Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - решен

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Апр 2013, 20:02

Това е интересно. Ще го пробвате ли?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от maxpower » 12 Апр 2013, 20:34

Изместването в закъснение на смукалтения вал подобрява празния ход, това е ясно, то затова и ваноса стои изкл на празен ход,но имам въпрос 6 градуса в закъснение по коляновия вал или по смукателния? После ако градусите са спрямо разпределителяния вал, не могат да ме убедят, посмъртно, че не оказва влияние на мощността, защото не е така. На моята кола съм го слагал в закъснение по други причини, да празния ход и вървежа в ниските е доста плавен и мазен, но като загрее пак си притиса от време на време.
Ако изместването е по разпределитечния вал, то гарантирам, че ще се усети изместване на въртящия момента нагоре в оборотите.
Другия вариант е колегата си взима един вал от м54б30 смукелтен слага го и го зацепва с блокчето :mrgreen: от това повече закъснение здраве му кажи.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от zvetiko » 13 Апр 2013, 9:00

Буквален превод:

Трябва да се измени фазата на газоразпределение на вала на смукателните клапани с 6 градуса, /= 12 градуса на коляновият вал/ в посока на закъснение, до ъгъл на коляновият вал 116 градуса.

По отношение на спадане на мощноста- може би най-осезаемо ще е до 2500 оборота, после ваноса почва да върти в посока на по-ранно отваряне и до някаква степен ще се компенсира закъснението от въртенето на вала. Или над 2500 ще имаме един малко по-малко ефективен ванос, но ще е по-добре от кола без ванос. ;) Нека да имаме предвид, че колата е Е36, а двигателя е В28. На това леко купе, някакво минималното влошаване на работата на един сравнително мощен двигател, може би наистина няма да се усети.
Друга възможност, за която си мисля е някой да е зацепвал без шаблон валовете, да не е уцелил правилното положение на вала на смукателните клапани и сега просто да трябва да се презацепи както трябва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от bum_bum » 13 Апр 2013, 11:39

Ако се зацепи по този начин или ако проблема е от грешно зацепване дали проблема ще е само в едни отделни цилиндри?

Като и се пораздаде газ как изглежда ауспуха?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от raduslaf » 13 Апр 2013, 12:39

bum_bum написа:Ако се зацепи по този начин или ако проблема е от грешно зацепване дали проблема ще е само в едни отделни цилиндри?

Като и се пораздаде газ как изглежда ауспуха?

zvetiko написа:2. Причината- различно количество на изгорелите газове в отделните цилиндри, когато двигателя работи на празен ход.

Иначе колата се реже перфектно и върви чудесно от всякакви обороти, а ауспухът си е съвсем нормален като й се подава газ. При тебе обаче като беше кофти зацепена цялото поведение беше отвратително. Ако някой е зацепил грешно валовете не би ли трябвало с правилното зацепване, проблемът просто да изчезне без да е за сметка на нещо друго? Аз разбирам, че този метод променя градусите при правилно зацепване, за да отстрани проблема, като за сметка на това се наблюдава минимална загуба на торк, каквато аз не искам. Сега отивам да купя нови гуми и имам 10-тина км път във всяка посока. Надвам се като се върна да има още по-голямо подобрение :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от bum_bum » 13 Апр 2013, 13:08

Имам в предвид, че вие имате цилиндри с добро изгаряне и цилиндри с лошо. Ако проблема е в зацепването няма ли да е при всички, а не само в някои?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Апр 2013, 14:35

То ако се стигне до игра с вала, тогава ще види и дали в момента е правилно зацепена. Но и аз под "проверени дюзи" разбрах, че са качени на стенд. При еднаква компресия на всички цилиндри и нормално работещо запалване дюзите са твърде подозрителни, за да се разминат само с разместване.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от zvetiko » 13 Апр 2013, 15:09

bum_bum написа:Имам в предвид, че вие имате цилиндри с добро изгаряне и цилиндри с лошо. Ако проблема е в зацепването няма ли да е при всички, а не само в някои?


Това, което съм го написал е директен превод от TIS. Изглежда този проблем е разглеждан от BMW и това са измислили като решение. Сигурно идеята е че с въртене на вала става уеднаквяване на изгарянето и образуване на едно и също количество изгорели газове във всички цилиндри.


Но и аз под "проверени дюзи" разбрах, че са качени на стенд.


Колега, вече написах, че не са били проверени, но размяната в случая би трябвало да доведе до определен ефект, който да се регистрира при диагностиката.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от raduslaf » 13 Апр 2013, 15:12

bum_bum написа:Имам в предвид, че вие имате цилиндри с добро изгаряне и цилиндри с лошо. Ако проблема е в зацепването няма ли да е при всички, а не само в някои?

От това, което е написано аз разбирам, че проблемът може да е в зацепването и може да се проявява само в отделни цилиндри. Но продължавам да мисля, че не става дума за грешно зацепени валове, а просто за решение на настоящия проблем с ново зацепване на различни от стойностите, които би следвало да бъдат и именно за това се казва, че това може да доведе до загуба на въртящ момент пък макар и минимална. Иначе сега минах 20-тина км. Първите няколко км го правеше по-начесто, но след като на един светофат я ирязах на първа и на втора до 6500 оборота, разреди притрисането (и припукването отзад, които всъщност са едно и също нещо) и самото то стана като че ли една идея по-меко. А щом вече няколко мнения има, че е добре дюзите да се видят на стенд макар и проблемът да остана, когато ги разменихме, мисля, че това е следващото нещо, което трябва да се направи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от zvetiko » 13 Апр 2013, 15:41

Е това е стандартното, което се препоръчва при почти всички дефекти в работата на двигателя. ;) Дано проблема да изчезне с почистване на дюзите. :yes:

Колега Dirty M5 driveR, според теб на какво може да се дължи следното- притреперването съвпада с нещо като двукратно, за много кратко време, повишаване на налягането на изходящите газове от задното гърне, все едно някой духва в генерацията два пъти бързо, едно след друго. Ако си отговорим на този въпрос правилно ще разберем и причината, аз затова накрая се насочих към клапани, сега с новата информация ми се струва логично, ако във втори и пети цилиндър се образуват повече газове, да се случва точно това. Но не зная какво точно биха направили запушени дюзи в това отношение- впръскват по-малко гориво или не разпръскват добре, но това поне според мен не би довело до това, което става в генерацията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от bum_bum » 13 Апр 2013, 15:59

Другия вариант дето се сещам е италианския тунинг :mhihi: Сипваш 100 октана и на магистралата яко газ. Примерно на трета за да не ти струва 1к после тоя тунинг :mhihi: Аз бях изумен като си видях ауспуха след малко повече газ.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от zvetiko » 13 Апр 2013, 16:20

bum_bum написа:Другия вариант дето се сещам е италианския тунинг :mhihi: Сипваш 100 октана и на магистралата яко газ. Примерно на трета за да не ти струва 1к после тоя тунинг :mhihi: Аз бях изумен като си видях ауспуха след малко повече газ.


Ако успее с това форсиране да прехвърли един зъб на вала на смукателните клапани в правилната посока, сигурно ще има желаният ефект. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от bum_bum » 13 Апр 2013, 17:19

Щом си сигурен, че е от това защо не го оправиш? :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от raduslaf » 13 Апр 2013, 19:04

Странна работа - сега пак бях навън и се държа доста добре. Имаше притрисания, но бяха осезаемо по-малко и по-"меки". На няколко светофара дори не притресе нито веднъж. Ако се запази така и следващия път и продължи да се подобрява по този начин, много скоро проблемът ще изчезне. Ама това е само "ако" :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28

Мнение от bum_bum » 13 Апр 2013, 21:06

За "италианския тунинг" съм сериозен, наистина изчиства нагара по този начин.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook