Проблем с Двузоновия Климатроник на БМВ Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
bam-bam написа:нема как от филтъра да духа само на 4
Има как,повярвай ми...от ей такива като теб,които си мислят,че това не може да стане и не си сменят филтрите,те се задръстват и оттам се тормози цялата система и гори резистора...един батко Engi е написал по-горе важна тема и вътре е отразено това нещо...

bam-bam написа:мисля че
Другия път,преди да се помъчиш да мислиш се образовай малко

- hrmanolov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 19.10.2007
- Местоположение: plovdiv
- Кара: e46 330d 184ks
според мен не е от филтара проблема, защото моя е на 3 месеца и при мен се получи така духа само на 4-та степен отпред под кората на чистачките имало някакво сьпротивление на вентилатора от там идвал проблема
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Втелявате се с този филтър. Според документите на колата и предишния собственик филтърът и бил за смяна повече от една година. При мен не се смени няколко месеца, значи имаме филтър на година и половина - две.
Като го извадихме, беше посивял. Нормално. Стар е. Пообърсахме му "леговището".
Но с новият, много по - добър филтър:
1. Няма никаква промяна на миризмите от климатроника
2. Няма абсолютно никаква промяна в дебита на въздуха
3. Няма абсолютно никаква промяна в работата на климатроника
4. Няма абсолщтно никаква промяна в запотяването на автомобила.
На практика, макар че взех скъп филтър, все едно съм си със стария и много десетки лева назад.
Това за филтрите на климатика и ключовата важност на смяната им според мен е басня на клматикаджии. Така се създава работа, а смяната на филтъра на Е36 хич не е проста и достъпна за всекиго работа. Едричките момчета като мен сами нямат никакъв шанс.
Да си говорим, че тоз... дунапрен е определящ за работата на климата и уюта в купето е излишно. Махнете го. Климата пак трябва да работи, и спорет цитираната от Марто логика даже не би трябвало да се натоварва.
Като го извадихме, беше посивял. Нормално. Стар е. Пообърсахме му "леговището".
Но с новият, много по - добър филтър:
1. Няма никаква промяна на миризмите от климатроника
2. Няма абсолютно никаква промяна в дебита на въздуха
3. Няма абсолютно никаква промяна в работата на климатроника
4. Няма абсолщтно никаква промяна в запотяването на автомобила.
На практика, макар че взех скъп филтър, все едно съм си със стария и много десетки лева назад.
Това за филтрите на климатика и ключовата важност на смяната им според мен е басня на клматикаджии. Така се създава работа, а смяната на филтъра на Е36 хич не е проста и достъпна за всекиго работа. Едричките момчета като мен сами нямат никакъв шанс.
Да си говорим, че тоз... дунапрен е определящ за работата на климата и уюта в купето е излишно. Махнете го. Климата пак трябва да работи, и спорет цитираната от Марто логика даже не би трябвало да се натоварва.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
D3BEP написа:
Това за филтрите на климатика и ключовата важност на смяната им според мен е басня на клматикаджии.
Само ти така си мислиш.... моя също не беше сменян и се усещаше по силата на въздушната струя и по запотяването (не говорим за зимно време).... като завали и направо умирах прав (хубу де, седнал бях) вътре... няма такова изпотяване.... като го свалихме и беше яко мръсен... с новият нещата се промениха осезаемо...
Твоят щом е бил леко замърсен не виждам причина да забележиш разлика спрямо новият... явно предният собственик или е карал малко колата последно време, или е бил в чиста зона, като така филтъра не се е мърлял...
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Това пък сме го бистрили .ТОчно между запотяването на стъклата и филтъра връзката е една голяма 0. Ако се е сменило времето във Варна като си сменил филтъра на климатика, друг въпрос.
Моллов, ти барем с фитнес се занимаваш. Как може да ме убеждаваш в такива работи?
А кажи тука на колегите колко вода отделя човешкото тяло с дишането и колко с кожата за... да кажем 1 минута.
При това ти седиш и стесняваш и без това ограниченото пространство на колата и дишаш близо до прозорците. Освен това променяш и температурата. Нема филтър, който да ти помогне.
И после сметни колко вода трябва да е влизала през филтъра по твоята логика. Ако нещо, даже НЕЩИЧКО в тази теория беше вярно, филтърът ти трябва да подгизва от вода. Нали твърдиш, че той я спира?
А ти, разбира се да не отделяш нито грам.
Влагата в колата идва в 90% от посетителите, не от дъжда навънка.
Хитрият дунапрен може и да е леко хигроскопичен, но определено не е решаващ за влагата - ако искате си дръжте в къщите дунапрен за проба.
Не знам дали забелязвате, но колата обикновено се замъглява най -много от конденз като сте(или сте били) вътре, а не като седи на паркинг. Обратните случаи са много редки и говорят за разхерметизация или технически проблем.
Моллов, ти барем с фитнес се занимаваш. Как може да ме убеждаваш в такива работи?
А кажи тука на колегите колко вода отделя човешкото тяло с дишането и колко с кожата за... да кажем 1 минута.
При това ти седиш и стесняваш и без това ограниченото пространство на колата и дишаш близо до прозорците. Освен това променяш и температурата. Нема филтър, който да ти помогне.
И после сметни колко вода трябва да е влизала през филтъра по твоята логика. Ако нещо, даже НЕЩИЧКО в тази теория беше вярно, филтърът ти трябва да подгизва от вода. Нали твърдиш, че той я спира?
А ти, разбира се да не отделяш нито грам.
Влагата в колата идва в 90% от посетителите, не от дъжда навънка.
Хитрият дунапрен може и да е леко хигроскопичен, но определено не е решаващ за влагата - ако искате си дръжте в къщите дунапрен за проба.
Не знам дали забелязвате, но колата обикновено се замъглява най -много от конденз като сте(или сте били) вътре, а не като седи на паркинг. Обратните случаи са много редки и говорят за разхерметизация или технически проблем.
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
///MapTo написа:bam-bam написа:нема как от филтъра да духа само на 4
Има как,повярвай ми...от ей такива като теб,които си мислят,че това не може да стане и не си сменят филтрите,те се задръстват и оттам се тормози цялата система и гори резистора...един батко Engi е написал по-горе важна тема и вътре е отразено това нещо...
bam-bam написа:мисля че
Другия път,преди да се помъчиш да мислиш се образовай малко
плитка .. прочети малко по нагоре и се образовай ... няма нужда да чата боли ме фара и не сам без мозък у главата та да и лижа гъза на тая кола .. и сега три пъти САМО БМВ САМО БМВ САМО БМВ

както казах някои карат нямат време да се занимават с паркетиране .. някои по цел ден я бършат да и се кефят кварталните дечица каква лъскава кола има баткото за да иде 1 път до Екото ... пък и нормално коли за 4-5 бона да немат духалка така че запотяването им е най малкия проблем

п.п. а батко ЕНжи не го гледай ти тои е друга категория


- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
bam-bam написа: пък и нормално коли за 4-5 бона да немат духалка така че запотяването им е най малкия проблем
Твоята съм съгласен да кажа,че е 4-5 бона и не си заслужава поддръжка,та е заприличала на войнишка каска,но за своята не мисля така

- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
///MapTo написа:bam-bam написа: пък и нормално коли за 4-5 бона да немат духалка така че запотяването им е най малкия проблем
Твоята съм съгласен да кажа,че е 4-5 бона и не си заслужава поддръжка,та е заприличала на войнишка каска,но за своята не мисля така
ти пък намери да сравняваш кола с линейка ... айде слагай лампата и бегаи да спасяваш закъсали



п.п. и стига си спамил темата на човека а земи му помогни че само се запотява .. мен ме зарежи аз неам проблеми идеален сам


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
D3BEP написа:Това пък сме го бистрили .ТОчно между запотяването на стъклата и филтъра връзката е една голяма 0. Ако се е сменило времето във Варна като си сменил филтъра на климатика, друг въпрос.
Моллов, ти барем с фитнес се занимаваш. Как може да ме убеждаваш в такива работи?
За дишането и прочие съм съгласен... само че ти дадох прост пример, който го изпитах - в единият случай беше със старият филтър, в другият - с новият.... аз пак ти казвам - филтъра, когато е запушен пречи на духалките да духат с пълната си сила... при мен дебита бе намален сигурно 3 пъти.... и джамците се потяха яко (заради мен или допълнителната влага, когато е валяло - все тая)... и карах на отворен джам.... кат сложих нов филтър и всичко се оправи... е ако ми казваш, че няма значение от филтъра - не мое да се съглася с теб

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Да, ако филтъра е вече запушен, та чак затлачен и служи не като филтър, ами като преграда, сигурно има значение и е точно както казваш. Няма да духа в купето.
Обаче това според мен въобще не е често срещаният случай за повреда на самата инсталация. Без да говорим, че филтърът не е пряко изложен на въздух, а е и заврян на такова място, където почти няма какво друго да се добере до него освен прах. Много по - опасен за запушване според мен е въздушният филтър.
И всъщност това няма как да се отрази на самата климатична инсталация. Тя не мери дебита в купето като няма дебит да се усилва, че да прегори. Тя просто си духа/прави конвекция или каквото там прави според зададената степен, а "й е все едно" дали "произведеният" въздух стига до местоназначението си или отива някъде встрани. Няма да изгори от запушването на въздухопровода, и то на ниските степени. Някоя електронна част е изгоряла. Особено сега в студа... Металите, създадени да са електро и топлопроводими доста се свиват.
Т.е. запушен филтър може да намали дебита. Но едва ли това е причина и още по - малко решение първите три степени на климата да не работят
Обаче това според мен въобще не е често срещаният случай за повреда на самата инсталация. Без да говорим, че филтърът не е пряко изложен на въздух, а е и заврян на такова място, където почти няма какво друго да се добере до него освен прах. Много по - опасен за запушване според мен е въздушният филтър.
И всъщност това няма как да се отрази на самата климатична инсталация. Тя не мери дебита в купето като няма дебит да се усилва, че да прегори. Тя просто си духа/прави конвекция или каквото там прави според зададената степен, а "й е все едно" дали "произведеният" въздух стига до местоназначението си или отива някъде встрани. Няма да изгори от запушването на въздухопровода, и то на ниските степени. Някоя електронна част е изгоряла. Особено сега в студа... Металите, създадени да са електро и топлопроводими доста се свиват.
Т.е. запушен филтър може да намали дебита. Но едва ли това е причина и още по - малко решение първите три степени на климата да не работят
- BMW E36_vr
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 4.01.2008
- Местоположение: Враца
D3BEP написа:Да, ако филтъра е вече запушен, та чак затлачен и служи не като филтър, ами като преграда, сигурно има значение и е точно както казваш. Няма да духа в купето.
Обаче това според мен въобще не е често срещаният случай за повреда на самата инсталация. Без да говорим, че филтърът не е пряко изложен на въздух, а е и заврян на такова място, където почти няма какво друго да се добере до него освен прах. Много по - опасен за запушване според мен е въздушният филтър.
И всъщност това няма как да се отрази на самата климатична инсталация. Тя не мери дебита в купето като няма дебит да се усилва, че да прегори. Тя просто си духа/прави конвекция или каквото там прави според зададената степен, а "й е все едно" дали "произведеният" въздух стига до местоназначението си или отива някъде встрани. Няма да изгори от запушването на въздухопровода, и то на ниските степени. Някоя електронна част е изгоряла. Особено сега в студа... Металите, създадени да са електро и топлопроводими доста се свиват.
Т.е. запушен филтър може да намали дебита. Но едва ли това е причина и още по - малко решение първите три степени на климата да не работят
От филтъра е






- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
BMW E36_vr написа:KickingKing написа:Над краката на шофера се намира това. Пробвай да го изчистиш първо. При мене беше така изчистих го със спрей и сега работи перфектно. Ако не стане с чистене тряя смяна
Със какъв спрей си го чистил ?
Само да кажа аз съм с врътките и не прилича на таралеж.
Взех спрей за обезмасляване на двигатели, но ако искаш може да си вземеш контактен. Поне на миризма и на ефект от моя опит са еднакви. Стурва около 5 лева и не го пести... пръскай от близо и да тече отвсякъде. При мене падна черно братче...

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- BMW E36_vr
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 4.01.2008
- Местоположение: Враца
Готово момчета намерих ги тия резистори зн мойто е с три реотана като проблема е че едно от крачетата беше нагоряло защотото филтъра беше заминал и те са прегрели почиства се и бачка на 6+
и помеждодругото реотаните играят ролята на съпротивления замерих ги
благодаря на всички който писаха в темата и помогнаха ако някой има този проблем и то с Е36-ца Купе с двузоновия климатроник вече съм наясно с него
ако някой иска мога и да снимам стъпка по стъпка къде се намират резисторите и как изглеждат и тн. 




- blackrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 501
- Регистриран на: 23.07.2007
Според мен е въпросния ТАРАЛЕЖ /намира се над педала за газта.Откача се кората под волана тя е на 2 винтчета,а към педалите е на щипки -вадиш я лекичко и внимателно . Таралежа е всъщност съпротивление /има тема с картинки,потърси из форума/ По магазините го няма -става с поръчка за 1 седмица навсякъде струва 213 лв! Иначе има и ч кондензатор /намира се в платката на дигиталния климатроник-нали си с такъв?/ Но не мисля че е от него.
Порови се в търсачката !
Успех
Порови се в търсачката !
Успех

31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани