пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
така колеги сега мерих главата с линиал между 1-2 цил 2 десети пластина влиза почти напълно, а между 2-3цил влиза свободно.....
височината също мерих 141,02 я изкарах което значи че не е шлайфана още... сиг. само са сменяли гарнитура...
това ми дава надежда че може само с шлайф да се оправи...
височината също мерих 141,02 я изкарах което значи че не е шлайфана още... сиг. само са сменяли гарнитура...
това ми дава надежда че може само с шлайф да се оправи...

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: пробита гарнитура?
hell's angel написа:Новата май беше 141.000 мм, а след шлайфане максимум да я намалиш до 140.550мм. Това по спомени за М40, но на 43-ката би трябвало да е същото. Имаше и някакви гарнитури с 0.3 мм по-дебела от стандартната в случай, че шлайфаш ...
Както ти е казал колега 141мм номинален размер, допуск 0,45 .И при м43 е толкова.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: пробита гарнитура?
mihal написа:dicho0o написа:....
колега ти като сменя гарнитура мери ли за равнинност и шлайфа ли я?
Не,вземах друга глава,смених си гумичките,пахнах си клапаните и си я сложих директно.Това с меренето на неравности е много относително,трябва да се има в предвид и блока как е.Само я обслужих хубаво и я сложих,до сега 20000км няма грижи,като се вземе под внимание че се кара с турбо на 0.7 бара

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
занесох я на сервиз за пълно обслужване + надуване за пукнатини....
кажете ми тънкости после при монтажа, добре ли е да се намаже с нещо за да прилепне по добре , някакво лепило ако има да стане по здраво евентуално...
също и зацепването на веригата, центровката знам как става но самото колело има един чоп за датчика на разпределителния вал.... трябва ли да са в някакъв синхрон 2-те колела (на разпределителя и на коляновия)?
кажете ми тънкости после при монтажа, добре ли е да се намаже с нещо за да прилепне по добре , някакво лепило ако има да стане по здраво евентуално...

също и зацепването на веригата, центровката знам как става но самото колело има един чоп за датчика на разпределителния вал.... трябва ли да са в някакъв синхрон 2-те колела (на разпределителя и на коляновия)?

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
Гласиш коляновия вал на ГМТ,отпред на шайбата и на капака има белези,разпределителния мисля че имаше стрелка която трябва да сочи на горе,перпендикулярно на главата,пък гледай и "заешките" ушички как са застанали
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
самата центровка ще я направя с приспособленията ( щифтът и планката) интересуваме положението на зъбните колела дали има значение едно спрямо друго, щото има датчици

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
mihal написа:самата центровка ще я направя с приспособленията ( щифтът и планката) интересуваме положението на зъбните колела дали има значение едно спрямо друго, щото има датчици
Има стрелката на зъбака трябва да сочи нагоре,а стрелката на пластината на разпределителния вал трябва да сочи в посока на стрелката на зъбното колело.Гарнитурата не я мажеш с нищо почистваш блока добре без да го надираш.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
колега не те разбирам....
да преговорим:
монтирам фиксиращ щифт на маховика

слагам планка на разпределителния вал, но вала може да се завърти на 180градуса и пак ще пасне планката... данеби да е симетричен вала? не видях стрелкичка на вала...

и другото което не те разбрах е това чопче нарисувано в червено(минава покрай магнитния датчик) на къде трябва да сочи, щото колелото мога да го монтирам на 4 варианта спрямо разпределителния вал(през 90градуса)
да преговорим:
монтирам фиксиращ щифт на маховика

слагам планка на разпределителния вал, но вала може да се завърти на 180градуса и пак ще пасне планката... данеби да е симетричен вала? не видях стрелкичка на вала...

и другото което не те разбрах е това чопче нарисувано в червено(минава покрай магнитния датчик) на къде трябва да сочи, щото колелото мога да го монтирам на 4 варианта спрямо разпределителния вал(през 90градуса)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
На вала гърбиците на 1-ви цилиндър трябва да сочат нагоре,а ето и какво имам в предвид за зъбното колело,има една стрелка на планката за датчика на разпределителния вал.


- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
За да не окендзаш работата, като слагаш главата, извади шпилката от маховика и върни коляновия вал 40-50 градуса на обратно. Като я стегнеш, и нагласиш разпределителния вал (гърбиците на първи цилиндър да сочат на горе) си го връщаш и забиваш шпилката в маховика пак. Слагаш планката на квадрата на разп. вал като гледаш да приляга плътно по главата без хлабина и слагаш колелото със стрелката да сочи 12 часа. Ако ти е много разтегната веригата като превъртиш 3-4 пъти може и да не ти дойде точно - там вече си прецени...
Имаше нЕкъв пиниз с шпилка и в обтегача на веригата ама с М43 не съм се занимавал
Имаше нЕкъв пиниз с шпилка и в обтегача на веригата ама с М43 не съм се занимавал

Последна промяна hell's angel на 13 Май 2014, 16:25, променена общо 1 път
Ubi dubium, ibi libertas
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
hell's angel написа:За да не окендзаш работата, като слагаш главата, извади шпилката от маховика и върни коляновия вал 40-50 градуса на обратно. Като я стегнеш, и нагласиш разпределителния вал (гърбиците на първи цилиндър да сочат на горе) си го връщаш и забиваш шпилката в маховика пак. Слагаш планката на квадрата на разп. вал като гледаш да приляга плътно по главата без хлабина и слагаш колелото със стрелката да сочи 12 часа.
Имаше нЕкъв пиниз с шпилка и в обтегача на веригата ама с М43 не съм се занимавал
Тая шпилка не е шпилка ами е законтрящ щифт и не го вади докато слагаш главата

За стягането на главата ще ти трябва динамометричен ключ,и градусови часовник.Главата се стяга на 30Н.м след това 2 пъти по 90 градуса.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
Аз съм виждал как стягат глава докато се вкопаят клапаните в буталото та ... може и да не я вади ако е сигурен

Ако я стяга така трябва и нови болтове да си вземе



Ако я стяга така трябва и нови болтове да си вземе
Ubi dubium, ibi libertas
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
hell's angel написа:Аз съм виждал как стягат глава докато се вкопаят клапаните в буталото та ... може и да не я вади ако е сигурен![]()
![]()
Ако я стяга така трябва и нови болтове да си вземе
Тоя дето ти е стягал главата с разпределителния вал на нея,неговата простотия не желая да я коментирам,разпределителен вал се слага след като е сложена главата,ако не махнеш вала да така става забиват се клапаните в челата на буталата.Да не говорим,че и с вала става по тежка главата и по трудно се позиционира върху блока.Болтовете да ги измери и по дължина ако нямат разлика с нови,да си слага тях все пак не е дизел и да се разтягат толкова много,но все пак е препоръчително и да се сменят но са си цифра,а и с това според мен ненужно сваляне на главата си става бая набутвация.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
много благодаря за съвета да сваля вала... като нищо щях да прецакам работата....
като се монтира вала после за стягането му има ли чалъми.... примерно мисля да го подхвана отсредата и лека полека да редувам по малко средната черупка, и 2те крайни
като се монтира вала после за стягането му има ли чалъми.... примерно мисля да го подхвана отсредата и лека полека да редувам по малко средната черупка, и 2те крайни

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.
mihal написа:много благодаря за съвета да сваля вала... като нищо щях да прецакам работата....
като се монтира вала после за стягането му има ли чалъми.... примерно мисля да го подхвана отсредата и лека полека да редувам по малко средната черупка, и 2те крайни
Има чалъм вала,затягаш в същата последователност както болтовете на гарнитурата малко по малко на равни интервали до де прибере за да не изкривиш вала,после затягаш на 15 или 25 Н.м не съм сигурен за това трябва да проверя.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани