шум в повдигачи след смяна на масло - решението
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
64 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
BiTurbo написа:едно въпросче към СОНИ:
Ако се окаже че повдигачите тропат при палене на топъл мотор за 1сек. и после разбира се мотора си работи абсолютно тихо и нормално и проблема се окаже че не е в маслото, какво е възможно като проблем по маслената система. Щото при мене ситуацията седи точно така, тропат ми на студено ама и на топъл мотор след 30мин. престой, а маслото уж е добро, та затова питам какъв е възможния проблем по маслената система, задръстване на маслените пътища ли какво ? Лампата за маслот на мен ми гасне секунда след палене на студен мотор а на загрял гасне още на стартер..........
П.С. Вече 16 000км е така (от както съм я взел) и 2 смяни на маслото....
Мерси предварително за отговора.....
Логиката е да е слаб клапана на маслото, но аз бих предложил една профилактика на повдигачите, ако не се оправи, поне няма да навредиш на мотора. Та ако не се оправи с ревизия на повдигачите, тогава се търси проблема надолу. Но сигурен ли си, че изтроват всички повдигачи на топъл мотор или само няколко? Защото ако не са всички, е ясно, някой е за смяна и затова се получава така.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
sonny написа:BiTurbo написа:едно въпросче към СОНИ:
Ако се окаже че повдигачите тропат при палене на топъл мотор за 1сек. и после разбира се мотора си работи абсолютно тихо и нормално и проблема се окаже че не е в маслото, какво е възможно като проблем по маслената система. Щото при мене ситуацията седи точно така, тропат ми на студено ама и на топъл мотор след 30мин. престой, а маслото уж е добро, та затова питам какъв е възможния проблем по маслената система, задръстване на маслените пътища ли какво ? Лампата за маслот на мен ми гасне секунда след палене на студен мотор а на загрял гасне още на стартер..........
П.С. Вече 16 000км е така (от както съм я взел) и 2 смяни на маслото....
Мерси предварително за отговора.....
Логиката е да е слаб клапана на маслото, но аз бих предложил една профилактика на повдигачите, ако не се оправи, поне няма да навредиш на мотора. Та ако не се оправи с ревизия на повдигачите, тогава се търси проблема надолу. Но сигурен ли си, че изтроват всички повдигачи на топъл мотор или само няколко? Защото ако не са всички, е ясно, някой е за смяна и затова се получава така.
Ами то аз съм решил да ги сменя всичнки, но като се прибера в БГ. Иначе като, че ли всички изтропват, поне на мен така ми се струва. Сега тука в Германия ще сменя маслото да видя дали нещто няма да се оправи с едно тукашно масло, нали уж ще е по-оригинално. Аз съм си намислил да го сменя с Кастрол 10/40. Ти какво би ми препоръчал в случая, колата я карам средно, нормално, но от време на време и яко я ръчкам. Да сложа ли това YACCO 10/40 или да си пробвам с Кастрола от Германия..............
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Забавих се, за което се извинявам, но просто имах други задачи. Проблема като цяло се задълбочи, но поне за мен кастрола е реабилитиран, защото с мотула проблема си остана. По принцип се получи пак това, заради което преди около 5000 си смених повдигачите и мислех че всичко е наред, или поне до скоро беше. Ако оставим настрани причукването при палене, мотора ми работи нормално, но при 1100 до 1500 оборота повдигачите си чукат, леко приглушено, но чукат, а над 1500 изчиства и заработва тихо, а сега къде е ключа от палатката
. Направи ми впечатление, че сякаш понякога филтъра не задържа маслото и го изпуска в картера, а се съмнявам и в нещо друго дали не се получава. Става въпрос за това, че по принцип маслените филтри имат байпасни клапани, които пропускат маслото когато филтъра няма възможност да поеме целия дебит примерно гъсто масло при студен старт зимата. При М43, който е само с елемент не ми е ясно къде е този клапан, в реалоема има нещо, което би могло да е то, ама пише че е някаква втулка, още повече че я има само при моторите с пласмасова капачка на филтъра, абе ако някой знае къде е този клапан моля да подсказва. Захванал съм се с него, защото по идея може да е в него проблема ако е недозатворен от боклуче примерно или ако сработва при по ниско налягане, като и в двата случея губя налягане в системата, респективно и повдигачите чукат, а над 1500 оборота просто имаме по-голямо налягане и всичко утихва, а и съм имал сходни проблеми, ама с други коли.

Последна промяна michev на 08 Юни 2009, 0:07, променена общо 1 път
only rear wheel drive
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
схематаhttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1568&hg=11&fg=30
only rear wheel drive
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
абе аз не успях да я кача схемата колега и не знам дали нея гледаш, по принцип моето е с пласмасовата капачка и на схемата това, което съм набедил за клапан е под номер 4
only rear wheel drive
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Що не замериш първо налягането на маслото на загрял мотор - от там мисля вече ще е ясна ситуацията...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
vladiverm написа:Що не замериш първо налягането на маслото на загрял мотор - от там мисля вече ще е ясна ситуацията...
какви стойности трябва да дава ?
аз моето го мерих и хората казаха че е екстра всичко. Мисля че на празен ход даваше 2,5 бара а при натискане на газта на 5 заковава, така ли трябва да е ?
П.С. Към колегата mirchev, точно 4-ти исках да кажа по пограшка написах 6-ти номер........
П.С.2 Мерене на налягането на маслото е 35лв. тоя клапан(ако това 4-тото на схемата е той) струва 11лв. то май така и така си е по-добре да се смени пък здрав не здрав 11лв. не са нищо поне да си спокоен.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
idle (min.) - 0.5 bar
4 cylinder - 4.3 +/- 0.2 bar
6 cylinder - 4.0 bar
Твоето си е супер
4 cylinder - 4.3 +/- 0.2 bar
6 cylinder - 4.0 bar
Твоето си е супер

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
налягането е мерено, няма проблеми, ама него го ловиш на входа на филтъра, т.е. установяваш само че помпата е в ред, а след филтъра не е ясно за съжаление.....
only rear wheel drive
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
еми значи остана да се смени тоя обратен клапан и да се види пак тогава как е. Някой има ли идея как се сменя, трудно ли е ? И дали това което си мислим с колегатра michev наистина е клапана за който става въпрос (4-ти на схемата) ?
Ако оставим настрани причукването при палене, мотора ми работи нормално, но при 1100 до 1500 оборота повдигачите си чукат, леко приглушено, но чукат
Какво друго може да "чука" подобно на повдигачи? Примерно буталните болтове... Ако се стигне до заключение, че са те по-добре не пипай.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
michev написа: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Колега , този клапан , за който ти говориш е номер 4 от схемата (то е една гумения със пружинка вътре). Сменял съм го , но за да стигнеш до него трябва да свалиш алтернатора и стойката на алтернатора , понеже пречат да се отвият задния ред болтове на "държача" на филтъра. Честно казано се съмнявам проблема да е от него , но пробвай , смени го. По принцип няма лошо да го смениш , защото на него има два О-пръстена , които като улегнат и почва да пуска масло и да олива блока (по тази причина го смених аз).
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Chapai написа:Ако оставим настрани причукването при палене, мотора ми работи нормално, но при 1100 до 1500 оборота повдигачите си чукат, леко приглушено, но чукат
Какво друго може да "чука" подобно на повдигачи? Примерно буталните болтове... Ако се стигне до заключение, че са те по-добре не пипай.
Може и да не са повдигачи, разбира се. Но това с буталните болтове го забрави.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
ивчо3 написа:Chapai написа:Ако оставим настрани причукването при палене, мотора ми работи нормално, но при 1100 до 1500 оборота повдигачите си чукат, леко приглушено, но чукат
Какво друго може да "чука" подобно на повдигачи? Примерно буталните болтове... Ако се стигне до заключение, че са те по-добре не пипай.
Може и да не са повдигачи, разбира се. Но това с буталните болтове го забрави.
защо, на мен също ми се вярва, въпреки, че не ми се иска това да е проблема.........
64 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани