Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- bebcho__
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 29.09.2009
- Местоположение: Бяла
- Пол: Мъж
- Кара: грозно е36 купе
- Мечтае да кара: настрани с около 200
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
axl написа:Здравейте колеги, искам да попитам нещо по темата. Не е ли възможно м50 едномасовия маховик, който тежи 10-11 кила да се олекоти(и балансира), като по този начин се спести купуването на М20 маховик и стартер и се запази съединителя от м50?
Питам, защото въпросния м50 маховик не съм го виждал наживо и не знам има ли възможност да се отнеме материал, предполагам колегите с опит писали в темата ще знаят. Даже ако някой има снимки и може да ги сподели да добием представа или пък ако има такъв свален да свирне да го огледаме и щракнем.![]()
Благодаря предварително
прави се. ама дали ще постигнеш оптималния ефект...ако беше по-разумно всички щяха да ги режат

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Става, но не можеш да го свалиш до килограмите на м20. Много е масивен в предната си част от към съединителя, където отнемането на материал е доста по сложно. За пример м20-ковия можеш да го олекотиш до килограмите на афтърмаркет алуминиевите маховици без компромиси със здравнината му и на цена значително по ниска от новите леки маховици.
Да отбележа още един недостатък ако може да се нарече така с лекия маховик.
Сега при суден старт на двигателя и температури под и около нулата след палене двигателя се изфорсирва до към 2000 оборота(разбираемо е, защото е почти двойно по лек от стандартния), което е съпроводено с тракане и други неприятни шумове от двигателя поради недостатъчно масло. След това веднага си ги сваля под 1000.
Решение- паля на скорост с натиснат съединител и веднага след палене леко с полусъединител предотвратявам изфорсирването на двигателя
Да отбележа още един недостатък ако може да се нарече така с лекия маховик.
Сега при суден старт на двигателя и температури под и около нулата след палене двигателя се изфорсирва до към 2000 оборота(разбираемо е, защото е почти двойно по лек от стандартния), което е съпроводено с тракане и други неприятни шумове от двигателя поради недостатъчно масло. След това веднага си ги сваля под 1000.
Решение- паля на скорост с натиснат съединител и веднага след палене леко с полусъединител предотвратявам изфорсирването на двигателя

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Вярно е това за студения старт, ама пък после маневрите се правят без газ много гот
Слушайте maxpower-a
Може да се олекоти, но по-добре не...
Предстои експеримент някой ден като се опарича (
) м20 до 3.5кг. да видим какво ще стане 

Слушайте maxpower-a

Предстои експеримент някой ден като се опарича (





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
шшш колеги да не би и моя да е такъв от М20,щото и мойта се изфорсира до 2000 когато стане студено
и може би за това вече 4-5 колеги с 20-ки съм ги пренесъл в жертва 


По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- troublemaker
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 10.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше компакта да се пързаля постоянно
- Мечтае да кара: е46 M3
- Детайли за колата: bmw e46 328ci
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
а какво ще кажете за олекотяване на маховик на тдс ? правил ли го е някой ?

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Няма да има голяма файда, защото дизелите имат предостатъчно въртящ момент в ниските, за да преодоляват инерцията на маховика. Ако има някакъв ефект той ще е минимален и не е оправдано според мен. 

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Проблема с изфорсирането на студен старт е от нещо друго, а не от теглото на маховика. Моят не се форсира.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Твоята кола навън на студа ли стои? Защото ако е топло не се форсира така. Говорим за температури под -5 градуса.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Нямам спомен колко да е било последно като съм я карал на студено ама ноември месец сутрин.. там някъде трябва да е било.
Живо-здраво ако я пална януари ще тествам пак за по-сигурно
Живо-здраво ако я пална януари ще тествам пак за по-сигурно

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Ако е с автърмаркет чип може и да не се газира на студен старт... 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
И двата чипа с които съм карал, един за валовете и един правен по колата са с +100 оборота на празен ход заради маховика.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Твоя 3кг. ли е ? Че гледам на по 3.5 не им дават промяна на софта ?



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Не, но като го купувах ми казаха, че е препоръчително да се вдигнат леко оборотите. Карал съм го и със сток чип.
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
bum_bum написа:Проблема с изфорсирането на студен старт е от нещо друго, а не от теглото на маховика. Моят не се форсира.
Би ли споделил твоите съмнения от какво може да се изфорсира така,че наистина ме дразни това нещо като някоя задавена жигула

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Ако при всички с м20 маховик е така явно от окомплектовката така се получава.
Ако е при много ниска температура може и при мен да е така и да не съм забелязал, защото не я карам зимата, а и от 2 години е на части и няма как да пробвам сега
Ако е при много ниска температура може и при мен да е така и да не съм забелязал, защото не я карам зимата, а и от 2 години е на части и няма как да пробвам сега

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани