покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
59 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Ако опреш до ЕКУ-то пиши ми да ти дам едно за проба 

- s_kolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
jakson написа:~Мишо~ написа:Джаксъна отдавна има проблеми с тази кола и по-горе е споменал какво е правил (включително диагностика),ако нямаш идея как да му помогнеш не си длъжен да пишеш.
![]()
Колегата Мишо е чел внимателно какво съм писал, а не е чел м/у редовете като някой хора !
Пак ще го кажа, ходил съм на диагностика и то не веднъж ! Ходил съм при различни хора .
Сега като се замисля винаги докато започнат диагностиката много се въртят около колата и се мъчат нещо ....
Един от тях ми каза, че неможел да види компа докато незапаля колата и каза , че небитрябвало да е така. Осъмни се в алармата .... също така ми каза, че е хубаво да пробвам и с друг комп. защото по показателите на различните периферни устройства от които компа тегли информация са в нормалните стойности и работят.
Каза ми също така, че може катализатора да е запушен и от това да неще да върви. Отидох и ми го отрязаха като на негово място сложихме резонатор. След това този същия диагностик ми каза, че вероятно може от дюзите да е проблема , свали ми ги и ми ги почисти процедурата излезна 100 лв.
Преди всички тези упражнение 1 друг диагностик ми каза да си сменя капачката с палеца защото 99% бил от там проблема. направох го и това....
Един друг пък ми каза, че според него кабела на 1ви цилиндър има оттечка и трябва да го сменя , намерих такъв кабел на старо и го смених.
Казаха ми да си почистя датчика на дифа защото давал грешка. Свалих го и наистина беше полепен с метални стружки, а той представлява нещо като буквата ''П'' и м/у 2те му стълбчета минава метална част нз точно каква , намира се в дифа и когато мине този метал датчика прекъсва веригата и когато има стружки по него дава постоянно прекъсната верига ....
Почистих го и го монтирах.
Казаха ми да си погледна бензиновата помпа, взех една за проба....
Горивен филтър, смених го....
въздушен филтър и него смених.
масло и маслен филтър на 4 000 км бяха и ги смених и тях.
Раздвижвах дори и повдигачите на менгеме защото и това ме посъветваха да направя.
Почистих и всички видове букси на всички датчици.
Измерих потенциометъра който е монтиран на клапата за газта на колекторите.
Слагах добавки в горивото за прочистване на тръбите за бензина, лягал съм много пъти под колата за да видя дали няма теч на бензин защото като започне да не върви , започва така да гори , че при около 5 изминати километра стрелката на бензина се вижда как осезаемо се мести.
Правил съм какво ли не само където не съм се молил на килимче пред колата ...
Така че на колегата който каза че си пипам таша*ите докато го чакам да дойе да ми прави диагоностика или да гадае на колба , много здраве....
А дебитомера гледа ли го? Щом почва да ти гори толкова много е трябвало и към него да се насочиш, замери го с мултицет, дали няма протрити писти, в аутодатата има данни на кои крачета на буксата какво се мери, също и колегата Metodi80 беше обяснил в една тема. Не вярвам проблема да е в компютъра - неговата работа е да обогатява сместта с цел запазване на мотора, ако усети проблем, но това не значи че не може да се бъгнал и той. Ако решиш да смениш дебитомера с на някой колега за проба, внимавай да е със същия номер на него(не става въпрос за part number), защото имат разлики дори и да са от еднакви мотори. Като цяло тия АФМ-и са си боклуци(лично мнение)...

- nikolay_pz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 17.10.2009
- Пол: Мъж
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
възможно ли е да са се натрупали грешки и при откачането му да работи както трябва?
- Transportera
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1957
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: ВТ
- Пол: Мъж
- Кара: E30 Е38
- Детайли за колата: Не бие много на очи
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Transportera написа:смени мотора
и дилъра

по темата: вместо да спамиш форума, вземи един компютър от някоя м40-ка за 80тина лева, ако проблема се оправи си ти. 100 пъти ти казаха какво може да е и ти само пишеш как всеки ден махаш дебитометъра и после пак го закачаш и се кефиш на "мощ"


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Добре .... , а налягането на горивото в рейката мерил ли си ... ?
Клапана за налягането на горивото проверявал ли си го ... ?
Клапана за налягането на горивото проверявал ли си го ... ?
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
metodi80 написа:Добре .... , а налягането на горивото в рейката мерил ли си ... ?
Клапана за налягането на горивото проверявал ли си го ... ?
Веднъж сложих друг регулатор за проба. Покарах малко, но ефекта беше нулев.
Колкото до дебитомера, диагностика каза, че според него работи. Пък и защо след като го закача настъпва промяна във вървежа която е отрицателна и когато го закача на ново вече промяната е положителна ?
Пробвах да измеря дебитомера дали работи. Във форума попаднах на 2 теми относно проверката му и в 2те се даваха различни пинове за измерване. Пробвах ги и 2та начина ....
При проверката установих вече непомян м/у кои пинове беше, но бяха някои от изброените в темите ..... и забелязах, че показателите не се променят. Дори натисках клапата навътре и я пусках пак да се върне и никаква промяна в съпротивлението....
Доколкото си спомням май за М40б16 никъде непишеше как се проверява дебитомера ...
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Можеш ли да покажеш показания на газанализатор при различни обороти със студен и топъл двигател ? С и без дебитомер... ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Колеги да ви кажа може и наистина да е от дебитомера. Днес колата пак ми направи номер и забалезах, че след подаване на газ реагира по-бавно почти като без дебитомер .Аз засега търся за проба ама все на 1.8 попадам, а те нестават , различни са .
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
jakson написа:Колеги да ви кажа може и наистина да е от дебитомера. Днес колата пак ми направи номер и забалезах, че след подаване на газ реагира по-бавно почти като без дебитомер .Аз засега търся за проба ама все на 1.8 попадам, а те нестават , различни са .
Защо реши така? От М40 ли е няма проблем
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
vanchov написа:jakson написа:Колеги да ви кажа може и наистина да е от дебитомера. Днес колата пак ми направи номер и забалезах, че след подаване на газ реагира по-бавно почти като без дебитомер .Аз засега търся за проба ама все на 1.8 попадам, а те нестават , различни са .
Защо реши така? От М40 ли е няма проблем
От М40 1.6 и 1.8 са различни. Един път исках да сложа от М40б18 и се оказа, че фито на тръбата за въздуха е по-голямо.
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Варианта за проверка на дебитомера ти е следният:(поне според гюнтерите дето са го напрайли
)
тва ти е въображаемата букса(сори за тъпата рисунка, ама не ми се занимава)

Свързваш омметъра към "1" и "3" на куплунга. При изместване на клапата между двете крайни положения, съпротивлението трябва да варира от 50 до 600ом. Когато оммметъра се включи между изводите "2" и "3", съпротивлението при изместване на клапата между двете крайни положения трябва да варира от 8 до 2500 ома, като клапата трябва да се движи свободно. При наличие на смолисти отлагания върху вътрешните повърхности, те трябва д се отстранят с отганичен разтворител.
П.С. почти съм го цитирал.

тва ти е въображаемата букса(сори за тъпата рисунка, ама не ми се занимава)

Свързваш омметъра към "1" и "3" на куплунга. При изместване на клапата между двете крайни положения, съпротивлението трябва да варира от 50 до 600ом. Когато оммметъра се включи между изводите "2" и "3", съпротивлението при изместване на клапата между двете крайни положения трябва да варира от 8 до 2500 ома, като клапата трябва да се движи свободно. При наличие на смолисти отлагания върху вътрешните повърхности, те трябва д се отстранят с отганичен разтворител.
П.С. почти съм го цитирал.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Dpy написа:Варианта за проверка на дебитомера ти е следният:(поне според гюнтерите дето са го напрайли)
тва ти е въображаемата букса(сори за тъпата рисунка, ама не ми се занимава)
Свързваш омметъра към "1" и "3" на куплунга. При изместване на клапата между двете крайни положения, съпротивлението трябва да варира от 50 до 600ом. Когато оммметъра се включи между изводите "2" и "3", съпротивлението при изместване на клапата между двете крайни положения трябва да варира от 8 до 2500 ома, като клапата трябва да се движи свободно. При наличие на смолисти отлагания върху вътрешните повърхности, те трябва д се отстранят с отганичен разтворител.
П.С. почти съм го цитирал.
Колега между 1 и 3 и 2 и 3 пин нищичко недава ! М/у 1 и 4 , 1и5 дава някакви стойности които не се изменят с промяната на клапата.
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Все пак нали го правиш на запалена кола и замерваш куплунга на дебитомера, не на буксата, щото ако мериш буксата(докато е извадена), няма как да отчете.
П.С. тва не съм го правил, както написах по-горе почти го цитирах(от книгата за ремонт и поддръжка).
П.С. тва не съм го правил, както написах по-горе почти го цитирах(от книгата за ремонт и поддръжка).
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Dpy написа:Все пак нали го правиш на запалена кола и замерваш куплунга на дебитомера, не на буксата, щото ако мериш буксата(докато е извадена), няма как да отчете.
П.С. тва не съм го правил, както написах по-горе почти го цитирах(от книгата за ремонт и поддръжка).
Значи на загасен двигател вадя буксата на дебитомера и на самите пинове на самия дебитомер правя измерването. Иначе как да измеря съпротивлението когато буксата е закачена ? То няма как да я измеря . Освен ако незаголя кабелите на инсталацията друг начин не се сещам.
59 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани