ABS въпрос ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 12 Фев 2008, 20:45

има Абс със барабанни задни спирачки. А иначе, те тва червеното реле де си го снимал, хващаш, изкубваш го и го хвърляш възможно най-далече, щото няма по-шибана АБС система от таа на е36цата и само мое се удариш някъде с нея, ама не и да спреш

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 13 Фев 2008, 8:59

тва ще стане новия вечен спор , сони , то и е36 за нищо не става ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 13 Фев 2008, 9:47

Да,и ще си изскубнем и волана после :lol:
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 10.12.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от didich » 13 Фев 2008, 18:20

отскубнах ги и сега какво ?????????????? :mhihi:
Не насилвайте нещата, просто вземете по-голям чук!

no comment!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 28.11.2007
Местоположение: София
Кара: 530dA E39 M-pack
Мечтае да кара: E30 S50 на широко

Мнение от Bullet_1 » 14 Фев 2008, 13:38

:OT: Колеги имам и кадет от 89г които за мое голямо учудване се оказа с АБС но за съжаление неработещ лампата светеше неуморно
и след като по прочетох това онова разбрах че датчиците трябва да имат съпротивление между 800-1200 ома за да работи и започнах да проверявам датчиците оказа се че е изгорял датчика на предно ляво колело но за да се върнем към темата ще кажа че на задните колела съм с барабани а и на тях си има датчици и както и да скочиш на педала колелата не блокират нито предни нито задни колела :shock:
Който се стиска после яко писка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 14 Фев 2008, 13:52

tsb_bg написа:...
При това се намалява спирачния път
и се спомага за запазване на посоката на движение зададена от завъртането на управляващите колела
(има едно малко изключение при суха равна настилка, където в зависимост от различни обстоятелства, като тегло на автомобила, натоварване на осите, скорост и др. спирачния път се запазва същия или незначително се увеличава с по-малко от 1 метър) ...



ами абсолютно невярно е и има хора които ще запомнят твоите глупости, затова ти се дразня ама ЯКО!!!

първо както казах вземи изчети достоверен източник за дефиниция на абс - то си му е в името. А не някъв дебилен сайт прехвалващ абс но никога не споменаващ за ТЕСТОВЕ на различни настилки!!!

изключението е сняг, особено ако не е малко снега, спирачния път с абс става почти Д_В_О_Е_Н. Вместо 50 метра 95 метра, ако не е ясно какво е двоен. Дали не е проблем А???
подобно е и на лед, повече кал, повече прах и всякакви много хлъзгави повърхости. да не кажа половината случаи.
в другата половина от случаите подобрява с 5-10% примерно спирачния път абс-а. и се говори в проценти, твоя МЕТЪР дето си го казал дали е все тая ако общия спирачен път е 20см или 150м ?? и то имай предвид че професионален шофьор ВИНАГИ на ВСЯКАКВА настилка спира по-бързо без абс отколкото със !! може би за най-най-новите абс-и да е на кантар за НЯКОИ НАСТИЛКИ като перфектен сух асфалт или на дъжд незнам, но не е по-зле ГАРАНЦИЯ.
но понеже е доста по-важно да имаш управляемост, заради което е и направен, както и се знае че не са масови професионалните шофери, затова се слага задължително.

съвсем отделен пример - почти всяка МНОГО скъпа спортна кола, за която си има специални курсове, абс-а си има бутон за изключване. абс-а, не дсц и подобни системи. и не е просто за кеф, нито за гъзария, а именно защото има курсове и там не им говорят глупости и те обучават как да НЕ СЕ очистиш.
Както и на ауди80, що не седнеш като падне сняг да пробваш... или да си дръпнеш бушона, поне да знаеш как спира на сняг.

за последен път пиша за абс, заеби. линкове и цитати съм дал с тонове в предишни спорове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 14 Фев 2008, 16:38

t0sh написа:... ами абсолютно невярно е и има хора които ще запомнят твоите глупости, затова ти се дразня ама ЯКО!!!

първо както казах вземи изчети достоверен източник за дефиниция на абс - то си му е в името. А не някъв дебилен сайт прехвалващ абс но никога не споменаващ за ТЕСТОВЕ на различни настилки!!!

... както и се знае че не са масови професионалните шофери, затова се слага задължително...

... линкове и цитати съм дал с тонове в предишни спорове ...


Колега освен, че си голям специалист виждам, че си и "голям шофер" :bowdown:

Кой кои глупости ще запомни си е негова работа, за това всеки си има главана раменете.

За мен (без да го подценявам) източника на информация далеч не е само Интернет и "дебилните" сайтове, а освен това аз преценявам на кое да вярвам и на кое не. От друга страна на твърдения противоречащи на елементарната логика и физика никога не обръщам внимание.

Надявам се, няма да оспориш, че колата има най-добро поведение на пътя (ускорение, управляемост, спирачен път) когато има най-добро сцепление между гумите и пътната настилка (а то се обуславя от една физична величина - триене). Когато това сцепление не е достатъчно при ускорение гумите превъртат (буксуват), когато намалее сцеплението с управляващите колела колата губи управление, а когато спирачното усилие стане по-голямо от сцеплението колелата блокират.

При нормален натиск върху спирачния педал се предизвиква триене между феродовите накладки на спирачките и спирачните дискове. Ефективният начин на спиране, е този при който колелата се въртят без хлъзгане по пътната настилка. Ако натискът върху спирачния педал стане по-голям от определена стойност (и автомобилът е без ABS), колелата блокират и движението на колата се забавя само за сметка на триенето на хлъзгащите се по настилката гуми, като в случая коефициентът на триене е далеч по-нисък от колкото този между накладките и дисковете при въртящи (не-блокирали) се колела.
Освен това, когато колата се движи с блокирани колела по суха гладка настилка, гумите се "изтъркват" и оставят следи от каучукови частици по настилката. Тогава гумата не се трие директно по настилката, а се "хлъзга" по тези гумени частици, което предизвиква допълнително намаляване на коефициента на триене.

Възможността при някои спортни автомобили да се изключи ABS-a не е с цел да се подобри управлвнието на автомобила, или да се намали спирачния път, а единствено за да се даде пълен контрол на водача върху автомобила, нещо заради което всъщност е платил една купчина пари.

Можеш да се замислиш и върху въпроса, ако на едни елементарни странични огледала с променливо пречупване обикновено е гравирано "обектите в огледалото исглеждат по-далеч от колкото са в действително", то какви и колко големи трябва да са предупредителните надписи, ако ABS-а увеличаваше спирачния път и на колко места щеше да е изрично упоменато :?:

Пиша "тези глупости" не заради теб, а заради многото хора които нямат достъп до "достоверните източници" на твоята информация и вместо да попиват "тоновете линкове и цитати" дадени от теб се занимават с някакви "дебилни сайтове"

От тук насетне, всеки да си прави изводи сам за себе си.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 15 Фев 2008, 16:06

ами имаше примерно един сайт на който бяха пуснали 100-тина шофера над 700 пъти с различни коли със и без абс на сняг за да тестват какво става. сигурно са били в зона подвластна на черна дупка и изкривена физика, за да установят че на сняг спира почти 2 пъти по-бавно с абс, но за сметка на това с абс само 1 човек е излязъл извън пътя, без абс около 20% от опитите са били извън маркирания път.

проблема ти е че ти е набито в главата колко е перфектен абс-а, след което се увърташ в стълб защото нехаеш за недостатъците му. проблема е твой както и на всички други.
аз нямам какво повече да кажа, има ПРЕдостатъчно тестове и на адак и на който се сетиш показващи плюсове и минуси на абс-а, правени от хора които са подсъдими са невярна информация. а не само прехвалени спецификации на незнам-кой си студент или механик или СЪЗТЕЗАТЕЛ, не носещи никаква отговорност за пропуснати неща. защото съм гледал няколко сайта, обобщаващи за абс-а плюсовете му и 'забравили' да споменат какво става при други условия на пътя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 15 Фев 2008, 16:51

Никъде не съм казал, че ABS-a е панацея и като се сдобие човек с автомобил оборудван с ABS може да си прави каквото иска, а кавото трябва ще го прави ABS-a :!:
Пълно щастие няма, и това което се опитах да обясня е, че ако при определена съвкупност от обстоятелства и външни фактори спирачния път на автомобил оборудван с ABS се запазва или увеличава макар и минимално, то това е изключение, а не правило.

Ако оставим на страна тези изключения, както и цената и допълнителната поддръжка на ABS-a, то от тук натам може да се говори само за приемущества.

Ако ме убедиш, че спирането при триенето на гумите в асфалта (при блокирали колела) е по-ефективно от колкото спирането при триене на феродото в диска (при въртящи се колела) или че, човек е способен при екстремно спиране да натиска и отпуска спирачката 25-30 пъти в секунда и да редуцира/разпредели така спирачното усилие, че да не позволи да блокира единствено колелото/колелата, което/които е склонно/склонни към това, и в същото време да осигури на останалите максимално спирачно усилие ще се съглая с теб.

Колкото до това "че ми е набито в главата колко е перфектен абс-а", говоря не от позицията на "имаше примерно един сайт на който бяха пуснали 100-тина шофера" а от лични знания и опит, защото когато почнах да карам кола просто нямаше ABS, когато си купих първата кола ABS-а беше екстра недостижима за мен, а сега карам 3-та кола с ABS и смея да твърдя, че имам база за сравнение и необходимите знания и опит за да го направя.

Пак казвам - това е мое мнение (мисля, че достатъчно подробно и ясно го аргументирах), не ангажирам никого с него и от тук нататък всеки да си прави изводи за себе си :!:

Предлагам ти да спрем до тук


Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 5.04.2007
Местоположение: sofia
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: E36 - 318

Re: ABS въпрос ?

Мнение от ilialazarov » 16 Фев 2008, 13:53

[quote="ивчо3"][quote="didich"]Здравейте колеги. Значи имам въпрос относно абс-а на колата ми. Само отпред съм със дискови и съм забелязал, че когато спирам , ако натисна педала до край колелата блокират преди да е спряла движение колата, това нормално ли е или ... ? Педала не го натискам ряско, а плавно, но стигне ли дъното.... :)[/quote]
Няма автомобил, който да е оборудван със система против блокиране на колелата /ABS/ и да не е с дискови спирачки на четирите колела. Теб нещо са те метнали, че имаш ABS. Щом си с барабанни спирачки на задните колела 100% нямаш ABS.[/quote]

грешиш
грешиш


Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 5.04.2007
Местоположение: sofia
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: E36 - 318

Re: ABS въпрос ?

Мнение от ilialazarov » 16 Фев 2008, 13:53

[quote="ивчо3"][quote="didich"]Здравейте колеги. Значи имам въпрос относно абс-а на колата ми. Само отпред съм със дискови и съм забелязал, че когато спирам , ако натисна педала до край колелата блокират преди да е спряла движение колата, това нормално ли е или ... ? Педала не го натискам ряско, а плавно, но стигне ли дъното.... :)[/quote]
Няма автомобил, който да е оборудван със система против блокиране на колелата /ABS/ и да не е с дискови спирачки на четирите колела. Теб нещо са те метнали, че имаш ABS. Щом си с барабанни спирачки на задните колела 100% нямаш ABS.[/quote]

грешиш
грешиш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 16 Фев 2008, 14:28

tsb_bg написа:Никъде не съм казал, че ABS-a е панацея и като се сдобие човек с автомобил оборудван с ABS може да си прави каквото иска, а кавото трябва ще го прави ABS-a :!:
Пълно щастие няма, и това което се опитах да обясня е, че ако при определена съвкупност от обстоятелства и външни фактори спирачния път на автомобил оборудван с ABS се запазва или увеличава макар и минимално, то това е изключение, а не правило.
Колега,не му обяснявай,той знае всичко! :mhihi: Само няма представа колко дела щеше да има спечелени срещу автомобилните производители на запад,ако е вярно всичко писано в нета...

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 21.06.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от ffa » 18 Фев 2008, 20:53

Аз карам 316 Компакт 95 , с барабани съм отзад и имам АБС.
Само 4е аз имам друг проблем - явно имам някаде грешка в компа щотото като трагна и като спра първия път след запалването , удря ми АБС-а и след това ми светва лампата и до там, няма повече АБС до повторно изкл. и вкл. на двигателя.

Неква идея / помощ / ?
"Да сгрешиш е нормално ,
но ако направиш същата грешка втрои път , значи си пълен тапак"

Ивелин Йончев

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 16.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: e39 525da touring

Мнение от Victor Stefanov » 18 Фев 2008, 22:28

По повод спора между t0sh и tsb_bg, вижте какво прочетох в wikipedia-та:
" ... Австралийско изследване, проведено от Изследователския център по автомобилните инциденти към Monash University открива, че АВS-а:
- намалява риска от верижни катастрофи с 18 %
- намалява риска за катастрофи, причинени от излизане от пътя с 35%

На повърхности с високо сцепление, такива като асфалт и бетон, много (но не всички) ABS-екипирани автомобили са способни да постигнат по-къс спирачен път, отколкото тези, които не използват предимствата на ABS-а. Дори бдителен, опитен водач, без ABS ще е затруднен, дори използвайки техники като т. нар. "прагово" или "гранично" спиране (предполагам, че се касае за точно дозиране на натиска на педала на спирачката, точно преди гумите да блокират - б. прев.), да изравни или подобри спирането на водач с ABS-екипиран автомобил при обичайни условия. ABS-а намалява риска от катастрофа и/или тежеста на удара. Препоръчаната техника за водачи, които не са експерти, при необходимост от спиране при аварийна ситуация е да натиснат педала на спирачката, колкото се може по-силно и където е необходимо да заобикалят препятствията. В такива ситуации ABS-а силно ще намали вероятността от занасяне и загуба на контрол върху автомобила.
Върху чакъл и дълбок сняг, ABS-а има тенденция да увеличава спирачния път. Върху тези повърхности блокиралите колела се заравят и спират превозното средство по-бързо. ABS-а пречи на това да се случи. Някои настройки на ABS-а намаляват този проблем, като забавят времето между циклите, като позволяват на колелата постоянно да блокират за кратко и след това отново да се отблокират. Главното предимство на ABS-а върху такива повърхности е да позволи на водача да запази контрол върху автомобила и да не се занесе, въпреки, че загубата на контрол е по-вероятна върху меки повърхности като чакъл или върху хлъзгави повърхности като сняг или лед..."

Преводът е мой, така, че ако има грешки - поправяйте. Ето и линк към страницата: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system - има още доста интересни неща.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 16.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: e39 525da touring

Мнение от Victor Stefanov » 18 Фев 2008, 22:40

Ааа и да добвя - ако съм на писта, която познавам и знам кога идва поредния завой, може би бих опитал да карам без ABS, за да се насладя на възможностите на автомобила докрай, ама ако на улицата ми изкочи некое бабе с торби с хляб и кисело мляко в ръцете - предпочитам ABS-a. :D

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook