Въпрос за избор на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
Bum_bum
За рейсинг маслата също си много прав
За рейсинг маслата също си много прав

Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:51, променена общо 1 път
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Въпрос за избор на масло
А за добавянето на ZDDP чрез добавка из нета пише, че нямало как да стане ... т.е. взимаш си 5в40 масло, слагаш добавка ЗДДП и очакваш, че имаш добри нива на защита, но реално не било така? Мнение?
- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
По принцип
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:52, променена общо 2 пъти
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Въпрос за избор на масло
В Бг мяркал ли си добавка от която да имаш впечатления?
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Въпрос за избор на масло
ZDDP не трябва ли да има и сяра?
С добавките от рафтовете по магазините трудно се получават нещата, личен опит.
С добавките от рафтовете по магазините трудно се получават нещата, личен опит.
- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
Oтвъд голямата вода хвалят
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:54, променена общо 1 път
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Въпрос за избор на масло
За съжаление до сега все под 1200ppm са били маслата които съм ползвал, за това и питах. А някое популярно масло с тия параметри 1200-1600ppm си намирал в БГ в продажба?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за избор на масло
6inlinepower написа:По принцип ZDDP-то е и търговска марка на добавки със състав на Цинк и Фосфор, иначе няма проблем в маслото да сипеш добавка, е не е като при промишлено производство, но си се омешва добре и си върши работата.
Разбира се трябва внимателно да се подбира производителя.
Е поне явно има още някои масла на Мобил, които биват. Тия проценти ZDDP не ми говорят много. Аз го знам като ppm, parts per million. Стрийт кола тряба да има 1600/1500 ppm цинк/фосфат. Състезателната е 2400/2200. Все пак мисля, че 2.5 би трябвало да е 2500ppm, което е добре за тия рейсинговите масла на Мобил. При останалите 0.1... безкрайно недостатъчно за ефективна защита на двигателя.
ZDDP не е търговска марка. Това си е химичното съединение и го продават под много марки като добавка. Даже мисля имам една някъде тук из нас, ако я намеря утре ще я снимам. На български е цинков диакрил дитиофосфат. Продава се още като ZnDT и ZDP. Причината да го намаляват е, че прецаква катализаторите и не могат да покрият определени стандарти.
AutoCoil написа:ZDDP не трябва ли да има и сяра?
Цинк, сяра и фосфор са в състава. Фосфата е проблемния за катализаторите.
Бях ровил доста преди години и доста неща бях изнамерил, които писах в един блог ама него вече го няма и информацията е безвъзвратно изгубена

Имаше нещо, което ми беше много интересно ама за съжаление го открих след като си монтирах новите валове.
Там е добре да се намажат със специална паста. Добре, че поне тва бях купил

След тази разработка маслото се сменя. След 800 км пак, след още 800 пак..

Относно това защо вече надписа "синтетично" не значи нищо цялата работа идва от едно дело, което Мобил 1 завежда срещу Кастрол през 1998-ма относно маслото им "Синтек". Това е рафинирано минерално масло, а не химично синтезирано както надписа предполага. Поради това, че минералното масло било химически променено съда решава случая в полза на Кастрол. От тоя случай насам всичко от група 3 вече се нарича синтетично масло.
В Европа компаниите все още използват известно количество PAO заради по-строгите изисквания на ACEA стандартите. В Щатите Mobil 1, Amsoil, Red Line и Royal Purple са единствените, които използват PAO все още.
За купето аз ползвам това масло. Ползват PAO от английски и френски рафинерии и естери от Aнглия и Германия, като общия им процент е около 75 в цялото масло.
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... Motorsport
Друго интересно е, че по-старите естери/PAO масла са създавали проблеми с уплътненията на колите и много често от уплътнението на вала почва да капе масло. Помня времената, когато се говореше, че синтетичните масла не били правени за стари коли, щото много тънки и двигателя се разтичал

- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
За ZDDPlus съм се заблудил, но така или иначе са едни от първите предлагащи добавката.
Последна промяна 6inlinepower на 26 Яну 2015, 20:25, променена общо 1 път
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Въпрос за избор на масло
1200ppm са 0.12% от състава на маслото, за който не му говорят много процентите. Доколкото знам аз Цинк диалкил дитиофосфат(ZDDP) е навлезнал в употреба като антиоксидант и антифрикционна добавка през 1969г., или малко преди първите катализатори. В момента е за менен от други антифрикционни добавки освободени от цинк и фосфор - бор, молибден,антимон, калций,титаний(кастрол спекулират с него в новите си туби Едж), борати,MoDTC, SbDTC. Някой инфо, относно новите добавки как се държат спрямо така харесвания ни ZDDP?
- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
.
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:55, променена общо 1 път
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за избор на масло
6inlinepower написа:За другите антифрикционни добавки и молибдена, който Лики Моли бутата здраво, знам че не могат да си съперничат с ZDDP-то, затова и е най-добрата такава добавка и продължава се използва от всякакви моторспорт серии.
Една молба за инфо на RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 колко му е РАО-то и ZDDP-то?
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Въпрос за избор на масло
6inlinepower написа:За другите антифрикционни добавки и молибдена, който Лики Моли бутата здраво, знам че не могат да си съперничат с ZDDP-то, затова и е най-добрата такава добавка и продължава се използва от всякакви моторспорт серии.
Молибденовият дисулфид, който Лики Моли промотират(супер добавка между другото), няма нищо общо с молибденовите естери, които съм описал по-горе. Да не се бъркат молибдена като антифрикционна добавка и молибден дисулфид в колоиден разтвор, настоявам.
Re: Въпрос за избор на масло
Някой има ли повече инфо за Eneos и по специално за серията им Sustina?
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 425
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Въпрос за избор на масло
За двигателите с никасилово покритие проблем ли е да се използва масло с виоко ZDDP, защото мислех да слагам добавка на Red line със ZDDP. Сега вече си мисля, че сярата в ZDDР-то ще повлияе негативно на никасила, нали уж това го мори най-бързо.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани