Привет на всички от Швеция!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от bum_bum » 15 Дек 2010, 23:27

Колега,това не е темата за вицовете, да не се обърка ;) :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от VooDoo-36 » 16 Дек 2010, 0:31

jakson написа:Много си прав :yes: Аз преди да си купя колата като слушах разни разбирачи , останах с впечатление , че 316ката М40 няма сила да тръгне , обаче като се качих и като дадох газ .... направо откачих ....
Наскоро имах гонка с една 5ца Е39 , незнам с какъв двигател беше , но със сигурност е 6 цилиндров и със сигърност е над 150 к.с . Мога да ти кажа , че ускорявахме заедно 1:1 , в 1 момент той започна да изостава леко и изведнъж наби спирачките и се отказа . Ама към 140-150 сиг. вдигнахме .
Когато М40ката е читава е звяр . При мен невинаги върви добре , но когато е на кеф съм забелязъл , че много върви . Върви като пистов мотор , като превключвам скоростите неусещам глъхнене в първия момент както при останалите коли . Звука наподобява пистак и е доста зарибяващо :kuku: М40ката попринцип е доста нервен двигател . Тези които имат опит с такъв могат да споделят


Ами, аз май без да искам съм взел "най-коравия" двигател на БМВ :lalala:. Аз преди доста време карах E36 316 седан и ми хареса как върви-предполагам , че колата е била с M40b16 мотора. Обаче с Фиaт-а( Браво1.6) съм наказвал такива тройки. :smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от jakson » 16 Дек 2010, 0:47

pawe75 написа:
jakson написа:
petio_bmw 318is написа:Честито и със здраве да си я караш :driving:

М40 си е POWER кво ревете ? Имах 316 шестакоубиец :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Много си прав :yes: Аз преди да си купя колата като слушах разни разбирачи , останах с впечатление , че 316ката М40 няма сила да тръгне , обаче като се качих и като дадох газ .... направо откачих ....
Наскоро имах гонка с една 5ца Е39 , незнам с какъв двигател беше , но със сигурност е 6 цилиндров и със сигърност е над 150 к.с . Мога да ти кажа , че ускорявахме заедно 1:1 , в 1 момент той започна да изостава леко и изведнъж наби спирачките и се отказа . Ама към 140-150 сиг. вдигнахме .
Когато М40ката е читава е звяр . При мен невинаги върви добре , но когато е на кеф съм забелязъл , че много върви . Върви като пистов мотор , като превключвам скоростите неусещам глъхнене в първия момент както при останалите коли . Звука наподобява пистак и е доста зарибяващо :kuku: М40ката попринцип е доста нервен двигател . Тези които имат опит с такъв могат да споделят :lalala:

сигуно газ

Какво ще кажете за това клипче : http://www.vbox7.com/play:3d788d8e
сменях предавките на около 5 000 об/мин и като включих 3та отпуснах газта , че имаше лек завой , а неисках да го взема с вратите напре :nono:
Вижте как без въртежи на гуми и излишни фарсове си тръгвам и ...
0-80 км не е малко , щях да вдигна и 100 ама пътя не го позволяваше ...
Какво искате повече от 1.6 ... ?! Въри супер доволно , а когато е на кеф пък нямам думи .
Ама толкова ' майстори' и никой неможа да каже защо върви когато си иска и защо гори 30/100 когато си иска ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.02.2010
Местоположение: В. Търново
Пол: Мъж
Кара: e36 318is, e30 328is
Мечтае да кара: разумно

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от _Gec » 18 Дек 2010, 18:28

VooDoo-36 написа:Ами, аз май без да искам съм взел "най-коравия" двигател на БМВ :lalala:. Аз преди доста време карах E36 316 седан и ми хареса как върви-предполагам , че колата е била с M40b16 мотора. Обаче с Фиaт-а( Браво1.6) съм наказвал такива тройки. :smoke:

колега наказвал си ги защото браво 1.6 е 103 к.с бмв 316 - 101 и бравото е поне с около 100-150 кг (на око) по-леко от бмв...то съотношението конска сила на кг си казва думата :(
BMW MMM.... Power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от jakson » 18 Дек 2010, 19:34

_Gec написа:
VooDoo-36 написа:Ами, аз май без да искам съм взел "най-коравия" двигател на БМВ :lalala:. Аз преди доста време карах E36 316 седан и ми хареса как върви-предполагам , че колата е била с M40b16 мотора. Обаче с Фиaт-а( Браво1.6) съм наказвал такива тройки. :smoke:

колега наказвал си ги защото браво 1.6 е 103 к.с бмв 316 - 101 и бравото е поне с около 100-150 кг (на око) по-леко от бмв...то съотношението конска сила на кг си казва думата :(

Първо колегата с Бравото ги е наказвал защото кой знае какви 3ки са били , а и кой ли ги е карал и + това всичко е до предавки . Има 1 колега от София , с 320ка комби , сменил е дифа и сега ги къса всички надъхани малоумници , каращи ''автомобили'' с неправилно задвижващи се колела :driving:
Това ми напомня на Пежо 405 ГРИ , 1.9 , 107 к.с , 0-100км за 10.4 сек , обаче като мине 170 км/ч и започва да се чуди какво да прави нататък ....
Обяснявам им аз на хората , че това са предаваки ама кой слуша ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от Boyadjiev » 18 Дек 2010, 21:37

jakson написа:
pawe75 написа:
jakson написа:
petio_bmw 318is написа:Честито и със здраве да си я караш :driving:

М40 си е POWER кво ревете ? Имах 316 шестакоубиец :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Много си прав :yes: Аз преди да си купя колата като слушах разни разбирачи , останах с впечатление , че 316ката М40 няма сила да тръгне , обаче като се качих и като дадох газ .... направо откачих ....
Наскоро имах гонка с една 5ца Е39 , незнам с какъв двигател беше , но със сигурност е 6 цилиндров и със сигърност е над 150 к.с . Мога да ти кажа , че ускорявахме заедно 1:1 , в 1 момент той започна да изостава леко и изведнъж наби спирачките и се отказа . Ама към 140-150 сиг. вдигнахме .
Когато М40ката е читава е звяр . При мен невинаги върви добре , но когато е на кеф съм забелязъл , че много върви . Върви като пистов мотор , като превключвам скоростите неусещам глъхнене в първия момент както при останалите коли . Звука наподобява пистак и е доста зарибяващо :kuku: М40ката попринцип е доста нервен двигател . Тези които имат опит с такъв могат да споделят :lalala:

сигуно газ

Какво ще кажете за това клипче : http://www.vbox7.com/play:3d788d8e
сменях предавките на около 5 000 об/мин и като включих 3та отпуснах газта , че имаше лек завой , а неисках да го взема с вратите напре :nono:
Вижте как без въртежи на гуми и излишни фарсове си тръгвам и ...
0-80 км не е малко , щях да вдигна и 100 ама пътя не го позволяваше ...
Какво искате повече от 1.6 ... ?! Въри супер доволно , а когато е на кеф пък нямам думи .
Ама толкова ' майстори' и никой неможа да каже защо върви когато си иска и защо гори 30/100 когато си иска ...

Сори за офтопика: :OT:
Е колега, от 1.6 искам да си карам из града с малък разход и на ниски обороти, да не давам пари за ремонти и това е, а не да се хваля с 0-80 за 7 сек... Слез, моля те, не се излагай - колкото е39-тка... И аз съм се возил на М40, еми приятна количка, ама количка... Не че аз с тоя моя мотор съм много за мирисане ама...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от VooDoo-36 » 19 Дек 2010, 21:17

Реших да кача няколко снимки на баварката. Все още умувам дали да сменям двигателя. В Швеция знам, че няма проблем човек да си смени мотора, но кагато слагаш двигател различен от твоя не знам после каква е процедурата. Вероятно колата трябва да мине допълнителен преглед, който струва пари. После сигурно следва по-висок данък и гражданска отговорност. Ако цялата процедура е много скъпа ще ремонтирам моето ДВГ.
Един нов разпределителен вал, кобилици и повдигачи ще "вдъхнат" нов живот на моторчето.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.02.2010
Местоположение: В. Търново
Пол: Мъж
Кара: e36 318is, e30 328is
Мечтае да кара: разумно

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от _Gec » 19 Дек 2010, 23:18

симпатяга... като я поправиш да не забравиш да й сложиш едни лети джанти 17``ки:)
BMW MMM.... Power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от mitrax » 19 Дек 2010, 23:48

тея жанти 5цови ми изглеждат . Честито ти кола !
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.07.2009
Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
Мечтае да кара: E46 М3CSL

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от 5ър » 23 Дек 2010, 11:59

Привет колега! Честито за колата, дано да те радва. Е, няма как да не те радва при всичкия този сняг в Швеция :driving: Чак не ми се мисли какви места има за каране там. :D Тука като завали и се радваме, като малко дете на вафла. :mhihi:

Аз бих я поверил на някоя шведска тунинг фирма, ако купето е здраво, но и те пари ще искат....

Весели празници и късмет с колата!
Still Speedin

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от VooDoo-36 » 25 Дек 2010, 11:05

5ър написа:Привет колега! Честито за колата, дано да те радва. Е, няма как да не те радва при всичкия този сняг в Швеция :driving: Чак не ми се мисли какви места има за каране там. :D Тука като завали и се радваме, като малко дете на вафла. :mhihi:

Аз бих я поверил на някоя шведска тунинг фирма, ако купето е здраво, но и те пари ще искат....

Весели празници и късмет с колата!


Благодаря за пожеланията, брато! Колата в момента е "avställd", което значи , че е спряна от движение. Като я стегна я пускам в движение, но това ще стане на пролет. Иначе за шведски тунинг пари йок :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от VooDoo-36 » 16 Яну 2011, 18:29

Здравейте отново колеги!

След дълго умуване реших да сменя двигателя на баварката вместо да го ремонтирам. В една автоморга намерих подходящ донор:БМВ 318-WIN:WBABE51080JG26914. Колата е с двигател M42 и е произведена март месец 94г. Попитах за състоянието на мотора в моргата , но ми казаха, че не знаят нищо. Но въпреки това мисля да рискувам и да го взема и се надявам да няма някоя сериозна повреда. На пръв поглед всичко каквото ми трябва от колата е на мястото си. Единственото , което малко ме удачи е , че беше демонтиран капака на главата. Но си беше там, обаче от влагата във въздуха се е образувал тънък ръждив слой върху гърбиците на разпределителните вълове. Демонтирах от любопитство петите на лагерите на разпределителните вълове за да видя как изглеждат шийките и нямаше задирания по петите и по шийките. Заедно с двигателя ще взема и цялата инсталация, дебитомер и компютър. Разбрах от колега от форума , че ще ми трябва и километража, но за съжеления той липсва в колата. Него ще го търся от друго място. Чудя се дали да взема и скоростната кутия и деферинциала, защото моята кутия вие- вероятно лагера на първичния вал. Само малко ме притеснява евентуален проблем с имобилaйзера, макар че в автоморга имат 2 ключа за колата. Bидях ги и не ми се сториха да имат монтиран чип в тях. По принцип има ли начин да се провери дали колата има монтиран имобилaйзер? Ще съм благодарен на всеки, който може да помогне с информация или съвет във връзка с подмяната на двигателите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от mitrax » 17 Яну 2011, 9:57

таблото си остава твоето ! Нужна е смяна ако сложиш мотор с различен брой цилиндри. Имобилайзер - EWS ще познаеп дали има като свалиш корите зад волана и се покаже кормилния прът с патрона - там ако имаш имобилайзер , на самия патрон има черна гривничка от която излиза жица и отива в едно модулче . Ако ги няма тея неща (най вероятно за 94 ги няма) - няма ЕВС. Ако има ЕВС трябва да свалиш гривната , модулчето до което води жицата на гривната, Още един модул на него си пише EWS седи зад жапката + колкото има чипове от ключове от същата кола.
за ЕВС-а ще се ориентираш добре в тая тема : цък принципно нещата са еднакви
друго - дифовете и скоростите на м40 м42 и м43 са еднакви .. ако имаш ядове със скоростите смени ги
успех със филма :yes:

П.С. да не забравиш да провериш дифа на иската дали не е шпер :mhihi: там при вас трябва по-често са изпадат. Ако е шперосана YESката зимай дифа и бегай бръже :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: Göteborg, Sweden
Пол: Мъж
Кара: Alfa-Romeo 156 2.5V6,FIAT 1.6/16V

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от VooDoo-36 » 18 Яну 2011, 0:53

Ето няколко снимки на главата:

Равносметката е: 7 изкривени изпускателни клапана и един счупен. Счупения клапан е ударил и изкривил свеща на първи цилиндър, вследствие на което резбата на свеща е повредена. Собственика на автоморгата като видя пораженията по мотора смъкна цената от 250 евро на 200. Това е цената на мотора, компа, ел. инсталацията, дебитомер, генератор и хидравличната помпа. Положението не е розаво, но съм решил да ремонтирам главата- как мислите, дали има шанс за това? Ако мога да намеря необурудвана глава ще е най-добре, но не знам дали ще успея.
Оптегача и водача на веригата са здрави, както и самата верига. Оптегача ми се стори доста износен. Чудя се каква ли е причината за изкривените клапани? Аз смятам ,че се дължи на счупения изпускателен клапан на първи цилиндър.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Привет на всички от Швеция!

Мнение от vld » 18 Яну 2011, 12:09

Разтегната верига е причината за тая салата.
Поохлабила се е , а някой е давал много газ и във високите обороти и клапаните са "увиснали".
Тоя мотор за да стане като хората ще се наложи да му налееш 500-600 евро., като в тая цена не влиза части по долната карантия приема се че е здрава.
За тия пари спокойно можеш да намериш читаво М42 и замо да му облужиш семерингите и гарнитурите и да го боднеш в колата.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook