2 въпроса за 325TDS ?!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Tsureto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 642
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535i
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Та да кажа,какво направих.Свалиха блока на помпата и са го рециклирали.От него е било проблема,сега колата е като нова 

Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
- vintila_84
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 24.05.2011
- Местоположение: pazardjik
- Пол: Мъж
- Кара: 330D
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
колега за ел блока ли говориш?каде го рециклира и колко ти взеха че аз съм за същата работа?
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Само искам да ми кажеш какво му рециклираха точно на този блок? Или само така ти казаха а? Не се лъжете до 1995 плочката е с четци. Тях не можеш да рециклираш, само смяна с нова плочка. Началото на 1996 започва поставяне на друг тип плочка без четци и писти, работеща по индуктивен път. Тя само се зацапва и толкова. Отваря се, чисти се и се връща. Центровка и си в играта.
Който ви каже: "Рециклирах ти плочката" те е излъгал и ти е взел парите. Спрете да вярвате на тези неща и на разни майстори.
Обикновено при първите признаци на износена плочка, са промяната на обороти на място. Тогава решението е изместване на плочката по посока на купето, т.е. подава се малко повече гориво и четците започват да четат на друго място, което не е толкова износено. В този момент започваш да си събираш пари за нова плочка и като загине старата сменяш.
При плочките след 1996г. няма какво да се износи (или поне аз не съм чувал за такава плочка да се е износила). Обикновено там се събира боклук (нещо като сопол), което възпрепятства работата на ГНП. От там и разно проблеми.
Същите признаци като претрисане може да има и при пуснато много гориво. Колата работи неспокойно, но не мени обороти само претриса. Така беше при мен защото беше пуснато гориво почти на максимум.
Така, че ако някой ви каже, че за 300лв ще ви рециклира ГНП то ще ви го пичисти само и центрова така, че да не мени обороти. Решението е само и единствено ново ГНП ако е от стария тип.
Колегата Vladobate може да потвърди относно центровката и количеството на горивото.
И пак ще го цитирам същия този колега - Винаги и само центровка с компютър. Това така да си почукваш плочката на ухо е пълен та*ак понеже само при отвиването и завиването на болтовете има промяна в порцията и то в пъти! 10 си игра той същия докато нагласим горивото на колкото искаме и то без да почуква плочката само развивахме и завивахме болтовете.
Мисля, че темата я приключихме, който иска да иде в е34 раздела и да разгледа. Има обяснено с картинки кое как става за ГНП. Най-вече за старото иде реч.
Всичко това съм научил от форума. Може и да греша някъде, но имам и малко личен опит с тези претрисания и центровки.
Най ме е яд, като се опитват да ни лъжат, и да ни правят на балами, само и само да ни издоят някой лев. А е толкова по-лесно да се каже истината. Така човека ще се върне после в сервиза, ще си купи частта от този майстор, и всички ще са доволни. Но за жалост това е манталитета на хората в нашата малка страна. Гледат да те претупат, да ти вземат парите, а после какво се случва, кой страда, кой излъган няма значение. Важното е той да вземе парите.
За такива хора не искам и да чувам, и искам да им пожелая от все сърце, същите тези пари да ги дадат на някой така по същия начин, и след това да разберат как са ги прецакали. Обикновено лекарите в бг имат такава практика да търгуват със здраве и да слагат несъществуващи диагнози. Това си заслужават.
Бъдете честни ей.
Успех!
(Извинявам се за излиянията, ако някой модератор реши, може да ремонтира мнението ми)
Който ви каже: "Рециклирах ти плочката" те е излъгал и ти е взел парите. Спрете да вярвате на тези неща и на разни майстори.
Обикновено при първите признаци на износена плочка, са промяната на обороти на място. Тогава решението е изместване на плочката по посока на купето, т.е. подава се малко повече гориво и четците започват да четат на друго място, което не е толкова износено. В този момент започваш да си събираш пари за нова плочка и като загине старата сменяш.
При плочките след 1996г. няма какво да се износи (или поне аз не съм чувал за такава плочка да се е износила). Обикновено там се събира боклук (нещо като сопол), което възпрепятства работата на ГНП. От там и разно проблеми.
Същите признаци като претрисане може да има и при пуснато много гориво. Колата работи неспокойно, но не мени обороти само претриса. Така беше при мен защото беше пуснато гориво почти на максимум.
Така, че ако някой ви каже, че за 300лв ще ви рециклира ГНП то ще ви го пичисти само и центрова така, че да не мени обороти. Решението е само и единствено ново ГНП ако е от стария тип.
Колегата Vladobate може да потвърди относно центровката и количеството на горивото.
И пак ще го цитирам същия този колега - Винаги и само центровка с компютър. Това така да си почукваш плочката на ухо е пълен та*ак понеже само при отвиването и завиването на болтовете има промяна в порцията и то в пъти! 10 си игра той същия докато нагласим горивото на колкото искаме и то без да почуква плочката само развивахме и завивахме болтовете.
Мисля, че темата я приключихме, който иска да иде в е34 раздела и да разгледа. Има обяснено с картинки кое как става за ГНП. Най-вече за старото иде реч.
Всичко това съм научил от форума. Може и да греша някъде, но имам и малко личен опит с тези претрисания и центровки.
Най ме е яд, като се опитват да ни лъжат, и да ни правят на балами, само и само да ни издоят някой лев. А е толкова по-лесно да се каже истината. Така човека ще се върне после в сервиза, ще си купи частта от този майстор, и всички ще са доволни. Но за жалост това е манталитета на хората в нашата малка страна. Гледат да те претупат, да ти вземат парите, а после какво се случва, кой страда, кой излъган няма значение. Важното е той да вземе парите.
За такива хора не искам и да чувам, и искам да им пожелая от все сърце, същите тези пари да ги дадат на някой така по същия начин, и след това да разберат как са ги прецакали. Обикновено лекарите в бг имат такава практика да търгуват със здраве и да слагат несъществуващи диагнози. Това си заслужават.
Бъдете честни ей.
Успех!
(Извинявам се за излиянията, ако някой модератор реши, може да ремонтира мнението ми)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Tsureto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 642
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535i
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Ти уби всичко в мен.Тамън се зарадвах,че помпата ми е оправена вече......Ами колега,мойта е 94год.Това значи ли,че това което са направили е само временно решение и че скоро пак ще почнат същите проблеми ?!Значи ли,че трябва да почвам да събирам пари за нов блок,който и идея си нямам от къде се купува и колко пари е ?! Поясни ми тези неща,защото ще заплача 

Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
- sebulba1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
- Мечтае да кара: МИГ–29
- Детайли за колата: И двете с чип...
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Значи да споделя и аз...Познавам момчетата които ти правиха колата и съм сигурен,че при тях няма временни неща.Ще се убедиш сам.Колкото главоболия съм имал и аз и брат ми с нашите BMW-та и при какви ли майстори(прехвалени) сме ги карали,единствените хора,които са ни решавали проблемите са те.Поздрави.
- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Мойта е 94г. и управлението на помпата ми е с "магнити", т.е. не е с четци и писти и т.н. За съжаление видях къде е проблема след като смених управлението с ново . 

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
sa_hellrot написа:Мойта е 94г. и управлението на помпата ми е с "магнити", т.е. не е с четци и писти и т.н. За съжаление видях къде е проблема след като смених управлението с ново .
Проблема беше в мизерията вътре нали?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Да направя едно обобщение . Плочките са два вида в зависимост от начина по който превръщат ъгъла на завъртане на оста ( на която е пъпката движеща плунжера дозиращ горивото ) в електрически сигнал. Единият тип ( по-стария) е чрез 8 броя медни пластинки контактуващи по резистивна повърхност с най-горен слой някакъв вид графитно покритие което с времето се износва (логично най-вече в областта на празен ход и ниски обороти ), което води до променлива сигнал към ЕКУ т.е. непостоянен и той не може да получава опреснена информация за всеки един момент за положението на плунжера в крайна сметка откъдето и невъзможността да коригира фино горивоподаването. В резултат на гореописаното се получава неприятния ефект от менене на обороти на място както и късна реакция по компенсиране с повее гориво когато се натовари двг по един или друг начин . Веднага и сравнението с другата плочка където положението ( ъгъла на завъртане на остта ) се определя по електромагнитен принцип и е безконтактен което го прави практически вечен и сигурен ( за метода иде реч ) затова и страданието на този вид плочки по този показател отпада . Другата причина да не може да се изпълняват командите от ЕКУ плавно и гладко е замърсяване на остта и мястото около нея , което води до затруднено и прекъснато движение , което пък от своя страна води пак до същия дефект описан по-горе неравномерна работа поради недобро или ненавременно горивоподаване . Този вид дефект е характерен и за двата вида плочки ( няма как имаме механични части и подвижни сглобки ) и варианта да бъдат "отремонтирани" е по два начина химичен ( с подходящи добавки ) и механичен ( отваряне и разглобяване на плочката докато се стигне до вжната зона основата на оста където лагерува с тялото на плочката и почистване механично ) . Вече всеки може да си направи логичния извод че по-стария тип управление не може да бъде отремонтирано ако има индикации за първия проблем демек чисто механично износване на резистивен слой , който се оказва невъзможен за възстановяване поне не в домашни условия или сервизни такива , мое мнение е че си трябва заводска ( на производителя ) намеса по простата причина че той има нужните технологии и машини за това. Рециклирането на този вид плочка може да се извърши само със замяната й с нова ( като част ) такава , затова и се смята за неточно изказването за пълно и достатъчно дълготрайно възстановяване което е извършено за малко пари ( по спомен около 900лв струва ново такова управление ) . Общо взето за да бъда съвсем коректен има вариации на тези повреди които като резултат от някакво "лечение" да доведат до положителен резултат , но това трябва да се опише с коректно зададени условия на типа повреда и съответната намеса , за да се избегне в бъдеще спорове от типа : това е невъзможно или всичко е ток и жици мастора е уникално добър и единствен на света. Живи и здрави. И нека силата на ТДС бъде с вас
. ПС: Едно доуточнение сигнала от ЕКУ се подава директно на изпълнителната бобина захваната неподвижно на остта която под въздействието на протеклия в нея ток образува магнитно поле което от своя страна се намира под въздействието на постоянното магнитно поле на постоянните магнити при което взаимодействие се поражда сила съответно въртящ момент и завърта оста на определен ъгъл и така се регулира горивоподаването. В другата част от плочката където това въртеливо движение се превръща в ел. сигнал ( стария тип чрез плъзгане на пластинчати четци по електропроводима плоскост по-новия тип управление по индуктивен път ) се използва единствено за обратна информация до ЕКУ . Споменавам го защото често се бъркат изпълнителна и информационна част от управлението на ГНП .

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Zubcho написа:sa_hellrot написа:Мойта е 94г. и управлението на помпата ми е с "магнити", т.е. не е с четци и писти и т.н. За съжаление видях къде е проблема след като смених управлението с ново .
Проблема беше в мизерията вътре нали?
Правилно си разбрал ,че голяма тайна в плочката няма.Репкликата,,РЕЦИКЛИРАХ,, наистина е груба.
Колегата е имал късмет ,че преди него някои са карали с калпави горива и е била замърсена.
Виж лошото е когато отвориш пък вътре е чисто .Оправията е с друга,респективно нова.
По горе Владо каза кое как е ,няма какво да е добави.Проста бобина с магнитопровод деистваща на вихрови токове,ТПС и температурен сензор.
Толкоз.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Zubcho написа:sa_hellrot написа:Мойта е 94г. и управлението на помпата ми е с "магнити", т.е. не е с четци и писти и т.н. За съжаление видях къде е проблема след като смених управлението с ново .
Проблема беше в мизерията вътре нали?
Като отворих стария блок ( след като беше подменен вече с нов) , срязох едни "пластини", за да мога да разглобя и долната част и там вече стигнах до магнитите.... . Според мен проблема беше там- самите магнити бяха направили "косми" от някакви стружки или нещо подобно... и от там вече се променя какво чете..... Отделно може да е имало и мизерии , но не съм я видял в момента на свалянето...
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Чета за добавки за тдс нещо се пише.
Я кажете каква добавка да сипя, която няма да скапе уплътненията на помпата и в същото време ще има положителен ефект.
Я кажете каква добавка да сипя, която няма да скапе уплътненията на помпата и в същото време ще има положителен ефект.
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
bmw325tds написа:Чета за добавки за тдс нещо се пише.
Я кажете каква добавка да сипя, която няма да скапе уплътненията на помпата и в същото време ще има положителен ефект.
"TDA" на Кастрол . Ама гаранция за ефект положителен ( то и това е относително) няма кой да ти даде , а иначе е много използвана и аз лично я ползвам и съм чел все положителни мнения.
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: 2 въпроса за 325TDS ?!
Cyclo Max 44 Diesel ... доволен много... общо взето ме кефи надписа Made with proud in USA ...
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани