Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 29.09.2009
Местоположение: Бяла
Пол: Мъж
Кара: грозно е36 купе
Мечтае да кара: настрани с около 200

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от bebcho__ » 30 Ное 2011, 14:09

axl написа:Здравейте колеги, искам да попитам нещо по темата. Не е ли възможно м50 едномасовия маховик, който тежи 10-11 кила да се олекоти(и балансира), като по този начин се спести купуването на М20 маховик и стартер и се запази съединителя от м50?
Питам, защото въпросния м50 маховик не съм го виждал наживо и не знам има ли възможност да се отнеме материал, предполагам колегите с опит писали в темата ще знаят. Даже ако някой има снимки и може да ги сподели да добием представа или пък ако има такъв свален да свирне да го огледаме и щракнем. :bchug:

Благодаря предварително :)

прави се. ама дали ще постигнеш оптималния ефект...ако беше по-разумно всички щяха да ги режат :winky:
you can not imagine the immensity of the fuck i do not give
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от maxpower » 30 Ное 2011, 15:33

Става, но не можеш да го свалиш до килограмите на м20. Много е масивен в предната си част от към съединителя, където отнемането на материал е доста по сложно. За пример м20-ковия можеш да го олекотиш до килограмите на афтърмаркет алуминиевите маховици без компромиси със здравнината му и на цена значително по ниска от новите леки маховици.

Да отбележа още един недостатък ако може да се нарече така с лекия маховик.
Сега при суден старт на двигателя и температури под и около нулата след палене двигателя се изфорсирва до към 2000 оборота(разбираемо е, защото е почти двойно по лек от стандартния), което е съпроводено с тракане и други неприятни шумове от двигателя поради недостатъчно масло. След това веднага си ги сваля под 1000.

Решение- паля на скорост с натиснат съединител и веднага след палене леко с полусъединител предотвратявам изфорсирването на двигателя :yes:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Boyadjiev » 30 Ное 2011, 15:43

Вярно е това за студения старт, ама пък после маневрите се правят без газ много гот 8)
Слушайте maxpower-a ;) Може да се олекоти, но по-добре не...
Предстои експеримент някой ден като се опарича ( :mhihi: ) м20 до 3.5кг. да видим какво ще стане :roll:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от delas_328 » 30 Ное 2011, 23:34

шшш колеги да не би и моя да е такъв от М20,щото и мойта се изфорсира до 2000 когато стане студено :roll: и може би за това вече 4-5 колеги с 20-ки съм ги пренесъл в жертва :mhihi:
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 10.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше компакта да се пързаля постоянно
Мечтае да кара: е46 M3
Детайли за колата: bmw e46 328ci

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от troublemaker » 17 Дек 2011, 19:07

а какво ще кажете за олекотяване на маховик на тдс ? правил ли го е някой ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от maxpower » 18 Дек 2011, 12:06

Няма да има голяма файда, защото дизелите имат предостатъчно въртящ момент в ниските, за да преодоляват инерцията на маховика. Ако има някакъв ефект той ще е минимален и не е оправдано според мен. :bchug:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от bum_bum » 18 Дек 2011, 13:44

Проблема с изфорсирането на студен старт е от нещо друго, а не от теглото на маховика. Моят не се форсира.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от maxpower » 18 Дек 2011, 13:46

Твоята кола навън на студа ли стои? Защото ако е топло не се форсира така. Говорим за температури под -5 градуса.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от bum_bum » 18 Дек 2011, 13:50

Нямам спомен колко да е било последно като съм я карал на студено ама ноември месец сутрин.. там някъде трябва да е било.
Живо-здраво ако я пална януари ще тествам пак за по-сигурно :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Boyadjiev » 18 Дек 2011, 15:02

Ако е с автърмаркет чип може и да не се газира на студен старт... :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от bum_bum » 18 Дек 2011, 17:08

И двата чипа с които съм карал, един за валовете и един правен по колата са с +100 оборота на празен ход заради маховика.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Boyadjiev » 18 Дек 2011, 17:28

Твоя 3кг. ли е ? Че гледам на по 3.5 не им дават промяна на софта ?
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от bum_bum » 18 Дек 2011, 17:34

Не, но като го купувах ми казаха, че е препоръчително да се вдигнат леко оборотите. Карал съм го и със сток чип.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от delas_328 » 18 Дек 2011, 17:52

bum_bum написа:Проблема с изфорсирането на студен старт е от нещо друго, а не от теглото на маховика. Моят не се форсира.


Би ли споделил твоите съмнения от какво може да се изфорсира така,че наистина ме дразни това нещо като някоя задавена жигула :mhihi: е така !
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от bum_bum » 18 Дек 2011, 18:06

Ако при всички с м20 маховик е така явно от окомплектовката така се получава.
Ако е при много ниска температура може и при мен да е така и да не съм забелязал, защото не я карам зимата, а и от 2 години е на части и няма как да пробвам сега :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook