Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от bum_bum » 31 Дек 2011, 10:42

maxpower написа:този мисля, че е бил дупчен. Ако не се олекотява в центъра, където са болтовете не би трябвало да се стига до такива ексцесии , но въпреки всичко горещо препоръчвам един баланс просто , за да сте спокойни за краката си :mrgreen:



Дори и най-малкия проблем с баланса разебава лагерите на вала.
По принцип ако имаш подготвена глава на м52 пак не можеш да я въртиш сигурно над 7500 оборота, защото вала изпада в резонанс.
Т.е. ако маховика ти не е балансиран тоя резонанс ще идва много по-рано и много по-силно и мотора няма да изкара много.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от maxpower » 31 Дек 2011, 11:12

punish_the_benz написа:На фиданза маховика за 328и е 5.896 следователно ще ползвам 6.3кг
За притискателя остава тезата че са еднакви за б20 и б25 така ли ?
Моята вилка става ли или да взема от м20 ?

Би трябвало да стане. Аз на пролет ще сменям съединителя с нов и тогава съм решил да си взема лагер от е21 м20. Гледам по чуждите форуми го пишат в списъка с необходими части. По висок е тези на м50/м52/м20 в е30 и компенсира по ниския маховик. Сега ми отделя бая високо съединителя, но в момента съм с един на доизживяване и не знам заради това ли отделя високо или защото маховика е бая по нисък. Иначе си вземи и вилката от м20, сложи ги една до друга и избери по високата. Аз моята я сравнявах и ми се стори същата като на м20 :dunno:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от bavar4o.70 » 31 Дек 2011, 19:05

Вилката е по- висока и лагера е по -висок.Аз се опитах да намеря същия лагер,като носех високия оригинален,но шумеше и винаги ми доставяха нисък като моя.На края си сложих моя и сега и моя отделя горе,въпреки че феродовия е чисто нов.Има и друг вариант за компенсиране на тези 15 мм. ако не съм забравил-да удължиш лостчето,натискащо вилката ипишката от другия край с 15 мм.Иначе такъв лагер няма да намериш! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от maxpower » 07 Яну 2012, 15:57

bavar4o.70 написа:Вилката е по- висока и лагера е по -висок.Аз се опитах да намеря същия лагер,като носех високия оригинален,но шумеше и винаги ми доставяха нисък като моя.На края си сложих моя и сега и моя отделя горе,въпреки че феродовия е чисто нов.Има и друг вариант за компенсиране на тези 15 мм. ако не съм забравил-да удължиш лостчето,натискащо вилката ипишката от другия край с 15 мм.Иначе такъв лагер няма да намериш! :yes:

Който търси, намира :mhihi: Лошата новина е, че този май е последния :conf:
След доста разучаване се оказва, че наистина съединителите на б20 и б25 са различни, но ако се взима комплект. Ако се купува по отделно притискател и феродов диск, то те са почти винаги от б25.
Иначе си купих комплект съединител от м20б25 на Sachs, като го сложа, ще кажа впечатления. По думи на laviatan тези съединители и особено лагера са доста екзотични и много трудно се намират, аз взех последните.
Левия е от м20 е21, десния си е масовия, който се слага на м20/м50/м52/м42 и т.н.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от BT9028BA » 07 Яну 2012, 16:29

maxpower написа:
bavar4o.70 написа:Вилката е по- висока и лагера е по -висок.Аз се опитах да намеря същия лагер,като носех високия оригинален,но шумеше и винаги ми доставяха нисък като моя.На края си сложих моя и сега и моя отделя горе,въпреки че феродовия е чисто нов.Има и друг вариант за компенсиране на тези 15 мм. ако не съм забравил-да удължиш лостчето,натискащо вилката ипишката от другия край с 15 мм.Иначе такъв лагер няма да намериш! :yes:

Който търси, намира :mhihi: Лошата новина е, че този май е последния :conf:
След доста разучаване се оказва, че наистина съединителите на б20 и б25 са различни, но ако се взима комплект. Ако се купува по отделно притискател и феродов диск, то те са почти винаги от б25.
Иначе си купих комплект съединител от м20б25 на Sachs, като го сложа, ще кажа впечатления. По думи на laviatan тези съединители и особено лагера са доста екзотични и много трудно се намират, аз взех последните.
Левия е от м20 е21, десния си е масовия, който се слага на м20/м50/м52/м42 и т.н.


Проблема с отделянето на съедините най отгоре го реших след като си удължих рамото на помпата на съединителя с около 1,5-2см
Сега си отделя на същото място като преди със стоковия маховик

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Войводата » 07 Яну 2012, 17:29

BT9028BA написа:
maxpower написа:
bavar4o.70 написа:Вилката е по- висока и лагера е по -висок.Аз се опитах да намеря същия лагер,като носех високия оригинален,но шумеше и винаги ми доставяха нисък като моя.На края си сложих моя и сега и моя отделя горе,въпреки че феродовия е чисто нов.Има и друг вариант за компенсиране на тези 15 мм. ако не съм забравил-да удължиш лостчето,натискащо вилката ипишката от другия край с 15 мм.Иначе такъв лагер няма да намериш! :yes:

Който търси, намира :mhihi: Лошата новина е, че този май е последния :conf:
След доста разучаване се оказва, че наистина съединителите на б20 и б25 са различни, но ако се взима комплект. Ако се купува по отделно притискател и феродов диск, то те са почти винаги от б25.
Иначе си купих комплект съединител от м20б25 на Sachs, като го сложа, ще кажа впечатления. По думи на laviatan тези съединители и особено лагера са доста екзотични и много трудно се намират, аз взех последните.
Левия е от м20 е21, десния си е масовия, който се слага на м20/м50/м52/м42 и т.н.


Проблема с отделянето на съедините най отгоре го реших след като си удължих рамото на помпата на съединителя с около 1,5-2см
Сега си отделя на същото място като преди със стоковия маховик

Изображение


Може да се удължи и от клапан 8) а нямаше ли два вида помпи едните май бяха с по дълги :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от plradev » 07 Яну 2012, 23:41

Хммм,аз имах същите притеснения за това къде ще отделя съединителя и бях резервиран към писаниците по форумите ,че разлика няма след конверсията,но всъщност наистина при мен не се получи никаква разлика. Става въпрос за М42. Когато купувах комплекта съединител за М20 ,взех и долна помпа по партномер,демек същата,за да я сменя и нея. Лагерите се оказаха еднакви ,без да знам ,че има по-дълъг тогава и сложих новия от комплекта,който купих. Всичко заспа и до ден днешен ,съединителя си отделя так където е отделял винаги и с демпферния маховик.Вилката също не съм я сменявал ,та и тя си е от М42,а и доколкото си спомням е еднаква с М20-ковата (от Е30),защото и за нея имах съмнения и неяснотии. Та малко на риск тогава събрах колата и на принципа "квото стане ,па после ще го мисля" ,но вече 30к км ,всикчо е наред в това отношение без аномалии от никакво естество,с изключение ,че тоя LUK от време на време решава да попритресе ,ама се свиква :mhihi: . За 300лв се надявах ,че е истински , ама колко е ,един Господ знае ...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Dream_BMW » 11 Яну 2012, 22:34

Никой ли не е обмислял или пробвал подобна конверсия на ТДС мотора.Не вярвам да няма полза от нея,тъй като сигурно си има положителни черти по-бързото развъртане.
Идеята ми е,дали захващането на М20-ковия маховик е същото като на ТДС-а и как стои въпроса с бито ло вилката,било то аксиалния лагер,било то стартера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Boyadjiev » 11 Яну 2012, 23:46

За какво ти е да се развърта ТДС-а бързо ? за да отива в ефективните си 4000 оборота по-рано... :conf:
Лек маховик се слага на мотор с високи обороти и на мотор с малко нютони ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Dream_BMW » 12 Яну 2012, 22:57

Boyadjiev написа:За какво ти е да се развърта ТДС-а бързо ? за да отива в ефективните си 4000 оборота по-рано... :conf:
Лек маховик се слага на мотор с високи обороти и на мотор с малко нютони ;)


Колкото по-рано развие ефективните си 4000 оборота,толкова по-рано ще развие скоростта която отговаря на тях за дадената предавка.
Признавам,че надуе ли турбото и през ум не би ми минало да правя каквото и да е за да ми се развърта мотора по-бързо,но докато стигна до заветните 2500 об/мин съм доста тромав и не усещам лекота в развъртането на двигателчето.Все си мисля,че по-лекия маховик би помогнал на моторчето да е по-живо и преди 2500 об/мин.Аз доста често го карам в тези обороти при градско каране.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от ~Мишо~ » 12 Яну 2012, 23:48

Маховика не му пречи на тоя мотор, и вземи малко прочети, че колегите доста неща ти спестяват... :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от BT9028BA » 13 Яну 2012, 16:20

Значи олекотих и балансирах маховик от М40Б18 който е 215мм (окло 6кг.)
Сега изниква въпроса какъв притискател може да се ползва, дали от БМВ или от някой друга марка автомобил, защото оригиналния от М40 няма как да стане

Нека който има някаква информация да сподели от каква кола може да се ползва притискател на 215мм

Снимката е примерна - но маховика който олекотих е по същия начин
Изображение

Ето как изглежда маховика преди олекотяването
Изображение

Маховика ще се кара на М40Б18 мотор

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Boyadjiev » 13 Яну 2012, 19:01

Не можеш да го ползваш маховика вече според мен... За това се реже между захващането на болтовете на притискателя,а не се "челосва" през всичко...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Dream_BMW » 13 Яну 2012, 19:06

~Мишо~ написа:Маховика не му пречи на тоя мотор, и вземи малко прочети, че колегите доста неща ти спестяват... :winky:

Е то е ясно,че не съм чел достатъчно,макар че за ТДС-а не знам колко трябва да е изчел човек,че да е достатъчно,ако всичко ми бе ясно нямаше да съм тук.
Приключвам с темата маховик и се заравям да чета за ТДС-а и да търся решение на проблема "Муден ТДС и дразнеща турбодупка".
Ясно ми е,че е по-лесно да ми спестят инфото колегите от колкото да ми завят,че не знаят какъв е варианта с олекотяването на маховика на ТДС-а.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: По морето и у нас!
Пол: Мъж
Кара: баба 323ти ,
Детайли за колата: hell rot!

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от cesico » 13 Яну 2012, 19:39

Понеже се изказаха доста мнения и доста майстори - нека да ми кажете за какво служи МАХОВИКА!!! Да тежи ли или за нещо друго?

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook