Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
70 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
Тази тема е много полезна и показва как с малко средства може да спестиш пари. Благодарение на VENBO спестих 60 лева за друго табло.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
VENBO написа:metodi80 написа:В КОМЕТ има кварц с близка честота - 6.144 Мхз ; 6.4 Мхз
http://www.comet.bg/shop/datasheet1.htm ... artNumber=
http://www.comet.bg/shop/datasheet1.htm ... artNumber=
Ама то това близка стойност не означава , че правилно ще подкара процесора за който тактува ... Това , че таблото работи , изобщо не означава , че работи правилно ... Не казвам също й че не работи правилно (зависи за какъв толеранс на елементите е предвидена схемата , та може и с кварц с близка стойност да работи добре ). Освен това не мисля , че точно кварца е проблема при всички ... Просто с годините спойките си "охлабват" и е произволно кой елемент ще спре да контактува добре ...
Колега- тези проблеми на таблата- при мен вече при три е36-ци 320 нямат нищо общо със спойките- незнам дали си отварял табло и случайно да си видял разпоени връзки- просто неможеш да намериш такива "охлабени"- всичко си е запоено и си е както трябва.
Ако си чел темите на Методи, сигурно нямаше да го питаш дали е отварял табло

licezz написа:Това табло в земята да го блъскаш няма да да ги разхлабиш направени са много качествено. Просто вече тия кварцове букси и резистори с времето издават багажа.
Явно си мислите, че като става въпрос за спойки и то фабрични, всичко винаги е Ок. На практика не е така. Колегата правилно е написал, че с годините спойките се "охлабват". Вярно е, че елиментите не падат от платката, но и не контактуват добре. Аз лично като си ремонтирах дигиталното управление на климатроника не смених нито един кондензатор, просто ги презапоих и вече втора година си работи без проблем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- daka1972
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 352
- Регистриран на: 9.04.2009
- Местоположение: коларовград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW отново серия 3 бенз
- Мечтае да кара: волска каручка
- Детайли за колата: събира много и малко, според повода
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
VENBO написа:Здравейте колеги. Купих преди няколко месеца 320 е36 седан 94-та с досадния проблем в таблото- на най-необичайни места се рестартира, включва изключва - като коледна елха. Имах стара тема в която бях заменил кондензаторите на друго табло и то се беше оправило- но тук, в този случай дори след смяната на кондензаторите резултат нямаше. След куп нерви закачих таблото полуразглобено и започнах да търся причината. Оказа се кварцов елемент от вътрешната страна на малката платка който буквално "хлопаше" в корпуса си и оттам проблемите. Трудно се вади тъй като е от вътрешната страна на малката платка с лятият чип, но добрата новина е че спокойно може да се запои отвън новият елемент както на снимката:
Тук на снимката съм сложил нов кварц но все още пробвам за да уцеля точната честота -за да няма разлики в километри/обороти. По номер на кварца неможе да се разбере колко килохерца е и днес ще меря с осцилоскоп и ще дам точната информация. С този кварц който монтирах таблото за 2-ри ден не е прекъснало / преди прекъсваше по 2 пъти в минута/ и се надявам днес да имам точните килохерци за да завърша темата както трябва
Извинявам се за лошите снимки- нямах апарат под ръка и снимах с телефон. Надявам се вече крайно досадният и "нерешим" проблем с таблата на люБимите да е история...
преди две години на мойто 318и е36 ми бе изпаткал същия кварц и за 10лв го оправихме ама докато разбера от каде е проблема карах с разглобено табло 12 дена и накрая го улових и го обезвредих
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
VENBO написа:
Колега- тези проблеми на таблата- при мен вече при три е36-ци 320 нямат нищо общо със спойките- незнам дали си отварял табло и случайно да си видял разпоени връзки- просто неможеш да намериш такива "охлабени"- всичко си е запоено и си е както трябва.
Иди да си почиваш ... !

Хубаво е че споделяш проблема си и решението му със всички в БМВ форума , за което сигурно много хора са ти благодарни ,но не давай категорични определения на база посния си опит !
- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
metodi80 написа:
Иди да си почиваш ... !![]()
Хубаво е че споделяш проблема си и решението му със всички в БМВ форума , за което сигурно много хора са ти благодарни ,но не давай категорични определения на база посния си опит !
Хайде ти, с богатия опит, качи снимки на 20-ково табло с "охлабени" спойки и ги посочи къде са по-точно. И това че са ми малко мненията не ми прави посТен опита, колега. И не говорим за климатроник или други електронни части...
Последна промяна VENBO на 17 Яну 2011, 0:39, променена общо 1 път

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
VENBO написа:....... качи снимки на 20-ково табло..... , ......а конкретно за 20-ково табло.....
20-ково табло , 20-ково табло , ти сигурно и на сън си го повтаряш това ... ! Темата си е твоя , пиши си за 20-ково табло колкото смяташ за нужно ... Няма нужда да доказвам и показвам нищо нито на теб , нито на който и да било ! Качил съм достатъчно снимки и теми в Е36 форума , също и доста съм пообеснявал , включително на такива като тебе ,дето като им се казва, отказват поне молко да се вслушат , а продължават да повтарят - "20-ково табло , 20-ково табло..."
Няма да ти спамя темата повече , все пак тя има стойност , защото предлага решение на проблем , а подобни постове само съсипват съдържанието ... , за това спирам , но пак казвам и го казвам не само на теб - обръщайте внимание чат -пат , на "дрънканиците" на "разни" хора , дето нищо не знят (като мен) .... Та ето една последна "дрънканица" - до сега , именно такива "проблемни " табла съм ги пускал през духалка за топъл въздух , за да се презапоят всички спойки и в 95% от случаите всичко се е оправяло , както и колегата stony1 вече подчерта ! А ти като не ти е "посТен" опита (тук мненията във форума нямат нищо общо), можеш ли да ми кажеш как корпуса на кварца се е "разхлопал" , не ми отговаряй , но ще ти кажа , че по същата причина се "охлабват" и спойките .... За окото е невидимо , защото става въпрос за микрометри луфт, но той е достатъчен (особено в студено време , когато метала се е свил още повече) , за да не контактуват елементите , особено тези с кръгло сечение на електродчетата ..... Ае , стига толко ... !
Последна промяна metodi80 на 17 Яну 2011, 1:36, променена общо 1 път
- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
- sebulba1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
- Мечтае да кара: МИГ–29
- Детайли за колата: И двете с чип...
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
А и аз да се похваля с още едно оправено табло по този начин
Колата ми е 2.5 тдс и от около година се появи този гаден проблем с гасненето на таблото.Рестартираше се когато си поиска и бях решил да търся втора употреба,но попаднах на тази тема и си реших проблема.И аз бях скептично настроен към този кварцов резонатор и не вярвах проблема да е от него,тъй като изглеждаше видимо нито разпоен,нито имаше нещо хлабаво като цяло по спойките.Таблото на тдс-а не е като това на снимката на колегата-тази малката платка я няма.Но въпросният кварц,се вижда и лесно може да го намерите.Пак е 6,29 mhz. Намерих кварцов резонатор 6.25 mhz. и работи супер точно.Даже мерих скороста с gps и всичко е точно. Имам още три кварцови резонатора и на някой ако му трябва,ще му подаря
Купих ги по 0.60 стотинки. Благодаря на автора на темата





- DRIFT MASHINA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 3.03.2011
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: гумите да пушът
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
На моето табло неработят само бензиномера и температурата.Километража и оборотомера нямат никакви проблеми можели да е от този кварцов резистор или това се отнася когато не ти работи цялото табло.
- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
DRIFT MASHINA написа:На моето табло неработят само бензиномера и температурата.Километража и оборотомера нямат никакви проблеми можели да е от този кварцов резистор или това се отнася когато не ти работи цялото табло.
Май нема да е от кварца...


- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
Интересно обаче, 7 тройки минаха през мен, как на една не и беха разхлабени спойките незнам 


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
VENBO написа:Интересно обаче, 7 тройки минаха през мен, как на една не и беха разхлабени спойките незнам
То по Варненските дупки елементите направо се прецакват

И понеже виждам, че има огромен интерес от страна на автора на темата по въпроса за "охлабените" спойки, ще поясня какво точно означава или представлява. С това обяснение не казвам, че определен проблем по елекрониката на колата не може да се отстрани по описания в началото на темата начин, но подчертавам, че това решение не е миродавно и общовалидно за всики.
Ето и обяснението за спойките. При дългогодишна експолатация на автомобила, електронните блокове в него са изложени на постоянни натоварвания - сътресения, температурни разлики, електрически аномалии. Това води до постепенната поява на микропукнатини в спойките, а някъде и до повреда на цели елементи. Характерното за микропукнатините е, че дадения елемент може да контактува добре и да работи, може да контактува, но във веригата да се получи повишаване на съпротивлението, което води до пад на напрежение и други загуби, но може и при определени температури да не контактува изобщо или да контактува с прекъсване, което води до ефекта на една премигваща лампа. Проблема с този вид спойки е, че трудно се откриват. Някой практикуват обдухване с горещ въздух на цяката платка и определено има ефект. Друг вариянт е презапояване на елементите, което си е доста трудоемко. При подмяната на елемент на практика се получава презапояване, в някой от случаите заменения елемент не е повреден, просто не е контактувал добре.
С това не желая да изпадам в спорове с когото и да било и се надявам колегата VENBO да започне да приема чуждите мнения

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
Аз написах в предишните постове, че съм напълно съгласен с това. Просто "охлабени спойки" не съм го срещал по 3-ките при мен, и споделих, без да се заяждам




- Тоо Cool
- U.S. MARINES
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София,L.A.
- Пол: Мъж
- Кара: '13 BMW S1000RR, '09 Е71 4.0d
- Мечтае да кара: ///M6, E31 k55 Racing Dynamics, '13-'14 BMW S1000RR
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
Колега имам същия проблем, но смених цялото табло и пролема остана-не вярвам новото да има същия проблем....просто вече не знам.....може ли да измислиме вариант да ти пратя моето табло и да го отремонтираш, а пък аз ще ти платя каквото прецениш!
In memory of CPL Jason Dunham,
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
- bmwmaniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 318i M40
Re: Най-после Проблема с Таблото РЕШЕН!
Да дам и аз един пример за тези спойки. Значи аз ще ви говоря не за табло на 320-ка а за цветен телевизор панасоник
Та както си гледам на него и когато има по силен звук .. цък цък спира тръгва (също като 20ковото табло)
Хвърлих го в багажника на баварката и до един Тв сервиз и пича ми казва студени спокойки имало ама нямал време да го прави . Върнах се в къщи разглобих го ама аз студена спойка или разхлабена не намерих. Хайде пак в багажника и на друг майстор и чак тогава разбрах че трябвало да се презапоява цялата платка де що има спойка защото нямало друг начин да се разбере точно коя е .....
Та това е моята история и подкрепям stony1 и Metodi80


Та това е моята история и подкрепям stony1 и Metodi80
70 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани