15" или 17",играят ли роля при ускорението на е-36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Мнение от sixstraight » 23 Дек 2008, 21:06

Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък

225/40/18 > 205/55/16

Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен ;)

Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира


-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето :winky:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 23 Дек 2008, 21:18

sixstraight написа:
Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък

225/40/18 > 205/55/16

Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен ;)

Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира


-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето :winky:


:shock: :shock: :shock: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

след тоя пост сме длъжни да замълчим
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 23 Дек 2008, 21:29

vicho написа:
sixstraight написа:
Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък

225/40/18 > 205/55/16

Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен ;)

Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира


-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето :winky:


:shock: :shock: :shock: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

след тоя пост сме длъжни да замълчим


в интерес на истината има нещо вярно в думите му,но не в така сила важи за джантите ....колко точно се равняваха 1кг на гумите на тежината на купето не помня но има влияние ....между 15 и 17 няма да има разлика в ускорение само ако тежът еднакво и ширината на гумата е еднаква ....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 23 Дек 2008, 22:53

///M Power написа:
vicho написа:
sixstraight написа:
Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък

225/40/18 > 205/55/16

Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен ;)

Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира


-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето :winky:


:shock: :shock: :shock: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

след тоя пост сме длъжни да замълчим


в интерес на истината има нещо вярно в думите му,но не в така сила важи за джантите ....колко точно се равняваха 1кг на гумите на тежината на купето не помня но има влияние ....между 15 и 17 няма да има разлика в ускорение само ако тежът еднакво и ширината на гумата е еднаква ....

:yes: Елементарно е колеги!
Гуми с по-малък диаметър-печелиш ускорение и губиш от максималната скорост(като колкото е по-як мотора,толкова е по-вярно второто)Естествено,говорим за еднакво широки гуми!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 5.03.2007

Мнение от cobrata_m3 » 24 Дек 2008, 14:01

///MapTo написа:
inseCT написа:И аз мога да потвърдя,че има разлика...карам 20ка с чип...и мотора смея да кажа че е читав,но като сложих от 16ки на 15ки железарки...не знае накаде да тръгне:twisted:

Представяш ли си ако сложиш 14" пластмасови :P

а 13 картонени :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 24 Дек 2008, 15:05

HA_PEMOHT написа:Баси дискусиите, човека ви пита нещо вие дърдорите некви тъпотии без никаква връзка с неговия въпрос


По темата : 15-ките принципно са по оферта за ускорения и драгове отколкото 17-ките най вече понеже на 15-ка се слагат по ТЕСНИ гуми.

Колкото са ти по тесни гумите толкова по бързо се изстрелваш, колкото са по широки толкова повече се бавиш.

Чиста физика, нищо общо с килограми на джанти, резервни гуми, пластмаси, стари кучета и нови кучета, или чип на 20-ка


Е ти кво каза... килограмите на въртящите се части са без значение важна е ширината :shock: То даже видния добрички тунер Гошо Карбуратора е елиминирал задните барабани на жигулата - за да са по-леки въртящите се части. Именно и затова за предпочитане са дисковете пред барабаните, не гуми от колело :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Мнение от kiko » 24 Дек 2008, 16:02

sixstraight написа:
Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък

225/40/18 > 205/55/16

Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен ;)

Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира


-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето :winky:

колега изкаш да кажеш че ако сложа 13ки все едно ще съм свалил 600кг така ли? :mhihi: това е половината тегло на колата ще стане ебати бегачката
150 коня на 600кг.купе от 0-100 ще ги правя за 3-4сек :shock: ебем ти турбо ебем ти тунинг :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Мнение от sixstraight » 24 Дек 2008, 18:06

Ми ако 13ките са ти 60 кила по-леки да на двг ще са му нужни по-малко усилия за да ги завърти от там и по-малко гориво, а 600кила от купето можеш да ги свалиш с флекс или ако колата ти е опел и е почнала да се самоизяжда. Има пластмасови джанти наистина са много леки на писта София имах възможността да ги вдигна една и да се убедя джантите са български и са с размер 4х100 произведени са навремето от компания за производство на каси.Джантите са черни и навремето съм срещал доста по ладите сигурно всеки ги е виждал само че на пръв поглед неможе да се разбере че са пвц завидно грозни са и могат да се карат само с вътрешна гума и са тесни но пък са леки :lol:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 24 Дек 2008, 18:52

///MapTo написа:
SuPeR_FLY написа:Аз почти не усещам разлика със 17 и 15... :D Най-вече зависи от джантите ;)
Идентичния размер на 205/60/15 е 215/45/17, а не 225, защото вече става по-голям диаметъра ;)


///MapTo написа:225/45/17 гума с джанта е 1към1 със 205/60/15...говоря само за диаметъра,не за стъпката!

Ти някога ще ли да се научиш да четеш сичко бе момко

Ми да бе шматка аз за диаметъра ти говоря, че на 205/60 и 215/45 е еднакъв, а с 225 вече става по-голям и съответно по-висока колата :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 4.06.2008
Пол: Мъж
Кара: ...
Мечтае да кара: годзила

Мнение от Plamenavramov » 24 Дек 2008, 23:31

michev написа:е 17-ките ви да не са оловни, аз на 318-ката нямам разлика между 15 и 17 при размери 205/60/15 и 225/45/17 съответно


:mhihi: :mhihi: :mhihi: Тя,колко к.с. беше 18-ката 300 ли :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 618
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: докато има!
Мечтае да кара: Steptronic
Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)

Мнение от inseCT » 25 Дек 2008, 1:27

HA_PEMOHT написа:Баси дискусиите, човека ви пита нещо вие дърдорите некви тъпотии без никаква връзка с неговия въпрос


По темата : 15-ките принципно са по оферта за ускорения и драгове отколкото 17-ките най вече понеже на 15-ка се слагат по ТЕСНИ гуми.

Колкото са ти по тесни гумите толкова по бързо се изстрелваш, колкото са по широки толкова повече се бавиш.

Чиста физика, нищо общо с килограми на джанти, резервни гуми, пластмаси, стари кучета и нови кучета, или чип на 20-ка


И искаш да кажеш,че ако сложа 18ки с 205 широки и после сменя на 15ки с пак 205 широки ше бъде се едно и също?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 14.06.2008

Мнение от mg87 » 25 Дек 2008, 10:10

kiko написа:
sixstraight написа:
Rebel написа:При мен има малка разлика. Летните са 18" - зимните 16", освен, че са доста по-леки 16"-ките и целия диаметър на гумата ми е по малък

225/40/18 > 205/55/16

Горе - долу разликата идва към ~25кг, което е към половин резервоар, та разликата ще е същата все 1 я ръчкаш на почти празен резервоар или на половин пълен ;)

Между 15-ки и 17-ки горе долу е същата бира


-1кг от въртяща се част = на -10кг от невъртяща се част, -30кг от джанти = -300кг от купето :winky:

колега изкаш да кажеш че ако сложа 13ки все едно ще съм свалил 600кг така ли? :mhihi: това е половината тегло на колата ще стане ебати бегачката
150 коня на 600кг.купе от 0-100 ще ги правя за 3-4сек :shock: ебем ти турбо ебем ти тунинг :mhihi:
с 13-ки няма да можеш да потеглиш с пълна гас и на 2-ра :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: София, мамо, София...
Кара: BMW

Мнение от Rebel » 25 Дек 2008, 22:13

r3s1s74nc3 написа:Далеч си от истината Ребел ( нищо лично 8) ) . Това в багажника ти да има 50 килограмова туба сьс свинска мас или да имаш 50 килограма по тежки джанти е коренно различно ! Защото дори и 1 килограм по тежки , двигателя за да заварти джантата вече почва да се зори повече и трябват повечко оборотчета ... То ако беше така да махнем резервната гума и знаеш ли как ще вьрви ... Не случайно ОЗ са едни от най добрите джанти , защото за цолажа си са доста леки , пьк и здрави ... Ти напрай махни всичките пласмаси , табла и тем подобни от купето сложи едни 19" равняващи се на теглото на махнатите глезотий и да видим дали ще има разлика вьв вьрвежа ... Ще можеш се гониш само с корса 1.1 :mhihi:


Да, така е колега, казвам го съвсем образно за теглото:) Разлика м/у 15 и 17 има и сигурно се усеща... но ако ходиш да се замерваш на Божурище. В градски условия разликата е минимална и тя идва от по-широката стъпка и съответно по голямата контактна площ, а не от кг. Относно OZ-тките на Астрата съм с OZ 35 anniversary уж по-леки, а няма никаква разлика с другите ми джанти на абсолютно еднакъв р-р гуми :) Че и за носене е същото , все тежи, ебем ти и юбилейните ОЗ-тки :mhihi:

Поздрави, Весели празници

П.П: Твърдо за 17" !!! Че даже и за по-големи :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: София-Duesseldorf

Мнение от radosi » 26 Дек 2008, 17:24

разлика има и то доста голяма :)
Първо нека приемем йантата с гумата за маховик. Чисто физично маховика акомулира толкова повече енергия колкото е по тежак .. да ама не точно .. понеге 1 маховик които е колело с диаметар 10см и тежест 1кг при 100 оборота в минута ще има далеч по малко енергия от колео с диаметар 50 см и тегло 1кг при същите обороти. Иначе казано :
колкото по навън от центара на въртене се намира тежеста толкова по-голяма енергия изисква маховика за да се разварти.
15" и 17" при едвакви тегла еднакви диаметри (гума с джанта), но :
15 - материала и тежестта не са изнесени толкова в края което я прави по лесна за развъртане.

в крайна сметка 15" и 17" с една и съща ширина:
15"
- по лесно се разварта
- задържа по малко енергия в себе си товари по малко спирачките (съвсем хипотетично погледнато) както и по-малко тормози кормилната рейка при завиване тай като тогава маховика се вади от баланс :)
17"
- по добра странична стабилност заради по малкият профил
- по красива ;)
- може да поеме по големи спирачни дискове/апарати
Ако тъщата върти дупе, щерка и си заслужава инвестицията ;)
Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 26 Дек 2008, 22:21

оригиналдъ джанти си тежат. вдигнете една 17ка с гума лята и 1 желязо 15ка :) Аз от опит казвам, щото ги нося всичките до мазето и обратно лято и зиме и 17ките ме морят повече, особено по стълбите :mhihi: Иначе има разлика в ускорението, стабилноста и във волана даже се усеща. С 15ките се 1 въртя нещо дето не е свързано за гумите :D

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ReSpAwN

Последни теми
Facebook