Как да пали лесно Е36 - 325 дизел!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- BMWm5
-
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: Пловдивчанче
- Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
- Мечтае да кара: м6
Re: Как да пали лесно Е36 - 325 дизел!
перфектно става такъв от "Лада Самара"!!!
кои клапан колега? за какво по то4но ?
Струва 5лв. и монтажа му е много елементарен и бърз: 1.купува се клапана; 2. реже се "ПВЦ" горивопровода след горивния филтър;
а за рязането е по добре да се сложи преди филтъра за6тото; проблема идва от самия клапан на филтъра и за това тои се изпразва.. а след като тои се изпразни следователно се изпразва и ГНП , като сложи6 клапан4ето след филтъра ГНП остава с нафта оба4е като запали6 тая нафта из4езва и докато се напълни филтъра влиза въздух в ГНП и пак трябва да се варти.. (има слу4аи когато подка4ва и обезвазду6ава по бързко) но правилното място е преди филтъра за да остане пълен с нафта и да не се полу4и свър6ване на нафтата!
кои клапан колега? за какво по то4но ?
Струва 5лв. и монтажа му е много елементарен и бърз: 1.купува се клапана; 2. реже се "ПВЦ" горивопровода след горивния филтър;
а за рязането е по добре да се сложи преди филтъра за6тото; проблема идва от самия клапан на филтъра и за това тои се изпразва.. а след като тои се изпразни следователно се изпразва и ГНП , като сложи6 клапан4ето след филтъра ГНП остава с нафта оба4е като запали6 тая нафта из4езва и докато се напълни филтъра влиза въздух в ГНП и пак трябва да се варти.. (има слу4аи когато подка4ва и обезвазду6ава по бързко) но правилното място е преди филтъра за да остане пълен с нафта и да не се полу4и свър6ване на нафтата!
Нещо не си ме разбрал колега !
Значи клапана трябва да се сложи където и да е по веригата, целта му е да пропуска флуидите само в едната посока и да не позволява в последствие преминаването им обратно /на същия принцип действа и клапана на сервоусилватела на спирачната с-ма/. Но не е удачно да се монтира преди горивния филтър, тъй като ако през него премине боклук то той ще заседне и ще остави клапана в положение отворено /тоест ще неутрализира правилното му действие/.
Колкото до това дали има нужда от такъв клапан - то отговора е "да" /всички дизели имат такъв монтиран във филтъра или по тръбопровода/, нуждата от такъв клапан се основава на това, че края на горивната с-ма са горивните камери в цилиндрите, от където през клапаните прониква въздух и горивото по гравитационен принцип се връща в резервоара /на същия принцип функционират водонапорните кули/
Как стигнах до клапана от "Самара":
Още като взех колата открих, че ориг клапана не функционира /иначе ходих на диагностика - колата си 6, не харчи масло и т.н/; открих какъв е проблема и тръгнах да търся решение - сетих се че при Мондеото ми /1.8тд/ се продава "репеър кит", който вкл. помпичката за ръчно подкачване на гориво, гумени уплътнения и въпросния клапан /гумичка, която се монтира на входа на ръчната помпа и пропуска горивото само в една посока/ - навсякъде ме гледаха и не разбираха за какво говоря /притесних се...../. Продължих да търся и така разбрах за "еднопосочните клапани за гориво", които се монтират на тръбопровода на бусовете и камионите - тръгнах да търся такъв, но установих, че сечението не съвпада /при бусовете е по-голяма, докато при камионите направо си е отделно устройство.../. Така продължих да търся и в последствие едно от момчета в "Проспийд" намери решение на проблема!
Ето пак снимката:
От момента на монтиране на клапана колата сутрин си пали като часовник!
пп: не искам да засягам колеги от форума по какъв то й да е начин, не желая да споря и т.н. ...... Доколкото знам форумите са място за взаимопомощ и ще се радвам, ако тази тема помогне на някой! Няма нужда всеки път да преоткриваме топлата вода!
Значи клапана трябва да се сложи където и да е по веригата, целта му е да пропуска флуидите само в едната посока и да не позволява в последствие преминаването им обратно /на същия принцип действа и клапана на сервоусилватела на спирачната с-ма/. Но не е удачно да се монтира преди горивния филтър, тъй като ако през него премине боклук то той ще заседне и ще остави клапана в положение отворено /тоест ще неутрализира правилното му действие/.
Колкото до това дали има нужда от такъв клапан - то отговора е "да" /всички дизели имат такъв монтиран във филтъра или по тръбопровода/, нуждата от такъв клапан се основава на това, че края на горивната с-ма са горивните камери в цилиндрите, от където през клапаните прониква въздух и горивото по гравитационен принцип се връща в резервоара /на същия принцип функционират водонапорните кули/
Как стигнах до клапана от "Самара":
Още като взех колата открих, че ориг клапана не функционира /иначе ходих на диагностика - колата си 6, не харчи масло и т.н/; открих какъв е проблема и тръгнах да търся решение - сетих се че при Мондеото ми /1.8тд/ се продава "репеър кит", който вкл. помпичката за ръчно подкачване на гориво, гумени уплътнения и въпросния клапан /гумичка, която се монтира на входа на ръчната помпа и пропуска горивото само в една посока/ - навсякъде ме гледаха и не разбираха за какво говоря /притесних се...../. Продължих да търся и така разбрах за "еднопосочните клапани за гориво", които се монтират на тръбопровода на бусовете и камионите - тръгнах да търся такъв, но установих, че сечението не съвпада /при бусовете е по-голяма, докато при камионите направо си е отделно устройство.../. Така продължих да търся и в последствие едно от момчета в "Проспийд" намери решение на проблема!
Ето пак снимката:

От момента на монтиране на клапана колата сутрин си пали като часовник!
пп: не искам да засягам колеги от форума по какъв то й да е начин, не желая да споря и т.н. ...... Доколкото знам форумите са място за взаимопомощ и ще се радвам, ако тази тема помогне на някой! Няма нужда всеки път да преоткриваме топлата вода!
- BMWm5
-
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: Пловдивчанче
- Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
- Мечтае да кара: м6
явно ти не си ме разбрал колега..
зна4и това което казва6 4е може да заседне боклук е вярно но има едно "но".. аз съл слагал такива клапани (специално правени за това не6то (струват 8лв и се поръ4ват (представляват подобие на бензинов филтър на 320 само 4е на половина))) та един ден на моята тоиота след един ремонт спря да пали на 4етвът път студена и аз разглубих филтъра смених го но немойах да стигна до клапата за6тото е капсолован (имам мания вси4ко по моята кола да е оригинално без да се слагат глупости) и наи на края се примирих и сложих едно клапан4е от една инжекцион помпа и вси4ко заспа но не 6те6 ли стана друг гаф пали си колата от раз оба4е след малко изгасва и се продължава с въртенето.. и тогава ми доиде на акъла 4е когато гнп е пълно фълтътра пак се празни и остава сух следователно му трябва време за да се напълни с нафта а през това време нафтата в гнп ве4е е изфазходена от диузите и върната в ресервоара и следователно колата изгасва.. сложих клапан4ето преди филтара и от тогава я кавам 1 година и нямам никакви проблеми.. (6те обесня за секи слу4аи ако не си ме разбрал 4е когото филтъра е пълен двигателя 6те работи по дълго време докато се самообезвазду6и системата)... а до колкото задръстването на клапана.. зависи какво клапан4е 6те се сложи.. ако е някое финно е хубаво да се сложи груб филтъре преди него .. аз съм слага и бензинов клапан от газова уредба на бус и до сега съ6то е нямало проблеми...
а ти за кои по то4но клапан говори6 4е използва6 от лада самара?
Този от сервото ли?
зна4и това което казва6 4е може да заседне боклук е вярно но има едно "но".. аз съл слагал такива клапани (специално правени за това не6то (струват 8лв и се поръ4ват (представляват подобие на бензинов филтър на 320 само 4е на половина))) та един ден на моята тоиота след един ремонт спря да пали на 4етвът път студена и аз разглубих филтъра смених го но немойах да стигна до клапата за6тото е капсолован (имам мания вси4ко по моята кола да е оригинално без да се слагат глупости) и наи на края се примирих и сложих едно клапан4е от една инжекцион помпа и вси4ко заспа но не 6те6 ли стана друг гаф пали си колата от раз оба4е след малко изгасва и се продължава с въртенето.. и тогава ми доиде на акъла 4е когато гнп е пълно фълтътра пак се празни и остава сух следователно му трябва време за да се напълни с нафта а през това време нафтата в гнп ве4е е изфазходена от диузите и върната в ресервоара и следователно колата изгасва.. сложих клапан4ето преди филтара и от тогава я кавам 1 година и нямам никакви проблеми.. (6те обесня за секи слу4аи ако не си ме разбрал 4е когото филтъра е пълен двигателя 6те работи по дълго време докато се самообезвазду6и системата)... а до колкото задръстването на клапана.. зависи какво клапан4е 6те се сложи.. ако е някое финно е хубаво да се сложи груб филтъре преди него .. аз съм слага и бензинов клапан от газова уредба на бус и до сега съ6то е нямало проблеми...
а ти за кои по то4но клапан говори6 4е използва6 от лада самара?
Този от сервото ли?
Казаха ми да отида в магазин на Лада и да кажа, че търся еднопосочен клапан за гориво от Самара! Така й направих, дадоха ми този от снимката на него пише /сделано в СССР/; монтирах го по описания начин.
Факт е, че клапана над филтъра не държи /нафтата има корозивно действие спрямо гумените детайли/, при теб щом губи налягане от самия филтър явно от щуцерите /входящия или изходящия/ или от самия филтър ти гълта въздух /разхерметизирана е с-мата/.
Докато при мен това не се наблюдава и от както имам въпросния клапан колата е о`к /вече 2000км./ - пали от раз и в последствие има плавна работа /преди да си монтирам клапана като запалех в началото двг имаше неритмична работа - все едно прекъсва/!
Аз също много мразя да побългарявам /затова държа на жълтите мигачи/, но просто умирах от яд като сутрин стартера въртеше здраво!
Факт е, че клапана над филтъра не държи /нафтата има корозивно действие спрямо гумените детайли/, при теб щом губи налягане от самия филтър явно от щуцерите /входящия или изходящия/ или от самия филтър ти гълта въздух /разхерметизирана е с-мата/.
Докато при мен това не се наблюдава и от както имам въпросния клапан колата е о`к /вече 2000км./ - пали от раз и в последствие има плавна работа /преди да си монтирам клапана като запалех в началото двг имаше неритмична работа - все едно прекъсва/!
Аз също много мразя да побългарявам /затова държа на жълтите мигачи/, но просто умирах от яд като сутрин стартера въртеше здраво!
- BMWm5
-
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: Пловдивчанче
- Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
- Мечтае да кара: м6

- bonbonev_11
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 10.02.2008
колеги и аз имам такъв клапан но имам един въпрос. възможно ли е ако се напълни с гадости калата да не пали/все едно не и стига гориво/при първи старт и неможе да се изфорсира побече от 4000 оборота???
Щом е след филтъра, то няма как до него да стигнат механични замърсители!
Кога за последно си си сменял горивния филтър?
На мони ми се е случвало за три месеца да ми запуши горивния филтър /от тогава карам само със "Спринт Дизел" от "ОМВ"/!
пп: ако не е от филтъра, то остава само една причина - запушване на горивопровода /много кофти/, това се получава когато се кара предимно с шано нафта!
Кога за последно си си сменял горивния филтър?
На мони ми се е случвало за три месеца да ми запуши горивния филтър /от тогава карам само със "Спринт Дизел" от "ОМВ"/!
пп: ако не е от филтъра, то остава само една причина - запушване на горивопровода /много кофти/, това се получава когато се кара предимно с шано нафта!
- l1qu1d
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 16.08.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is Coupe
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани