спирачки-някой правил ли го е?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 14 Май 2008, 10:04

D3BEP написа:
^Penata^ написа:Аз си направих тази галимация :mhihi: купих си комплект (носачи,апарати,дискове,главини,жила за ръчната абе всичките чаркчета който са нужни) от BESSNIA за 200лв всичко и мисля че си заслужава от всякаде тази инвестиция.Има разлика в спирането но е много малка ,но поне вече нямам грозни барабани отзад,лично аз поради тази причина правих смяна :mhihi:

Аееее тва е много сериозна причина... И я се чудим с кво да си сменим грозните носачи отдолу, че всеки път кат се наврем под колата и ми се набиват на очи грозните триъгълници. Искам нещо по - обличко!
На мен са ми казвали даже, че разпределението при спиране е 80 на 20.
И ако сменя с дискове отзад, мога да спечеля с малко напъни до 10 сантиметра спирачен път при висока скорост.
Също казаха, че полуоските ТРЯБВА да се сменят, а не е желателно. И че ако не ги сменя, ще се монтира, но правя по - голяма простотия.
Затуй пък със смяната можело да не ми сработят прости неща като АБС-а... Не, мерси.

От тая глупост много по си струва да смениш дисковете отпред и накладките отпред с нещо по - скъпо. Отзад.. Маниашка, безмислена, а често и недокрай свършена работа, която е спорно какъв ефект има. Освен дето вика колегата - "грозните барабани".Кво им е грозното - шкурка и спрей.


няма нужда да се сменяват полуоските, абс-а и ръ4ната си работят вси4ко си съвпада и се монтира за няколко 4аса хубаво е като се земат шенкелите втора ръка да си се обслужат с нови тампон4ета и някладки на ръ4ната и нови дискове и накладки за отзад.

Ефекта от дисковете отзад не е само визуален говоря от ли4ен опит (скоро ще сменям баабаните и на мойта 316-ка с турбото ) :!: естествено вие може да се самозаблуждавате и така да оправдаете мързела или това 4е не ви се занимава със интервенцията :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 14 Май 2008, 10:11

Ае 500 лв. има и по смислени места, където да ги дам, пък и аз съм с 318-ка. С повече от 200 не карам...

Не е оправдание, това е истината за мен. И за механиката. При условие, че около 20% от спирачното усилие при рязко спиране се пада на задните колела, има много по - голям смисъл да смениш отпред дискове и накладки(както явно ти си направил, ludiagsm). Тогава ще има разлика. Отколкото да има разлика като смениш тея отзад, дето са на гости с такива, дето са малко по - добри.

Смисъл от второто има ако си пистарка някаква и наистина всеки момент е решаващ. Н оза норамлна кола... Вервай, карам с прости неща като гуми и геометрия и те достатъчно ми намаляват спирачния път. Да чукна на дърво...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 14 Май 2008, 19:00

D3BEP написа:Ае 500 лв. има и по смислени места, където да ги дам, пък и аз съм с 318-ка. С повече от 200 не карам...

Не е оправдание, това е истината за мен. И за механиката. При условие, че около 20% от спирачното усилие при рязко спиране се пада на задните колела, има много по - голям смисъл да смениш отпред дискове и накладки(както явно ти си направил, ludiagsm). Тогава ще има разлика. Отколкото да има разлика като смениш тея отзад, дето са на гости с такива, дето са малко по - добри.

Смисъл от второто има ако си пистарка някаква и наистина всеки момент е решаващ. Н оза норамлна кола... Вервай, карам с прости неща като гуми и геометрия и те достатъчно ми намаляват спирачния път. Да чукна на дърво...


принципно е по-важно колата да може да спира отколкото да върви ,при барабанните спира4ки особено ако са на по10++ години системката за саморегулиране клеясва и от там няма кой да обира луфта при износването на феродото и винаги при първона4ално натискане на спира4ката педала потъва доста надолу докато колата тръгне да спира ка4етвено ако върнеш и натиснеш втори път спира осезаемо по-добре ,та зна4и за да спираме като хората с барабанни спира4ки всеки пат помпаме като на некоя жигула или мохер :mhihi: това е супер кофти поне за мен и когато има дискови спира4ки отпред и отзад :uups: тая грижа я няма ако ще и на 25 години да са натискаш и спира може да поискаш кръг4е на някой колега от форума и сам ще се убедиш в разликата :lol:
Последна промяна ludiagsm на 14 Май 2008, 20:05, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 14 Май 2008, 19:07

ТЪй наречената система за саморегулиране, брат, представлява една тресчотка, 5-6 см, същата като на москвич(щото съм ползвал временно), за максимум 5 лв. у магазина.
И... моето лично мнение е , че барабанната система е по - сигурната. ПО - слаба, да, но по - безопасна откъм дефекти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Кара: е34
Мечтае да кара: е32

Мнение от BeXTMaN » 14 Май 2008, 19:32

дейти са зарибя с глупости карайте с барабани чиста ралта :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 14 Май 2008, 19:46

Еми като ви е кеф карайте си с барабани , въпрос на ли4ен избор, аз се опитах да споделя ли4ния си опит преди монтажа на задни дискови и след това и казвам 4е определено има голяма разлика нека колегите сами преценят важното е 4е трансплантацията става без грижи. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 14 Май 2008, 22:12

ludiagsm написа:Еми като ви е кеф карайте си с барабани , въпрос на ли4ен избор, аз се опитах да споделя ли4ния си опит преди монтажа на задни дискови и след това и казвам 4е определено има голяма разлика нека колегите сами преценят важното е 4е трансплантацията става без грижи. ;)

Сигурно е така, човек, ама недооцененото в твоите изказвания е че ти караш зверски турбинирани коли... Сигурно най - бавната ти отговаря на 325i.
Ние говорим тука за некви 16-ки и 18-ки. Стоковици. Те ако питаш мен на Gl-а спирачките са още по - добри, ама има и нещо, което се нарича ефективност... Не че е проблема всички да са с най - силните спирачки, просто не е ефективно и е излишен разход.
Не набират толкоз мощно на къси разстояния и не са чак толкоз бързи нашите колици.
А при 200 км.ч. личното ми мнение е че много по -важно в сцеплението с пътя; и най - калпавите спирачки ще блокират колелата при тая скорост, но това няма да попречи на колата да хлъзне.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 15 Май 2008, 1:50

D3BEP написа:
ludiagsm написа:Еми като ви е кеф карайте си с барабани , въпрос на ли4ен избор, аз се опитах да споделя ли4ния си опит преди монтажа на задни дискови и след това и казвам 4е определено има голяма разлика нека колегите сами преценят важното е 4е трансплантацията става без грижи. ;)

Сигурно е така, човек, ама недооцененото в твоите изказвания е че ти караш зверски турбинирани коли... Сигурно най - бавната ти отговаря на 325i.
Ние говорим тука за некви 16-ки и 18-ки. Стоковици. Те ако питаш мен на Gl-а спирачките са още по - добри, ама има и нещо, което се нарича ефективност... Не че е проблема всички да са с най - силните спирачки, просто не е ефективно и е излишен разход.
Не набират толкоз мощно на къси разстояния и не са чак толкоз бързи нашите колици.
А при 200 км.ч. личното ми мнение е че много по -важно в сцеплението с пътя; и най - калпавите спирачки ще блокират колелата при тая скорост, но това няма да попречи на колата да хлъзне.


аз изхвърлих барабаните преди около 5 години а карам с турбо от преди 4 години. Това 4е обикновенните 316-ки и 318-ки не ускоряват бързо не озна4ава 4е не трябва да спират бързо а именно много хора както и аз едно време ако 4е не ми варве6екой знае колко колата си давах газ до последно и преди завоя намалявам и влизам :) с барабанните спира4ки спирах доста по отрано,не говоря за извън града с 200++ километра в 4ас а именно у софето с 80-100 особено когато някой насран таскиджия прави обратен или некое дете изко4и и ти се наложи да спреш внезапно ,можеби едва тогава ще рабереш защо си губя времето и ви отварям о4ите а ти ми разправя6 кое е ефективно и кое не било и как не ти се заделят време и пари за задни дискови спира4ки и колко много те кефи да си гледа6 ретробарабани отзаде :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 15 Май 2008, 7:46

няма смисъл да се мъчиш да обясняваш,то ако барабана беше добър,щеше да намира приложение още в камионите,ама отдавна е изхвърлен оттам.
аз лично кола с барабани не понасям,тва е баси компромиса...
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 28.05.2006
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж

Мнение от КУНИ » 15 Май 2008, 10:21

pavlin_e30 написа:няма смисъл да се мъчиш да обясняваш,то ако барабана беше добър,щеше да намира приложение още в камионите,ама отдавна е изхвърлен оттам.
аз лично кола с барабани не понасям,тва е баси компромиса...


Не че съм за барабаните, ама точно такива спирачки ще бъдат поставени в най-скоро време (ако вече не са и факт) във Формула 1. КПД на този тип спирачна с-ма е по-голям от такава с дискове, защото площа на спиране е многократно повече! Ся друг е въпроса за използваните материали и самата изработка на барабаните и другите чарколяци по тях!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 15 Май 2008, 21:07

pavlin_e30 написа:няма смисъл да се мъчиш да обясняваш,то ако барабана беше добър,щеше да намира приложение още в камионите,ама отдавна е изхвърлен оттам.
аз лично кола с барабани не понасям,тва е баси компромиса...
радвам се 4е сме на едно мнение :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 15 Май 2008, 21:13

Разликата с камионите е в тонажа. Като ускорение камионът не е страшен, даже е ел. ограничен - скъпите. Там повече значение има спирачката бързо да го "удържа", да не изтърве масата му, да не се счупи, разкачи и т.н.
И... аз не съм много технически грамотен, но мисля че разликата между спирачната система на камионите и колите е сходна с разликата между двигателната система на колите и ракетите.
Както и да е. Убеден съм, че от дискове има подобрение. И че не си струва.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Мнение от Митко Стоянов » 15 Май 2008, 21:46

pavlin_e30 написа:няма смисъл да се мъчиш да обясняваш,то ако барабана беше добър,щеше да намира приложение още в камионите,ама отдавна е изхвърлен оттам.
аз лично кола с барабани не понасям,тва е баси компромиса...

:yes: :yes: :yes:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook