Въпрос за избор на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
Nikolay P. написа:bum_bum написа:Не мисля, че някой има за самоцел да доказва че някоя конкретна марка е калпава.
Маслото е добро, стига да не попаднеш на случай като горепосочения.
Аз с естерни съм минал има-няма 200-300к км в последните 10-12 години. Не виждам какъв е проблема да се кара в какъвто и да е мотор.
Съгласен съм с теб, колега. Понякога се получават разминавания в партидите и сериите на маслата, но това не трябва да е показател за цялостното качество на предлаганите масла от конкретна марка. Това го има при всички марки или при повечето. Кастрол, Мотул не правят изключения, както и БМВ маслата, които толкова хора предпочитат, но и също толкова избягват.
Няма нищо лошо е използването на естерни масла за ежедневна употреба, но да са синтетики като 5w30 и 5w40, а не 15w50 или 10w60.
я ми кажи що е лошо например да се кара с 10/60 ежедневно?освен естествено от финансова гледна точка.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
Nikolay P. написа:Колегата kirililiev, виждам, че кара 325-ца с турбо, както и предполагам, че се с този автомобил се пуска на писта за дрифт и автомобила е подготвян именно за тази цел. В такива случаи като при него е наложително да е с подобрен тип синтетика като 10w60. За повечето, които си карат колите по улиците и от време на време решават да си направят ластик с някой по светофарите, масло като това им е крайно ненужно. Масово колегите с М54b30 двигателите на 330-ките прибягват до него, понеже искат да спрат разхода на масло на мотора. Няма нужда да си тормозите двигателите с това нещо, една синтетика 5w40 ви е напълно достатъчна. Когато изберете да си купите БМВ с М54б30 мотор, то в този момент трябва да приемете и факта, че ще доливате масло, просто мотора така е направен - да гори повече масло от другите бензинови агрегати на марката. Няма смисъл да се мъчите да лекувате нещо, което е генетично заложено при раждането на М54. Ако ще турбинирате и дрифтите или ще подготвяте кола за рали шампионат, тези по-гъсти синтетики (10w50, 15w50, 10w60), са дори задължителни, иначе просто си мъчите евридейката с тях.
изпреварил си ме с отговора,но все пак ми харесва понятието гъста синтетика

- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
Ако караш М5 Е60 например не е никак лошо, тя колата и без това не може да се движи с друго масло освен с такова, па макар и да я караш като баба и да ходиш да пазаруваш с нея. Иначе за ежедневно ползване при стоков или дори леко модифициран автомобил, различен от състезателен е наистина неудачно. Тук добавям, че може и няма проблем, ако колата се кара само през летните или по-топли месеци през годината, когато температурите са по-високи и маслото стои по-редичко. Тогава клапаните не виждат зора, но, ако колата се кара и зимата, тогава от студа като се сгъсти допълнително и без това иначе по-гъстата синтетика и какво правим... чакаме при суден старт да се качи тази гъста каша и хидравличните клапани чукат и пеят. От това мисля, че всички знаем какви са последствията за двигателя и от триенето на метал в метал. 

- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
Ами понеже са тип синтетики, каквито са и 0w30, 0w40, 5w30, 5w40 и в действителност са по-плътни като вискозитет от тях, разговорно ги наричам по-гъсти синтетики, което си е самата истина. 

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
и каква е разликата между 10/40 и 10/60 зимата при студен старт? 

- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
Реално - никаква, разликата е в по-високата температура, при която маслото (10w60) издържа и не изтънява и не губи вискозитет. То и за това коли, които са с хидравлични повдигачи и са обслужени с полу-синтетика 10w40, това тракане при студен старт се наблюдава и при тях зимно време.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
Nikolay P. написа:Реално - никаква, разликата е в по-високата температура, при която маслото (10w60) издържа и не изтънява и не губи вискозитет. То и за това коли, които са с хидравлични повдигачи и са обслужени с полу-синтетика 10w40, това тракане при студен старт се наблюдава и при тях зимно време.
значи тогава няма проблем да се кара с 10/60,освен от финасова гледна точка?а относно тракането на студен старт,са при нас е -13 и с 10/40 не ми тракат повдигачите(странно сигурно ми е здрав мотора)

- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за избор на масло
kirililiev написа:и каква е разликата между 10/40 и 10/60 зимата при студен старт?
То май проблема е че няма съществена разлика. В друга тема колегит твърдят,че 10w-60 на кастрол не било типичното 10w-60 и можело да се кара на М54 моторите,но никой не показа спецификации,вискозитетни индекси при определени темп. Най-любопитен за нас е вискозитетния индекс при -20 градуса на 10w60 какъв е.
- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
Това е избор, който сам си направил, щом смяташ, че е добре за мотора и нищо не трака, карай си така. Дано нямаш проблем и за напред! 

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
Dream_BMW написа:kirililiev написа:и каква е разликата между 10/40 и 10/60 зимата при студен старт?
То май проблема е че няма съществена разлика. В друга тема колегит твърдят,че 10w-60 на кастрол не било типичното 10w-60 и можело да се кара на М54 моторите,но никой не показа спецификации,вискозитетни индекси при определени темп. Най-любопитен за нас е вискозитетния индекс при -20 градуса на 10w60 какъв е.

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Въпрос за избор на масло
като/ако се намеси колегата inlineSix и ще си дойдат нещата на място (май му бъркам леко ника ама нещо такова беше), и не е лошо неговите мнения да отидат закачени към първото мнение в темата примерно... щото не са "видях, чух, неразбрах"
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Въпрос за избор на масло
Тази тема много добре идва, че сте я повдигнали.
Изчетох доста, но така и не ми стана ясно, кое е така да кажем универсалното масло за еверидей автомобил. Двигателя ми е М44Б19 на не се знае колко километра пише уж 160к, но е ясно, че не са толкова. В мометна съм с 10в40, не помня марката, но е за смяна и се чудя какво да сложа.
Четох, че това масло било добър избор: http://www.rexol.bg/index.php?route=pro ... uct_id=146 MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40
Изчетох доста, но така и не ми стана ясно, кое е така да кажем универсалното масло за еверидей автомобил. Двигателя ми е М44Б19 на не се знае колко километра пише уж 160к, но е ясно, че не са толкова. В мометна съм с 10в40, не помня марката, но е за смяна и се чудя какво да сложа.
Четох, че това масло било добър избор: http://www.rexol.bg/index.php?route=pro ... uct_id=146 MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40
- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
Ако няма да слагаш синтетика 5w40, то този Мотул е приемлив вариант, понеже 6100 серията на Мотул не са типични полу-синтетични масла, а са по-висок клас, с около 70% синтетика в тях. Въпреки това си е 10w масло, което е по-плътно в сравнение с 5w. Ако двигателя е стегнат и не гори масло, няма смисъл да му слагаш 10w40.
- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
.
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:59, променена общо 1 път
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
Nikolay P. написа:Ако няма да слагаш синтетика 5w40, то този Мотул е приемлив вариант, понеже 6100 серията на Мотул не са типични полу-синтетични масла, а са по-висок клас, с около 70% синтетика в тях. Въпреки това си е 10w масло, което е по-плътно в сравнение с 5w. Ако двигателя е стегнат и не гори масло, няма смисъл да му слагаш 10w40.
няма такова понятие като плътно масло колега,всички масла в около-работна и работна температура имат еднакъв или ного близък вискозитет,точно затова има стандарти.няма как две еднакви по вискозитет масла да бъдат горени от който и да е мотор по различен начин,точно това се получава от разлика в качеството а не заради температурния индекс който е написан на бутилката.също така е мит че синтетиката мотора я гори повече от минерално или полусинтетично масло,синтетика не се препоръчва за мотори с разход на масло по простата причина че е по стабилно и издръжливо на изгаряне,и оставя твърди нагари когато влезе в горивната камера.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани