Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
говорихме в оная тема за снега , ама за мене си остава - не е до натягане на пружините . Аз ги пренатягах с капака и после пак на струга да си дойдат как трябва .. За мен играта си остава с касетката
Виж с по яки пружини сигорно е някакъв вариант .. но не и с пренатягане на оригиналните


Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Изработен е от конструктивна стомана - това е ясно. Но все пак е на лек автомобил.Борис_Малинов написа:bmw325tds написа:Добре де, как ги чупите тия шперове?
Да не мислиш,че е направен от титан,та де не се чупи...
Чупил съм капак на диф на УАЗ, но в пресечен терен и беше претоварен.
Просто се чудя дали да не нося в багажника отворения диф като back up



Тук си прав. С натягане на старите пружини няма да стане. Трябват по-твъди пружини или нови ако тези са омекнали.mitrax написа:говорихме в оная тема за снега , ама за мене си остава - не е до натягане на пружините . Аз ги пренатягах с капака и после пак на струга да си дойдат как трябва .. За мен играта си остава с касеткатаВиж с по яки пружини сигорно е някакъв вариант .. но не и с пренатягане на оригиналните
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Няма да пренатягам оригиналните,а ще се изработят нови,които ще са по корави така да се каже.По принцип процедурата е скъпа,но с познати хора и приятели става всичко.Одеве дадох едната пружинна пластина за да е пробият и видят колко е закалена и т.н.Всичко ще се прави както си му е редът.
Нищо не ми пречи да експериментирам.Може да стане,може и да не стане...
Нищо не ми пречи да експериментирам.Може да стане,може и да не стане...


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Новите и по-твърди пружинни пластини са вече на лице:

До довечера може да пристигне и новия перфоманс капак...

До довечера може да пристигне и новия перфоманс капак...


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
И я кажи кви пари ти взеха за тея пружини
че на доста хора ще им трябват, както и на мен де 


- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Честно казано излиза скъпо,но аз лично минах изключително тънко.Както писах и в по-горен пост,всичко ставa с приятели и познати на необходимото място.
Имам още работа докато затворя дифа.Ще споделя довечера какво съм намислил.
Имам още работа докато затворя дифа.Ще споделя довечера какво съм намислил.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Е добре де, скъпо-скъпо-колко да е скъпо
кажи пък ние ше си направим сметката 


- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
И капака е готов,но за съжаление ми падна батерията на телефона и не можах да го заснема,а дифа току що го затворих.Както и да е,вече разполагам с точните мерки и ако на някой му се наложи ще му ги дам на драго сърце.
Не съм взимал мерките от моя счупения,а си закупих оригиналдъ,та от него взех точните данни.Новия капак просто леко е удебелен точно там,където се чупи,та сега да съм по-спокоен.
Днес основно поработих върху тези детайли:

Пилнах тук там
с една идея,като се подаде въртящ момент от към кардана,чашките на касетата да се "поразтворят" малко навънка и по този начин да упражнят допълнително усилие върху фрикционните дискове.А като се отпусне газта,да се приберът и шпера да разчита на заключване само на пружинните палстини.На практика при подаване на газ така шпера заключва осезаемо по-добре,а като се отпусне си работи на нормалните му проценти.
Изключително съм довелен от крайния резултат.Със сигорност съм повишил процента на заключване.Гумата е превъртам с доста усилие,и само с двете ръце,като е пръгърна с цялото тяло,бе стана направо като шпер на джип.Имам Фронтера и тя ми е нещо като база за сравнение...
Сега искам да покарам малко повечко,за да видя дали няма да се износват гумите преждевременно...

Днес основно поработих върху тези детайли:

Пилнах тук там

Изключително съм довелен от крайния резултат.Със сигорност съм повишил процента на заключване.Гумата е превъртам с доста усилие,и само с двете ръце,като е пръгърна с цялото тяло,бе стана направо като шпер на джип.Имам Фронтера и тя ми е нещо като база за сравнение...
Сега искам да покарам малко повечко,за да видя дали няма да се износват гумите преждевременно...


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Борис_Малинов написа:Пилнах тук тамс една идея,като се подаде въртящ момент от към кардана,чашките на касетата да се "поразтворят" малко навънка и по този начин да упражнят допълнително усилие върху фрикционните дискове.
e това е идеята .. с един и същи торк сега ще имаш повече сила приложена върху фрикционните дискове. Това е самозаключването , ако се разчиташе само на пружините , чашките нямаше да са на каре изработени там кадето лежат осите , осите щяха да си лежат в кръгло легло

- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Демек си разширил тея триъгълните отвори(настрани) където лягат осите, така ли да го разбираме 

Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Нека и аз се включа в тази интересна тема за много от хората тук, и толкова непозната! Значи аз имам същия проблем със шпера, направо заключва в завой не. Днес го отворих и разгледах - на пръв поглед повредите са следните
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Нека и аз се включа в тази интересна тема за много от хората тук, и толкова непозната! Значи аз имам същия проблем със шпера, направо заключва в завой не. Днес го отворих и разгледах - на пръв поглед повредите са следните износена пружинната шайба от едната страна, и износена тази шайба която е между пружинната и фрикционната от другата страна. Според мен обаче пружинната шайба не би трябвало да получи такова износване защото не би трябвало да се върти, но по някаква причина се е износила.
ако някой има идея защо се е получило така моля да пише в темата! Ако завъртя тази кръстата шайба наобратно дали ще се промени нещо, и да добавя ли пластини с нужната дебелина от към износената пружинна шайба и ще има ли необходимия ефект? 


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Днес ми остана малко свободно време и реших да се опитам да възтановя счупения капак на малкото гуденце, дет преди време се пръсна.
Използвах високо-якостни електроди, (общо 7парчета по 4,50лв. за едната брой.)
"Залях" целия жлеб, че да стане по-яко
, като предварително стругаря ми направи дорник за да центрирам идеално счупените части.
От заварката ушетата и периферията отдаде малко и се наложи да прекараме и тях после на струга за да стане идеално.При струговането отново направихме друг дорник за да се изравнят всички отметнати повърхности.
За здравина ще споделя от тук нататък, но никъде нищо не се спука...!, преди колеги писаха, че при заваряването е възможно да се спука заварката ако не се охлажда бавно, ма то днес така е напекло, че го метнех на асвалата и се охлаждаше с часове.



Изкупувам строшени капаци от дифчета...

Използвах високо-якостни електроди, (общо 7парчета по 4,50лв. за едната брой.)
"Залях" целия жлеб, че да стане по-яко

От заварката ушетата и периферията отдаде малко и се наложи да прекараме и тях после на струга за да стане идеално.При струговането отново направихме друг дорник за да се изравнят всички отметнати повърхности.
За здравина ще споделя от тук нататък, но никъде нищо не се спука...!, преди колеги писаха, че при заваряването е възможно да се спука заварката ако не се охлажда бавно, ма то днес така е напекло, че го метнех на асвалата и се охлаждаше с часове.




Изкупувам строшени капаци от дифчета...



Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
а не си казал след ефекта какъв е от новите пружини и пилнатата касетка

46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани