ABS въпрос ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Obergruppenführer
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 21.01.2008
Местоположение: Враца,България
Кара: Е 36

Мнение от MOGY » 11 Фев 2008, 17:56

А това че си с барабани да не те притеснява и аз съм с барабани отзат и имам ABS с той работи и даже ме е вадил от ситоации

Obergruppenführer
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 21.01.2008
Местоположение: Враца,България
Кара: Е 36

Мнение от MOGY » 11 Фев 2008, 17:59

Като отвориш предния капак под спирачната помпа ако имаш ABS ще видиш че имаш и модулатор на налягането,метална кутия от която излизат 4 метални тръбички

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: TUTRAKAN

Мнение от а.к.47 » 11 Фев 2008, 22:57

Като отвориш предния капак под спирачната помпа ако имаш ABS ще видиш че имаш и модулатор на налягането,метална кутия от която излизат 4 метални тръбички. колегата е прав че макар ис барабани има6 ABS.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 11 Фев 2008, 23:40

Колега прав си точно това са релетата на ABS-а и точно там им е мястото при Е36

Би трябвало да действа и на четирите колела, защото ако действа само на предните, а задните блокират не виздам какъв ще е ефекта.

Не знаех, че има ABS на барабанни спиррачки :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 11 Фев 2008, 23:43

tsb_bg написа:Колега прав си точно това са релетата на ABS-а и точно там им е мястото при Е36

Не знаех, че има ABS на барабанни спиррачки :dunno:

има баце
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 12 Фев 2008, 0:11

Явно е така :D

И по ЕТК-та излиза, че наистина си има си ABS колата и има датчици и на предните и на задните колела.
По филтрирането на частите по VIN-а излиза, че има модификации и с дискови и с барабанни спирачки отзад.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 10.12.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от didich » 12 Фев 2008, 1:37

вече мога да дишам спокойно :mhihi:
Не насилвайте нещата, просто вземете по-голям чук!

no comment!!!!

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 12 Фев 2008, 9:25

аз до сега съм видял ЕДНО Е36 без АБС ... а тея с барабаните отзад с лопата да ги ринеш :D
Дай на някой който знае по-добре как се държи абс-а да направи един кръг , че като гледам тука как ги "лекуват" само и само да не свети лампата и се пуашим вече :uups:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 17.05.2005
Местоположение: München
Кара: E39 2003 525i Touring

Мнение от Lexus » 12 Фев 2008, 10:31

там по горе колегите МОЛЯ ВИ НЕ СЕ ИЗЛАГАЙТЕ...нямало абс със барабани! В този момент слагам тука бас за каквато сума кажат, че има такива е моето становище....ако иска някой да заповяда!
A1Automobile

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 3.05.2007
Местоположение: варна на морето
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
Детайли за колата: E60 530D 218коня

Мнение от spens_82 » 12 Фев 2008, 10:49

ами колеги аз сум сус е36 м43 316и 95г и имам ABS.няма зна4ение дали колата е сус дискове или барабани отзат.316-те си имат ABS :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 12 Фев 2008, 11:24

Колега бях изненадан, че BMW монтират ABS на коли с барабанни спирачки, не защото е технически невъзможно, а защото си мислех, че логично първо би трябвало да подобрят ефективността на спиране, като преминат към дискови задни спирачки (които имат значително по-добър спирачен ефект и са по-лесни за обслужване) и след това дпоълнително да подобряват спитането и поведението на автомобила при екстремно спиране и лошо сцепление с пътя, посредством ABS.

Колкото до приемуществата на дисковите спирачки, които обуславят и по-добрата им ефективност, те са:

- по-малко тегло (с около 30%)
- по-малко части (с около 25%)
- по-добро топлоотвеждане (открита система с достъп до въздуха постъпващ при движение)
- по-дълъг "живот" на диска спрямо барабана (с около 25%)
- не задържат вода (открита система при която центробежните сили "изсушават" диска)
- не задържат прах от износването на накладките
- по-лесно и по-сигурно "саморегулиране" (аксиалното отклонение при въртене автоматично поддържа накладките на минимално разстояние от диска)
- по-лесно и евтино обслужване

.....

Та това ме изненада :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 12 Фев 2008, 11:46

На моделите с барабани отзад АВS е 3 кръгов,т.е. има регулиране на налягането на всяко предно колело по отделно,а на задните е общо.Датчици има на всяко колело.

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 12 Фев 2008, 13:30

а на мен ми се струва че и на тея с 4та диска е така , 3 пътен ABS :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 12 Фев 2008, 13:34

tsb_bg написа:Колега бях изненадан
.....

Та това ме изненада :shock:


защото не си чел нищо за абс и си мислиш че е с цел от сорта да подобри спирачния път.

абс има единствена цел - УПРАВЛЯЕМОСТ ПРИ СПИРАНЕ.

айде да спрете да се излагате след като това е минимум 4-та тема за абс само в този форум за поседните няколко месеца. отделно дали спира по-бързо или по-бавно с абс колата зависи от пътя, подробности в търсачката или гугъл.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 12 Фев 2008, 14:04

t0sh написа:... защото не си чел нищо за абс и си мислиш че е с цел от сорта да подобри спирачния път....
... айде да спрете да се излагате ....


Не претендирам да съм специалист като теб, но съм чел доста и знам и мога някои неща :idea:

А ти преди да даваш заключения прочети какво съм писал по въпроса в други теми

например:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... s&start=15

tsb_bg написа:... ABS-а най-общо казано контролира спирачното усилие на всяко колело, като предотвратява блокирането им.
При това се намалява спирачния път и се спомага за запазване на посоката на движение зададена от завъртането на управляващите колела (има едно малко изключение при суха равна настилка, където в зависимост от различни обстоятелства, като тегло на автомобила, натоварване на осите, скорост и др. спирачния път се запазва същия или незначително се увеличава с по-малко от 1 метър) ...


Колкото до "излагането" изненадата ми се състоеше в това, че конкретно за модела, преди да се премине към една по-ефективна спирачна система като 4 дискови спирачки (не толкова скъпо и сложно решение) се инвестира във вграждане на ABS (скъпа и комплицирана система, с доста електроника и специална поддръжка), което за мен е нелогично.

Изненадата си споделих, не за да отегчавам капацитетите като теб, а за да обърна внимание на "обикновените" фенове, които биха се замислили над въпроса

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook