Въпрос за избор на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за избор на масло
JoroM43 написа:Прочетох още 15 стр. назад и си отговорих сам

- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Въпрос за избор на масло
Препоръчайте вярно някаква марка 5 на 40, която да е сигурна. Не се гонят стойности за писта
Или да се взема нещо кастрол, бмв, фукс, тотал, кю8, мотул и за по-сигурно да се сменя на 5хил. км
Две или три смени карам М50-то с бмв 5 на 40, не го държа за дълго в лютеницата и го сменям м/у 5 и 6хил. и нямам оплаквания, НО със сигурност има нещо гнило в това масло...

Или да се взема нещо кастрол, бмв, фукс, тотал, кю8, мотул и за по-сигурно да се сменя на 5хил. км
Две или три смени карам М50-то с бмв 5 на 40, не го държа за дълго в лютеницата и го сменям м/у 5 и 6хил. и нямам оплаквания, НО със сигурност има нещо гнило в това масло...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Въпрос за избор на масло
Hristo написа:Препоръчайте вярно някаква марка 5 на 40, която да е сигурна. Не се гонят стойности за писта![]()
Или да се взема нещо кастрол, бмв, фукс, тотал, кю8, мотул и за по-сигурно да се сменя на 5хил. км
Две или три смени карам М50-то с бмв 5 на 40, не го държа за дълго в лютеницата и го сменям м/у 5 и 6хил. и нямам оплаквания, НО със сигурност има нещо гнило в това масло...
Маслото BMW 5w40 си е ОК за ежедневно каране според мен, вече имам няколко смени с такова и два пъти сме отваряли капака на клапаните за разни гарнитури и няма депозити, отлагания и такива неща. Иначе ARAL HiTronic 5w40 не е лошо, немско е и може да си го купиш онлайн от представителя.
Re: Въпрос за избор на масло
Аз имам малко тъп въпрос...
Ясно е, че има масла, които са скъпи и интересни, до тук добре, горе долу е ясно кои са за предпочитане, кои не съвсем.
Според руските експерименти:
Спирайки се на 5w40 и 5w30, така като гледам не оставаме с много избори:


Най-общо казано, от масовите масла:
BMW Original Super Power Oil 5W40
Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W30
Интересуват ме и 2та вискозитета, понеже 90ката изрично пише да се кара само с 5W30, което... да речем, че е малко странно и мисля, че 5W40 няма да промени нищо, при положение че сменям маслото на макс. 10х.км. на всичките си коли.
Сега на въпроса:
До колкото марки като Fuchs, Mobil, Motul, Repsol и т.н. са комерсиални марки, може да се предположи, че малко или много, маслата им от един модел, през годините, са едни и същи като качество. (идеален допуск). Т.е. Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W30 винаги си е Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W30, без значение дали е купено в Русия през 2012, или в Германия през 2015. Нали... стига да е в Европа, понеже американските са различни, най-малкото заради разфасовките. Вътре може да е същата течност... само гадаем.
При положение, че BMW не произвеждат масло, безопасен допуск ли е да се счита, че BMW Original Super Power Oil 5W40, което авторът на руското изследване е ползвал през 2012, е същото като BMW Original Super Power Oil 5W40, което аз бих си купил от Камор утре например?
Някой да е попадал на конспиративна теория по въпроса?
Ясно е, че има масла, които са скъпи и интересни, до тук добре, горе долу е ясно кои са за предпочитане, кои не съвсем.
Според руските експерименти:
Спирайки се на 5w40 и 5w30, така като гледам не оставаме с много избори:



Най-общо казано, от масовите масла:
BMW Original Super Power Oil 5W40
Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W30
Интересуват ме и 2та вискозитета, понеже 90ката изрично пише да се кара само с 5W30, което... да речем, че е малко странно и мисля, че 5W40 няма да промени нищо, при положение че сменям маслото на макс. 10х.км. на всичките си коли.
Сега на въпроса:
До колкото марки като Fuchs, Mobil, Motul, Repsol и т.н. са комерсиални марки, може да се предположи, че малко или много, маслата им от един модел, през годините, са едни и същи като качество. (идеален допуск). Т.е. Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W30 винаги си е Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W30, без значение дали е купено в Русия през 2012, или в Германия през 2015. Нали... стига да е в Европа, понеже американските са различни, най-малкото заради разфасовките. Вътре може да е същата течност... само гадаем.
При положение, че BMW не произвеждат масло, безопасен допуск ли е да се счита, че BMW Original Super Power Oil 5W40, което авторът на руското изследване е ползвал през 2012, е същото като BMW Original Super Power Oil 5W40, което аз бих си купил от Камор утре например?
Някой да е попадал на конспиративна теория по въпроса?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за избор на масло
Със сигурност не е същото. Стандартите се менят, а с тях и бленда и добавките в маслата.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Въпрос за избор на масло
Същото ще е. Това масло отговаря на АСЕА А3/В3/, А3/В4 и BMW Longlife-98 и през 2012, и през 2015г. Дори и да са направили промени в добавките - пак трябва да покрива тия стандарти. За нашият климат 5w40 ще ти е по-удачно според мен.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за избор на масло
То отговаря на същите стандарти, но те са променени от 2012 до сега т.е. маслото като състав твърдо не е същото. Има друг бленд и други добавки.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Въпрос за избор на масло
По какво съдиш че са се променили? Аз знам че ги надграждат, като всеки следващ покрива предишните. Пък и стандартите не са за състав, а за качества - т.е. за даден мотор се изисква масло с определени качества. Ако маслото ги покрива е добро, независимо от състава.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Въпрос за избор на масло
Да, Мишо... но нали всичките масла, вкл. и тези които са податливи на депозити и на карбонизация, отговарят на някакви стандарти, вкл. и другите изброени.
Нали имаше градска легенда, че маслата в бутилките са Кастрол. Реално грам не ми пука, стига да е същото като това, което братушката е ползвал.
Това е контекстът на въпроса ми.
Предвид наблюденията ми, че БМВ масово скапват елементи в двигателите си, с цел поевтиняване (визирам гумичките на клапаните при N46, N42 моторите, непотвърдени разбира се), има ли вариант да са решили да използват друг производител на брандираните си масла, което е икономически добре аргументирано. От маркетинг гледна точка няма негативен ефект над потребителите (стига да не са наясно с това).
Нали имаше градска легенда, че маслата в бутилките са Кастрол. Реално грам не ми пука, стига да е същото като това, което братушката е ползвал.
Това е контекстът на въпроса ми.
Предвид наблюденията ми, че БМВ масово скапват елементи в двигателите си, с цел поевтиняване (визирам гумичките на клапаните при N46, N42 моторите, непотвърдени разбира се), има ли вариант да са решили да използват друг производител на брандираните си масла, което е икономически добре аргументирано. От маркетинг гледна точка няма негативен ефект над потребителите (стига да не са наясно с това).
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Въпрос за избор на масло
Коце , някъде четох , че БМВ и Кастрол нещо са се скарали и сега маслата (на БМВ) са от Шел.
Re: Въпрос за избор на масло
///Mechov написа:Коце , някъде четох , че БМВ и Кастрол нещо са се скарали и сега маслата (на БМВ) са от Шел.
Така е. Имаше тема.. viewtopic.php?f=1&t=382530
Чувал съм, мисля и във форума беше обсъждано, че BMW маслата са много под обявените им качества и възможности..Особенно онези Long life.. Уж това си е Castrol по изискванията на Bmw, само дето с пълната синтетика на Castrol няма грижи, (говоря за сигурен Castrol) а с BMW маслата има доста оплаквания.. Поне такива са ми наблюденията.
Алфите нали са със някакво масло Селения.. Чу се за проблеми по сервизните обслужвания, лоша работа на моторите и официално се разбра, че било от Селенията. Някакви нови серии, спеификации, използвани добавки.
Та.. производителите яко могат да оплескат нещата, и новоизползваните добавки/разработки в гоненето на стандарти далеч да не водят крайният продукт към качество.. Много нередно звучи ама..
Re: Въпрос за избор на масло
Ясна работата, Ванка. Значи сега е моментът да се накупи един кашон от това масло, произведен 2011-2012, да има масълце за още 2-3 години, пък после, ще го мислим 
Благодаря за инфото, пропуснал съм новините. Трябва да потърся press-release-a.
От друга страна, тъкмо мислех да си сменя капачката на маслото, може да пуснат вече "мудерна", с "мидички"

Благодаря за инфото, пропуснал съм новините. Трябва да потърся press-release-a.

От друга страна, тъкмо мислех да си сменя капачката на маслото, може да пуснат вече "мудерна", с "мидички"

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за избор на масло
Позапасихме се пък не знам дали ще е добро или лошо 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани