Въпрос за избор на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за избор на масло
r19 написа:Доколкото съм чувал всяко масло има годност 1 година![]()
За конкретни синтетики вече не съм сигурен.
Няма такива филми с трайността. Ако си е в тубето и 20 години да стои няма проблем.
Относно вискозитетите при мен на купето на първото каране на Серес бях с Гълф Компетишън 10W-60. Обикновено правя по 3 обиколки + една охлаждаща в 3 или 4 серии такива след това се прибирам. Което ще рече 50-тина километра голямата част от които в над 5к оборота, а може би 5 или 10% от обиколката е и с обороти, които при стоков мотор са максималните. Маслото си е съвсем прилично и по улиците, магистрали и където и да съм го карал колкото и да съм го напъвал нямаше яд. Двигателя си работеше съвсем нормално и безшумно. Но там след всяка сесия колата така тракаше, че направо имах чувството че се разпада матора.
Втория път пробвах с Милърс CFS 5W-40. Тракането беше значително по-малко, въпреки че времето беше далеч по-топло.
Третия път Милърс CFS Nanodrive 10W-50. Тва вече си беше подходящото масло. Тропа си пак естествено, но далеч, далеч по-добре. Повдигачите само са чистени, живот и здраве тия дни ще купя нови и ще ги сменя и ако има каране напролет ще видим как ще е с нови повдигачи и маслен радиатор. Единствено ме притесняват старите касети дали не са си направили там улеи повдигачите.
Като сложа охлаждането на маслото мисля пак да пробвам с 5W-40 или 10W-50 ако като охлаждането не успява да държи маслото под 125 градуса.
10W-60 тук има славата на някакво супер универсално рейсърско масло за всяка една IS-ка, която един път в седмицата се вкарва в червеното. Реално и аз мислех така по едно време. По някое време се захванах да прочета какво всъщност е това масло и каква е далаверата от него. Мисля, че съм го писал и напред и сигурно ще се повторя, но САЕ номера 60, който ни интересува в случая е вискозитета на маслото при температура от 100 градуса С.
Според БМВ нашия мотор се нуждае от 30, 40, 50, 60 САЕ и т.н. Ето какъв е вискозитета при различните САЕ индекси.
SAE 30 11cst
SAE 40 14cst
SAE 50 18cst
SAE 60 24cst
cst или сантисток е кинематичния вискозитет, който се получава като се раздели динамичния на плътността. Или колко време отнема на стандартно количество течност да премине през стандартен отвор за единица време. Колкото по-голям е индекса, толкова по вискозитетна е течността. Висок вискозитет ще рече високо съпротивление.
Та от горните цифри какво ни става ясно- САЕ 60 е 33% по-гъсто при 100 градуса от 50, 70% по-гъсто от 40 и два пъти по-гъсто от 30.
Тук е добре да помислим и, че това са сметки при 100 градуса. При 80-90 маслата са още по-гъсти!
По-гъсто масло до къде ни води? По пътя на логиката повече триене, повече топлина, загуба на мощност и завишен разход.
Хубаво синтетично масло би трябвало без проблем да издържа 120-30 градуса на маслото дори и за по-дълъг период. Ако преминаваме тази граница отиваме на САЕ 50, което като предположим, че го караме над 130 градуса вече има кинематичен вискозитет около 11 сантисток- значи всичко е чудесно. По този начин хем караме с течливо масло при високите темпператури хем при нормални температури сме с около 20 сантисток, вместо с 30 както е САЕ 60.
Мисля, че и тук във форума има счупени матори от рейсърски масла или поне аз си спомням за една ИС-ка преди доста време. Ненужно гъстите масла увличат въздух в лагерите, което ги наранява и става мяу. Всичко онова по-горе естествено не се отнася за автомобили в чиято книжка пише да се карат със САЕ 60. Там двигателя е построен по начин, който предполага че всичките горни проблеми не съществуват за него.
Докато продавах масла опитах с доста марки и в общи линии от тези, които съм опитал маслата с които не може да се сгреши са Gulf Competition, Millers CFS, Fuchs Pro S, Motul 300V, Redlinе.
AutoCoil написа:Ми ако ви кажа, че любимото ви 300в ползва минерална база, ще го намразите ли ?
Кажи ни кое НЕ използва минерална база за да го заобичаме. Всички масла са така в днешно време.
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Въпрос за избор на масло
Точно поради тази причина, написах че не трябва да се втренчвате само в базата на маслото, която пък не винаги на 100% знаем със сигурност. Важна е самата на формула на крайния продукт, защото 1 масло група 3 с 1600 ppm ZDDP, със сигурност е по-добро от друго масло със синтетична база(група4) и 800 ppm ZDDP. Относно напълно синтетичните бази по-лесно ще ми е да ги кажа по марки и не мога да гарантирам, че няма да излъжа!
- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Въпрос за избор на масло
bum_bum написа:r19 написа:Доколкото съм чувал всяко масло има годност 1 година![]()
За конкретни синтетики вече не съм сигурен.
Няма такива филми с трайността. Ако си е в тубето и 20 години да стои няма проблем.

В туба може да стои колкото си иска.
Имах в предвид, като се налее в мотора му дават трайност 1 год. или 10 000км(обикновено), за смяна


- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за избор на масло
Тук няма място за сърдене,само заради някой по-хаплив отговор.Не е нужно да се приема лично. Не на всеки му е на ниво възпитанието и се случва да се излезе от добрия тон. .Заради такива дискусии като тази аз съм горд че съм част от този форум ( общност ). 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за избор на масло
r19 написа:bum_bum написа:r19 написа:Доколкото съм чувал всяко масло има годност 1 година![]()
За конкретни синтетики вече не съм сигурен.
Няма такива филми с трайността. Ако си е в тубето и 20 години да стои няма проблем.
Като цяло не се уточних.
В туба може да стои колкото си иска.
Имах в предвид, като се налее в мотора му дават трайност 1 год. или 10 000км(обикновено), за смяна
Да, в мотора препоръчват година. Пробег.. според преценката. От 3000 та до 15 и нагоре.

- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
Като човек, който се занимава с масла и автомобили, с интерес следя постовете на колегата 6inlinepower и смея да твърдя, че е мненията му са сред най-добрите и точните във форума и добре защитени и аргументирани. Преди доста страници спрях да пиша мнения по темата, но с интерес следя и чета всичко, което вие колеги пишете. Факта, че имаме колеги с такива завидни познания по тази материя, ме радва истински.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
Nikolay P. написа:Като човек, който се занимава с масла и автомобили, с интерес следя постовете на колегата 6inlinepower и смея да твърдя, че е мненията му са сред най-добрите и точните във форума и добре защитени и аргументирани. Преди доста страници спрях да пиша мнения по темата, но с интерес следя и чета всичко, което вие колеги пишете. Факта, че имаме колеги с такива завидни познания по тази материя, ме радва истински.
това е от най обоснованите му мнения,цитирам:
"Препоръчвам ти този вискозитет 10W60 да го забравиш, общо взето е измислен по едно време, за да решава проблемите на s54.
Тотален маджун е това 10W60, освен че товари и помпа и мотор и накратко, с всички качества, които трябва да ''работи'' маслото, са много далеч от правилния за твоя мотор вискозитет 0W-40 и 5W-40."
явно наистина колегата е много наясно

- Who
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 1.01.2008
- Местоположение: Homeless
- Кара: 4 throttle beast
- Детайли за колата: Cosmosschwarz
Re: Въпрос за избор на масло
Няма такива филми с трайността. Ако си е в тубето и 20 години да стои няма проблем.
Относно вискозитетите при мен на купето на първото каране на Серес бях с Гълф Компетишън 10W-60. Обикновено правя по 3 обиколки + една охлаждаща в 3 или 4 серии такива след това се прибирам. Което ще рече 50-тина километра голямата част от които в над 5к оборота, а може би 5 или 10% от обиколката е и с обороти, които при стоков мотор са максималните. Маслото си е съвсем прилично и по улиците, магистрали и където и да съм го карал колкото и да съм го напъвал нямаше яд. Двигателя си работеше съвсем нормално и безшумно. Но там след всяка сесия колата така тракаше, че направо имах чувството че се разпада матора.
Втория път пробвах с Милърс CFS 5W-40. Тракането беше значително по-малко, въпреки че времето беше далеч по-топло.
Третия път Милърс CFS Nanodrive 10W-50. Тва вече си беше подходящото масло. Тропа си пак естествено, но далеч, далеч по-добре. Повдигачите само са чистени, живот и здраве тия дни ще купя нови и ще ги сменя и ако има каране напролет ще видим как ще е с нови повдигачи и маслен радиатор. Единствено ме притесняват старите касети дали не са си направили там улеи повдигачите.
Като сложа охлаждането на маслото мисля пак да пробвам с 5W-40 или 10W-50 ако като охлаждането не успява да държи маслото под 125 градуса.
10W-60 тук има славата на някакво супер универсално рейсърско масло за всяка една IS-ка, която един път в седмицата се вкарва в червеното. Реално и аз мислех така по едно време. По някое време се захванах да прочета какво всъщност е това масло и каква е далаверата от него. Мисля, че съм го писал и напред и сигурно ще се повторя, но САЕ номера 60, който ни интересува в случая е вискозитета на маслото при температура от 100 градуса С.
Според БМВ нашия мотор се нуждае от 30, 40, 50, 60 САЕ и т.н. Ето какъв е вискозитета при различните САЕ индекси.
SAE 30 11cst
SAE 40 14cst
SAE 50 18cst
SAE 60 24cst
cst или сантисток е кинематичния вискозитет, който се получава като се раздели динамичния на плътността. Или колко време отнема на стандартно количество течност да премине през стандартен отвор за единица време. Колкото по-голям е индекса, толкова по вискозитетна е течността. Висок вискозитет ще рече високо съпротивление.
Та от горните цифри какво ни става ясно- САЕ 60 е 33% по-гъсто при 100 градуса от 50, 70% по-гъсто от 40 и два пъти по-гъсто от 30.
Тук е добре да помислим и, че това са сметки при 100 градуса. При 80-90 маслата са още по-гъсти!
Отностно трайноста има такава това което аз наливам производителя е писал:
Directions for Use
As recommended by the engine manufacturer.
Storage Instructions
Keep sealed in a cool, dry place.
Shelf Life
5 years from date of manufacture
Appearance: Amber liquid
Odour: Characteristic
Specific Gravity: 0.853 @ 15.6°C (typical)
Solubility: Insoluble in water
Flashpoint: >200°C
Kinematic Viscosity @ 40°C: 154.7 cSt (typical)
Kinematic Viscosity @ 100°C: 22.3 cSt (typical)
това е куча марка 10W60
Eто и стойнст за пълна синтетика 5W40
Appearance: Amber liquid
Odour: Characteristic
Specific Gravity: 0.852 @ 15.6°C (typical)
Solubility: Insoluble in water
Flashpoint: >200°C
Kinematic Viscosity @ 40°C: 81.6 cSt (typical)
Kinematic Viscosity @ 100°C: 13.3 cSt (typical)
Viscocity Index: 165
Sulphated Ash: 1.01
Total Base Number (TBL): 9.5
не знам при теб защо трака мотора но на С54 нищо не му трака след доста прекъсвачи и бърнаути и стартове с 10в60 кастрол
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпрос за избор на масло
Добре де,аз си карам М42-ката само с Yacco VX600 5W40 и съм доволен от него! Почти не го гори (като започва след 4-5000км обикновено),двигателя работи тихо и спокойно.Колата се използва съвсем културно и нормално,нито я "режа",нито я "пържа",писти не посещавам за съжаление.Т.е. обикновен културен "юзър" ! Казвате,че било "боклук",така да се каже.С какво да го сменя,като мисля че на практика,за тези условия на употреба, няма нужда да е чак толкова "прехвалено" и доказано масло? Става дума за 5W40,което да не е 120лв за 5 литрова туба.Някакви отзиви за Comma имате ли? Внос от Англия,като цената му е поносима.Мисля,че съвета ще е полезен за всички обикновени ползватели?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за избор на масло
Това, че въпреки че я караш културно и нормално изведнъж започва да го гори едва на 4-5000км не ти ли говори нещо? Щом си преценил, че нямаш нужда от качествено масло продължавай с него. 

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Въпрос за избор на масло
Впрочем, имам подозрения... Възможно ли е много агресивни аванси на атмосферен мотор да скапват маслото по-бързо?
Имам възможност да си правя експерименти с 2 различни компа, с различни настройки и имам чувството, че при единия с яко агресивни аванси до 5к (идеален градски), скапва маслото адски бързо... Сякаш го прегрява за 10на 2-3та до край?
Имам възможност да си правя експерименти с 2 различни компа, с различни настройки и имам чувството, че при единия с яко агресивни аванси до 5к (идеален градски), скапва маслото адски бързо... Сякаш го прегрява за 10на 2-3та до край?
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпрос за избор на масло
bum_bum написа:Това, че въпреки че я караш културно и нормално изведнъж започва да го гори едва на 4-5000км не ти ли говори нещо? Щом си преценил, че нямаш нужда от качествено масло продължавай с него.
Имам предвид,че тогава започва,но самото изгорено количество на 1000км не е голямо.И ДА искам да го сменя!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
host написа:Впрочем, имам подозрения... Възможно ли е много агресивни аванси на атмосферен мотор да скапват маслото по-бързо?
Имам възможност да си правя експерименти с 2 различни компа, с различни настройки и имам чувството, че при единия с яко агресивни аванси до 5к (идеален градски), скапва маслото адски бързо... Сякаш го прегрява за 10на 2-3та до край?
да,това пряко влияе на маслото,то си е логично.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за избор на масло
По-агресивния аванс би трябвало да значи по-висока температура, а от там и по-бърза деградация на маслото. Колко по-бърза вече относително понятие и зависи изцяло от качествата на маслото. Ако е хубаво с колкото и аванс да караш да го скапеш само на градско ми се вижда невъзможно.
Мисълта ми е, че има смисъл да го сменяш ако сложиш нещо по-добро като качество. Ако просто смениш марката и ползваш същия клас масло не очаквай разлики. Или мини на по-високо качество масло или си карай с Якото. Дали ще сложиш него, Мотул 6100, разни еко-меко енерджита и т.н., Мобил Супер 300, Титан Супер Син, Гълф Формула Г, Кастрол Магнатек, Кома Екс Флоу, Равенол ВСИ или квото и да е подобно е абсолютно все тая. За едни и същи пари получаваш едно и също качество. Това е масово масло и се произвежда за хората, които в общия случай им е все тая какво слагат в двигателя. Там никой не гледа състав на маслото. Взима се нещо, което отговаря на БМВ ЛЛ едикво си и се налива. Маркетинга играе дотолкова, доколкото да се напише, че това е ново супер-хипер масло специално създадено за да задоволи нуждите на най-съвременни мощни бензинови и дизелови двигатели и т.н. и т.н. всички сме ги чели тия глупости нали. Пише пълна синтетика, а както обяснихме назад не е съвсем така.
Вече при високите серии има истинска борба. Там е въпрос и на чест да се покаже технология и знания. Различните марки ползват различни приоми при смесването на маслата. Тъй като въпреки, че са по-скъпи те им носят далеч по-малка печалба от масовите серии обикновено се търси повече и качеството в тях. Съответно има разлика и значение дали ще си вземеш една или друга марка.
ildivvy написа:bum_bum написа:Това, че въпреки че я караш културно и нормално изведнъж започва да го гори едва на 4-5000км не ти ли говори нещо? Щом си преценил, че нямаш нужда от качествено масло продължавай с него.
Имам предвид,че тогава започва,но самото изгорено количество на 1000км не е голямо.И ДА искам да го сменя!
Мисълта ми е, че има смисъл да го сменяш ако сложиш нещо по-добро като качество. Ако просто смениш марката и ползваш същия клас масло не очаквай разлики. Или мини на по-високо качество масло или си карай с Якото. Дали ще сложиш него, Мотул 6100, разни еко-меко енерджита и т.н., Мобил Супер 300, Титан Супер Син, Гълф Формула Г, Кастрол Магнатек, Кома Екс Флоу, Равенол ВСИ или квото и да е подобно е абсолютно все тая. За едни и същи пари получаваш едно и също качество. Това е масово масло и се произвежда за хората, които в общия случай им е все тая какво слагат в двигателя. Там никой не гледа състав на маслото. Взима се нещо, което отговаря на БМВ ЛЛ едикво си и се налива. Маркетинга играе дотолкова, доколкото да се напише, че това е ново супер-хипер масло специално създадено за да задоволи нуждите на най-съвременни мощни бензинови и дизелови двигатели и т.н. и т.н. всички сме ги чели тия глупости нали. Пише пълна синтетика, а както обяснихме назад не е съвсем така.
Вече при високите серии има истинска борба. Там е въпрос и на чест да се покаже технология и знания. Различните марки ползват различни приоми при смесването на маслата. Тъй като въпреки, че са по-скъпи те им носят далеч по-малка печалба от масовите серии обикновено се търси повече и качеството в тях. Съответно има разлика и значение дали ще си вземеш една или друга марка.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за избор на масло
Comma от Англия от. http://www.camskill.co.uk/ според мен е една идея по-добрия вариант от Yacco от България,и от моя скромен опит на няколко вида масло от които едното бе Yacco,то само Comma-та почна да ми го гори след 4 хилядния километър,другите още от начало почваха да намалят.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани