Въпрос за избор на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Въпрос за избор на масло
колеги защо не одобрявате 15w40 като за над 20 градуса го дават него? а 10w40 е до 20 гр.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Въпрос за избор на масло
Слагай Мотул 

- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Въпрос за избор на масло
mihal написа:колеги защо не одобрявате 15w40 като за над 20 градуса го дават него? а 10w40 е до 20 гр.
Най-вероятно защото са минерални масла.Няма проблеми да се кара и с такива,но като пробег и свойства са по-ограничени от полусинтетичните и синтетичните.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Въпрос за избор на масло
Проблема при 15в40 е, че и при 20 градуса дори и при 30,40 ит.н. при първоначален старт достига до крайна точка за смазване с около 30% по-бавно, отколкото 10в40 и съответно 50% по-бавно от 5в40. Като се вземе и предвид, че при 15в40 базовите масла са възможно най-слабите като точка на замръзване, вискозитетен индекс, съдържание на тежка сяра, парафини и току виж прежалваме разликата от левче на литър за 10в40 или 3-4лв на литър за 5в40. Тука говорим за 15в40 за леки и лекотоварни автомобили, понеже при тежко натоварените дизелови масла с 15в40 е малко по-друга бира ситуацията.
Re: Въпрос за избор на масло
е заради това сипвай 0W-40, останалите масла не знам защо въобще ги коменирате
- ohcysp
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 28.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is
- Мечтае да кара: класики
Re: Въпрос за избор на масло
Аз си разтърквам с 10w40 и зиме и лете и нямам проблем 

- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Въпрос за избор на масло
Аз си донесох Shell Helix 10W40 от Франция и тези дни ще го сипвам.
Досега винаги карах с Q8,и бях доволен от него.
Досега винаги карах с Q8,и бях доволен от него.



- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Въпрос за избор на масло
Здравейте,
Колеги споделям много интересен пост от мицубиши форума , Надявам се колегата да няма против.
Информацията е много полезна и актуална, а също така и вярна.
Сега отностно ЗА или Против използването на SAE 5W30 масло. Това е върху което размишляваш :icon_hmm:
Има 2 вида SAE 5W30 отговарящи на европейските стандарти по ACEA. Как те ни касаят в Европа?
a)отговарящо на ACEA C1, C2,и/или A5/B5, A1/B1 - опасна категория масла, нискофрикционни и нисковискозни, осигуряваща икономия на гориво (2,5 %) и/или предпазваща модерните системи а третиране от отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри. Вискозитета й при 150С е много нисък, HTHS = 2,6 или < 3,5. Казвам опасна категория, защото не всеки двигател е пригоден да работи с това масло.
б)Отговарящо на ACEA C3, C4, A3/B4, A3/B3 - универсална категория масла, предоставяща акцент върху по-голямата защита на двигателя (HTHS > 3,5) и по-малката икономия на гориво (1-1,2%)
Тези масла могат да се използат в 99 % от случайте в двигатели изискващи т.а) в следната последователност като се придържаме към вискозитетния клас:
Най-добро решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 5W30, ACEA A3/B4
Добро решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 5W40, ACEA A3/B4
Лошо решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 10W40, ACEA A3/B4, или SAE 15W40, ACEA A3/B3, A2/B2
Oбратния вариант е забранен (от ACEA) на двигател проектиран да работи с ACEA A3/B4, ACEA A3/B3 (или отпадналата категория ACEA A2/B2) да се сложи опасната ACEA A5/B5, A1/B1, именно защото маслото е нисковискозно, от температурата вискозитета му драстично намаля (така е проектирано за икономия на гориво и минимално вътрешно триене) и няма да има нужното течно триене, съответно износване и задиране на двигателя в най-лошият случай.
Главният акцент който поставям е: Не използвайте SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 масло, а такова примерно SAE 5W30 ACEA A3/B4, но подчертавам не за коли 1997-2003г и на 200000км-->+, защо?
Това което убягва на много потребители а и продавачите на масла ако не се занимават професионално в тази материя е много тясната връзка вискозитет-температура-работни хлабини. Да вземем например използваното от теб масло SAE 5W30:
Цифрата 5W показва най-общо казано поведението на маслото в студено време -ще може ли да има нужното течно триене в лагерите на коляновия вал (лабораторни тестове). Има математическа зависимост която е тясно свързана с динамичния вискозитет на маслото, като от числото 35 се извади цифрата преди W (Например 35-5=30С), т.е. ако маслото има нужното налягане, дори и при -30С, маслената помпа ще изстреля масло по маслените магистрали.
Кинематичният вискозитет при 40С и при 100С показва колко течливо ще е маслото, за да мине през филтъра, смаже триещите се компоненти и да се върне в картера. Казано простичко, това е подвижността/гъстотата/ на масленият филм при различни общоприети температури.
Когато маслото е студено, вискозитета му не трябва да е много голям, защото няма да има нужното смазване, а когато маслото загрее до работна температура и вискоизтета му падне драстично, не трябва да се лее прекалено като вода, а да има сили на съпротивление, които да действат на триещите се части и да има нужният маслен филм предотвратяващ триенето метал в метал.
По-горе колега/кже с ник "Живко и Галя" (прости ми че пиша в мъжки род) си премълчал маслата, а си дал само техническата им характеристика. Това ми върза донякъде ръцете, защото целта бе да ме улесниш за да ти обясня всички плюсове и минуси. Няма проблем. Аз ги познах. Двете масла цитирани от теб са на компанията Repsol:
1. COSMOS F FUEL ECONOMY 5W30 - масло с което караш хубавия GDI, както се похвали последният път в онази тема със стандарт на Ford Ford WSS-M2C913-C
. Това масло е от опасната ACEA A5/B5, А1/B1
2. EVOLUTION SAE 5W40 - масло което е Low SAPS технология, ACEA A3/B4 категория (по-голяма защита на двигателя), поддържащо едни от най-високите за класа си стандарти по VW, MB, Porsche, BMW...
Сега е време да ги сравним и говорим с факти (по метода око да види, ръка да пипне). Така и така съпостаяме Репсол, изнамерих още 2 масла,
картинката да придобие по-голяма яснота. Значи сравняваме 2 SAE 5W30, SAE 5W40 и SAE 10W40:
1. Твоето COSMOS F FUEL ECONOMY 5W30 ACEA A5/B5. Datasheet Цък
2. COMMON RAIL SAE 5W30 - масло от универсалната категория ACEA A3/B4 (да се види колко е голяма разликата между 2 SAE 5W30 масла) datasheet Цък
3. EVOLUTION SAE 5W40. Datasheet Цък
4. INJECTION 10W40 Datasheet Цък
Прилагам 2 броя диаграми.
Вискозитет при -20С (колкото сега е студено навън) Цък
От приложената диаграма се вижда, че вискозитета(гъстотата) на твоето масло SAE 5W30 ACEA A5/B5 е най-малка - 1903 и най е подвижно в студени условия (не бързай да се радваш).
COMMON RAIL SAE 5W30 - Универсалната категория SAE 5W30 ACEA A3/B4 е 2717, т.е. нищо че викозитетния клас е същия, гъстотата на маслото е една идея по-голяма, защото това не е нисковискозно и нискофрикционно масло (което се лее като вода общо взето - т.1)
EVOLUTION SAE 5W40 - Вискозитета му на студено е 3731, общо взето за класа си е доста подвижно масло, въпреки че вискозитета му/гъстотата е по-голям.
INJECTION 10W40 - 5188 - най-бавно подвижното масло което заради вискозитета си SAE 10W двигателя ще има най-голямо износване - по-вискозно е, по-плътно, тръгва по-бавно и стига до триещете се повърхности най-бавно.
Какво става когато двигателя загрее до работна температура, условно да я приемем че е 100С на маслото. Цък
Твоето масло нискофрикционото SAE 5W30 ACEA A5/B5 - 9,8
Стандартното SAE 5W30 A3/B4 - 11,8
Стандартното SAE 5W40 - 14,5
Обикновенното SAe 10W40 - 14,6
Да повторим зависимостта вискозитет-температура-работни хлабини: Когато маслото е студено, вискозитета му не трябва да е много голям, защото няма да има нужното смазване, а когато маслото загрее до работна температура и вискоизтета му падне драстично, не трябва да се лее прекалено като вода, а да има сили на съпротивление, които да действат на триещите се части и да има нужният маслен филм предотвратяващ триенето метал в метал. В диаграмата се вижда, че при увеличаване на температурата, вискозитета на маслото намаля - физичен закон. И меда е гъст (много вискозен), но като се нагрее достатъчно става супер течлив...
Работните хлабини в твоя Мицку който е на 200000км (образно казано) са се увеличили. От маслото се иска винаги да осъществи така нужното му течно триене в лагерите на коляновия вал, мотовилковите такива и тези горе в разпределителният. При големи хлабини (неизвестни - въртян киломтраж, или реален на 200000км) маслото в загрято състояние е с толкова нисък вискозитет в случая при тебе 9.8, и няма да може да раздели добре посочените триещи се повърхности. От там износване и т.н. Ами ако температурата се повиши? Съвременните мощни двигатели са натоварени страхотно както в механично, така и в топлинно натоварване и за някои температури от порядъка на 150-180С вече са работни! Виждаш от диаграмата как се намаля и вискоизтета на маслото, то става супер течливо (по-ниско вискозно) и ако двигателя не е проектиран да работи с толкова нискофрикционно масло (ACEA A5/B5, A1/B1), няма да има и смазване.
Вижда се че при една и същ работна температура 100С, универсалното SAE 5W30, ACEA A3/B4 има кинематичен вискозитет 11,80. Т.е маслото е с по-голям вискозитет и предлага по-голяма защита, защото масленият филм е по-плътен. Защитата ще продължава дори и температурата да расте и вискозитета на маслото да намаля, т.е. има известен марж сравнение с твоето, което ще стане прекалено прекалено нисковизкозно при висока температура.
При SAE 5W40 и SAE 10W40 се вижда че в загрято състояние вискозитета на маслата е еднакъв почти. Тука каквито и хлабини да има, те ще бъдат обрани и в цитираните лагери ще има перфектен маслен филм. Разбира се в зависимост от вида формула SAE 5W40 ще осигури и известен % икономия на гориво, която иначе двигателя би загубил да преодолява вътрешното триене (на маслото 10W40 с триещите се компоненти). А и не само, маслото ще се изпарява и старее по-малко. Т.е. всички плюсове са на страната на SAE 5W40 пред SAE 10W40 и в твоя случай (двигател с големи предполагам хлабини) пред което и да SAE 5W30.
HTHS вискозитета в опасната ACEA A5/B5 < 3.5, а SAE 5W30, SAE 5W40 и SAE 10W40 са ACEA A3/B4 с HTHS > 3.5.
Тази диаграма не измерва този HTHS. Той се определя по друга изпитания.
Искам да вметна още следните 3 насоки. Ти си дал едно SAE 5W30 и едно SAE 5W40.
Използваното от теб SAE 5W30 не е Low SAPS технология. Компанията Форд не изисква такова дори и за колите си с DPF филтър. Акцента е да има икономия на гориво и по-малко вредни емисии и съответно повече данъчни облекчения. Другата насока е следната. Не всички двигатели са проектирани да работят с Low SAPS (нискo съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра) масло - (визирам съставката фосфор). Той се използва в противоизносващите и противозадиращите присадки в маслото. Ако се намалят тези нива прекалено, става лошо за двигателя. Ако обаче 3-те компонента са във високи стойности, съвременните катализатори и DPF филтри ще им се съкрати живота драстично. Мазда например изисква много много опасно нисковискозно и нискофрикционно масло ACEA C1. И както казах колегата в онази тема каза че двигателя му в заработил като трактор, колко мислиш че са били нивата на фосфор вътре
Като премина на SAE 5W40 (с нормални нива на SAPS) както го посъветвах, двигателя се кротна.
Третата насока е при избор на масло с висок вискозитетен индекс Цък
Сравнявам разгледаните масла:
стандартното SAE 5W30, ACEA A3/B4- 165 min;
SAE 5W40, ACEA A3/B4 - 160; (при отличен продукт можеш да намериш и над 170 в тази точка)
SAE 10W40, ACEA A3/B4 - 140 min
Извод: Говорейки с факти и убедителни доводи, смятам, че за който и двигател произведен между 1997-2003 и над 200000км масло с вискозитетен клас SAE 5W30 не е най-добро (а може дори и да е пагубно). Било то от опасната категория ACEA A5/B5 или стандартната ACEA A3/B4. По-добре да се премине на по-високо вискозно масло SAE 5W40 (конвенционална технология не Low SAPS), което ще защитава двигателя при високи температури и увеличени хлабини. Аз не се притеснявам от нагара показан на снимката. Той няма да се махне вече (навярно) с използването на SAE 5W30 масло, то се видя още през 2006г колко е голям, а към днешна дата ще е още повече. Аз се претиснявам дали няма да има голямо изнoсване от граничното понякога триене в цитираните по-горе лагери, ако маслото поради малкият си вискозитет при висока температура не може да уплътни триещите се повърхности.
Колеги споделям много интересен пост от мицубиши форума , Надявам се колегата да няма против.
Информацията е много полезна и актуална, а също така и вярна.
Сега отностно ЗА или Против използването на SAE 5W30 масло. Това е върху което размишляваш :icon_hmm:
Има 2 вида SAE 5W30 отговарящи на европейските стандарти по ACEA. Как те ни касаят в Европа?
a)отговарящо на ACEA C1, C2,и/или A5/B5, A1/B1 - опасна категория масла, нискофрикционни и нисковискозни, осигуряваща икономия на гориво (2,5 %) и/или предпазваща модерните системи а третиране от отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри. Вискозитета й при 150С е много нисък, HTHS = 2,6 или < 3,5. Казвам опасна категория, защото не всеки двигател е пригоден да работи с това масло.
б)Отговарящо на ACEA C3, C4, A3/B4, A3/B3 - универсална категория масла, предоставяща акцент върху по-голямата защита на двигателя (HTHS > 3,5) и по-малката икономия на гориво (1-1,2%)
Тези масла могат да се използат в 99 % от случайте в двигатели изискващи т.а) в следната последователност като се придържаме към вискозитетния клас:
Най-добро решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 5W30, ACEA A3/B4
Добро решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 5W40, ACEA A3/B4
Лошо решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 10W40, ACEA A3/B4, или SAE 15W40, ACEA A3/B3, A2/B2
Oбратния вариант е забранен (от ACEA) на двигател проектиран да работи с ACEA A3/B4, ACEA A3/B3 (или отпадналата категория ACEA A2/B2) да се сложи опасната ACEA A5/B5, A1/B1, именно защото маслото е нисковискозно, от температурата вискозитета му драстично намаля (така е проектирано за икономия на гориво и минимално вътрешно триене) и няма да има нужното течно триене, съответно износване и задиране на двигателя в най-лошият случай.
Главният акцент който поставям е: Не използвайте SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 масло, а такова примерно SAE 5W30 ACEA A3/B4, но подчертавам не за коли 1997-2003г и на 200000км-->+, защо?
Това което убягва на много потребители а и продавачите на масла ако не се занимават професионално в тази материя е много тясната връзка вискозитет-температура-работни хлабини. Да вземем например използваното от теб масло SAE 5W30:
Цифрата 5W показва най-общо казано поведението на маслото в студено време -ще може ли да има нужното течно триене в лагерите на коляновия вал (лабораторни тестове). Има математическа зависимост която е тясно свързана с динамичния вискозитет на маслото, като от числото 35 се извади цифрата преди W (Например 35-5=30С), т.е. ако маслото има нужното налягане, дори и при -30С, маслената помпа ще изстреля масло по маслените магистрали.
Кинематичният вискозитет при 40С и при 100С показва колко течливо ще е маслото, за да мине през филтъра, смаже триещите се компоненти и да се върне в картера. Казано простичко, това е подвижността/гъстотата/ на масленият филм при различни общоприети температури.
Когато маслото е студено, вискозитета му не трябва да е много голям, защото няма да има нужното смазване, а когато маслото загрее до работна температура и вискоизтета му падне драстично, не трябва да се лее прекалено като вода, а да има сили на съпротивление, които да действат на триещите се части и да има нужният маслен филм предотвратяващ триенето метал в метал.
По-горе колега/кже с ник "Живко и Галя" (прости ми че пиша в мъжки род) си премълчал маслата, а си дал само техническата им характеристика. Това ми върза донякъде ръцете, защото целта бе да ме улесниш за да ти обясня всички плюсове и минуси. Няма проблем. Аз ги познах. Двете масла цитирани от теб са на компанията Repsol:
1. COSMOS F FUEL ECONOMY 5W30 - масло с което караш хубавия GDI, както се похвали последният път в онази тема със стандарт на Ford Ford WSS-M2C913-C

2. EVOLUTION SAE 5W40 - масло което е Low SAPS технология, ACEA A3/B4 категория (по-голяма защита на двигателя), поддържащо едни от най-високите за класа си стандарти по VW, MB, Porsche, BMW...
Сега е време да ги сравним и говорим с факти (по метода око да види, ръка да пипне). Така и така съпостаяме Репсол, изнамерих още 2 масла,
картинката да придобие по-голяма яснота. Значи сравняваме 2 SAE 5W30, SAE 5W40 и SAE 10W40:
1. Твоето COSMOS F FUEL ECONOMY 5W30 ACEA A5/B5. Datasheet Цък
2. COMMON RAIL SAE 5W30 - масло от универсалната категория ACEA A3/B4 (да се види колко е голяма разликата между 2 SAE 5W30 масла) datasheet Цък
3. EVOLUTION SAE 5W40. Datasheet Цък
4. INJECTION 10W40 Datasheet Цък
Прилагам 2 броя диаграми.
Вискозитет при -20С (колкото сега е студено навън) Цък
От приложената диаграма се вижда, че вискозитета(гъстотата) на твоето масло SAE 5W30 ACEA A5/B5 е най-малка - 1903 и най е подвижно в студени условия (не бързай да се радваш).
COMMON RAIL SAE 5W30 - Универсалната категория SAE 5W30 ACEA A3/B4 е 2717, т.е. нищо че викозитетния клас е същия, гъстотата на маслото е една идея по-голяма, защото това не е нисковискозно и нискофрикционно масло (което се лее като вода общо взето - т.1)
EVOLUTION SAE 5W40 - Вискозитета му на студено е 3731, общо взето за класа си е доста подвижно масло, въпреки че вискозитета му/гъстотата е по-голям.
INJECTION 10W40 - 5188 - най-бавно подвижното масло което заради вискозитета си SAE 10W двигателя ще има най-голямо износване - по-вискозно е, по-плътно, тръгва по-бавно и стига до триещете се повърхности най-бавно.
Какво става когато двигателя загрее до работна температура, условно да я приемем че е 100С на маслото. Цък
Твоето масло нискофрикционото SAE 5W30 ACEA A5/B5 - 9,8
Стандартното SAE 5W30 A3/B4 - 11,8
Стандартното SAE 5W40 - 14,5
Обикновенното SAe 10W40 - 14,6
Да повторим зависимостта вискозитет-температура-работни хлабини: Когато маслото е студено, вискозитета му не трябва да е много голям, защото няма да има нужното смазване, а когато маслото загрее до работна температура и вискоизтета му падне драстично, не трябва да се лее прекалено като вода, а да има сили на съпротивление, които да действат на триещите се части и да има нужният маслен филм предотвратяващ триенето метал в метал. В диаграмата се вижда, че при увеличаване на температурата, вискозитета на маслото намаля - физичен закон. И меда е гъст (много вискозен), но като се нагрее достатъчно става супер течлив...
Работните хлабини в твоя Мицку който е на 200000км (образно казано) са се увеличили. От маслото се иска винаги да осъществи така нужното му течно триене в лагерите на коляновия вал, мотовилковите такива и тези горе в разпределителният. При големи хлабини (неизвестни - въртян киломтраж, или реален на 200000км) маслото в загрято състояние е с толкова нисък вискозитет в случая при тебе 9.8, и няма да може да раздели добре посочените триещи се повърхности. От там износване и т.н. Ами ако температурата се повиши? Съвременните мощни двигатели са натоварени страхотно както в механично, така и в топлинно натоварване и за някои температури от порядъка на 150-180С вече са работни! Виждаш от диаграмата как се намаля и вискоизтета на маслото, то става супер течливо (по-ниско вискозно) и ако двигателя не е проектиран да работи с толкова нискофрикционно масло (ACEA A5/B5, A1/B1), няма да има и смазване.
Вижда се че при една и същ работна температура 100С, универсалното SAE 5W30, ACEA A3/B4 има кинематичен вискозитет 11,80. Т.е маслото е с по-голям вискозитет и предлага по-голяма защита, защото масленият филм е по-плътен. Защитата ще продължава дори и температурата да расте и вискозитета на маслото да намаля, т.е. има известен марж сравнение с твоето, което ще стане прекалено прекалено нисковизкозно при висока температура.
При SAE 5W40 и SAE 10W40 се вижда че в загрято състояние вискозитета на маслата е еднакъв почти. Тука каквито и хлабини да има, те ще бъдат обрани и в цитираните лагери ще има перфектен маслен филм. Разбира се в зависимост от вида формула SAE 5W40 ще осигури и известен % икономия на гориво, която иначе двигателя би загубил да преодолява вътрешното триене (на маслото 10W40 с триещите се компоненти). А и не само, маслото ще се изпарява и старее по-малко. Т.е. всички плюсове са на страната на SAE 5W40 пред SAE 10W40 и в твоя случай (двигател с големи предполагам хлабини) пред което и да SAE 5W30.
HTHS вискозитета в опасната ACEA A5/B5 < 3.5, а SAE 5W30, SAE 5W40 и SAE 10W40 са ACEA A3/B4 с HTHS > 3.5.
Тази диаграма не измерва този HTHS. Той се определя по друга изпитания.
Искам да вметна още следните 3 насоки. Ти си дал едно SAE 5W30 и едно SAE 5W40.
Използваното от теб SAE 5W30 не е Low SAPS технология. Компанията Форд не изисква такова дори и за колите си с DPF филтър. Акцента е да има икономия на гориво и по-малко вредни емисии и съответно повече данъчни облекчения. Другата насока е следната. Не всички двигатели са проектирани да работят с Low SAPS (нискo съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра) масло - (визирам съставката фосфор). Той се използва в противоизносващите и противозадиращите присадки в маслото. Ако се намалят тези нива прекалено, става лошо за двигателя. Ако обаче 3-те компонента са във високи стойности, съвременните катализатори и DPF филтри ще им се съкрати живота драстично. Мазда например изисква много много опасно нисковискозно и нискофрикционно масло ACEA C1. И както казах колегата в онази тема каза че двигателя му в заработил като трактор, колко мислиш че са били нивата на фосфор вътре

Третата насока е при избор на масло с висок вискозитетен индекс Цък
Сравнявам разгледаните масла:
стандартното SAE 5W30, ACEA A3/B4- 165 min;
SAE 5W40, ACEA A3/B4 - 160; (при отличен продукт можеш да намериш и над 170 в тази точка)
SAE 10W40, ACEA A3/B4 - 140 min
Извод: Говорейки с факти и убедителни доводи, смятам, че за който и двигател произведен между 1997-2003 и над 200000км масло с вискозитетен клас SAE 5W30 не е най-добро (а може дори и да е пагубно). Било то от опасната категория ACEA A5/B5 или стандартната ACEA A3/B4. По-добре да се премине на по-високо вискозно масло SAE 5W40 (конвенционална технология не Low SAPS), което ще защитава двигателя при високи температури и увеличени хлабини. Аз не се притеснявам от нагара показан на снимката. Той няма да се махне вече (навярно) с използването на SAE 5W30 масло, то се видя още през 2006г колко е голям, а към днешна дата ще е още повече. Аз се претиснявам дали няма да има голямо изнoсване от граничното понякога триене в цитираните по-горе лагери, ако маслото поради малкият си вискозитет при висока температура не може да уплътни триещите се повърхности.
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Въпрос за избор на масло
Нека не забравяме,че при високи температури, защитата от триене метал в метал не се постига само чрез хидродинамичния филм, а от модификатори на триене и антифрикционните добавки. Колкото и да е гъсто 1 масло, при определена температура или след известно време винаги се наблюдава "срязване" на хидродинамичния филм, като за това се използват антифрикционните добавки, които вече са полепнали по стената на цилиндъра и предотвратяват сблъсъка метал в метал.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Въпрос за избор на масло
А какво мислите за 15w50, по-хубаво ли е от 15w40
че ИС-а не го иска това 10w40 при по-сериозно каране 


..Bayerische Motoren Werke..


- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Въпрос за избор на масло
15w50 надали ще има нещо различно от минерално масло ... за сериозно каране .... и сериозно, сериозно... колко да е сериозно? Аз с сравнително рядко агресивно каране препичам 5в50 и 5в40 масла за около 6-7к км (до тогава тотално губят качества)... ако караш на писта нз дали не трябва да гледаш разни 10в60 масла... ама тука има достатъчно колеги каращи истински на писта, нека те да кажат впечатления.
- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за избор на масло
M-coupe написа:А какво мислите за 15w50, по-хубаво ли е от 15w40че ИС-а не го иска това 10w40 при по-сериозно каране
Здравей, колега! Карах преди доста време компакт със същия мотор и го карах с 5в40, до последно преди да го продам, а го настъпвах доста, проблеми не съм имал като горене на масло.
host написа:15w50 надали ще има нещо различно от минерално масло ... за сериозно каране .... и сериозно, сериозно... колко да е сериозно? Аз с сравнително рядко агресивно каране препичам 5в50 и 5в40 масла за около 6-7к км (до тогава тотално губят качества)... ако караш на писта нз дали не трябва да гледаш разни 10в60 масла... ама тука има достатъчно колеги каращи истински на писта, нека те да кажат впечатления.
10в60 само за М серийте или ако автомобила не е подготвен и се ползва за дрифт, където основно се кара на червено на по-ниски предавки и маслото търпи доста сериозно натоварване и загрява повече от нормалните работни температури. При други случаи се обезсмисля използването му.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани