въпрос за дюзи
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- renene
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 30.11.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325xi
Хубаво е да смениш О пръстенчета поне откъм главата да не се чудиш защо не работи хубаво после
диагностика 0899937450
tsb_bg написа:mityooo написа:Не знам ,ама много тъпо ми звучи това с белязането им коя от кой цилиндър е ....
Като си сваляте свещите и тях ли ги гледате коя от кой цилиндър е била ....vladiverm написа:... Тука един като каже нещо и...Те са еднакви,кво да ги бележи
Дюзите и свещите са със "ситна" газова резба, която има по-малка стъпка от скрепителните резби.
Освен скрепващи функции, ситната (газова) резба има и уплътняващи функции, но за това пък е по-фина и по-лесно може да се повреди.
Независимо от това, че вътрешната резба на отворите на главата и съответно резбите на дюзите/свещите са изпълнени по едни и същи стандарти и с еднакви допуски, те са от различен материал и усилието при всяко затягане на дюза/свещ променя макар и минимално взаимната конфигурация на резбовото съединение (подава материала с по-малка твърдост - дюзата/свеща).
Когато се заменят дюзите или свещите просто няма избор, но когато се завива отново същата дюза/свещ е по-добре да се завие на същото място (където се е напаснала) - да не забравяме и температурните разширения и свивания на които е подложено резбовото съединение...
Пак казвам това е препоръчително, а не задължително и най-вече не коства нищо освен едно драсване с маркер или чертилка
Батка ,моля те не се излагай





Нито свещите нито дюзите са с газова резба на тази кола








Между другото ,ако нямаха дифтунги запалителните свещи ...знаеш ли кога ще ги отвиеш с тези набили се сажди и гняс ( докато уплътни резбата ) Никога



ПП Само не почвай да ми обясняваш ,че имало свещи и без дифтунги ,а били с конична периферия и т.н.
0898578595
Мислех да не се занимавам повече с този въпрос, но явно за някои е по-интересно, а и по-лесно вместо да отговорят смислено на конкретно поставен въпрос да коментират отговорите на тези, които са се постарали да помогнат
1. Не само съм чувал, чел и виждал за инжекторите, а и лично аз съм ги сменял (става дума за бензин).
В първия отговор на конкретния въпрос на колегата sabi 1984 изказах мое лично мнение "съветвам те да си маркираш дюзите и да ги върнеш на същите места, макар че ако не го направиш не е фатално" и го посъветвах да си купи О-пръстените и да ги смени
Някъде да виждаш да говоря за отвиване, за завиване и за резби
Първо това беше съвет, второ изрично писах "ако не го направиш не е фатално", трето това не е нещо което е свързано с някакви усилия или разходи.
2. За резби заговорих след като се появи въпроса "като си сваляте свещите и тях ли ги гледате коя от кой цилиндър е била" и за това и аз посочих примера с резбите на дюзи и свещи (а те могат да са бензинови/нафтови и запалителни/подгревателни). Ако четеш внимателно ще видиш, че до момента никъде не бях писал "за отвиване или за завиване ....."
3. Изговаря се и се пише "дихтунг" и произхожда от немското "уплътнител". На уплътнителните съединения, в частност на запалителните свещи се поставя точно и единствено с цел уплътнение (за да не се натяга излишно и без това слабото резбово съединение предвид стандарта на резбата). Дихтунга се изработва от сравнително по-мек материал (често сплави на цветни метали), затяга се с определено усилие при което се "смачква" за да уплътни и при следващо отвиване губи значително уплътняващите си свойства, особено при температурните условия на работа на които са подложени свещите (за да не почне нов спор веднага казвам, че така е по принцип и не е фатално ползването му на ново). Тук не говоря за други видове уплътнителни резби, например конусните.
За пръв път чувам, че дихтунгите се поставят с цел да улеснят отвиването на свещите "ако нямаха дифтунги запалителните свещи ...знаеш ли кога ще ги отвиеш с тези набили се сажди и гняс"
4. По отношение на "... нито свещите нито дюзите са с газова резба на тази кола ..." вече казах, че никъде не съм споменавал за резба при тези дюзи, а колкото до резбата на свещите първата буква от маркировката на запалителните свещи характеризира типа и размера на резбата размера на на шестограма за ключа. Можеш да провериш за каква резба иде реч и каква е според различните си характеристики :едра, нормална, ситна (големината и стъпката) и едноходова, двуходова и многоходова (броя на съставните профили)
Аз лично си свалям свещите единствено за да ги сменя (не за да им гледам състоянието или да регулирам разстоянието межу електродите и т.н.) и не ме е грижа нито за състоянието на дихтунгите, нито коя къде е била, но това пак е мое лично мнение.
За мен лично марката (BMW) за която говорим тук дължи името и реномето си (а и струва поне с около 20-30% по-скъпо от съответния клас автомобили на други производители) точно на факта, че от проектирането до изпълнението (сглобката) не са правени никакви компромиси с материали, изпълнение и технологични изисквания и последователности.
За това тези коли влизат втора употреба в Българя на незнайни километри и издържат по още 300-400 000 км. (вече реални) и по 15-20 години. Ако това не е така те ще са "умрели" още в родните си страни или в най добрия случай, ще са обект на майтапи на колегите от другите форуми ....
По същия начин се предполага някаква "техническа култура" при обслужването им, още повече, когато това не е свързано с финансовите възможности на собственика, а с желанието му и с малко повече усилия (вкл. умствени) ....
Има една приказка:
Аз да направя каквото трябва, а то да става каквото ще ...
Когато по начло нещо не е направено "каквото трябва" трудно е да се очаква да се получи нещо добро
За това си правя труда да пиша и съм написал 1ххх поста, а не за да давам теми за безмислени спорове и коментари.
Старал съм се да бъда полезен и точен, наясно съм, че малко или много навсякъде се правят компромиси и с качество на части и с качество на труд и с периодичността на обслужването.
Аз предпочитам да влагам средства, труд и време за рутинна подръжка на колите си (съобразени с моето свободно време и възможности), вместо хабя нерви, пари и тичане по магазини, сервизи и майстори за ремонти когато вече колата ме е зарязала.
В края на краищата всеки си има глава на раменете и си решава ...
Дано съм разбран правилно

1. Не само съм чувал, чел и виждал за инжекторите, а и лично аз съм ги сменял (става дума за бензин).
В първия отговор на конкретния въпрос на колегата sabi 1984 изказах мое лично мнение "съветвам те да си маркираш дюзите и да ги върнеш на същите места, макар че ако не го направиш не е фатално" и го посъветвах да си купи О-пръстените и да ги смени


Първо това беше съвет, второ изрично писах "ако не го направиш не е фатално", трето това не е нещо което е свързано с някакви усилия или разходи.
2. За резби заговорих след като се появи въпроса "като си сваляте свещите и тях ли ги гледате коя от кой цилиндър е била" и за това и аз посочих примера с резбите на дюзи и свещи (а те могат да са бензинови/нафтови и запалителни/подгревателни). Ако четеш внимателно ще видиш, че до момента никъде не бях писал "за отвиване или за завиване ....."

3. Изговаря се и се пише "дихтунг" и произхожда от немското "уплътнител". На уплътнителните съединения, в частност на запалителните свещи се поставя точно и единствено с цел уплътнение (за да не се натяга излишно и без това слабото резбово съединение предвид стандарта на резбата). Дихтунга се изработва от сравнително по-мек материал (често сплави на цветни метали), затяга се с определено усилие при което се "смачква" за да уплътни и при следващо отвиване губи значително уплътняващите си свойства, особено при температурните условия на работа на които са подложени свещите (за да не почне нов спор веднага казвам, че така е по принцип и не е фатално ползването му на ново). Тук не говоря за други видове уплътнителни резби, например конусните.
За пръв път чувам, че дихтунгите се поставят с цел да улеснят отвиването на свещите "ако нямаха дифтунги запалителните свещи ...знаеш ли кога ще ги отвиеш с тези набили се сажди и гняс"

4. По отношение на "... нито свещите нито дюзите са с газова резба на тази кола ..." вече казах, че никъде не съм споменавал за резба при тези дюзи, а колкото до резбата на свещите първата буква от маркировката на запалителните свещи характеризира типа и размера на резбата размера на на шестограма за ключа. Можеш да провериш за каква резба иде реч и каква е според различните си характеристики :едра, нормална, ситна (големината и стъпката) и едноходова, двуходова и многоходова (броя на съставните профили)

Аз лично си свалям свещите единствено за да ги сменя (не за да им гледам състоянието или да регулирам разстоянието межу електродите и т.н.) и не ме е грижа нито за състоянието на дихтунгите, нито коя къде е била, но това пак е мое лично мнение.
За мен лично марката (BMW) за която говорим тук дължи името и реномето си (а и струва поне с около 20-30% по-скъпо от съответния клас автомобили на други производители) точно на факта, че от проектирането до изпълнението (сглобката) не са правени никакви компромиси с материали, изпълнение и технологични изисквания и последователности.
За това тези коли влизат втора употреба в Българя на незнайни километри и издържат по още 300-400 000 км. (вече реални) и по 15-20 години. Ако това не е така те ще са "умрели" още в родните си страни или в най добрия случай, ще са обект на майтапи на колегите от другите форуми ....
По същия начин се предполага някаква "техническа култура" при обслужването им, още повече, когато това не е свързано с финансовите възможности на собственика, а с желанието му и с малко повече усилия (вкл. умствени) ....
Има една приказка:
Аз да направя каквото трябва, а то да става каквото ще ...
Когато по начло нещо не е направено "каквото трябва" трудно е да се очаква да се получи нещо добро
За това си правя труда да пиша и съм написал 1ххх поста, а не за да давам теми за безмислени спорове и коментари.
Старал съм се да бъда полезен и точен, наясно съм, че малко или много навсякъде се правят компромиси и с качество на части и с качество на труд и с периодичността на обслужването.
Аз предпочитам да влагам средства, труд и време за рутинна подръжка на колите си (съобразени с моето свободно време и възможности), вместо хабя нерви, пари и тичане по магазини, сервизи и майстори за ремонти когато вече колата ме е зарязала.
В края на краищата всеки си има глава на раменете и си решава ...
Дано съм разбран правилно
благодаря за мненията на колегите!
вчера изчистих дюзите и няма да повярвате какво стана.тази сутрин колата пак неискаше да запали от първия път,направо ще откача вече.сменил съм филтри,свещи,изчистих дюзите и пак неиска да пали
на диагностиката не показа да има някакви грешки или прецакан датчик,и вече незнам какво да правя
помагайте 
вчера изчистих дюзите и няма да повярвате какво стана.тази сутрин колата пак неискаше да запали от първия път,направо ще откача вече.сменил съм филтри,свещи,изчистих дюзите и пак неиска да пали

на диагностиката не показа да има някакви грешки или прецакан датчик,и вече незнам какво да правя


Колега читав ли ти е акумулатора? Имай предвид, че ако е на свършване и върти бавно или неравномерно, паленето на студено става проблем.
Заслушай се като дадеш на контакт (преди да завъртиш на стартер) дали бензиновата помпа завърта за около 2-3 секунди. Може би горивната система да не държи налягане и това да е причина да пали от 2-ри, 3-ти път, когато помпата завърти и дигне налягане.
Пробвай първо като запали (независимо колко пъти си въртял на стартер) да я загасиш и веднага да опиташ пак да запалиш без да чакаш да загрее.
Ако след като запали един път, веднага след това пали нормално (преди да е загряла) много вероятно е да не може да вдигне налягане при първоначалното палене.
Пробвай и сутрин преди първоначалното палене да дадеш 2-3 пъти контакт (все едно, че подгряваш дизел) без да се опитваш въобще да завъртиш на стартер, за да завърти няколко пъти помпата за да вдигне налягането и чак тогава да се опиташ да я запалиш.
Виж от някъде да не смуче въздух, въпреки че това би трябвало да се отрази и на нормалната работа на двигателя (особено при ниски обороти).
Заслушай се като дадеш на контакт (преди да завъртиш на стартер) дали бензиновата помпа завърта за около 2-3 секунди. Може би горивната система да не държи налягане и това да е причина да пали от 2-ри, 3-ти път, когато помпата завърти и дигне налягане.
Пробвай първо като запали (независимо колко пъти си въртял на стартер) да я загасиш и веднага да опиташ пак да запалиш без да чакаш да загрее.
Ако след като запали един път, веднага след това пали нормално (преди да е загряла) много вероятно е да не може да вдигне налягане при първоначалното палене.
Пробвай и сутрин преди първоначалното палене да дадеш 2-3 пъти контакт (все едно, че подгряваш дизел) без да се опитваш въобще да завъртиш на стартер, за да завърти няколко пъти помпата за да вдигне налягането и чак тогава да се опиташ да я запалиш.
Виж от някъде да не смуче въздух, въпреки че това би трябвало да се отрази и на нормалната работа на двигателя (особено при ниски обороти).
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
sabi1984 написа:благодаря за мненията на колегите!
вчера изчистих дюзите и няма да повярвате какво стана.тази сутрин колата пак неискаше да запали от първия път,направо ще откача вече.сменил съм филтри,свещи,изчистих дюзите и пак неиска да пали![]()
на диагностиката не показа да има някакви грешки или прецакан датчик,и вече незнам какво да правяпомагайте
Винаги след почистване на дюзите не може да запали, или пали с голяма мъка от петия-шестия път. Даже и след запалване, двигателя работи неравномерно и се тресе целия. Това е напълно нормално, защото не е минал достатъчно бензин да очисти това, което е останало след третирането с ултразвук. Работата на дюзите напълно се възстановява след пробег от 25-30 км., или малко повече.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
ивчо3 написа: Това е напълно нормално, защото не е минал достатъчно бензин да очисти това, което е останало след третирането с ултразвук.
Дам




Хора , вие акъл имате ли





ПП tsb_bg прочети внимателно какво си писал и проследи хронологията

Само ти ли в този форум не разбра какво съм написал


Одобрявам желанието ти да помогнеш на момчетата ,но недей да се оливаш в собствената си философия . Дифтунга или дихтунга ...бял кахър . Нали знам къде и кога да ги поставям ,а не си играя с тях нанизвайки си ги по пръстчетата на ръката

0898578595
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани