Въпрос за избор на масло

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от 6inlinepower » 13 Яну 2015, 21:42

Bum_bum
За рейсинг маслата също си много прав :yes:
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:51, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от host » 13 Яну 2015, 22:01

А за добавянето на ZDDP чрез добавка из нета пише, че нямало как да стане ... т.е. взимаш си 5в40 масло, слагаш добавка ЗДДП и очакваш, че имаш добри нива на защита, но реално не било така? Мнение?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от 6inlinepower » 13 Яну 2015, 22:16

По принцип
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:52, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от host » 13 Яну 2015, 22:51

В Бг мяркал ли си добавка от която да имаш впечатления?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от AutoCoil » 13 Яну 2015, 23:00

ZDDP не трябва ли да има и сяра?

С добавките от рафтовете по магазините трудно се получават нещата, личен опит.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от 6inlinepower » 13 Яну 2015, 23:31

Oтвъд голямата вода хвалят
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:54, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от host » 13 Яну 2015, 23:55

За съжаление до сега все под 1200ppm са били маслата които съм ползвал, за това и питах. А някое популярно масло с тия параметри 1200-1600ppm си намирал в БГ в продажба?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от bum_bum » 14 Яну 2015, 0:47

6inlinepower написа:По принцип ZDDP-то е и търговска марка на добавки със състав на Цинк и Фосфор, иначе няма проблем в маслото да сипеш добавка, е не е като при промишлено производство, но си се омешва добре и си върши работата.
Разбира се трябва внимателно да се подбира производителя.


Е поне явно има още някои масла на Мобил, които биват. Тия проценти ZDDP не ми говорят много. Аз го знам като ppm, parts per million. Стрийт кола тряба да има 1600/1500 ppm цинк/фосфат. Състезателната е 2400/2200. Все пак мисля, че 2.5 би трябвало да е 2500ppm, което е добре за тия рейсинговите масла на Мобил. При останалите 0.1... безкрайно недостатъчно за ефективна защита на двигателя.

ZDDP не е търговска марка. Това си е химичното съединение и го продават под много марки като добавка. Даже мисля имам една някъде тук из нас, ако я намеря утре ще я снимам. На български е цинков диакрил дитиофосфат. Продава се още като ZnDT и ZDP. Причината да го намаляват е, че прецаква катализаторите и не могат да покрият определени стандарти.

AutoCoil написа:ZDDP не трябва ли да има и сяра?


Цинк, сяра и фосфор са в състава. Фосфата е проблемния за катализаторите.

Бях ровил доста преди години и доста неща бях изнамерил, които писах в един блог ама него вече го няма и информацията е безвъзвратно изгубена :mhihi:

Имаше нещо, което ми беше много интересно ама за съжаление го открих след като си монтирах новите валове.

Там е добре да се намажат със специална паста. Добре, че поне тва бях купил :mhihi: Първите минути след стартирането са особено важни. Стреса върху валовете и повдигачите е много по-голям на празен ход, отколкото при товар от 2-4000 оборота. За това първия половин час след монтажа трябва да се държи в такива обороти. ZDDP в маслото независимо дали си го има или е добавено в последствие се активира температурно и под налягане. При 50 градуса на маслото то не действа. Около 85 му е идеалната среда.
След тази разработка маслото се сменя. След 800 км пак, след още 800 пак.. :banghead:

Относно това защо вече надписа "синтетично" не значи нищо цялата работа идва от едно дело, което Мобил 1 завежда срещу Кастрол през 1998-ма относно маслото им "Синтек". Това е рафинирано минерално масло, а не химично синтезирано както надписа предполага. Поради това, че минералното масло било химически променено съда решава случая в полза на Кастрол. От тоя случай насам всичко от група 3 вече се нарича синтетично масло.
В Европа компаниите все още използват известно количество PAO заради по-строгите изисквания на ACEA стандартите. В Щатите Mobil 1, Amsoil, Red Line и Royal Purple са единствените, които използват PAO все още.

За купето аз ползвам това масло. Ползват PAO от английски и френски рафинерии и естери от Aнглия и Германия, като общия им процент е около 75 в цялото масло.

http://www.millersoils.co.uk/automotive ... Motorsport

Друго интересно е, че по-старите естери/PAO масла са създавали проблеми с уплътненията на колите и много често от уплътнението на вала почва да капе масло. Помня времената, когато се говореше, че синтетичните масла не били правени за стари коли, щото много тънки и двигателя се разтичал :mhihi: В по-съвременните формули са добавени повече естери и тоя проблем го няма.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от 6inlinepower » 14 Яну 2015, 7:02

За ZDDPlus съм се заблудил, но така или иначе са едни от първите предлагащи добавката.
Последна промяна 6inlinepower на 26 Яну 2015, 20:25, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от AutoCoil » 14 Яну 2015, 9:15

1200ppm са 0.12% от състава на маслото, за който не му говорят много процентите. Доколкото знам аз Цинк диалкил дитиофосфат(ZDDP) е навлезнал в употреба като антиоксидант и антифрикционна добавка през 1969г., или малко преди първите катализатори. В момента е за менен от други антифрикционни добавки освободени от цинк и фосфор - бор, молибден,антимон, калций,титаний(кастрол спекулират с него в новите си туби Едж), борати,MoDTC, SbDTC. Някой инфо, относно новите добавки как се държат спрямо така харесвания ни ZDDP?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от 6inlinepower » 14 Яну 2015, 13:08

.
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:55, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от Dream_BMW » 14 Яну 2015, 13:20

6inlinepower написа:За другите антифрикционни добавки и молибдена, който Лики Моли бутата здраво, знам че не могат да си съперничат с ZDDP-то, затова и е най-добрата такава добавка и продължава се използва от всякакви моторспорт серии.

Една молба за инфо на RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 колко му е РАО-то и ZDDP-то?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от AutoCoil » 14 Яну 2015, 13:29

6inlinepower написа:За другите антифрикционни добавки и молибдена, който Лики Моли бутата здраво, знам че не могат да си съперничат с ZDDP-то, затова и е най-добрата такава добавка и продължава се използва от всякакви моторспорт серии.


Молибденовият дисулфид, който Лики Моли промотират(супер добавка между другото), няма нищо общо с молибденовите естери, които съм описал по-горе. Да не се бъркат молибдена като антифрикционна добавка и молибден дисулфид в колоиден разтвор, настоявам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от Делян » 14 Яну 2015, 13:44

Някой има ли повече инфо за Eneos и по специално за серията им Sustina?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от georgi_1986 » 14 Яну 2015, 18:48

За двигателите с никасилово покритие проблем ли е да се използва масло с виоко ZDDP, защото мислех да слагам добавка на Red line със ZDDP. Сега вече си мисля, че сярата в ZDDР-то ще повлияе негативно на никасила, нали уж това го мори най-бързо.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook