Защо Е36 недозавива (относително)?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
bojanov-is написа:Coulthard написа:е то тоя Фалкен само в БГ е летен, в нормалният свят е всесезонен![]()
Иначе за Туранцата![]()
При мен е същото положение старите летни - 205/55/16 Yoko C.Drive макар на ограничител - добро сцепление
205/55/16 трудно забележимо недозавиване
Kormoran runpro b2 205/55/16 5мм грайфер - прегряват лесно и приключваме със сцеплението - ставам кат голф
и в двата случая отзад съм с 225/50/16 Kumho KU31
За Туранцата несъм съгласен че има кой знае какво сцепление.Те са твърди гуми и се пързалят иначе карат по много км и държат на удари.Например Мишелин и Континентал са много по меки гуми и се държат много по добре
Карал ли си такава гума на 2 различни коли на писта ? Става въпрос за Туранза ЕР300 . Ако не си не се изказвай толкова крайно . Не мога да кажа , че е твърда гума (наприме Пирели П6 е мноооого по-твърда и много по трудна за загряване на студен асфалт)
Офф: В момента тествам Ханкук В12 Ево (много много добра гума) .
- bojanov-is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 637
- Регистриран на: 29.03.2008
- Местоположение: Velingrad
- Пол: Мъж
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Invisible написа:bojanov-is написа:Coulthard написа:е то тоя Фалкен само в БГ е летен, в нормалният свят е всесезонен![]()
Иначе за Туранцата![]()
При мен е същото положение старите летни - 205/55/16 Yoko C.Drive макар на ограничител - добро сцепление
205/55/16 трудно забележимо недозавиване
Kormoran runpro b2 205/55/16 5мм грайфер - прегряват лесно и приключваме със сцеплението - ставам кат голф
и в двата случая отзад съм с 225/50/16 Kumho KU31
За Туранцата несъм съгласен че има кой знае какво сцепление.Те са твърди гуми и се пързалят иначе карат по много км и държат на удари.Например Мишелин и Континентал са много по меки гуми и се държат много по добре
Карал ли си такава гума на 2 различни коли на писта ? Става въпрос за Туранза ЕР300 . Ако не си не се изказвай толкова крайно . Не мога да кажа , че е твърда гума (наприме Пирели П6 е мноооого по-твърда и много по трудна за загряване на студен асфалт)
Офф: В момента тествам Ханкук В12 Ево (много много добра гума) .
Карал съм да

- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Незнам колеги много е спорна темата. Освен гумите, много по важна роля играе според мен шофьора на колата при този център на тежеста между преден и заден мост с който разполагаме в е36,(да примем че колата е в перфектно техническо сътояние и с хубави гуми с каквито трябва и да се кара по принцип!), шофьора е този който преценя и решава как да изнсе тежаста на колата преди завоят и съответо с недозавиване или презавиване. Съотвтно други фактори са пътната настилка според която най-много трябва да се внимава с преценката, друг фактор е и в наклона на самия завой(а в България това дори и в планинските пътища не е както трябва, да не говорим че ако е с обратен вираж или по средата на завоя има спад на нивото се получават такива картинки с бутане на предницата).. нали съответно говорим при сток автомобил...
Това е моето мнение

Това е моето мнение


Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
bojanov-is написа:Invisible написа:bojanov-is написа:Coulthard написа:е то тоя Фалкен само в БГ е летен, в нормалният свят е всесезонен![]()
Иначе за Туранцата![]()
При мен е същото положение старите летни - 205/55/16 Yoko C.Drive макар на ограничител - добро сцепление
205/55/16 трудно забележимо недозавиване
Kormoran runpro b2 205/55/16 5мм грайфер - прегряват лесно и приключваме със сцеплението - ставам кат голф
и в двата случая отзад съм с 225/50/16 Kumho KU31
За Туранцата несъм съгласен че има кой знае какво сцепление.Те са твърди гуми и се пързалят иначе карат по много км и държат на удари.Например Мишелин и Континентал са много по меки гуми и се държат много по добре
Карал ли си такава гума на 2 различни коли на писта ? Става въпрос за Туранза ЕР300 . Ако не си не се изказвай толкова крайно . Не мога да кажа , че е твърда гума (наприме Пирели П6 е мноооого по-твърда и много по трудна за загряване на студен асфалт)
Офф: В момента тествам Ханкук В12 Ево (много много добра гума) .
Карал съм да
Ок . Явно имаме различни мнения и впечатления

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Не знам дали Е36 недозавива сама по себи си заради различна геометрия на окачване, обаче може да недозавива зверски при лошо подбрани гуми...
Карах преди време Е36-цата на познат, който беше купил почти нови зимни гуми - едната двойка от предния сезон, но много меки, с перфектен грайфер. Другата двойка - пак с голям грайфер, но на 2 години с позамазан и поизпечен грайфер. Сложил беше по-лошите отпред! По-хубавите за отзад за добър старт
Колата по-принцип беше с перфектно поведение - рязка, директна, предвидима при резки смени на траекторията. Разпънки, твърдо окачване, полиуретан - всичко налице!
Ситуациата беше следната. Бях тръгнал след една 7-ца Е66 да я следвам, да видя колко ще я държа преди да ми избяга
На правата отсечка всичко ОК, 7-цата почти не може да ми дръпне до момента, в който дойде един по сериозен завой... Скоростта към 110, може би беше, пътя - сух
Тъкмо влизам и аз в завоя с леко подадена газ. И усещам как тая Е36-ца не е с оня хендлинг, който съм усетил преди това
Зверско недозавиване
Все едно летиш някакси във въздуха, не знам как да го опиша. Изключително гадно чувство, за човек свикнал на задно предаване и с очакване на обратното поведение
Отпуснах плавно газта и върнах леко волана, добре че пътя беше широк... И цялата тая простотия, защото задните гуми имаха адското сцепление, за разлика от предните! А предните не изглеждаха хич лошо
Поуката е карайте винаги с гадните гуми отзад, винаги! Най-добре с нови гуми изобщо

Карах преди време Е36-цата на познат, който беше купил почти нови зимни гуми - едната двойка от предния сезон, но много меки, с перфектен грайфер. Другата двойка - пак с голям грайфер, но на 2 години с позамазан и поизпечен грайфер. Сложил беше по-лошите отпред! По-хубавите за отзад за добър старт

Колата по-принцип беше с перфектно поведение - рязка, директна, предвидима при резки смени на траекторията. Разпънки, твърдо окачване, полиуретан - всичко налице!
Ситуациата беше следната. Бях тръгнал след една 7-ца Е66 да я следвам, да видя колко ще я държа преди да ми избяга






Поуката е карайте винаги с гадните гуми отзад, винаги! Най-добре с нови гуми изобщо

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
И аз съм останал с впечатление че недозавиват е36-ците , значи карам в кръгово като се опитвам с максимална скорост да го обикалям като ускорявам плавно за да не тръгне задницата и в един момент ми тръгва предницата
направо побеснях гумите са горе долу добри

Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Иска си КАЧЕСТВЕНО окачване, дебела стабилизираща щанга отзад, подходящи наклони и т.н.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
m.dimitrov1992 написа:И аз съм останал с впечатление че недозавиват е36-ците , значи карам в кръгово като се опитвам с максимална скорост да го обикалям като ускорявам плавно за да не тръгне задницата и в един момент ми тръгва предницатанаправо побеснях гумите са горе долу добри
Явно гумите не стават за тая работа. Предните са се натоварвали повече от задните и са достигнали и подминали лимита си за оптимално сцепление.

- georgi320
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 2.11.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е36 325тдс
- Мечтае да кара: х6м
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Гумите и задкормилното устроистшо са наи важни. А другите екстри са един +++++++++++++ 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Nickelback, ти поне с това D2 трябва да си се пробвал да я нагласиш да се държи добре. Аз всичко, което съм казвал за е36-цата е било по впечатления от моята, която нямаше грам окачване и гуми
и сега се замислям, че в определени ситуации вероятно не съм бил прав... Но с добър сетъп и качествена гума съм сигурен, че се представя супер. Е, трябва да се знае и как да се вкарва в завоите, щото то каквато и кола да е все някога ще недозавие при грешен подход. При мен на бавните завои така и не ми се получаваше
като виня гумите, щото сега с е34-ката и нови гуми е way better. От големи завои обаче съм излизал със 160 (...) и не е мръдвала. Но съм усещал няколко пъти това, което каза ти, когато си гонил 7-цата - познавам добре завоя, влизам със 140 и завива ама... някакво колебливо. И с риск да се повторя и потретя сигурно - тая кола е в пъти по-способна от всичко друго от тия години.


- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Аз на моята, с моето каране, никога не съм усещал недозавиване... Може би защото, ако съм бил с гадни гуми, по-гадните винаги са били отзад. Кембъра ми е съвсем неутрален...
Е, ако целево съм се опитвал да недозавие съм успявал да го постигна
Влизам бързо и агресивно с навит волан без да подавам газ...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Е, ако целево съм се опитвал да недозавие съм успявал да го постигна

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Какво ще рече неутрален кембър? Че е на 0.00, или че е компромис между завиване и недозавиване?
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Подбирай те гумите така че, винаги по-добрите да се предни (зима и лято). То и без това се стремим да загубваме сцеплението на задните а не на предните. 



на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Tenata написа:Подбирай те гумите така че, винаги по-добрите да се предни (зима и лято).
Тва си е не писан закон

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо Е36 недозавива (относително)?
Dirty M5 driveR написа:Какво ще рече неутрален кембър? Че е на 0.00, или че е компромис между завиване и недозавиване?
На плейта горе стержена на амортисьора се пада в центъра. Та като казвам неутрален имам в предвид, че е горе-долу на заводския кембър. Не помня какви бяха ъглите от реглажа...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани