въпрос за чип

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 09 Апр 2005, 3:23

Щом му е било писано на 500хил начи на толкос чипа не може се бърка в съдбата на двигателите :idea: :help: :winky: :D :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 2.03.2005

Мнение от Ares » 09 Апр 2005, 20:31

BAYRON написа:
А за проверката за конете ако някой може да ги премери аз съм навит да ги меря преди и след чипа.


Незма дали има вече динометър в БГ! Мисля, че Дунев щеше да закупи един, ама нямам повече инфо! Доколкото знам е доста скъпа машинария! Спекулират, че струва около 200000!!! :confused:
Big Money Works

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 09 Апр 2005, 20:40

Има дино и не е на Дунев :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 09 Апр 2005, 22:50

Ares написа:
Smashed написа:scarf: 230- 240++ Да бе?????

Много ясно че ги прави, не се съмнявай! Освен ако не бум не говори за 525 ТДС, но не вярвам. 525 с чип става над 210 коня, така че сигурно ще направи и 250, поне 325 съм чувал че ги прави 250 с чип тунинга :D иначе 230-240 :mhihi:


250?!!! Няма начин да стане! Колата е близо 1600кг. Смятайте бе хора! Има си формули! За да качи 30км в/у Vmax на тази кола и трябват мин. още 60-70кс. отгоре!
При 210кс. би могла да направи 235км/ч, 240км/ч с попътен вятър! ;)
Не ги гледайте тези километражи, всички коли имат умишлена процентна грешка в +. Айде да не заприличваме на тинейджърския форум в дира "Най-добрата кола", където може да се чуят изцепки от сорта на: "Абе откак сложих чипа и ся ми превърта километража, да го еаа..!" :mhihi:


Егати дискусията стана за +- 10км/ч :)) А аз не съм твърдял, че скоростта е точно замерена... Казах само, че толкова показваше километража, а аз се насрах, нищо повече ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 09 Апр 2005, 22:53

The Tiger написа:
petio написа:Не съм голям спец по дизели, щот този ми е първия, но това което знам за ДВГ ме навежда на мисълта, че пушенето =богата смес=по-висок разход. При добро изгаряне няма пушек. Значи така пък за чиповете дават по нисък разход 0.5-1л/100. Нещо не ми се връзва :shock:
така е,не се получава добро изгаряне на нафтата и то си я изхвърля отзад.мисля,че това не е проблем,защото както казах човека с тдс-ката е минал 100хилки км и нищо му няма на двг,сменя масла и филтри и газззз.ама яко го кара,така че май да слагаме чипа и тва е.


Ми аз кво разправям, сума км съм минал с чип, пуши повечко май ама не чак толкова, че да го виждам на огледалото като изпреварвам. За разход не е паднал, но не се е и качил, пак си е толкова май...
Слагайте чиповете и се небойте, а относно вървежа- определено си струва 350- те лв дето ще дадете, спортния филтър също.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 8.01.2005
Местоположение: софия

споко

Мнение от paf40 » 10 Апр 2005, 13:28

слагаите си чипове по принцип до колкото знам аз доста се интересувам от тунинговане 4ипове и др такива про4е4л сам доста форуми чичоми си сложи 4ип на 524тдс-а
по принсип чипа променя параметрите на мотора
ето о6те инфо за тези които се интересуват Какво представлява чип тунинга?



"Tuning" в превод от английски означава настройка или регулировка . Едно от най добрите направления за подобряване на автомобилният двигател - chip-tuning . Неговата особенност е в това , че изменението на характеристиката на мотора ( мощност , въртящ момент , разход на гориво ) достига без каквито и да е проблеми задоволяваща мощ без каквито и да е механически преработки на двигателя . Разбира се това е възможно ако автомобилът има електронен блок за управление на двигателем (ECU - Engine Control Unit) .

ECU - автомобилен компютър. Той ръководи работата на мотора ,той също формира управляващите сигнали към изполнителните устройства и системи за впръскване на гориво, запалване и турбо , броя на оборотите и положението на коляновият вал на двигателя , разхода на въздух и т.н. ,согласно информацията , получена от датчиците . В такъв компютър се намира един много важен елемент - чип (chip) - микросхема памет, в която е заложена програмата за управление на двигателя .

Chip tuning. За и против.


Ресурса на двигателя , след chip-tuning - главен въпрос, който безпокой собствениците на автомобили . Противниците на чип тунинга убеждават , че увеличение на мощноста чрез този способ води до ръст на натоварванията в детайлите и естествено до по бързо соответно износване . С това вече не е необходимо да се съгласим . За човек който основна част от времето е за необичаен стил езда на автомобила . Бърз старт и резки ускорения - това са момантите , който могат да оставят отпечатък на моторесурса на двигателя . Затова на практика моторесурса до голяма степен зависи от стила на каране .

Що се късае до ефективността на chip-tuning на различни типове двигатели - съдете сами : мощноста на атмосферен бензинов двигател е възможно да увеличите с 8-12%, двигател с турбо компресор - на 20-25%. В случай с турбо-дизелов агрегат мощността може да се повиши с 25-30 , а въртящият момент до 30% .

Има заблуда ,че увеличаването на мощността чрез чиптунинг води до резултати който реално не могат да се усетят.Само с чип тунинг не можем да накараме двигателят да прибави неограничен брой конски сили. Като правило, максималната мощност на двигатель идва на максимальни обороти . Но възможно ли е да се кара постоянно на обороти близки до 6000-6500об. Прибавянето на въртящ момент в голяма степен се отразява в реален резултат . Именно при неговото увеличение, особенно в зоната на малките и средните обороти , двигателя придобива голямо предимство , т.е. е способен бързо да развие мощността си също и каране на по ниски предавки без да се притесняваме че ще заглъхне.
0889429419

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 16.01.2008
Местоположение: varna

аз с моита 318 тдс сам вдигал 215км и повече неште

Мнение от koipian » 06 Мар 2008, 13:46

аз с моита 318 тдс сам вдигал 215км и повече неште

сега нешто се прецака помпата в резервуара и не иска да варви повече от 180км
prodavam 4asti za dvigatel 318 tds
tel 0883377922

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: София-войн от запад....бар Гири
Пол: Мъж
Кара: 745i;740d;330xd;330i-Convertible
Мечтае да кара: кока & цици
Детайли за колата: с чип !!!

Мнение от Lunaticc 1 » 08 Мар 2008, 11:28

има и дино в бг - проспийд има и чипове има и обд тунинг, всичко има общо взето а който иска да прави нещо подобно мога и аз да му го направя ако има желание, колеги от форума са идвали при мен и ако им се занимава нека споделят дали са доволни от работата ми ;)
за разхода недеите да се обзалагате дали се качва, защото определено не е така а що се отнася за това коя фирма колко цена е дала то си зависии от тях а иначе нещата не са по-добри определено.
И все пак който където иска да си прави чипа/ОБД - тунинга :winky:
Чеп Туринг !
Мантинела Тунинг !!!
Леген Пауър Рейсинг !!!!!
Перални,Тостери,Миксери, и Гипсокартонь на ЧАСТИ !!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: sandanski

Мнение от plamenpenis » 08 Мар 2008, 15:13

такааа да ви драсна и аз един ред тукааа! не искам да засегна никого ама вие присаствахте ли като ви ''слагаха'' ''4ипа''??? да ви кажа след 95г бмв монтира нов комп на колата и с ван6ен софтуер може да се регулира работата на двигателиа!!!!!!!!!!! аз сам с бмв 318тдс 97г. бутна ми го приател с неговиа лаптоп и сега е доста по добре от оригиналниа вид на пе4ката! като карам нормално да не казвам по малко ама ми гори по4ти са6тото окло 5/100 ! малко пове4е гори на ра4ка ама не пове4е от 1-2/100 градско а за изван градско по4ти не виждам разлика(в смисал не карам постоианно с 200)! има леко пропу6ване когато се подаде риазко газ!!! ама това е пове4е проблем на нафтата в балгариа и тема за друг разговор... ина4е усе6тането е доста разли4но в колата като циало. като трагна да изпреварвам като дам газ ска4а ина 4е преди се 4уде6е какво да прави :D моиа 4овек ми каза 4е иа е бутнал леко само в средни обороти можело и много пове4е да се ''усили'' ама е опасно за двигателиа!!! има и друг на4ин да си усилите пе4ката аз преди имах астра тди има6е едно ''бол4е на помпата и сам го ра4кал много оба4е по4ва много да пу6и(ама и варве6е) и ка4ва6е разхода иако :mhihi:
п.с. да ви кажа моиа 4овек не ми взема и лев да ми ''сложи'' ''4ипа'' вие ре6авате каде и колко пари да дадете да ви ''сложат'' '''''''''4ип'''''''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: София-войн от запад....бар Гири
Пол: Мъж
Кара: 745i;740d;330xd;330i-Convertible
Мечтае да кара: кока & цици
Детайли за колата: с чип !!!

Мнение от Lunaticc 1 » 08 Мар 2008, 16:35

plamenpenis написа:такааа да ви драсна и аз един ред тукааа! не искам да засегна никого ама вие присаствахте ли като ви ''слагаха'' ''4ипа''??? да ви кажа след 95г бмв монтира нов комп на колата и с ван6ен софтуер може да се регулира работата на двигателиа!!!!!!!!!!! аз сам с бмв 318тдс 97г. бутна ми го приател с неговиа лаптоп и сега е доста по добре от оригиналниа вид на пе4ката! като карам нормално да не казвам по малко ама ми гори по4ти са6тото окло 5/100 ! малко пове4е гори на ра4ка ама не пове4е от 1-2/100 градско а за изван градско по4ти не виждам разлика(в смисал не карам постоианно с 200)! има леко пропу6ване когато се подаде риазко газ!!! ама това е пове4е проблем на нафтата в балгариа и тема за друг разговор... ина4е усе6тането е доста разли4но в колата като циало. като трагна да изпреварвам като дам газ ска4а ина 4е преди се 4уде6е какво да прави :D моиа 4овек ми каза 4е иа е бутнал леко само в средни обороти можело и много пове4е да се ''усили'' ама е опасно за двигателиа!!! има и друг на4ин да си усилите пе4ката аз преди имах астра тди има6е едно ''бол4е на помпата и сам го ра4кал много оба4е по4ва много да пу6и(ама и варве6е) и ка4ва6е разхода иако :mhihi:
п.с. да ви кажа моиа 4овек не ми взема и лев да ми ''сложи'' ''4ипа'' вие ре6авате каде и колко пари да дадете да ви ''сложат'' '''''''''4ип'''''''

батка нещо си се объркал, само да ти кажа че ти сам си си написал за "бутването" на печката, държа да ти кажа че това няма нищо общо с чипа ;) -бъди 100% сигурен,ефекта на това "бутване" е бил точно подобен както сам си си отговорил за едно времешната ти астра с болтчето на ГНП-то или по точно ти е направил по рано предварението на въпросната помпа което пак ти казвам твърдо няма общо с чип тунинга.А това за външния софтуеър след '95г. направо :mhihi: ме хвана неподготвен :shock: ма щом си рекъл така ше да е :yes:
Чеп Туринг !
Мантинела Тунинг !!!
Леген Пауър Рейсинг !!!!!
Перални,Тостери,Миксери, и Гипсокартонь на ЧАСТИ !!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: sandanski

Мнение от plamenpenis » 08 Мар 2008, 21:44

е хубаво ама аз гледах до като го прави! увериавам те не е от ''бол4ето'' а от лаптопа доиде силата! не се хвалиа 4е разбирам много просто написах моиа опит по темата ! пак вие даваите и по 2 бона за 4ипове! само едно 6те ви кажа пи4ове не ги слу6аите какво ви говориат по сервизите целта им е само една да ви вземат парите!!! хората които разбират от коли може и да са много в балгариа(в смисал ремонт на двигател и т.н) но хората които истински разбират от савременната електроника се броиат на прасти(това е мое ли4но мнение). а тук идеата е малко хакерска :mhihi: :mhihi: :mhihi:
п.с. отиди и провери в сервис на бмв дали има нов комп след 95г.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 688
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Ivo III » 09 Мар 2008, 2:16

някои от вас .. мерил ли е на дино преди и след чепосването ?

също .. и само чепове ли сменяте/записвате
чувам че и дюзи се сменяли ...


;)
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: София-войн от запад....бар Гири
Пол: Мъж
Кара: 745i;740d;330xd;330i-Convertible
Мечтае да кара: кока & цици
Детайли за колата: с чип !!!

Мнение от Lunaticc 1 » 09 Мар 2008, 15:49

Ivo III написа:някои от вас .. мерил ли е на дино преди и след чепосването ?

също .. и само чепове ли сменяте/записвате
чувам че и дюзи се сменяли ...


;)

там вече е друга бира брат :winky: то има и по-големи турбини и по-големи кулери и съответно друга електроника вече :mhihi: :mhihi: :mhihi:
пп. А на колегата от горе искам да му кажа че лаптоп не знам какво е даже а за сервизите даже и не знаех че БМВ имат такива :roll:
Чеп Туринг !
Мантинела Тунинг !!!
Леген Пауър Рейсинг !!!!!
Перални,Тостери,Миксери, и Гипсокартонь на ЧАСТИ !!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 688
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Ivo III » 09 Мар 2008, 17:57

Lunaticc 1 написа:
Ivo III написа:някои от вас .. мерил ли е на дино преди и след чепосването ?

също .. и само чепове ли сменяте/записвате
чувам че и дюзи се сменяли ...


;)

там вече е друга бира брат :winky: то има и по-големи турбини и по-големи кулери и съответно друга електроника вече :mhihi: :mhihi: :mhihi:
пп. А на колегата от горе искам да му кажа че лаптоп не знам какво е даже а за сервизите даже и не знаех че БМВ имат такива :roll:



става .. дума за софт тунинг ;) т.е. обикновена атмосферка ;)

турбините .. са ми ... нещо в зоната на здрача
но знае ли човек ;) кога ще го подгони лудоста :mhihi:
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook