Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Привет колеги!
Изчетох всички 16 страници и разбрах каквото ме интересува за м20-ковия маховик,
но имам един от м50б20 без клима и не разбрах той до колко може да се осакати? А как и къде ( отпред
или отзад
).
Всичко това ражда един въпрос в русата ми plumpkin ?!?! как стои въпроса с олекотяване на колянов вал и последващ баланс на цялата система ?
пред всички форумни и hardware гурота тук!
Поздрав и успешна 2012.
http://www.youtube.com/watch?v=smpq_pI2Opc
PS: имам 1 колянов вал на който от "главата" за болтовете липсва парченце в следствие 9000+ оборота
не ходете в тези води с м52 за бога !
Изчетох всички 16 страници и разбрах каквото ме интересува за м20-ковия маховик,
но имам един от м50б20 без клима и не разбрах той до колко може да се осакати? А как и къде ( отпред


Всичко това ражда един въпрос в русата ми plumpkin ?!?! как стои въпроса с олекотяване на колянов вал и последващ баланс на цялата система ?





http://www.youtube.com/watch?v=smpq_pI2Opc
PS: имам 1 колянов вал на който от "главата" за болтовете липсва парченце в следствие 9000+ оборота

не ходете в тези води с м52 за бога !
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Мисля, че Баян беше олекотявал такъв , нещо като 8kg ми се върти в главата ,че беше олекотен най добре питай него.
Сега ще споделя едни мои мисли, които не съм опитвал, но мисля , че не е лоша идея.
За едномасовия маховик за м50.
Най лесно е за олекотяване от задната страна на маховика, защото ако олекотиш отпред става по сложно със съединителя, въпреки, че не е невъзможно да се направи. Ако го олекотяваш отпред, то ще трябва да сложиш съединител от двумасов маховик на едномасовия маховик.
Не съм проверявал дали притискателя от двумасовия пасва на едномасовия, но подозирам, че е така.
За целта челото- отстоянието на работната повръхност на маховика(там където ляга феродовия диск) и повръхноста, върху която ляга притискателя трябва да отговарят на тези от двумасовия, за да може да работи коректно съединителя. До тук добре, но отдалечаваш съединителя от лагера на съдинителя. За целта ще трябва да се подложи нещо между лагера и вилката, предполагам може да се заварят на ушетата някакви плочки така ,че вилката да остане с старото си положение и да не се влошава работата на съединителя. А защо пък да не се зарвари нещо на вилката така ,че да избута лагера по напред, но положението на вилката да остане старото. Или пък да се завари дебле шайба м/у лагера и съединителя? Доста варианти, всичките свързани с измерване и преценка на място.
Очаквам и другите колеги да се включат с инфо. Хубавото в случая с този маховик е, че няма да пипаш стартера.
За олекотяване на коляновия вал не мога да дам инфо къде се прави, но не го практикуват много хора, а тези дето го правят са малко и се занимават най вече със състезателни автомобили. Имай в предвид, че динамичния баланс на коляновия вал ще ти излезе скъпичко. Хората, които ги олекотяват могат да ти направят статичен такъв, но все си мисля, че едва ли някой в България си е играл да олекотява и балансира колянов вал от 6так. Иначе за баланса на вала хората при Фестивална могат да го направят, но цената ще е 160лв само за баланса- маховик с вала. Аз лично не бих го барал вала
Сега ще споделя едни мои мисли, които не съм опитвал, но мисля , че не е лоша идея.
За едномасовия маховик за м50.
Най лесно е за олекотяване от задната страна на маховика, защото ако олекотиш отпред става по сложно със съединителя, въпреки, че не е невъзможно да се направи. Ако го олекотяваш отпред, то ще трябва да сложиш съединител от двумасов маховик на едномасовия маховик.
Не съм проверявал дали притискателя от двумасовия пасва на едномасовия, но подозирам, че е така.
За целта челото- отстоянието на работната повръхност на маховика(там където ляга феродовия диск) и повръхноста, върху която ляга притискателя трябва да отговарят на тези от двумасовия, за да може да работи коректно съединителя. До тук добре, но отдалечаваш съединителя от лагера на съдинителя. За целта ще трябва да се подложи нещо между лагера и вилката, предполагам може да се заварят на ушетата някакви плочки така ,че вилката да остане с старото си положение и да не се влошава работата на съединителя. А защо пък да не се зарвари нещо на вилката така ,че да избута лагера по напред, но положението на вилката да остане старото. Или пък да се завари дебле шайба м/у лагера и съединителя? Доста варианти, всичките свързани с измерване и преценка на място.
Очаквам и другите колеги да се включат с инфо. Хубавото в случая с този маховик е, че няма да пипаш стартера.
За олекотяване на коляновия вал не мога да дам инфо къде се прави, но не го практикуват много хора, а тези дето го правят са малко и се занимават най вече със състезателни автомобили. Имай в предвид, че динамичния баланс на коляновия вал ще ти излезе скъпичко. Хората, които ги олекотяват могат да ти направят статичен такъв, но все си мисля, че едва ли някой в България си е играл да олекотява и балансира колянов вал от 6так. Иначе за баланса на вала хората при Фестивална могат да го направят, но цената ще е 160лв само за баланса- маховик с вала. Аз лично не бих го барал вала

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Благодаря колега за изчерпателния отговор относно маховика
!!
Относно коляновия вал 8 килца са си едно тегло мечта за това нещо та то тежи 21 кила с черупките на лагерите М52б20
и 23кг. за тези които са ТДС-ов КВ.

Относно коляновия вал 8 килца са си едно тегло мечта за това нещо та то тежи 21 кила с черупките на лагерите М52б20
и 23кг. за тези които са ТДС-ов КВ.
- Rad_maniak
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 17.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е36 320 "93
- Мечтае да кара: ....M3.........
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Колеги извинявам се ако въпроса ми е тъп но ще има ли проблем ако кошата е на газ.става въпрос за м50б20!мерси предварително
BMW - Be My Wife!!!
- c0mmand3r
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 26.04.2007
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M Sport
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Малко късно се включвам , но да си споделя и аз впечатленията. Сложих 6,1 маховик от м20 на м52б20 сименс , много съм очарован от конверсията, всичко стана много добре , оборотите ми на празен ход са както преди , при палене не скачат повече от 1200 - 1300 , колата много оживя в ниските и средните обороти. Ускорява си значително по - добре , стана по - респонсна , не се наблюдава гаснене при пускане от високите обороти. Като я натисна и при мен се чува това жужене , но тя и кутията не е 1ва хубост . При движение на 5та при 100км/ч колата върви със съвсем малко газ и разходомера стой между 4 и 6/100 по близо до 6 де. При потегляне в байр колата си потегля дето се вика със съвсем малко газ. Като цяло минуси освен жуженето при натоварване не наблюдавам. Много съм доволен от интервенцията. Като цяло имам една преродена 20ка
Това е като цяло впечатлението ми.
Поздрави

Поздрави
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
c0mmand3r написа:..... Сложих 6,1 маховик от м20...
От тия дъртите най-първите е толкова, даже мисля че бяха 1.8 с карбуратор. Моя също е 6.1 от тия мотори




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Boyadjiev написа:c0mmand3r написа:..... Сложих 6,1 маховик от м20...
От тия дъртите най-първите е толкова, даже мисля че бяха 1.8 с карбуратор. Моя също е 6.1 от тия мотори
Ако е от 1.8 би трябвало да е с 215мм а не 228 както е при на c0mmand3r маховика
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Ми 228 си е, ама е 6.1 и беше от някакъв дърт м20 с карб 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Така да се похваля и аз, с нов съединител и друга скоростна кутия Getrag с читав лагер на първичния вал - няма жужене/тракане на място, няма тракане при движение на висока предавка с ниски обороти, както и при ускорение. Много съм доволен
Останали недостатъци-форсирането при палене, което явно проблема само при мене, но го прави само при много ниски външни темп и то не винаги.
С новия съединител, вилката от м20 и по високия лагер педала на съединителя ми отделя ниско долу(доста под средата), съединителя е мекичък.
Хубаво е да кажа, че мерих вилките на м20 и м52 и има разлика. Яд ме е ,че си забравих апарати и не снимах. Този от м20 е с 2-3мм по висока(на око). Сложих ги на клапани на стъклена маса.
Как да познаем коя е от м20 коя е от м52- тези от м52 имат пъпки в двата края- долу на снимката съм ги оградил. Тази от м20 няма такива пъпки, на външен вид е абсолютно същата, но е мааалко по висока.
В заключение един наистина добър мод от който ще останете доволни на м50/м52


Останали недостатъци-форсирането при палене, което явно проблема само при мене, но го прави само при много ниски външни темп и то не винаги.
С новия съединител, вилката от м20 и по високия лагер педала на съединителя ми отделя ниско долу(доста под средата), съединителя е мекичък.
Хубаво е да кажа, че мерих вилките на м20 и м52 и има разлика. Яд ме е ,че си забравих апарати и не снимах. Този от м20 е с 2-3мм по висока(на око). Сложих ги на клапани на стъклена маса.
Как да познаем коя е от м20 коя е от м52- тези от м52 имат пъпки в двата края- долу на снимката съм ги оградил. Тази от м20 няма такива пъпки, на външен вид е абсолютно същата, но е мааалко по висока.
В заключение един наистина добър мод от който ще останете доволни на м50/м52


A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Еййй неуморен
! Ха да ти е честита кутийката 





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- arsenal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: сомалия
- Пол: Мъж
- Кара: мотокара
- Мечтае да кара: на бензин
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
maxpower написа:Така да се похваля и аз, с нов съединител и друга скоростна кутия Getrag с читав лагер на първичния вал - няма жужене/тракане на място, няма тракане при движение на висока предавка с ниски обороти, както и при ускорение. Много съм доволен![]()
Останали недостатъци-форсирането при палене, което явно проблема само при мене, но го прави само при много ниски външни темп и то не винаги.
С новия съединител, вилката от м20 и по високия лагер педала на съединителя ми отделя ниско долу(доста под средата), съединителя е мекичък.
Хубаво е да кажа, че мерих вилките на м20 и м52 и има разлика. Яд ме е ,че си забравих апарати и не снимах. Този от м20 е с 2-3мм по висока(на око). Сложих ги на клапани на стъклена маса.
Как да познаем коя е от м20 коя е от м52- тези от м52 имат пъпки в двата края- долу на снимката съм ги оградил. Тази от м20 няма такива пъпки, на външен вид е абсолютно същата, но е мааалко по висока.
В заключение един наистина добър мод от който ще останете доволни на м50/м52![]()
спокоино колега и аз съм с 8,5кг маховик и при мене се форсира до 2000оборота и при още мои приятели е така
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
maxpower написа:cesico написа:Понеже се изказаха доста мнения и доста майстори - нека да ми кажете за какво служи МАХОВИКА!!! Да тежи ли или за нещо друго?
Натрупва кинетична енергия в потенциална. Звучи сложно нали![]()
Не се заяждам, но по-скоро звучи грешно. Според това, което аз съм учил и работил маховика превръща въртящия момент в кинетична енергия и я съхранява.
Кинетичната енергия е енергията, която "съдържа" едно тяло при движение. Примери:
развъртян маховик - отнема му време да спре след като спреш да му "даваш" въртящ момент;
кола в движение - отнема и време да спре след като спреш да подаваш газ;
Кинетичната енергия е това, което ги движи след като си спрял да им въздействаш със съответната сила.
Потенциалната енергия е енергията, която "се съдържа" в състоянието на едно тяло и може да се трансформира в друг вид енергия - най-често в кинетична. Примери:
предмет върху масата - като тръгне да пада потенциалната му енергия се трансформира в кинетична под въздействие на гравитацията.
"натегната" пружина - като се освободи пружината потенциалната енергия се трансформира в кинетична под въздействие на еластичните сили.
Не обяснявам много добре но все пак...

А и не гарантирам че всичко, което съм написал е 100% вярно - кинематиката и динамиката не ми бяха най-силните дисциплини

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Мисля, че влизаме в ненужни подробности с потенциални,динамични, кинетични и тн енергии. Това си е просто едно тежко желязо дето се върти. Нито е атомен реактор, нито е перпетум мобиле. Да беше двумасов маховик барем да обира там някакви колебания, а то си е един тежък метален диск, който колкото помага толкова и пречи, ама без него не може.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
"Ненужните" подробности са важни, за теб може да е "просто тежко желязо", но не е сложено там само за да тежи.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
В такъв случай при олекотяване на коляновия вал пак ли отнемаме от кинетичната енергия ?
Аз съм с лек маховик от около 2 години и не виждам минуси ....както при дълги разтояния така и на къси колата върви супер ,несъм и усетил загуба на въртящ момент .

Аз съм с лек маховик от около 2 години и не виждам минуси ....както при дълги разтояния така и на къси колата върви супер ,несъм и усетил загуба на въртящ момент .

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани