Управление на празния ход в м40 - проблемът е намерен:)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 02 Сеп 2009, 0:43

BorisMW написа:Една малко странна молба към вас 2-мата по-горе.Бихте ли ми казали на колко реазбички ви е завъртяно болтчето с контра-гайката,погледнато не отстраната на контра-гайката, отляво на планката за която е хваната.Преди малко врътнах тази контра гайка половин оборот към завиване и като че ли оборотите се вдигнаха,макар,че като включих почти всички консуматори на ток и пак паднаха ,но не така както преди.
1.Как да разбера колко да се завърти тази контра гайка??
2.И правенето на това не е ли като да натягаш жилото-отваряш дросела,но нямаш стъпково моторче??
Един приятел е с 5-ца-89 година и казва,че при включени консуматори,оборотите му не мърдат.Възможно ли е това и дали трябва тези обороти да падат?

Не питаш мен,но ще ти отговоря :arrow: Охлабваш контрагайката и развиваш шпилката докато се отдели от привода на клапата.Това означава,че клапата се е затворила напълно.Завиваш обратно докато шпилката допре привода без да го притиска :!: Клапата трябва да е напълно затворена,компютърът посредством стъпковото моторче определя колко въздух да засмуква двигателя за празния си ход ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

Мнение от vasko_bawarec » 02 Сеп 2009, 8:45

колега изчиши си и дроселовата клапа шото и тя се цапа от подкартерното

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Мнение от BorisMW » 02 Сеп 2009, 18:28

Благодаря и на двамата.И още нещо:
Когато колата работи на празен ход,бензиномера трябва да показва 0, а не на 30 както е при мен сега :roll: :?: или се бъркам?
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 02 Сеп 2009, 18:34

Бъркаш се трябва да се скрива стрелката над 30!
П.С:Сега с консумативите ще изчистим дорсела,че с тази тема ме вкарахте в размисъл!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Мнение от BorisMW » 02 Сеп 2009, 19:30

Nukem написа:Бъркаш се трябва да се скрива стрелката над 30!
П.С:Сега с консумативите ще изчистим дорсела,че с тази тема ме вкарахте в размисъл!
    ОК,при мен стрелката си отива на 30,просто мислех,че е грешно :uups:
    Повече ме тормози въпросът за празният ход.Как мога да разбера,че моторчето си върши работата както трябва и както колегата ned каза, да развия болта докрай и тогава капата е напълно затворена.Е даде,но това е болт и той може и да се навива :roll: Защо тогава германеца го е направил и да се навива ми не е сложил нещо фиксирано което да спира металната планка на газта точно на място при затворена клапа. :roll: :idea:
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 02 Сеп 2009, 22:41

не ми е много ясно отношението на дросела към празния ход, освен ако не е толкова мръсно, че не затваря клапата...
колкото до реглажа на клапата, той е вследствие на евентуално износване...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 03 Сеп 2009, 0:13

Владо написа:не ми е много ясно отношението на дросела към празния ход, освен ако не е толкова мръсно, че не затваря клапата...
колкото до реглажа на клапата, той е вследствие на евентуално износване...

:yes: Ако не е винт,а обикновен метален издатък,как ще разбереш в момента клапата затворена ли е наистина напълно,или не :?: Ще трябва да я огъваш с клещи може би...(това е към колегата,на чийто въпрос съм отговорил).
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 03 Сеп 2009, 0:19

BorisMW написа:Благодаря и на двамата.И още нещо:
Когато колата работи на празен ход,бензиномера трябва да показва 0, а не на 30 както е при мен сега :roll: :?: или се бъркам?

Естествено и нормално е,стрелката на място при празен ход да се скрива над 30/100 :!: Щом не се движи,как ще мине тези 100км :?: Когато двигателят работи на празен ход,но колата се движи по инерция е друго :!: Тогава разходомера си показва-колкото по-бързо се движи,толкова по-малък разход съответно ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 03 Сеп 2009, 10:14

ned_gm28 написа:
BorisMW написа:Благодаря и на двамата.И още нещо:
Когато колата работи на празен ход,бензиномера трябва да показва 0, а не на 30 както е при мен сега :roll: :?: или се бъркам?

Естествено и нормално е,стрелката на място при празен ход да се скрива над 30/100 :!: Щом не се движи,как ще мине тези 100км :?: Когато двигателят работи на празен ход,но колата се движи по инерция е друго :!: Тогава разходомера си показва-колкото по-бързо се движи,толкова по-малък разход съответно ;)
парво се извнявам за вапроса който ще задам таз стрелка на разходомера вярна ли е аз кат карам сас 90км и сас 150 показва едно и сащо а в града се се крие над 30 това е моментен разход или разход който ще изгори колата ако караш с това натискане на газста за 100км

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 03 Сеп 2009, 10:46

Владо написа:не ми е много ясно отношението на дросела към празния ход, освен ако не е толкова мръсно, че не затваря клапата...
колкото до реглажа на клапата, той е вследствие на евентуално износване...

Виждал съм М42 от 92, или 93 г. без клапан за картерни газове, т.е. маркуча за маслените изпарения влиза точно след дросела и имаше такова наслояване от мръсотии, че отвора беше напълно запушен. При отпуснат падал на газта и силен натиск с ръка на лоста на дросела, потъна с още няколко милиметра. Колегата беше завъртял болта за регулирането на клапата с няколко оборота с цел да отвори малко дросела и настройките се бяха разбазикали. Оттам оборотите на празен ход бяха прекалено ниски и с колебание.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 03 Сеп 2009, 10:53

vanko_5 написа:
ned_gm28 написа:
BorisMW написа:Благодаря и на двамата.И още нещо:
Когато колата работи на празен ход,бензиномера трябва да показва 0, а не на 30 както е при мен сега :roll: :?: или се бъркам?

Естествено и нормално е,стрелката на място при празен ход да се скрива над 30/100 :!: Щом не се движи,как ще мине тези 100км :?: Когато двигателят работи на празен ход,но колата се движи по инерция е друго :!: Тогава разходомера си показва-колкото по-бързо се движи,толкова по-малък разход съответно ;)
парво се извнявам за вапроса който ще задам таз стрелка на разходомера вярна ли е аз кат карам сас 90км и сас 150 показва едно и сащо а в града се се крие над 30 това е моментен разход или разход който ще изгори колата ако караш с това натискане на газста за 100км

Първия и третия се бъркате. Напълно вярно е мнението на втория. Тези разходомери не се разчетени за празен ход на мотора при работа на място, защото мерната единица е литри на час, а съответно показанията на разходомера са литри на 100 км. Поради тази причина при работа на място, показанията на разходомера са безкрайно много и стрелката се скрива от циферблата. Дигиталните разходомери, поставени на новите модели автомобили отчитащи моментен разход имат опцията литри на час. За шкода фабия 1400 куб.см бензин, лятно време, загрял двигател, без климатик е 1,2 литра на час. С включен климатик е 1,2-1,4 л. за час.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 03 Сеп 2009, 11:09

BorisMW написа:
Nukem написа:Бъркаш се трябва да се скрива стрелката над 30!
П.С:Сега с консумативите ще изчистим дорсела,че с тази тема ме вкарахте в размисъл!
    ОК,при мен стрелката си отива на 30,просто мислех,че е грешно :uups:
    Повече ме тормози въпросът за празният ход.Как мога да разбера,че моторчето си върши работата както трябва и както колегата ned каза, да развия болта докрай и тогава капата е напълно затворена.Е даде,но това е болт и той може и да се навива :roll: Защо тогава германеца го е направил и да се навива ми не е сложил нещо фиксирано което да спира металната планка на газта точно на място при затворена клапа. :roll: :idea:

Германеца го е направил така, заради настройките на TPS-а /throttle position sensor/, които не могат да влязат в нормата при фиксирано положение на дросела, когато е притворен, а както знаеш тази настройки се нагласят посредством болта с гайка и контрагайка. TPS-а е потенциометър, закрепен и фиксиран с два болта в едно положение. Два различни потенциометъра нямат абсолютно еднакви показания при еднакво положение на палеца върху графитния слой и се налага ръчно регулиране. За всички бензинови двигатели, без М40 мотроник 1.3, показанията за празен ход са 1000+- 200 ома. Дали ще има по-голям, или по-малък процеп между клапата и канала, няма значение, важни са показанията на TPS-а, който дава инфо към компа и оттам корекция на оборотите посредством стъпковия мотор, който играе роля на втора дроселова клапа с променливо положение, отваряща и затваряща байпасния /заобикалящ дроселовата клапа/ канал .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Мнение от BorisMW » 03 Сеп 2009, 19:39

ивчо3 написа:
BorisMW написа:
Nukem написа:Бъркаш се трябва да се скрива стрелката над 30!
П.С:Сега с консумативите ще изчистим дорсела,че с тази тема ме вкарахте в размисъл!
    ОК,при мен стрелката си отива на 30,просто мислех,че е грешно :uups:
    Повече ме тормози въпросът за празният ход.Как мога да разбера,че моторчето си върши работата както трябва и както колегата ned каза, да развия болта докрай и тогава капата е напълно затворена.Е даде,но това е болт и той може и да се навива :roll: Защо тогава германеца го е направил и да се навива ми не е сложил нещо фиксирано което да спира металната планка на газта точно на място при затворена клапа. :roll: :idea:

Германеца го е направил така, заради настройките на TPS-а /throttle position sensor/, които не могат да влязат в нормата при фиксирано положение на дросела, когато е притворен, а както знаеш тази настройки се нагласят посредством болта с гайка и контрагайка. TPS-а е потенциометър, закрепен и фиксиран с два болта в едно положение. Два различни потенциометъра нямат абсолютно еднакви показания при еднакво положение на палеца върху графитния слой и се налага ръчно регулиране. За всички бензинови двигатели, без М40 мотроник 1.3, показанията за празен ход са 1000+- 200 ома. Дали ще има по-голям, или по-малък процеп между клапата и канала, няма значение, важни са показанията на TPS-а, който дава инфо към компа и оттам корекция на оборотите посредством стъпковия мотор, който играе роля на втора дроселова клапа с променливо положение, отваряща и затваряща байпасния /заобикалящ дроселовата клапа/ канал .
    Мисля,че горното мнение на колегата "ивчо3" изчерпа темата :mhihi:
    Просто 5 изречения бяха напълно достатъчни,за да разбера защо еди-какво си е еди- как си.
    А в действителност,аз си мислех,че показанията са точно определени и не се пипат(говоря за болта и дросела),но изведнъж ми светна,че колата която карам не е компютър и има доста механични неща по нея :uups:
    Надцених я :mhihi:
    Благодаря все пак
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Re: Управление на празния ход в м40 ?

Мнение от Митко Ганчев » 20 Окт 2009, 13:51

След като опитах и с друга бобина и претърсих всички възможни източници на грешки, проблема най-сетне се реши.
Няма да повярвате колко съм тъп. Като съм си купувал разпределителния вал, се оказа че съм взел спортната версия :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Фазите на тоя се припокриват малко повечко, затова е такъв и празният ход, и сега си обясних и от къде идва повечкото въртящ момент във високите :lol: Даже вече като знам причината, взе да ми харесва и празния ход, да се таковам в главата...сигурно съм единствения идиот, дето си слага спортен вал без да разбере!
Както и да е, проблема е решен! Доволен съм от развитието :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Управление на празния ход в м40 ?

Мнение от ивчо3 » 22 Окт 2009, 10:19

Митко Ганчев написа:След като опитах и с друга бобина и претърсих всички възможни източници на грешки, проблема най-сетне се реши.
Няма да повярвате колко съм тъп. Като съм си купувал разпределителния вал, се оказа че съм взел спортната версия :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Фазите на тоя се припокриват малко повечко, затова е такъв и празният ход, и сега си обясних и от къде идва повечкото въртящ момент във високите :lol: Даже вече като знам причината, взе да ми харесва и празния ход, да се таковам в главата...сигурно съм единствения идиот, дето си слага спортен вал без да разбере!
Както и да е, проблема е решен! Доволен съм от развитието :mhihi:

Валът съм го виждал от снимките, които пусна във форума. Гърбиците наистина са малко по-заоблени на върха и както казваш има известно припокриване на фазите. Възможно е да вдигнеш малко оборотите на празен ход с винта на дросела, но се опасявам че няма да са стабилни. Може да пробваш ако си с throttle position sensor потенциометър да завиеш малко винта на дросела и с толкова да върнеш TPS-а за да отчита коректно 1000-1200 ома. Ако си с throttle position switch прекъсвач, връщаш суичъра до като чуеш цъкане. Може и да има ефект. Все ще намериш начин да го застопориш.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook