Подобряване стабилността на колата - без спортно окачване?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
73 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- 00700
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 575
- Регистриран на: 16.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW 318i, sedan, 11.97
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
wacky_y написа:Какво ще се промени ако на купе се сложат стокови задни пружини от кабрио? Ще се промени ли съшествено височината?
Зависи какви са.
- wacky_y
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 5.12.2009
- Местоположение: София / Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, E53
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
00700 написа:wacky_y написа:Какво ще се промени ако на купе се сложат стокови задни пружини от кабрио? Ще се промени ли съшествено височината?
Зависи какви са.
Стокови задни пружини от кабрио 6 цилиндрово! или има и друга уловка?

Четох из форума, че по принцип били по твърди?

- 00700
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 575
- Регистриран на: 16.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW 318i, sedan, 11.97
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
wacky_y написа:00700 написа:wacky_y написа:Какво ще се промени ако на купе се сложат стокови задни пружини от кабрио? Ще се промени ли съшествено височината?
Зависи какви са.
Стокови задни пружини от кабрио 6 цилиндрово! или има и друга уловка?![]()
Четох из форума, че по принцип били по твърди?
Сигурен ли си, че са стокови. Това, че пише БМВ напр. не означава, че са стокови. Най добре ги сложи и виж как стоят. Каквото и да ти кажем, всичко е догатки. Успех!
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Най-добрият тунинг на стоковото окачване е да отидете на реглаж и да си направите готини настройки 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- wacky_y
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 5.12.2009
- Местоположение: София / Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, E53
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Boyadjiev написа:Най-добрият тунинг на стоковото окачване е да отидете на реглаж и да си направите готини настройки
И това ще стане, но първо да подменим някой и друг детаил по окачването с новички, че все пак става дума за коли търкаляни около 15г и нагоре! След толкова много четене се чудя какви нови по-твърди пружини да си търся


viewtopic.php?f=8&t=340786
- niko11
- StanceWorks addicted
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 24.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: със заключен:)
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
wacky_y написа:Boyadjiev написа:Най-добрият тунинг на стоковото окачване е да отидете на реглаж и да си направите готини настройки
И това ще стане, но първо да подменим някой и друг детаил по окачването с новички, че все пак става дума за коли търкаляни около 15г и нагоре! След толкова много четене се чудя какви нови по-твърди пружини да си търсяМоже ли и от някои друг модел БМВ с по тежка задница, 4е изглупях и си взех гуми 225/55/16(
) и сега с трима пасажери, започна да задира при леки неравности в задната броня / в ръба при зглобката с подкалника/
viewtopic.php?f=8&t=340786
Търси си качествени пружини Айбах,Н&R и т.н.Разпънка ако търсиш си търси истинска не алуминиева или хоум мейд.Някой те беше посъветвал за екс брейс от кабрио също е доста удачен избор а в комбинация с разпънта е супер.Малко отрицателни наклони отзад.Отпред също има варианти да се постигне при сток окачване.И с тия гуми дето си праснал си мисля,че не са за теб пробвай с 225/50,и съм почти сигурен,че вече няма да ти опира.Като цяло със сток окачване не очаквай чудеса

- wacky_y
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 5.12.2009
- Местоположение: София / Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, E53
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
niko11 написа:Като цяло със сток окачване не очаквай чудеса
А то не се и надявам да стои като "камък" на пътя, питам само да ли има вариант да се ограничи хода надолу на задницата при разлюляване, без да слагам спортно окачване? Но явно никой не се е занимавал с такива малки трансплантации!
- edimen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 24.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3 литра.. компот
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Колега, то доста се изписа по темата колегите предложиха доста неща. За това, което питаш би помогнала задна стабилизираща щанга. Аз си купих някокло дни след темата, такава на 16мм от Мково окачване(за компакт), която до колкото успях да прочета е ~70% по-твърда от стоковата. Ама все още ме мързи да я сложа
, мисля първо да купя и преден стрът бар и да ги сложа и двете. Определено обаче си заслужава ъпгрейд с читави нови гуми, това при мен оказа драматична разлика, при всякакви условия и скорости.

- wacky_y
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 5.12.2009
- Местоположение: София / Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, E53
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Нещата са задвижени, смених 4-те амортисьора и задните пружини и нещата започнаха да се подобряват! Да попитам от какъв материал е най-добре да са разпънките и трябва ли да са регулируеми и защо?
За X-brace-а разбрах и си взех
, а по-дебели щанги от какво се вземат?


- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Нека да изтупам малко темата.
Става дума за 318i е46 фейс, но целта е същата. Искам да стане малко по-стабилна но без да губя твърде много от комфорта. За момента отпред съм сменил амотрисьори, тампони стаб. щанга, плътни (но не ексцентрични) гумени тампони на носачите. Ефекта от това ми хареса, но искам още
За целта планирам следните промени, съответно и въпроси:
1. Предна и задна стабилизираща щанга.
Въпроса е какви да са? Само М-кови ли вършат работа или мога да сложа от 330 да кажем? Възможно ли е да са несъвместими, или мога да сложа всякакви от е46? Само дебелината ли е различна, или има такива с еднаква дебелина, но различен материал?
2. Предна разпънка.
Някой правил ли е екпериметна да си разхлаби леко разпънката и да намаже с нещо хлабавата връзка, с цела да се види колко точно се суче купето при натоварване в завой ? Питам защото все пак не съм състезател а ежедневен шофьор и се чудя доколко това ще има ефект при нормално каране.
Става дума за 318i е46 фейс, но целта е същата. Искам да стане малко по-стабилна но без да губя твърде много от комфорта. За момента отпред съм сменил амотрисьори, тампони стаб. щанга, плътни (но не ексцентрични) гумени тампони на носачите. Ефекта от това ми хареса, но искам още

1. Предна и задна стабилизираща щанга.
Въпроса е какви да са? Само М-кови ли вършат работа или мога да сложа от 330 да кажем? Възможно ли е да са несъвместими, или мога да сложа всякакви от е46? Само дебелината ли е различна, или има такива с еднаква дебелина, но различен материал?
2. Предна разпънка.
Някой правил ли е екпериметна да си разхлаби леко разпънката и да намаже с нещо хлабавата връзка, с цела да се види колко точно се суче купето при натоварване в завой ? Питам защото все пак не съм състезател а ежедневен шофьор и се чудя доколко това ще има ефект при нормално каране.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- edimen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 24.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3 литра.. компот
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Колега, стабилизиращите щанги ще те изненадат приятно, има и различни тунинг комплекти които се предлагат, обаче цените не ги знам как са
Гледай твърдостта на щангите, те оказат влияние, а от 330и предполагам ще са по-стегнати и сигурно ще ги усетиш положително. Също така ако можеш да преживееш някой друг см. от височината на колата мятай едни читави спортни пружини, например М-тек но без амортесьори спортни, че те ще те втвърдят доволно.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Втвърдяването идва основно от пружините, не толкова от амортисьорите.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Щанги от 6 на 4-и цилиндъра стават, обратно, не. На 316/318 са 22,5мм, на 6-цилиндровите 24,5 (23,5).
Предната на е46/м3 е 26мм и става на нормално е46, задните не са съвместими.
Предната на е46/м3 е 26мм и става на нормално е46, задните не са съвместими.
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
bum_bum написа:Втвърдяването идва основно от пружините, не толкова от амортисьорите.
Като сравних онзи ден колата на приятел която е само с пружини и моята, която е с цяло окачване разликата беше огромна.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван
Със сигурност, но една кола само с Кони да речем и стандартните пружини ще е по-мека отколкото същата кола с 60/40 и стандартните амортисьори.
73 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани