Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
36 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Re: Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема
Marsianec написа:Към колегата bmw325tds
Намери си лостче за темпомат от дизелов автомобил. То има два извода, които се връзват на букса Х69 на 2 и 8 пин.
ДА, оказа се че лостчетата са различни.

От бензиновото лостче излиза букса с 5 жици, а на дизеловото - жиците са редуцирани до 2 посредством съпротивления.
Последна промяна bmw325tds на 08 Мар 2010, 21:48, променена общо 1 път
Re: Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема
Миналата година си сложих на моята лостче от 525 tds и работи без проблем. Самото лостче вътре има някакви резистори, които променят общото съпротивление при всяко положение на лостчето. Виж страница 448 от тук http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E36/Electronic%20Troubleshooting%20Manual%20(ETM)/E36_Sedan.pdf, а на страница 527 ще видиш къде е букса Х69.
Re: Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема
Marsianec написа:Миналата година си сложих на моята лостче от 525 tds и работи без проблем. Самото лостче вътре има някакви резистори, които променят общото съпротивление при всяко положение на лостчето. Виж страница 448 от тук http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E36/Electronic%20Troubleshooting%20Manual%20(ETM)/E36_Sedan.pdf, а на страница 527 ще видиш къде е букса Х69.
Колега, това е схемата, която посочваш.
Вижда се, че лостчето се свързва към букса х69 на пин 2 (зенена жица) и пин 8 (кафява), която е маса.
Оки, само че аз си взех лостче от бензинов темпомат

От бензиновото лостче излизат 5 жици. Една входяща и 4 изходящи за всяко едно положение на лостчето. Сега ще наслагам съпротивления, като се надявам да немеря същите и като го направя ще пиша дали се получава.
В интернет намерих това:
Crear Tempomat válido para E36 Diesel
и това: Instalación simplificada de Tempomat en E36 Diesel
Re: Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема
Marsianec написа:Миналата година си сложих на моята лостче от 525 tds и работи без проблем. Самото лостче вътре има някакви резистори, които променят общото съпротивление при всяко положение на лостчето. Виж страница 448 от тук http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E36/Electronic%20Troubleshooting%20Manual%20(ETM)/E36_Sedan.pdf, а на страница 527 ще видиш къде е букса Х69.
колега, а от какъв ТДС сложи лостче от Е39 или Е34- питам защото от петица предполагам че ще се намери по лесно въпросното лостче и освен да вържеш буксите друго нещо прави ли се, можеш ли да опишеш подробно как става след като си минал по този път, гледам че и на други колеги ще им е от полза
Re: Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема
BAVARIA написа:Marsianec написа:Миналата година си сложих на моята лостче от 525 tds и работи без проблем. Самото лостче вътре има някакви резистори, които променят общото съпротивление при всяко положение на лостчето. Виж страница 448 от тук http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E36/Electronic%20Troubleshooting%20Manual%20(ETM)/E36_Sedan.pdf, а на страница 527 ще видиш къде е букса Х69.
колега, а от какъв ТДС сложи лостче от Е39 или Е34- питам защото от петица предполагам че ще се намери по лесно въпросното лостче и освен да вържеш буксите друго нещо прави ли се, можеш ли да опишеш подробно как става след като си минал по този път, гледам че и на други колеги ще им е от полза
От Е34 трябва да е те са такива, а Е39 мисля че въобще нямат лостче за темпомата.
Re: Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема
Колегата, от който взех лостчето, каза че е от 525 автоматик. Не съм питал какво е купето, но на е39 темпомата не е ли на мултиволана?
Относно свързването, колеги, освен двете жици и изрязването на отвор в пластмасата около волана друго не съм правил. За всеки случай може да проверите дали някой не ви е махнал изключвателя от педала на съединителя. Моя си беше там, а и на мой приятел със същата кола, но 95 набор, също си бе на мястото. Така че явно дизелите фабрично са 90% подготвени за тази екстра.
Относно свързването, колеги, освен двете жици и изрязването на отвор в пластмасата около волана друго не съм правил. За всеки случай може да проверите дали някой не ви е махнал изключвателя от педала на съединителя. Моя си беше там, а и на мой приятел със същата кола, но 95 набор, също си бе на мястото. Така че явно дизелите фабрично са 90% подготвени за тази екстра.
36 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани