пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от mihal » 12 Май 2014, 12:20

така колеги сега мерих главата с линиал между 1-2 цил 2 десети пластина влиза почти напълно, а между 2-3цил влиза свободно.....
височината също мерих 141,02 я изкарах което значи че не е шлайфана още... сиг. само са сменяли гарнитура...
това ми дава надежда че може само с шлайф да се оправи...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: пробита гарнитура?

Мнение от GecataBMW-E46 » 12 Май 2014, 15:59

hell's angel написа:Новата май беше 141.000 мм, а след шлайфане максимум да я намалиш до 140.550мм. Това по спомени за М40, но на 43-ката би трябвало да е същото. Имаше и някакви гарнитури с 0.3 мм по-дебела от стандартната в случай, че шлайфаш ...

Както ти е казал колега 141мм номинален размер, допуск 0,45 .И при м43 е толкова.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: пробита гарнитура?

Мнение от dicho0o » 12 Май 2014, 19:11

mihal написа:
dicho0o написа:....

колега ти като сменя гарнитура мери ли за равнинност и шлайфа ли я?


Не,вземах друга глава,смених си гумичките,пахнах си клапаните и си я сложих директно.Това с меренето на неравности е много относително,трябва да се има в предвид и блока как е.Само я обслужих хубаво и я сложих,до сега 20000км няма грижи,като се вземе под внимание че се кара с турбо на 0.7 бара :mrgreen:
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от mihal » 13 Май 2014, 8:29

занесох я на сервиз за пълно обслужване + надуване за пукнатини....
кажете ми тънкости после при монтажа, добре ли е да се намаже с нещо за да прилепне по добре , някакво лепило ако има да стане по здраво евентуално... :)
също и зацепването на веригата, центровката знам как става но самото колело има един чоп за датчика на разпределителния вал.... трябва ли да са в някакъв синхрон 2-те колела (на разпределителя и на коляновия)?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от dicho0o » 13 Май 2014, 8:49

Гласиш коляновия вал на ГМТ,отпред на шайбата и на капака има белези,разпределителния мисля че имаше стрелка която трябва да сочи на горе,перпендикулярно на главата,пък гледай и "заешките" ушички как са застанали
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от mihal » 13 Май 2014, 9:27

самата центровка ще я направя с приспособленията ( щифтът и планката) интересуваме положението на зъбните колела дали има значение едно спрямо друго, щото има датчици
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от GecataBMW-E46 » 13 Май 2014, 13:21

mihal написа:самата центровка ще я направя с приспособленията ( щифтът и планката) интересуваме положението на зъбните колела дали има значение едно спрямо друго, щото има датчици

Има стрелката на зъбака трябва да сочи нагоре,а стрелката на пластината на разпределителния вал трябва да сочи в посока на стрелката на зъбното колело.Гарнитурата не я мажеш с нищо почистваш блока добре без да го надираш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от mihal » 13 Май 2014, 14:47

колега не те разбирам....
да преговорим:

монтирам фиксиращ щифт на маховика
Изображение

слагам планка на разпределителния вал, но вала може да се завърти на 180градуса и пак ще пасне планката... данеби да е симетричен вала? не видях стрелкичка на вала...
Изображение

и другото което не те разбрах е това чопче нарисувано в червено(минава покрай магнитния датчик) на къде трябва да сочи, щото колелото мога да го монтирам на 4 варианта спрямо разпределителния вал(през 90градуса)
Untitled.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от GecataBMW-E46 » 13 Май 2014, 15:33

На вала гърбиците на 1-ви цилиндър трябва да сочат нагоре,а ето и какво имам в предвид за зъбното колело,има една стрелка на планката за датчика на разпределителния вал.

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от hell's angel » 13 Май 2014, 16:10

За да не окендзаш работата, като слагаш главата, извади шпилката от маховика и върни коляновия вал 40-50 градуса на обратно. Като я стегнеш, и нагласиш разпределителния вал (гърбиците на първи цилиндър да сочат на горе) си го връщаш и забиваш шпилката в маховика пак. Слагаш планката на квадрата на разп. вал като гледаш да приляга плътно по главата без хлабина и слагаш колелото със стрелката да сочи 12 часа. Ако ти е много разтегната веригата като превъртиш 3-4 пъти може и да не ти дойде точно - там вече си прецени...

Имаше нЕкъв пиниз с шпилка и в обтегача на веригата ама с М43 не съм се занимавал :mrgreen:
Последна промяна hell's angel на 13 Май 2014, 16:25, променена общо 1 път
Ubi dubium, ibi libertas

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от GecataBMW-E46 » 13 Май 2014, 16:21

hell's angel написа:За да не окендзаш работата, като слагаш главата, извади шпилката от маховика и върни коляновия вал 40-50 градуса на обратно. Като я стегнеш, и нагласиш разпределителния вал (гърбиците на първи цилиндър да сочат на горе) си го връщаш и забиваш шпилката в маховика пак. Слагаш планката на квадрата на разп. вал като гледаш да приляга плътно по главата без хлабина и слагаш колелото със стрелката да сочи 12 часа.

Имаше нЕкъв пиниз с шпилка и в обтегача на веригата ама с М43 не съм се занимавал :mrgreen:

Тая шпилка не е шпилка ами е законтрящ щифт и не го вади докато слагаш главата :lol:

За стягането на главата ще ти трябва динамометричен ключ,и градусови часовник.Главата се стяга на 30Н.м след това 2 пъти по 90 градуса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от hell's angel » 13 Май 2014, 16:27

Аз съм виждал как стягат глава докато се вкопаят клапаните в буталото та ... може и да не я вади ако е сигурен :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Ако я стяга така трябва и нови болтове да си вземе
Ubi dubium, ibi libertas

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от GecataBMW-E46 » 13 Май 2014, 17:25

hell's angel написа:Аз съм виждал как стягат глава докато се вкопаят клапаните в буталото та ... може и да не я вади ако е сигурен :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Ако я стяга така трябва и нови болтове да си вземе

Тоя дето ти е стягал главата с разпределителния вал на нея,неговата простотия не желая да я коментирам,разпределителен вал се слага след като е сложена главата,ако не махнеш вала да така става забиват се клапаните в челата на буталата.Да не говорим,че и с вала става по тежка главата и по трудно се позиционира върху блока.Болтовете да ги измери и по дължина ако нямат разлика с нови,да си слага тях все пак не е дизел и да се разтягат толкова много,но все пак е препоръчително и да се сменят но са си цифра,а и с това според мен ненужно сваляне на главата си става бая набутвация.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от mihal » 13 Май 2014, 18:01

много благодаря за съвета да сваля вала... като нищо щях да прецакам работата....

като се монтира вала после за стягането му има ли чалъми.... примерно мисля да го подхвана отсредата и лека полека да редувам по малко средната черупка, и 2те крайни
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: пробита гарнитура?... снимки на 2стр.

Мнение от GecataBMW-E46 » 13 Май 2014, 18:06

mihal написа:много благодаря за съвета да сваля вала... като нищо щях да прецакам работата....

като се монтира вала после за стягането му има ли чалъми.... примерно мисля да го подхвана отсредата и лека полека да редувам по малко средната черупка, и 2те крайни

Има чалъм вала,затягаш в същата последователност както болтовете на гарнитурата малко по малко на равни интервали до де прибере за да не изкривиш вала,после затягаш на 15 или 25 Н.м не съм сигурен за това трябва да проверя.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook