Проблем с 316i

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 06 Фев 2008, 22:23

какви са ти свещите... ама точно, ако обичаш :roll: 

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 4.02.2008

Мнение от MuPa` » 06 Фев 2008, 22:28

Владо написа:какви са ти свещите... ама точно, ако обичаш :roll:


Бош, преди 2 дена ги взех, по каталог и работата е същата... отзад мирише на суров бензин... :(

Мисля си да не е от катализатора... и ако го махна дали ще има странички ефекти ?! да бърка електрониката...?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 06 Фев 2008, 22:33

Ламбда сонда , дебитомер, стъпково моторче и да се проверят гумените маркучи около тях, ако има напукан или пробит и взима въздух прави така.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 4.02.2008

Мнение от MuPa` » 06 Фев 2008, 22:35

///Vasko написа:Ламбда сонда , дебитомер, стъпково моторче и да се проверят гумените маркучи около тях, ако има напукан или пробит и взима въздух прави така.


На стенда нищо не казаха за тези работи... били си наред...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 06 Фев 2008, 22:37

MuPa` написа:На стенда нищо не казаха за тези работи... били си наред...

Накарай ги да проверят пак маркучите, те са една от причините да се губят ниските обороти, не че оспорвам професионализма им.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 4.02.2008

Мнение от MuPa` » 06 Фев 2008, 22:41

///Vasko написа:
MuPa` написа:На стенда нищо не казаха за тези работи... били си наред...

Накарай ги да проверят пак маркучите, те са една от причините да се губят ниските обороти, не че оспорвам професионализма им.


Работи на оборот... като му подам плавно газ върви здраво... обаче като му дам рядко, гърми във филтъра... черни свещите, отзад чак плюе черно... масло не гори... проблема идва само, когато работи на обороти и дам рязко газ до дупка...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 07 Фев 2008, 10:28

Ако си на газ, не съм запознат от какво е повредата, но това гърмене във въздушния филтър ме навежда на мисълта, че двигателя може да се дави от преобогатена горивна смес. Лесно може да се разбере дали причината е оттам, когато имаш разходомер на арматурното табло. Когато засилиш колата на скорост, независимо на коя предавка и пуснеш рязко педала на газта, без да изключваш от скорост, стрелката задължително трябва да сочи 0 литра на 100 км. Всяко отклонение от тези показания е индикатор, че си впръсква повече гориво, отколкото е необходимо и в резултат на това двигателя се дави и накрая на празен ход гасне. В този случай само се почиства канала на дебитомера, за да не заклинва клапата в отворено положение. Това бях ти писал в първия ти постинг. Знай със сигурност, че изхвърля ли черен дим, съчетано с гърмежи във филтъра и черни свещи имаш проблем с горивната смес. В твоя случай е преобогатена. В който и сервиз да отидеш на диагностика не могат с никакъв уред да установят повреда в дебитомера, защото той е напълно изправен. Във въпросния дебитомер има една клапа, която се отваря в зависимост на постъпилия въздух през филтъра, т.е. колкото повече натискаш педала на газта, толкова повече се отваря тази клапа и задава информация към ЕКУ-то да се всръска повече бензин през дюзите. Но когато върнеш педала на газта, клапата се притваря и по този начин на ниските обороти се намалява подаването на гориво. Когато клапата на дебитомера заседне в отворено положение, поради замърсяване на канала, в който се движи, резултаните са налице: При ниски обороти на двигателя подава прекомерно гориво, което не може да изгори напълно- усеща се мирис на суров бензин през ауспуха, двигателя започва да се дави, горивната смес не може да изгори и излиза през смукателния колектор, откъдето се самовъзпламенява- това са гърмежите, които чуваш във въздушния филтър.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 07 Фев 2008, 10:31

Работата по отстраняване на повредата е за 10 минути. Сваляш въздушния филтър както си е с дебитомера, вземаш един парцал и чистиш. Нищо повече.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 4.02.2008

Мнение от MuPa` » 07 Фев 2008, 22:36

ивчо3 написа:Работата по отстраняване на повредата е за 10 минути. Сваляш въздушния филтър както си е с дебитомера, вземаш един парцал и чистиш. Нищо повече.


Утре ще го почистя отново... надявам се да е от това... но ме съмнявам също да не е запушен катализатора... ще махна и него :roll: Иначе и аз знам в какво се състои проблема, но не знам решението :)

Не показва на нула, ясно ми е, че сместа е богата и черни свещите...

Плевен тийм
Плевен тийм
Аватар
Мнения: 3296
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Плевен!
Пол: Мъж
Кара: 323ti
Мечтае да кара: 332ti
Детайли за колата: сива

Re: Проблем с 316i

Мнение от Ogi » 08 Фев 2008, 11:27

MuPa` написа:Здравейте,

карам БМВ 316i. Имам проблем с двигателя. Преди да тръгне глъхне самият двигател,

Благодаря предварително!


и аз имах подобен проблем.. оказа се че маркуча м/у дебитомера и колекторите се е скъсал и лапа въздух...


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 08 Фев 2008, 11:29

При мен проблема е сходен при високи обороти като качвам предавки и хвърля огън от ауспуха. А от седмица насам сутрин като я запаля и опита да изгасне и после почне да държи 1300 оборота :confused:

Плевен тийм
Плевен тийм
Аватар
Мнения: 3296
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Плевен!
Пол: Мъж
Кара: 323ti
Мечтае да кара: 332ti
Детайли за колата: сива

Мнение от Ogi » 08 Фев 2008, 11:35

Zaho написа:При мен проблема е сходен при високи обороти като качвам предавки и хвърля огън от ауспуха. А от седмица насам сутрин като я запаля и опита да изгасне и после почне да държи 1300 оборота :confused:


http://www.youtube.com/watch?v=VZGseB3CXP4
така ли прави ? :mhihi:
P.S. смених свещи кабели.. не е от тях да знаеш ;)


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 08 Фев 2008, 11:49

почти сигурен съм че е от ламбда сондата щото стана от как махнах катализатора но не че е дефектна а нещо се бъгва щото излизат по бързо газовете и неможе да им хване кислорода точно и пуска по богата смес (предположения) Надявам се с широколентовата като сложа и смт-то да се оправят нещата Но това за оборотите се случи преди ден два :confused: паля сутрин и хоп да изгасне а да заглъхне и пак вдига оборотите но ве4е на 1300 :confused:
А разхода от нова година на сам ми е паднал от 9 на 8 на 100 градско :shock: (мерено с пълен резервоар)

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 4.02.2008

Мнение от MuPa` » 08 Фев 2008, 15:07

ивчо3 написа:Работата по отстраняване на повредата е за 10 минути. Сваляш въздушния филтър както си е с дебитомера, вземаш един парцал и чистиш. Нищо повече.


С какво да го изчистя ?

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 4.02.2008

Мнение от MuPa` » 08 Фев 2008, 16:19

Освободен ли е двигателя ? като се скъса ремъка удря ли клапаните ?

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook