Какво да взема ? 316 или 318 coupe

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 08 Май 2008, 1:37

:) С 5000лв. не знам... Моята беше 5800 за компакт със всички разумни екстри 1996 140 коня.

Иначе... аз бях писал преди в една друга тема. За мен е по-разумно да вземеш 316 компакт или 318 седан. Конете са им приемливи (даже прекалено много за първа кола). Днес карах едно М43 Е46 (за доста повече пари), но конете, въпреки че са доста по-малко са изключително приятни за каране. Почти не ме дразнеше след като слязох от моята.

Имай предвид че имам доста над 100,000км зад гърба си и като се качих за пръв път на моята тръгнах с вратите без да искам. Просто й дадох повече газ. Не знам дали ти е познато онова усещане, когато ти настръхва гърба, чак до темето.

Извинявай че ти пиша така, а не те надъхвам за 320ки и 325ци, но и преди бях писал, че няколко мои познати си отидоха, а един ще ходи като Робокоп цял живот заради БМВ-та. Просто тръгвай на някаква по-кротка кола, да се научиш.

Компакти 316 има много на пазара, с доста екстри за около 5000 лв. Здрави са, нямат недомислици (то БМВ едва ли има недомислица), вървят като има нужда да вървят и са добри машини.

Така че, ориентирай се и влизай в нашата лудница ;)

P.S. Не ми обяснявай че няма да ги юркаш :) На първата ми кола се научих да паркирам на 180 градуса с ръчна, успоредно на тротоар. Слава Богу, без инцидент. Бях гледал Такси повече пъти от необходимото и много надъхан. Като ти е първа кола, ще тичаш да демонстрираш на всичките си приятели (и не-приятели) колко добър шофьор си (което е напълно възможно... някой хора си имат талант и усещане за каране, което само трябва да се развие с опит)...

много се разписах нещо... успех!

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 5.05.2008

Мнение от hhristo » 08 Май 2008, 12:58

Е ясно ми е, че ще си я юркам......Щом миналата година съм правил щоротии в даскало....пеи положение, че нямам книжка..Но идеята ми е кое ще излезне по евтинко като поддръжка :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 08 Май 2008, 13:49

Нормална поддръжка е по-добре от тотална щета. Не те знам с какви средства разполагаш, но за първа кола 100 коня са предостатъчно, така че скачай на компактче или 318ка седан и си карай 2-3 години. Живот и здраве, след 2-3 години ще си земеш Е46 купенце :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 27.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 320d

Мнение от Жоро 320и » 08 Май 2008, 17:24

Вземи си или 318ис или 320-ка защото 316-ката бурзо ще ти стане бавна!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.03.2008

Мнение от Enderial » 08 Май 2008, 17:39

hhristo написа:Е ясно ми е, че ще си я юркам......Щом миналата година съм правил щоротии в даскало....пеи положение, че нямам книжка..Но идеята ми е кое ще излезне по евтинко като поддръжка :D


Помисли над това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=92989

А кое ще излезне по-евтино като потдръжка - здравото
:mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 5.05.2008

Мнение от hhristo » 08 Май 2008, 19:54

Добре...някой,който кара такова 316,318 купе и седан какви пари на месец отделя...Защото лесно се взима, но поддръжката е нещо кофти :D То ми е ясно, че здравото е по-евтино :) А и друго... Като се отиде на сервиз за преглед преди покупка, какво би могло да не се види и после ще дава ядове ? Може да е супер тъп въпрос, но по-добре да си се посмеете, а аз да си разбера 8)

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 08 Май 2008, 20:01

Аз докат се науча първите 2 месеца да го карам заминаха 4 гуми общо 200лв :mhihi:
Искаш не искаш имаш средно по 200лв на месец за колата , при това ако няма нищо сериозно за правене! В тези пари влиза ГО , Каско и някои дребен ремонт като водна помпа , масло и тн
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 5.05.2008

Мнение от hhristo » 08 Май 2008, 20:06

Е аз горивото не го броя към тези. Бе ще си влизат парички в колата :D Но то в коя ли няма да се вкарват :( :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1674
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Мнение от ildivvy » 08 Май 2008, 23:20

Exy написа:
mitak_88 написа:на нея всичко и е по 2-колапани....повдигачи гумички на клапаните и т н....само цилиндрите са еднакви....на колега от вт му се наложи да сменя повдигачи...ами няма да ти казвам за кви цифри става въпрос...


:OT: IS-ката няма повдигачи, гърбиците на валовете натискат директно клапаните, това му е красотата :)


Аз защо си мисля,че М42 също е с хидравлични повдигачи?Бъркам ли или наистина няма?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Мнение от Exy » 08 Май 2008, 23:41

Какви точно са тия хидравлични повдигачи? Тва не е ли когато вала не е над клапаните и трябва да предаде по крив път движението? На ИС-ката е възможно най-елементарното - вала директно натиска клапана, а една яка пружина го връща обратно. При едновалките има повдигачи, защото вала трябва да натиска и изпускателни и смукателни клапани, което няма как да стане щото е само един а те са на различни места. Затва вала е в средата и има повдигачи до клапаните настрани. Може и аз нещо да бъркам понятията и повдигач да значи нещо съвсем друго. Да обясни някой по-запознат.

Иначе на М42 главата изглежда така отгоре:

http://www.bmwpower-bg.net/forums/album_pic.php?pic_id=15101
We love you Ronnie!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.03.2008

Мнение от Enderial » 09 Май 2008, 0:27

Exy написа:Какви точно са тия хидравлични повдигачи? Тва не е ли когато вала не е над клапаните и трябва да предаде по крив път движението? На ИС-ката е възможно най-елементарното - вала директно натиска клапана, а една яка пружина го връща обратно. При едновалките има повдигачи, защото вала трябва да натиска и изпускателни и смукателни клапани, което няма как да стане щото е само един а те са на различни места. Затва вала е в средата и има повдигачи до клапаните настрани. Може и аз нещо да бъркам понятията и повдигач да значи нещо съвсем друго. Да обясни някой по-запознат.

Иначе на М42 главата изглежда така отгоре:

http://www.bmwpower-bg.net/forums/album_pic.php?pic_id=15101


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

С риск да стана за смях:

Ето ти схема на газоразпределителния вал и клапаните на М42
Ако не се лъжа на 9ката му викат хидравричен повдигач но какво повдига :dunno: На времето когато разпределителния вал е бил долу при коляновия е имало повдигачи койт са ръчкали едни джаджи наречени кобилици койт са натискали клапаните...

Така че може и прав да си няа повдигач, но пък не бие напаво по клапана... смисъл представи си какво ще им се случи на гърбиците на вала... клапана ше си изкопа пътечка в тях...

Едит:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
При М44 май е малко по-различно и не ми е съвсем ясно ама и там май не бие направо по клапана... :dunno: :dummy:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2840
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: София

Мнение от ///sasho » 09 Май 2008, 0:41

Според мен ако си търсиш по икономично бмв си вземи 318 TDS , ама трябва много да внимаваш да е читаво. Абе то каквото и БМВ да взимаш трябва да го прегледаш хубаво преди да го вземеш.
316-ката е хубава но да е М43 , ама не е толкова икономична.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Мнение от Exy » 09 Май 2008, 1:07

Enderial прав си да, сега прочетох и във викито. Буталцата над клапаните им викат повдигачи, а аз мислех, че и на въпросните кобилици викат така. При М44 май е с кобилици като гледам. Тия 3 и 4 на такова ми приличат. А идеята на тези на М42 е да премахнат страничната сила на гърбицата и да остане само сила по посока на клапана, иначе ще го изкриви. Ама защо са хидравлични... може би ако ги видя ще разбера, ама не ми се разглабя толко :mhihi: Браво, научихме нещо полезно днес :)
We love you Ronnie!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Мнение от slatanic » 09 Май 2008, 18:18

Здравейте от мен.Като гледам май аз съм един от малкото собственици на 316 купе в тая държава. :mhihi:
Да ти кажа,ако си решил да се мяташ в играте с бмвтата първо се замисли над това,че те са си доста сериозен разход за в момента и за в бъдеще.Това по 200 лева на месец са си нормални пари за даване за автомобила и това говорим без бензина естествено.
Моята е 94 година с вс.екстри.Верижния матор.Да ти кажа взех я за 5800 миналата година и до сега ми стъпи на около 7-8к.
Проблеми много и се струпаха така да се каже.3 дебитомера смених докато спре да харчи 20 и като казвам 20 го казвам със абсолютна сигурност.При това нямаше никакво значение дали я карам с 170 или с 90.Обслужването на маторя +смяна на ролки,гарнитура анг.верига и некви други екстри с работата ми излезе 500лв.Ориентировъчно ти говоря за цени преди 5 месеца.Дебитомер и регулатор за водата на парното(неква джаджа с 2 клапи и некви там други работи течеше и нямаше парно) ги взех за 240лв преди 3 месеца.Иначе тия коли имат добра визия дори без м3 пакета.За връзка виж моята обява за колата за да разбереш каква беше преди да и се случи ударят които я сполетя предни някой и друг месец и малко преди това да ми вземат книжката което е друга тема. :mhihi:
Но отплеснах се малко от темата.
Значе 316 купе на мен лично ми се вижда малко тромава като мотор,но аз съм фен на разделя тюнинг все пак така,че за първа кола си е много добра.А да кажа,че и на мен ми беше 1во бмв и зимата без блокаж и читави гуми по прекрасните ни пътища си е приключение с тая лека задница.Но ако имаш парата гледай отдоло как са нещата,ако можеш минете 1на диагностика преди да си стискате ръцете и влизай в тима.
Айде че много се разписах. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Мнение от Biogame » 09 Май 2008, 18:36

колега аз имам 316 купе карам го от 6 месеца навартял съм му вече 14000 км и единствения проблем който и създаде беше ламбда сондата,смених я с чисто нова и засега проблеми нямам,сменяш си маслото и пак газ до дупка,като се пребирах от сабора на магистралата реших да го пробвам и да ти кажа карах поне 30-40 км че може и повече със 180-200 и то на газ,иначе си я купих от Италия лично аз и си беше със газов инжекцион,градско ми гори 9-10 бензин,на газ пак ми гори толкова.Избора си е твой иначе са много корави във всяко едно отношение.Успех във избора ,дано случиш на добра кола

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook