за какво е това?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
60 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: за какво е това?
DirtySouth написа:Братле ти си нереален ! Задаваш нереално тъп въпрос и след това даже има добри хора дето ти отговарят на него и ти задаваш още по-тъп въпрос !
Да ме извинят всички, такъв отговор, нереално обиден и още повече непроверен, трудно може да се намери във форума. На схемата от линка крайния оранжев прекъсвач е отбелязан като secondary air pump relay. Сега го преведи на български и търси такава част по колата. В друг справочник това реле е отбелязано като oxigen sensor heater relay, в превод реле за подгряване на ламбда сондата, което беше отбелязано преди мен от колега във форума. Към автора на темата, това реле включва подгряването на сондата до достигане на оптимална температура- над 300-350 градуса Целзий. При тази температура цирконият, от който е направен електрода на ламбда сондата става пропусклив за кислорода към вътрешния слой с платинено покритие. Релето изключва след тази температура, изгорелите газове са достатъчни за поддържане на висока температура. Търси причината в самата сонда, кабели, контакти.
- japana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 5.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 (:
- Мечтае да кара: е30 turbo
Re: за какво е това?
Аз имах проблем със същото това реле! Махах го като оставях колата некъде щот иначе ми дърпаше акомулатора! Някъде имаше консумация на ток и от стъпковото моторче имаше някво зъзкане... 

Продавам E36 328i на части... viewtopic.php?f=134&t=314520
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
ивчо3 написа:DirtySouth написа:Братле ти си нереален ! Задаваш нереално тъп въпрос и след това даже има добри хора дето ти отговарят на него и ти задаваш още по-тъп въпрос !
Да ме извинят всички, такъв отговор, нереално обиден и още повече непроверен, трудно може да се намери във форума. На схемата от линка крайния оранжев прекъсвач е отбелязан като secondary air pump relay. Сега го преведи на български и търси такава част по колата. В друг справочник това реле е отбелязано като oxigen sensor heater relay, в превод реле за подгряване на ламбда сондата, което беше отбелязано преди мен от колега във форума. Към автора на темата, това реле включва подгряването на сондата до достигане на оптимална температура- над 300-350 градуса Целзий. При тази температура цирконият, от който е направен електрода на ламбда сондата става пропусклив за кислорода към вътрешния слой с платинено покритие. Релето изключва след тази температура, изгорелите газове са достатъчни за поддържане на висока температура. Търси причината в самата сонда, кабели, контакти.
kak да разбера,че е за смяна тая сонда тогава ако може да се разбере въобще де.secondary air pump relay аз това сиго превеждам с чичо Гугъл "средно реле въздушна помпа" но така го дават в един справочник а в друг съвсем дрруго и затова се бях озадачил кво става.

- jazza77
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: гр.Своге
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 I 1.8 M43
- Мечтае да кара: M-Power
- Детайли за колата: БМВ- радостта от шофирането !
Re: за какво е това?
И при мен цъка някое от релетата колега въпреки,че не съм забелязъл дали е точно това което ти си оградил- иначе симптомите са същите колата мени оборотите и се чува странно чукане
колата е Е36, М43, B18, 1994г .Интересното е ,че не го прави всеки път,а периодично
.Преди време ходих на диагностика и освен,че ми хвалиха колата как всичко и работило и ми взеха 30 кинта нищо друго не направиха! 



TURBO
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: за какво е това?
paco_sp написа:kak да разбера,че е за смяна тая сонда тогава ако може да се разбере въобще де.secondary air pump relay аз това сиго превеждам с чичо Гугъл "средно реле въздушна помпа" но така го дават в един справочник а в друг съвсем дрруго и затова се бях озадачил кво става.
Абе и този английски що значения има. Ако не вярваш отвори сайта за авто части на БМВ, примерно реалоем или БМВ-фан каталог, пиши secondary air pump relay и нищо няма да излезе. А в превод означава реле за втора степен на вентилатора, ако е с виско, става въпрос за ел.перката пред радиатора, на тези с голямата ел.перка- за втора степен. Под съобщението че въпросната част не съществува излиза друго съобщение, че вероятно става въпрос за fan relay. Въздушна помпа може да се тълкува и като вентилатор за охлаждането. Моята информация за това реле я имам от Bentley, ръководството за ремонт на е36, постнато като важна тема в началото на раздела. Ако искаш провери го в раздела за ел.оборудване, по спомен някъде на 70 страница.
Re: за какво е това?
В случая обаче Secondary Air Pump не означава перката на радиатора. За степените на вентилатора на климатиковия радиатор си има две отделни релета, означени с Normal Speed Relay и High Speed Relay.
Тази таблица с бушоните, която се върти из форума, въобще не е универсална, и вкарва в заблуждение много хора. Тя е за един конкретен модел, от определена горина, и е вярна само за него. Това касае както разположението и предназначението на релетата, така и предназначението на някои бушони. Който иска да провери за конкретен модел/година - ето сайт с всички ETM (ел.схеми) на BMW от 80-те до 2000
http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
По отношение на Secondary Air Pump Relay - като се поглене в ел.схемата на колите '98-ма примерно, се вижда, че въпросното реле се управлява от DME-то, и задейства някаква турбинна въздушна помпа, която няма нищо общо като форма и предназначение с охлаждането на колата. Нямам в момента време да търся предназначението на тази помпа, предполагам е пак нещо свързано с емисиите, но със сигурност в колата на колегата, който започна тази тема, няма такава джаджа.
Между другото - едно и също реле (като каталожен номер) се ползва на различни вериги - въпросното реле за подгрева на сондата в същото, като това за подгрева на задното стъкло, мисля същото е и на клаксона
Тази таблица с бушоните, която се върти из форума, въобще не е универсална, и вкарва в заблуждение много хора. Тя е за един конкретен модел, от определена горина, и е вярна само за него. Това касае както разположението и предназначението на релетата, така и предназначението на някои бушони. Който иска да провери за конкретен модел/година - ето сайт с всички ETM (ел.схеми) на BMW от 80-те до 2000
http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
По отношение на Secondary Air Pump Relay - като се поглене в ел.схемата на колите '98-ма примерно, се вижда, че въпросното реле се управлява от DME-то, и задейства някаква турбинна въздушна помпа, която няма нищо общо като форма и предназначение с охлаждането на колата. Нямам в момента време да търся предназначението на тази помпа, предполагам е пак нещо свързано с емисиите, но със сигурност в колата на колегата, който започна тази тема, няма такава джаджа.
Между другото - едно и също реле (като каталожен номер) се ползва на различни вериги - въпросното реле за подгрева на сондата в същото, като това за подгрева на задното стъкло, мисля същото е и на клаксона

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: за какво е това?
jdl написа: Тя е за един конкретен модел, от определена горина, и е вярна само за него. Това касае както разположението и предназначението на релетата, така и предназначението на някои бушони. Който иска да провери за конкретен модел/година - ето сайт с всички ETM (ел.схеми) на BMW от 80-те до 2000
http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
По отношение на Secondary Air Pump Relay - като се поглене в ел.схемата на колите '98-ма примерно, се вижда, че въпросното реле се управлява от DME-то, и задейства някаква турбинна въздушна помпа, която няма нищо общо като форма и предназначение с охлаждането на колата.
Напълно си прав за тази турбинна въздушна помпа, сега се сетих че става въпрос за въздушната помпа на калорифера, за подгряване на катализатора, която се монтира задължително на автомобилите, предназначени за внос в Швейцария. Също както и останалите еко простотии, това подгряване се включва само на студен катализатор в продължение на около минута.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: за какво е това?

Колега , извади това реленце , вземи един мултицет, включи го да мери съпротивление (на обхват 200ома) , сложи чернто пипало на мултицета където и да е на маса , а червеното пипалце в гнездото в което влиза 87 пин на релето (като обърнеш релето от долната страна са написани номерата на пиновете ). Ако мултицета ти покаже от 1 до 15 ома , значи всъщност мериш подгрева на ламбда сондата , което пък означава , че това е релето за подгрева й ... ! Почти 90 % съм убеден , че това е релето на сондата и не е реле за "air pump нещо си ... " Освен това не е вярно , че подгрева на сондата се комутира директно от компа (без реле ) , понеже беше изказано и подобно мнение , не знам в кои схеми е гледано , но ако го има някъде в някаква схема , то знайте , че тази схема е ГРЕШНА ..... Не може силнотокова верига (каквато е тази на подгрева на сондата ) да се управлява директно от компа (без реле). След като се убедиш , че това е релето на сондата , започваш да търсиш причината за неправилната му работа , защото не е правилно релето да "прецъква" ....
Причината да прецъква е в промяна на напрежението на бубината на релето , а тази бубина се управлява от компа и от системното реле (което е в съседство на проблемното). Можеш да извадиш "проблемното" реле , да включиш мултицета на изправено напрежение и да поставиш пипалата в гнездата на 85 и 86 пин , палиш колата (като двигателя трябва да е студен) и следиш там какво ще покаже ... В началото напрежението трябва да е постоянно и да не се мени (трябва да се вижда напрежението на акумулатора) , ако има промени , а то със сигурност ще има ,. щом релето прецъква , то значи проблема идва от източника , който управлява релето (както вече казах това е компа и системното реле ). Ако няма промени в напрежението , значи просто бубината на релето е скапана и трябва да го подмениш (което е най -лесния вариянт) . Доколкото разбрах си опитвал да го смениш с друго реле и не е имало ефект , значи остава по -лошия вариянт , че управлението не е добро . Първото което можеш да направиш е да смениш и системното реле ,НО със абсолютно същото от друга кола , защото системното реле е малко по различно от другите релета в бушониерата (в него има малко повече джаджи отколкото в останалите релета ). Ако нищо не се промени , то явно проблема е в управляващото напрежение от компа и трябва да се види защо компа мени това управляващо напрежение .... Единия вариянт е самия комп да се е бъгнал , друга възможна причина е самия подгрев на сондата да е скапан ... Подгрева се мери или на 87пин на релето и маса , или на 3 и 4 пин от буксата на сондата (като я откачиш). Реално 3-ти пин е маса а 4-ти пин се връзва с 87 -ми пин на релето .....
Ако обаче й релето е здраво , й подгрева на сондата е здрава и въпреки това , релето прецъква , значи компа прави мизериите и трябва да се види защо ... Възможна причина е да не получава правилна информация за температурата , но това е вече сложна задача и е свързана със сериозни измервания и следене на работата на компа (дано да не е това ).
И те така ...
Re: за какво е това?
metodi80 написа:..... Освен това не е вярно , че подгрева на сондата се комутира директно от компа (без реле ) , понеже беше изказано и подобно мнение , не знам в кои схеми е гледано , но ако го има някъде в някаква схема , то знайте , че тази схема е ГРЕШНА ..... Не може силнотокова верига (каквато е тази на подгрева на сондата ) да се управлява директно от компа (без реле). След като се убедиш , че това е релето на сондата , започваш да търсиш причината за неправилната му работа , защото не е правилно релето да "прецъква" ....
Причината да прецъква е в промяна на напрежението на бубината на релето , а тази бубина се управлява от компа и от системното реле (което е в съседство на проблемното). ...
Хмм, нещо не си спомням да съм писал такова нещо...

Иначе, ако ще се правим на доктор Хаус

Не мисля, че "системното" реле може да е дефектно, неговият дефект ще се отрази на много други вериги!
И още нещо - дори подгревът на ламбда сондата да е изгорял, ECU-то (компът) няма как да го разбере, няма обратна връзка с него, така че и да е изгорял, и да не е изгорял, компът ще си включва релето за подгрева все едно всичко е наред.
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
Току що премерих както Методи80 е описал,първо замерих на 87 и маса и там е между 1 и 15,точно колко е несъм сигурен защото мултицета ми е аналогов и немога да го разчета точно,после замерих на 85 и 86 на запален мотор и напрежението беше постоянно,11 ми показа но пак несъм много сигурен точно колко показа,оставих колата за 5 мин. но нямаше промяна в напрежението.Сондата щом се мери на 87 и маса значи подгрева и е наред или аз несъм разбрал.сега ще търся другото реле което е споменал методи да видим дали така ще се оправи,а това реле в същност е средното от трите които са там,нали така? 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: за какво е това?
paco_sp написа:Току що премерих както Методи80 е описал,първо замерих на 87 и маса и там е между 1 и 15,точно колко е несъм сигурен защото мултицета ми е аналогов и немога да го разчета точно,после замерих на 85 и 86 на запален мотор и напрежението беше постоянно,11 ми показа но пак несъм много сигурен точно колко показа,оставих колата за 5 мин. но нямаше промяна в напрежението.Сондата щом се мери на 87 и маса значи подгрева и е наред или аз несъм разбрал.сега ще търся другото реле което е споменал методи да видим дали така ще се оправи,а това реле в същност е средното от трите които са там,нали така?
Подгрева на сондата не го мисли , щом ти дава някакво съпротивление , значи е наред..... В случая е важно нещо друго .... Първо ти си установил , че напрежението е постоянно (тоест няма плаване ) , но дали това напрежение е достатъчното за задействане на релето ... Трябва да премериш с цифров мултицет и да видиш точно колко е ..... При релетата има една характерна особност , а именно , че релето може да сработи и на по ниско напрежение (примерно на 10 -11 волта ) , но често това "прагово " напрежение не е съвсем достатъчно и релето сработва за момент , след което изкючва , след това пак сработва и така "цикли " .... , явно това се случва при теб , напрежението не плава , но не е съвсем достатъчно , за да задеиства трайно бубината на релето ... Причината може да са оксидирали контакти , почисти повърхонстта на пиновете на релето на сондата и на системното реле , ако и след това не се промени нищо , значи самия комп не пуска достатъчно високо напрежение към релето ..... Не съм си правил труда да видя точно какво напрежение се пуска към бубината на релето на сондата , но утре ще премеря и ще пиша ... Системното реле е средното от трите не акцентирай особено в/у него ....
jdl написа:Хмм, нещо не си спомням да съм писал такова нещо...![]()
Никъде не съм казал , че ти си го казал , прочетох постовете и ми остана в съзнанието подобно твърдение , без да обръщам внимание кой го е казал , но понеже ти повдигна въпроса (гузен , негонен бяга

jdl написа:Нали прегледа файловете В диграмата за '92 там въобще няма реле.
Може да си имал друго нещо предвид , но така казано , човек остава с впечатление , че се говори за релето на сондата ...
jdl написа:Не мисля, че "системното" реле може да е дефектно, неговият дефект ще се отрази на много други вериги!
Съгласен .... Въпреки това нека колегата да почисти контактите му ....
jdl написа:И още нещо - дори подгревът на ламбда сондата да е изгорял, ECU-то (компът) няма как да го разбере, няма обратна връзка с негo, така че и да е изгорял, и да не е изгорял, компът ще си включва релето за подгрева все едно всичко е наред.
Имах друго предвид , за това казах на колегата да премери подгрева (няма да навлизам в подробности , защото в случая не касаят проблема , след като така или иначе подгрева е здрав ... ).
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
Утре ще почистя пиновете и ще видя някъде дами измерят точно колко показва,забравих да спомена може и да няма връзка но когато мерих напрежението мултицета беше сложен на пиновете 85 и 86 след като видях коко е изгасих колата и при махането на мултицета от пиновете се чу едно щракване от стъпковото моторче,запалих пак и пак свързах мултицета и пак изгасих и след повторното махане пак се чу същото щракане от там.Незнам дали има някаква връзка но все пак да споделя. 

Re: за какво е това?
metodi80 написа:....jdl написа:Хмм, нещо не си спомням да съм писал такова нещо...![]()
Никъде не съм казал , че ти си го казал , прочетох постовете и ми остана в съзнанието подобно твърдение , без да обръщам внимание кой го е казал , но понеже ти повдигна въпроса (гузен , негонен бяга) , реших да прочета пак и ето какво си казал :
jdl написа:Нали прегледа файловете В диграмата за '92 там въобще няма реле.
Може да си имал друго нещо предвид , но така казано , човек остава с впечатление , че се говори за релето на сондата ...
Ами казал съм го съвсем ясно


Въобще, ако човек се поразрови из схемите, ще види, че местата на някои релета през различните години на производство и различните национални версии се променят. Прост пример - релето на дългите светлини обикновено е в главното табло с бушони под капака, нали - да, ама има вариант и да е под кормилната колонка.
Та така! Каквото съм казал е точно, друг е въпросът как е прочетено и разбрано!

- djhris-mix
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 19.07.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525tds
Re: за какво е това?
защо не отидеш в някой специалезиран сервиз да ти кажат хората какво и имана колата ти и да си решиш проблемя



- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
djhris-mix написа:защо не отидеш в някой специалезиран сервиз да ти кажат хората какво и имана колата ти и да си решиш проблемя![]()
Щото ми писна да чупя пари за сервизи и да сменям части които съвсем неса за смяна.

60 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани