Защо Е36 недозавива (относително)?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 21.12.2010
Местоположение: Варна

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Invisible » 12 Апр 2011, 0:36

bojanov-is написа:
Coulthard написа:е то тоя Фалкен само в БГ е летен, в нормалният свят е всесезонен :)
Иначе за Туранцата :yes:

При мен е същото положение старите летни - 205/55/16 Yoko C.Drive макар на ограничител - добро сцепление
205/55/16 трудно забележимо недозавиване
Kormoran runpro b2 205/55/16 5мм грайфер - прегряват лесно и приключваме със сцеплението - ставам кат голф

и в двата случая отзад съм с 225/50/16 Kumho KU31


За Туранцата несъм съгласен че има кой знае какво сцепление.Те са твърди гуми и се пързалят иначе карат по много км и държат на удари.Например Мишелин и Континентал са много по меки гуми и се държат много по добре ;)



Карал ли си такава гума на 2 различни коли на писта ? Става въпрос за Туранза ЕР300 . Ако не си не се изказвай толкова крайно . Не мога да кажа , че е твърда гума (наприме Пирели П6 е мноооого по-твърда и много по трудна за загряване на студен асфалт)

Офф: В момента тествам Ханкук В12 Ево (много много добра гума) .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 637
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Velingrad
Пол: Мъж

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от bojanov-is » 12 Апр 2011, 11:01

Invisible написа:
bojanov-is написа:
Coulthard написа:е то тоя Фалкен само в БГ е летен, в нормалният свят е всесезонен :)
Иначе за Туранцата :yes:

При мен е същото положение старите летни - 205/55/16 Yoko C.Drive макар на ограничител - добро сцепление
205/55/16 трудно забележимо недозавиване
Kormoran runpro b2 205/55/16 5мм грайфер - прегряват лесно и приключваме със сцеплението - ставам кат голф

и в двата случая отзад съм с 225/50/16 Kumho KU31


За Туранцата несъм съгласен че има кой знае какво сцепление.Те са твърди гуми и се пързалят иначе карат по много км и държат на удари.Например Мишелин и Континентал са много по меки гуми и се държат много по добре ;)



Карал ли си такава гума на 2 различни коли на писта ? Става въпрос за Туранза ЕР300 . Ако не си не се изказвай толкова крайно . Не мога да кажа , че е твърда гума (наприме Пирели П6 е мноооого по-твърда и много по трудна за загряване на студен асфалт)

Офф: В момента тествам Ханкук В12 Ево (много много добра гума) .


Карал съм да :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Cosworth » 12 Апр 2011, 12:05

Незнам колеги много е спорна темата. Освен гумите, много по важна роля играе според мен шофьора на колата при този център на тежеста между преден и заден мост с който разполагаме в е36,(да примем че колата е в перфектно техническо сътояние и с хубави гуми с каквито трябва и да се кара по принцип!), шофьора е този който преценя и решава как да изнсе тежаста на колата преди завоят и съответо с недозавиване или презавиване. Съотвтно други фактори са пътната настилка според която най-много трябва да се внимава с преценката, друг фактор е и в наклона на самия завой(а в България това дори и в планинските пътища не е както трябва, да не говорим че ако е с обратен вираж или по средата на завоя има спад на нивото се получават такива картинки с бутане на предницата).. нали съответно говорим при сток автомобил...
Това е моето мнение :driving: :dunno:
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 21.12.2010
Местоположение: Варна

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Invisible » 13 Апр 2011, 1:11

bojanov-is написа:
Invisible написа:
bojanov-is написа:
Coulthard написа:е то тоя Фалкен само в БГ е летен, в нормалният свят е всесезонен :)
Иначе за Туранцата :yes:

При мен е същото положение старите летни - 205/55/16 Yoko C.Drive макар на ограничител - добро сцепление
205/55/16 трудно забележимо недозавиване
Kormoran runpro b2 205/55/16 5мм грайфер - прегряват лесно и приключваме със сцеплението - ставам кат голф

и в двата случая отзад съм с 225/50/16 Kumho KU31


За Туранцата несъм съгласен че има кой знае какво сцепление.Те са твърди гуми и се пързалят иначе карат по много км и държат на удари.Например Мишелин и Континентал са много по меки гуми и се държат много по добре ;)



Карал ли си такава гума на 2 различни коли на писта ? Става въпрос за Туранза ЕР300 . Ако не си не се изказвай толкова крайно . Не мога да кажа , че е твърда гума (наприме Пирели П6 е мноооого по-твърда и много по трудна за загряване на студен асфалт)

Офф: В момента тествам Ханкук В12 Ево (много много добра гума) .


Карал съм да :!:


Ок . Явно имаме различни мнения и впечатления :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Nickelback » 17 Фев 2013, 0:12

Не знам дали Е36 недозавива сама по себи си заради различна геометрия на окачване, обаче може да недозавива зверски при лошо подбрани гуми... :roll:

Карах преди време Е36-цата на познат, който беше купил почти нови зимни гуми - едната двойка от предния сезон, но много меки, с перфектен грайфер. Другата двойка - пак с голям грайфер, но на 2 години с позамазан и поизпечен грайфер. Сложил беше по-лошите отпред! По-хубавите за отзад за добър старт :roll:
Колата по-принцип беше с перфектно поведение - рязка, директна, предвидима при резки смени на траекторията. Разпънки, твърдо окачване, полиуретан - всичко налице!

Ситуациата беше следната. Бях тръгнал след една 7-ца Е66 да я следвам, да видя колко ще я държа преди да ми избяга :mhihi: На правата отсечка всичко ОК, 7-цата почти не може да ми дръпне до момента, в който дойде един по сериозен завой... Скоростта към 110, може би беше, пътя - сух :dunno: Тъкмо влизам и аз в завоя с леко подадена газ. И усещам как тая Е36-ца не е с оня хендлинг, който съм усетил преди това :shock: Зверско недозавиване :idea: Все едно летиш някакси във въздуха, не знам как да го опиша. Изключително гадно чувство, за човек свикнал на задно предаване и с очакване на обратното поведение :shock: Отпуснах плавно газта и върнах леко волана, добре че пътя беше широк... И цялата тая простотия, защото задните гуми имаха адското сцепление, за разлика от предните! А предните не изглеждаха хич лошо :dunno:

Поуката е карайте винаги с гадните гуми отзад, винаги! Най-добре с нови гуми изобщо :D
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от m.dimitrov1992 » 17 Фев 2013, 0:24

И аз съм останал с впечатление че недозавиват е36-ците , значи карам в кръгово като се опитвам с максимална скорост да го обикалям като ускорявам плавно за да не тръгне задницата и в един момент ми тръгва предницата :banghead: направо побеснях гумите са горе долу добри

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Делян » 17 Фев 2013, 2:18

Иска си КАЧЕСТВЕНО окачване, дебела стабилизираща щанга отзад, подходящи наклони и т.н.

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от err0r » 17 Фев 2013, 2:57

m.dimitrov1992 написа:И аз съм останал с впечатление че недозавиват е36-ците , значи карам в кръгово като се опитвам с максимална скорост да го обикалям като ускорявам плавно за да не тръгне задницата и в един момент ми тръгва предницата :banghead: направо побеснях гумите са горе долу добри

Явно гумите не стават за тая работа. Предните са се натоварвали повече от задните и са достигнали и подминали лимита си за оптимално сцепление.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 2.11.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е36 325тдс
Мечтае да кара: х6м

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от georgi320 » 17 Фев 2013, 10:31

Гумите и задкормилното устроистшо са наи важни. А другите екстри са един +++++++++++++ :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Фев 2013, 10:56

Nickelback, ти поне с това D2 трябва да си се пробвал да я нагласиш да се държи добре. Аз всичко, което съм казвал за е36-цата е било по впечатления от моята, която нямаше грам окачване и гуми :mhihi: и сега се замислям, че в определени ситуации вероятно не съм бил прав... Но с добър сетъп и качествена гума съм сигурен, че се представя супер. Е, трябва да се знае и как да се вкарва в завоите, щото то каквато и кола да е все някога ще недозавие при грешен подход. При мен на бавните завои така и не ми се получаваше :mhihi: като виня гумите, щото сега с е34-ката и нови гуми е way better. От големи завои обаче съм излизал със 160 (...) и не е мръдвала. Но съм усещал няколко пъти това, което каза ти, когато си гонил 7-цата - познавам добре завоя, влизам със 140 и завива ама... някакво колебливо. И с риск да се повторя и потретя сигурно - тая кола е в пъти по-способна от всичко друго от тия години.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Nickelback » 17 Фев 2013, 11:34

Аз на моята, с моето каране, никога не съм усещал недозавиване... Може би защото, ако съм бил с гадни гуми, по-гадните винаги са били отзад. Кембъра ми е съвсем неутрален...
Е, ако целево съм се опитвал да недозавие съм успявал да го постигна :mhihi: Влизам бързо и агресивно с навит волан без да подавам газ...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Фев 2013, 12:20

Какво ще рече неутрален кембър? Че е на 0.00, или че е компромис между завиване и недозавиване?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 664
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Tenata » 17 Фев 2013, 12:22

Подбирай те гумите така че, винаги по-добрите да се предни (зима и лято). То и без това се стремим да загубваме сцеплението на задните а не на предните. :mhihi:
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Делян » 17 Фев 2013, 20:09

Tenata написа:Подбирай те гумите така че, винаги по-добрите да се предни (зима и лято).

Тва си е не писан закон :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?

Мнение от Nickelback » 17 Фев 2013, 20:36

Dirty M5 driveR написа:Какво ще рече неутрален кембър? Че е на 0.00, или че е компромис между завиване и недозавиване?


На плейта горе стержена на амортисьора се пада в центъра. Та като казвам неутрален имам в предвид, че е горе-долу на заводския кембър. Не помня какви бяха ъглите от реглажа...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook