покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 181
Регистриран на: 19.05.2007
Местоположение: plovdiv

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от vasilmm » 01 Юни 2011, 22:53

Ако опреш до ЕКУ-то пиши ми да ти дам едно за проба :yes:
http://vbox7.com/tag:%D1%80%D0%B5%D0%BD ... 82?&page=1
ако ще е кола да е немска,а не любов френска :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от s_kolev » 02 Юни 2011, 6:34

jakson написа:
~Мишо~ написа:Джаксъна отдавна има проблеми с тази кола и по-горе е споменал какво е правил (включително диагностика),ако нямаш идея как да му помогнеш не си длъжен да пишеш. :winky:

:yes:
Колегата Мишо е чел внимателно какво съм писал, а не е чел м/у редовете като някой хора !
Пак ще го кажа, ходил съм на диагностика и то не веднъж ! Ходил съм при различни хора .
Сега като се замисля винаги докато започнат диагностиката много се въртят около колата и се мъчат нещо ....
Един от тях ми каза, че неможел да види компа докато незапаля колата и каза , че небитрябвало да е така. Осъмни се в алармата .... също така ми каза, че е хубаво да пробвам и с друг комп. защото по показателите на различните периферни устройства от които компа тегли информация са в нормалните стойности и работят.
Каза ми също така, че може катализатора да е запушен и от това да неще да върви. Отидох и ми го отрязаха като на негово място сложихме резонатор. След това този същия диагностик ми каза, че вероятно може от дюзите да е проблема , свали ми ги и ми ги почисти процедурата излезна 100 лв.
Преди всички тези упражнение 1 друг диагностик ми каза да си сменя капачката с палеца защото 99% бил от там проблема. направох го и това....
Един друг пък ми каза, че според него кабела на 1ви цилиндър има оттечка и трябва да го сменя , намерих такъв кабел на старо и го смених.
Казаха ми да си почистя датчика на дифа защото давал грешка. Свалих го и наистина беше полепен с метални стружки, а той представлява нещо като буквата ''П'' и м/у 2те му стълбчета минава метална част нз точно каква , намира се в дифа и когато мине този метал датчика прекъсва веригата и когато има стружки по него дава постоянно прекъсната верига ....
Почистих го и го монтирах.
Казаха ми да си погледна бензиновата помпа, взех една за проба....
Горивен филтър, смених го....
въздушен филтър и него смених.
масло и маслен филтър на 4 000 км бяха и ги смених и тях.
Раздвижвах дори и повдигачите на менгеме защото и това ме посъветваха да направя.
Почистих и всички видове букси на всички датчици.
Измерих потенциометъра който е монтиран на клапата за газта на колекторите.
Слагах добавки в горивото за прочистване на тръбите за бензина, лягал съм много пъти под колата за да видя дали няма теч на бензин защото като започне да не върви , започва така да гори , че при около 5 изминати километра стрелката на бензина се вижда как осезаемо се мести.
Правил съм какво ли не само където не съм се молил на килимче пред колата ...
Така че на колегата който каза че си пипам таша*ите докато го чакам да дойе да ми прави диагоностика или да гадае на колба , много здраве....


А дебитомера гледа ли го? Щом почва да ти гори толкова много е трябвало и към него да се насочиш, замери го с мултицет, дали няма протрити писти, в аутодатата има данни на кои крачета на буксата какво се мери, също и колегата Metodi80 беше обяснил в една тема. Не вярвам проблема да е в компютъра - неговата работа е да обогатява сместта с цел запазване на мотора, ако усети проблем, но това не значи че не може да се бъгнал и той. Ако решиш да смениш дебитомера с на някой колега за проба, внимавай да е със същия номер на него(не става въпрос за part number), защото имат разлики дори и да са от еднакви мотори. Като цяло тия АФМ-и са си боклуци(лично мнение)... :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 17.10.2009
Пол: Мъж

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от nikolay_pz » 02 Юни 2011, 18:08

възможно ли е да са се натрупали грешки и при откачането му да работи както трябва?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1957
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: ВТ
Пол: Мъж
Кара: E30 Е38
Детайли за колата: Не бие много на очи

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от Transportera » 02 Юни 2011, 19:15

смени мотора :angel:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: турбо дизел
Мечтае да кара: би-турбо дизел

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от SHTILL » 02 Юни 2011, 19:30

Transportera написа:смени мотора :angel:

и дилъра :weed:
по темата: вместо да спамиш форума, вземи един компютър от някоя м40-ка за 80тина лева, ако проблема се оправи си ти. 100 пъти ти казаха какво може да е и ти само пишеш как всеки ден махаш дебитометъра и после пак го закачаш и се кефиш на "мощ" :lol:
Изображение


ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 03 Юни 2011, 1:01

metodi80 написа:Добре .... , а налягането на горивото в рейката мерил ли си ... ?
Клапана за налягането на горивото проверявал ли си го ... ?

Веднъж сложих друг регулатор за проба. Покарах малко, но ефекта беше нулев.
Колкото до дебитомера, диагностика каза, че според него работи. Пък и защо след като го закача настъпва промяна във вървежа която е отрицателна и когато го закача на ново вече промяната е положителна ?
Пробвах да измеря дебитомера дали работи. Във форума попаднах на 2 теми относно проверката му и в 2те се даваха различни пинове за измерване. Пробвах ги и 2та начина ....
При проверката установих вече непомян м/у кои пинове беше, но бяха някои от изброените в темите ..... и забелязах, че показателите не се променят. Дори натисках клапата навътре и я пусках пак да се върне и никаква промяна в съпротивлението....
Доколкото си спомням май за М40б16 никъде непишеше как се проверява дебитомера ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от Chapai » 03 Юни 2011, 1:29

Можеш ли да покажеш показания на газанализатор при различни обороти със студен и топъл двигател ? С и без дебитомер... ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 04 Юни 2011, 16:21

Колеги да ви кажа може и наистина да е от дебитомера. Днес колата пак ми направи номер и забалезах, че след подаване на газ реагира по-бавно почти като без дебитомер .Аз засега търся за проба ама все на 1.8 попадам, а те нестават , различни са .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от ///Mechov » 05 Юни 2011, 14:48

jakson написа:Колеги да ви кажа може и наистина да е от дебитомера. Днес колата пак ми направи номер и забалезах, че след подаване на газ реагира по-бавно почти като без дебитомер .Аз засега търся за проба ама все на 1.8 попадам, а те нестават , различни са .

Защо реши така? От М40 ли е няма проблем

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 05 Юни 2011, 19:58

vanchov написа:
jakson написа:Колеги да ви кажа може и наистина да е от дебитомера. Днес колата пак ми направи номер и забалезах, че след подаване на газ реагира по-бавно почти като без дебитомер .Аз засега търся за проба ама все на 1.8 попадам, а те нестават , различни са .

Защо реши така? От М40 ли е няма проблем

От М40 1.6 и 1.8 са различни. Един път исках да сложа от М40б18 и се оказа, че фито на тръбата за въздуха е по-голямо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от Делян » 05 Юни 2011, 21:21

Варианта за проверка на дебитомера ти е следният:(поне според гюнтерите дето са го напрайли :mhihi: )
тва ти е въображаемата букса(сори за тъпата рисунка, ама не ми се занимава)
Изображение

Свързваш омметъра към "1" и "3" на куплунга. При изместване на клапата между двете крайни положения, съпротивлението трябва да варира от 50 до 600ом. Когато оммметъра се включи между изводите "2" и "3", съпротивлението при изместване на клапата между двете крайни положения трябва да варира от 8 до 2500 ома, като клапата трябва да се движи свободно. При наличие на смолисти отлагания върху вътрешните повърхности, те трябва д се отстранят с отганичен разтворител.

П.С. почти съм го цитирал.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 06 Юни 2011, 18:41

Dpy написа:Варианта за проверка на дебитомера ти е следният:(поне според гюнтерите дето са го напрайли :mhihi: )
тва ти е въображаемата букса(сори за тъпата рисунка, ама не ми се занимава)
Изображение

Свързваш омметъра към "1" и "3" на куплунга. При изместване на клапата между двете крайни положения, съпротивлението трябва да варира от 50 до 600ом. Когато оммметъра се включи между изводите "2" и "3", съпротивлението при изместване на клапата между двете крайни положения трябва да варира от 8 до 2500 ома, като клапата трябва да се движи свободно. При наличие на смолисти отлагания върху вътрешните повърхности, те трябва д се отстранят с отганичен разтворител.

П.С. почти съм го цитирал.

Колега между 1 и 3 и 2 и 3 пин нищичко недава ! М/у 1 и 4 , 1и5 дава някакви стойности които не се изменят с промяната на клапата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от Делян » 06 Юни 2011, 18:45

Все пак нали го правиш на запалена кола и замерваш куплунга на дебитомера, не на буксата, щото ако мериш буксата(докато е извадена), няма как да отчете.
П.С. тва не съм го правил, както написах по-горе почти го цитирах(от книгата за ремонт и поддръжка).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 06 Юни 2011, 19:43

Dpy написа:Все пак нали го правиш на запалена кола и замерваш куплунга на дебитомера, не на буксата, щото ако мериш буксата(докато е извадена), няма как да отчете.
П.С. тва не съм го правил, както написах по-горе почти го цитирах(от книгата за ремонт и поддръжка).

Значи на загасен двигател вадя буксата на дебитомера и на самите пинове на самия дебитомер правя измерването. Иначе как да измеря съпротивлението когато буксата е закачена ? То няма как да я измеря . Освен ако незаголя кабелите на инсталацията друг начин не се сещам.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook