на колегите които са по в час с англииския а и е перфектно илустрирана от до ...
http://www.bimmerwerkz.com/forum/faq-s- ... 58698.html
http://www.bimmerwerkz.com/forum/faq-s- ... 58698.html
- m@rtin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 633
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 520i E39 Touring M54
- DaDurty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 28.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d M Sport
martin318 написа:като се монтира гонга по описаният начин ще се чува ли когато са забравени фаровете??
не Гонга издава сигнал, когато температурата(външната) падне под +3 градуса и когато си задал ограничител на скороста и я достигнеш. той няма нощо общо фаровете
We're Going In Hell For This And You're All Coming With Us
- m@rtin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 633
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 520i E39 Touring M54
- St.Dilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 744
- Регистриран на: 10.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: 318 TDS touring
Имат едно зумерче, което пищи(но не постоянно) след като загасишmartin318 написа:а фаровете имат ли гонг че като ги забравя нит писука нит пищи нищо

- m@rtin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 633
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 520i E39 Touring M54
St.Dilov написа:Имат едно зумерче, което пищи(но не постоянно) след като загасишmartin318 написа:а фаровете имат ли гонг че като ги забравя нит писука нит пищи нищо
а къде се намира това зумерче?? и ако може някой да даде снимка ще съм благодарен


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани