15" или 17",играят ли роля при ускорението на е-36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък
225/40/18 > 205/55/16
Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен
Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира
-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето

Всички пътища водят към НАДИН 

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
sixstraight написа:Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък
225/40/18 > 205/55/16
Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен
Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира
-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето






след тоя пост сме длъжни да замълчим
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
vicho написа:sixstraight написа:Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък
225/40/18 > 205/55/16
Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен
Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира
-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
след тоя пост сме длъжни да замълчим
в интерес на истината има нещо вярно в думите му,но не в така сила важи за джантите ....колко точно се равняваха 1кг на гумите на тежината на купето не помня но има влияние ....между 15 и 17 няма да има разлика в ускорение само ако тежът еднакво и ширината на гумата е еднаква ....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
///M Power написа:vicho написа:sixstraight написа:Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък
225/40/18 > 205/55/16
Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен
Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира
-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
след тоя пост сме длъжни да замълчим
в интерес на истината има нещо вярно в думите му,но не в така сила важи за джантите ....колко точно се равняваха 1кг на гумите на тежината на купето не помня но има влияние ....между 15 и 17 няма да има разлика в ускорение само ако тежът еднакво и ширината на гумата е еднаква ....

Гуми с по-малък диаметър-печелиш ускорение и губиш от максималната скорост(като колкото е по-як мотора,толкова е по-вярно второто)Естествено,говорим за еднакво широки гуми!
- cobrata_m3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 744
- Регистриран на: 5.03.2007
///MapTo написа:inseCT написа:И аз мога да потвърдя,че има разлика...карам 20ка с чип...и мотора смея да кажа че е читав,но като сложих от 16ки на 15ки железарки...не знае накаде да тръгне:twisted:
Представяш ли си ако сложиш 14" пластмасови
а 13 картонени

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
HA_PEMOHT написа:Баси дискусиите, човека ви пита нещо вие дърдорите некви тъпотии без никаква връзка с неговия въпрос
По темата : 15-ките принципно са по оферта за ускорения и драгове отколкото 17-ките най вече понеже на 15-ка се слагат по ТЕСНИ гуми.
Колкото са ти по тесни гумите толкова по бързо се изстрелваш, колкото са по широки толкова повече се бавиш.
Чиста физика, нищо общо с килограми на джанти, резервни гуми, пластмаси, стари кучета и нови кучета, или чип на 20-ка
Е ти кво каза... килограмите на въртящите се части са без значение важна е ширината



- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
sixstraight написа:Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък
225/40/18 > 205/55/16
Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен
Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира
-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето
колега изкаш да кажеш че ако сложа 13ки все едно ще съм свалил 600кг така ли?

150 коня на 600кг.купе от 0-100 ще ги правя за 3-4сек


- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Ми ако 13ките са ти 60 кила по-леки да на двг ще са му нужни по-малко усилия за да ги завърти от там и по-малко гориво, а 600кила от купето можеш да ги свалиш с флекс или ако колата ти е опел и е почнала да се самоизяжда. Има пластмасови джанти наистина са много леки на писта София имах възможността да ги вдигна една и да се убедя джантите са български и са с размер 4х100 произведени са навремето от компания за производство на каси.Джантите са черни и навремето съм срещал доста по ладите сигурно всеки ги е виждал само че на пръв поглед неможе да се разбере че са пвц завидно грозни са и могат да се карат само с вътрешна гума и са тесни но пък са леки 

Всички пътища водят към НАДИН 

- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
-
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
///MapTo написа:SuPeR_FLY написа:Аз почти не усещам разлика със 17 и 15...Най-вече зависи от джантите
Идентичния размер на 205/60/15 е 215/45/17, а не 225, защото вече става по-голям диаметъра///MapTo написа:225/45/17 гума с джанта е 1към1 със 205/60/15...говоря само за диаметъра,не за стъпката!
Ти някога ще ли да се научиш да четеш сичко бе момко
Ми да бе шматка аз за диаметъра ти говоря, че на 205/60 и 215/45 е еднакъв, а с 225 вече става по-голям и съответно по-висока колата


- Plamenavramov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 256
- Регистриран на: 4.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: ...
- Мечтае да кара: годзила
michev написа:е 17-ките ви да не са оловни, аз на 318-ката нямам разлика между 15 и 17 при размери 205/60/15 и 225/45/17 съответно






- inseCT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 618
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: докато има!
- Мечтае да кара: Steptronic
- Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)
HA_PEMOHT написа:Баси дискусиите, човека ви пита нещо вие дърдорите некви тъпотии без никаква връзка с неговия въпрос
По темата : 15-ките принципно са по оферта за ускорения и драгове отколкото 17-ките най вече понеже на 15-ка се слагат по ТЕСНИ гуми.
Колкото са ти по тесни гумите толкова по бързо се изстрелваш, колкото са по широки толкова повече се бавиш.
Чиста физика, нищо общо с килограми на джанти, резервни гуми, пластмаси, стари кучета и нови кучета, или чип на 20-ка
И искаш да кажеш,че ако сложа 18ки с 205 широки и после сменя на 15ки с пак 205 широки ше бъде се едно и също?
с 13-ки няма да можеш да потеглиш с пълна гас и на 2-раkiko написа:sixstraight написа:Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък
225/40/18 > 205/55/16
Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен
Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира
-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето
колега изкаш да кажеш че ако сложа 13ки все едно ще съм свалил 600кг така ли?това е половината тегло на колата ще стане ебати бегачката
150 коня на 600кг.купе от 0-100 ще ги правя за 3-4секебем ти турбо ебем ти тунинг

- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
r3s1s74nc3 написа:Далеч си от истината Ребел ( нищо лично) . Това в багажника ти да има 50 килограмова туба сьс свинска мас или да имаш 50 килограма по тежки джанти е коренно различно ! Защото дори и 1 килограм по тежки , двигателя за да заварти джантата вече почва да се зори повече и трябват повечко оборотчета ... То ако беше така да махнем резервната гума и знаеш ли как ще вьрви ... Не случайно ОЗ са едни от най добрите джанти , защото за цолажа си са доста леки , пьк и здрави ... Ти напрай махни всичките пласмаси , табла и тем подобни от купето сложи едни 19" равняващи се на теглото на махнатите глезотий и да видим дали ще има разлика вьв вьрвежа ... Ще можеш се гониш само с корса 1.1
Да, така е колега, казвам го съвсем образно за теглото:) Разлика м/у 15 и 17 има и сигурно се усеща... но ако ходиш да се замерваш на Божурище. В градски условия разликата е минимална и тя идва от по-широката стъпка и съответно по голямата контактна площ, а не от кг. Относно OZ-тките на Астрата съм с OZ 35 anniversary уж по-леки, а няма никаква разлика с другите ми джанти на абсолютно еднакъв р-р гуми


Поздрави, Весели празници
П.П: Твърдо за 17" !!! Че даже и за по-големи

- radosi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: София-Duesseldorf
разлика има и то доста голяма
Първо нека приемем йантата с гумата за маховик. Чисто физично маховика акомулира толкова повече енергия колкото е по тежак .. да ама не точно .. понеге 1 маховик които е колело с диаметар 10см и тежест 1кг при 100 оборота в минута ще има далеч по малко енергия от колео с диаметар 50 см и тегло 1кг при същите обороти. Иначе казано :
колкото по навън от центара на въртене се намира тежеста толкова по-голяма енергия изисква маховика за да се разварти.
15" и 17" при едвакви тегла еднакви диаметри (гума с джанта), но :
15 - материала и тежестта не са изнесени толкова в края което я прави по лесна за развъртане.
в крайна сметка 15" и 17" с една и съща ширина:
15"
- по лесно се разварта
- задържа по малко енергия в себе си товари по малко спирачките (съвсем хипотетично погледнато) както и по-малко тормози кормилната рейка при завиване тай като тогава маховика се вади от баланс
17"
- по добра странична стабилност заради по малкият профил
- по красива
- може да поеме по големи спирачни дискове/апарати

Първо нека приемем йантата с гумата за маховик. Чисто физично маховика акомулира толкова повече енергия колкото е по тежак .. да ама не точно .. понеге 1 маховик които е колело с диаметар 10см и тежест 1кг при 100 оборота в минута ще има далеч по малко енергия от колео с диаметар 50 см и тегло 1кг при същите обороти. Иначе казано :
колкото по навън от центара на въртене се намира тежеста толкова по-голяма енергия изисква маховика за да се разварти.
15" и 17" при едвакви тегла еднакви диаметри (гума с джанта), но :
15 - материала и тежестта не са изнесени толкова в края което я прави по лесна за развъртане.
в крайна сметка 15" и 17" с една и съща ширина:
15"
- по лесно се разварта
- задържа по малко енергия в себе си товари по малко спирачките (съвсем хипотетично погледнато) както и по-малко тормози кормилната рейка при завиване тай като тогава маховика се вади от баланс

17"
- по добра странична стабилност заради по малкият профил
- по красива

- може да поеме по големи спирачни дискове/апарати
Ако тъщата върти дупе, щерка и си заслужава инвестицията
Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!

Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
оригиналдъ джанти си тежат. вдигнете една 17ка с гума лята и 1 желязо 15ка
Аз от опит казвам, щото ги нося всичките до мазето и обратно лято и зиме и 17ките ме морят повече, особено по стълбите
Иначе има разлика в ускорението, стабилноста и във волана даже се усеща. С 15ките се 1 въртя нещо дето не е свързано за гумите 



45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ReSpAwN