Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
maxpower написа:този мисля, че е бил дупчен. Ако не се олекотява в центъра, където са болтовете не би трябвало да се стига до такива ексцесии , но въпреки всичко горещо препоръчвам един баланс просто , за да сте спокойни за краката си
Дори и най-малкия проблем с баланса разебава лагерите на вала.
По принцип ако имаш подготвена глава на м52 пак не можеш да я въртиш сигурно над 7500 оборота, защото вала изпада в резонанс.
Т.е. ако маховика ти не е балансиран тоя резонанс ще идва много по-рано и много по-силно и мотора няма да изкара много.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
punish_the_benz написа:На фиданза маховика за 328и е 5.896 следователно ще ползвам 6.3кг
За притискателя остава тезата че са еднакви за б20 и б25 така ли ?
Моята вилка става ли или да взема от м20 ?
Би трябвало да стане. Аз на пролет ще сменям съединителя с нов и тогава съм решил да си взема лагер от е21 м20. Гледам по чуждите форуми го пишат в списъка с необходими части. По висок е тези на м50/м52/м20 в е30 и компенсира по ниския маховик. Сега ми отделя бая високо съединителя, но в момента съм с един на доизживяване и не знам заради това ли отделя високо или защото маховика е бая по нисък. Иначе си вземи и вилката от м20, сложи ги една до друга и избери по високата. Аз моята я сравнявах и ми се стори същата като на м20

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Вилката е по- висока и лагера е по -висок.Аз се опитах да намеря същия лагер,като носех високия оригинален,но шумеше и винаги ми доставяха нисък като моя.На края си сложих моя и сега и моя отделя горе,въпреки че феродовия е чисто нов.Има и друг вариант за компенсиране на тези 15 мм. ако не съм забравил-да удължиш лостчето,натискащо вилката ипишката от другия край с 15 мм.Иначе такъв лагер няма да намериш! 

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
bavar4o.70 написа:Вилката е по- висока и лагера е по -висок.Аз се опитах да намеря същия лагер,като носех високия оригинален,но шумеше и винаги ми доставяха нисък като моя.На края си сложих моя и сега и моя отделя горе,въпреки че феродовия е чисто нов.Има и друг вариант за компенсиране на тези 15 мм. ако не съм забравил-да удължиш лостчето,натискащо вилката ипишката от другия край с 15 мм.Иначе такъв лагер няма да намериш!
Който търси, намира


След доста разучаване се оказва, че наистина съединителите на б20 и б25 са различни, но ако се взима комплект. Ако се купува по отделно притискател и феродов диск, то те са почти винаги от б25.
Иначе си купих комплект съединител от м20б25 на Sachs, като го сложа, ще кажа впечатления. По думи на laviatan тези съединители и особено лагера са доста екзотични и много трудно се намират, аз взех последните.
Левия е от м20 е21, десния си е масовия, който се слага на м20/м50/м52/м42 и т.н.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
maxpower написа:bavar4o.70 написа:Вилката е по- висока и лагера е по -висок.Аз се опитах да намеря същия лагер,като носех високия оригинален,но шумеше и винаги ми доставяха нисък като моя.На края си сложих моя и сега и моя отделя горе,въпреки че феродовия е чисто нов.Има и друг вариант за компенсиране на тези 15 мм. ако не съм забравил-да удължиш лостчето,натискащо вилката ипишката от другия край с 15 мм.Иначе такъв лагер няма да намериш!
Който търси, намираЛошата новина е, че този май е последния
![]()
След доста разучаване се оказва, че наистина съединителите на б20 и б25 са различни, но ако се взима комплект. Ако се купува по отделно притискател и феродов диск, то те са почти винаги от б25.
Иначе си купих комплект съединител от м20б25 на Sachs, като го сложа, ще кажа впечатления. По думи на laviatan тези съединители и особено лагера са доста екзотични и много трудно се намират, аз взех последните.
Левия е от м20 е21, десния си е масовия, който се слага на м20/м50/м52/м42 и т.н.
Проблема с отделянето на съедините най отгоре го реших след като си удължих рамото на помпата на съединителя с около 1,5-2см
Сега си отделя на същото място като преди със стоковия маховик

- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
BT9028BA написа:maxpower написа:bavar4o.70 написа:Вилката е по- висока и лагера е по -висок.Аз се опитах да намеря същия лагер,като носех високия оригинален,но шумеше и винаги ми доставяха нисък като моя.На края си сложих моя и сега и моя отделя горе,въпреки че феродовия е чисто нов.Има и друг вариант за компенсиране на тези 15 мм. ако не съм забравил-да удължиш лостчето,натискащо вилката ипишката от другия край с 15 мм.Иначе такъв лагер няма да намериш!
Който търси, намираЛошата новина е, че този май е последния
![]()
След доста разучаване се оказва, че наистина съединителите на б20 и б25 са различни, но ако се взима комплект. Ако се купува по отделно притискател и феродов диск, то те са почти винаги от б25.
Иначе си купих комплект съединител от м20б25 на Sachs, като го сложа, ще кажа впечатления. По думи на laviatan тези съединители и особено лагера са доста екзотични и много трудно се намират, аз взех последните.
Левия е от м20 е21, десния си е масовия, който се слага на м20/м50/м52/м42 и т.н.
Проблема с отделянето на съедините най отгоре го реших след като си удължих рамото на помпата на съединителя с около 1,5-2см
Сега си отделя на същото място като преди със стоковия маховик
Може да се удължи и от клапан



- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Хммм,аз имах същите притеснения за това къде ще отделя съединителя и бях резервиран към писаниците по форумите ,че разлика няма след конверсията,но всъщност наистина при мен не се получи никаква разлика. Става въпрос за М42. Когато купувах комплекта съединител за М20 ,взех и долна помпа по партномер,демек същата,за да я сменя и нея. Лагерите се оказаха еднакви ,без да знам ,че има по-дълъг тогава и сложих новия от комплекта,който купих. Всичко заспа и до ден днешен ,съединителя си отделя так където е отделял винаги и с демпферния маховик.Вилката също не съм я сменявал ,та и тя си е от М42,а и доколкото си спомням е еднаква с М20-ковата (от Е30),защото и за нея имах съмнения и неяснотии. Та малко на риск тогава събрах колата и на принципа "квото стане ,па после ще го мисля" ,но вече 30к км ,всикчо е наред в това отношение без аномалии от никакво естество,с изключение ,че тоя LUK от време на време решава да попритресе ,ама се свиква
. За 300лв се надявах ,че е истински , ама колко е ,един Господ знае ...


- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Никой ли не е обмислял или пробвал подобна конверсия на ТДС мотора.Не вярвам да няма полза от нея,тъй като сигурно си има положителни черти по-бързото развъртане.
Идеята ми е,дали захващането на М20-ковия маховик е същото като на ТДС-а и как стои въпроса с бито ло вилката,било то аксиалния лагер,било то стартера.
Идеята ми е,дали захващането на М20-ковия маховик е същото като на ТДС-а и как стои въпроса с бито ло вилката,било то аксиалния лагер,било то стартера.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
За какво ти е да се развърта ТДС-а бързо ? за да отива в ефективните си 4000 оборота по-рано...
Лек маховик се слага на мотор с високи обороти и на мотор с малко нютони

Лек маховик се слага на мотор с високи обороти и на мотор с малко нютони




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Boyadjiev написа:За какво ти е да се развърта ТДС-а бързо ? за да отива в ефективните си 4000 оборота по-рано...![]()
Лек маховик се слага на мотор с високи обороти и на мотор с малко нютони
Колкото по-рано развие ефективните си 4000 оборота,толкова по-рано ще развие скоростта която отговаря на тях за дадената предавка.
Признавам,че надуе ли турбото и през ум не би ми минало да правя каквото и да е за да ми се развърта мотора по-бързо,но докато стигна до заветните 2500 об/мин съм доста тромав и не усещам лекота в развъртането на двигателчето.Все си мисля,че по-лекия маховик би помогнал на моторчето да е по-живо и преди 2500 об/мин.Аз доста често го карам в тези обороти при градско каране.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Маховика не му пречи на тоя мотор, и вземи малко прочети, че колегите доста неща ти спестяват... 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Значи олекотих и балансирах маховик от М40Б18 който е 215мм (окло 6кг.)
Сега изниква въпроса какъв притискател може да се ползва, дали от БМВ или от някой друга марка автомобил, защото оригиналния от М40 няма как да стане
Нека който има някаква информация да сподели от каква кола може да се ползва притискател на 215мм
Снимката е примерна - но маховика който олекотих е по същия начин

Ето как изглежда маховика преди олекотяването

Маховика ще се кара на М40Б18 мотор
Сега изниква въпроса какъв притискател може да се ползва, дали от БМВ или от някой друга марка автомобил, защото оригиналния от М40 няма как да стане
Нека който има някаква информация да сподели от каква кола може да се ползва притискател на 215мм
Снимката е примерна - но маховика който олекотих е по същия начин

Ето как изглежда маховика преди олекотяването

Маховика ще се кара на М40Б18 мотор
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Не можеш да го ползваш маховика вече според мен... За това се реже между захващането на болтовете на притискателя,а не се "челосва" през всичко...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
~Мишо~ написа:Маховика не му пречи на тоя мотор, и вземи малко прочети, че колегите доста неща ти спестяват...
Е то е ясно,че не съм чел достатъчно,макар че за ТДС-а не знам колко трябва да е изчел човек,че да е достатъчно,ако всичко ми бе ясно нямаше да съм тук.
Приключвам с темата маховик и се заравям да чета за ТДС-а и да търся решение на проблема "Муден ТДС и дразнеща турбодупка".
Ясно ми е,че е по-лесно да ми спестят инфото колегите от колкото да ми завят,че не знаят какъв е варианта с олекотяването на маховика на ТДС-а.
- cesico
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: По морето и у нас!
- Пол: Мъж
- Кара: баба 323ти ,
- Детайли за колата: hell rot!
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Понеже се изказаха доста мнения и доста майстори - нека да ми кажете за какво служи МАХОВИКА!!! Да тежи ли или за нещо друго?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани