боя

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 02 Яну 2008, 9:51

Тоя металик не е ли тъй наречения Cosmoschwarz?
Най - добре си намери бояджия, те отлично познават боята а и снимката ти е лоша. Тук става въпрос за различаване на оттенък на боята по снимка. Че е черен металик всички виждаме, но другото е работа за професионалист.
Другият вариант - иди до представител на автолакове, да кажем Глазурит, и те ще ти дадат идея.
Но пр ицялостно боядисване не е толкова фатално ако хванеш черен металик с различен оттенък.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 02 Яну 2008, 10:05

моята ми я пребоядисаха diamant-schwarz metalic 1100 лв ми излезе,но не съм мн доволен на места имаше стечено като се загледах по обстойно и на 2рата година тук там където имаше кит взе да се получават малки пукнатини... :evil: така,че уманата при избор на майстор

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 13.08.2007

Мнение от GVT » 02 Яну 2008, 17:41

bawarka написа:По принцип металика се нанася по трудно и вероятността да се изложат бояджиите е по-голяма, така че според мен влизай в отбора с Шварц 2 и ако имаш пари не ги пести, за да стане качествено и да си доволен!

:banghead: :mhihi: Стига бе,какво му е по-трудното.много пъти съм го казвал,изпобзвайте качествени материали,кит,основи ,бои,пасти,разредители,втвърдители,лакове и др,за мен лидер в тази област са глазурит,други качествени продукти на нашия пазар са сикенс и стандокс другото е компромис.Консумативи 3М.Напукването на кита може да се получи от доста работи,не почистено място преди китване,некачествен кит като бодито и др.такива боклуци на нашия пазар,дебел слой при който за да няма проблеми първо се минава с влакнест кит,Мога да твърдя ,че в България има майстори които са класи над западните и колеги.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 02 Яну 2008, 19:58

GVT написа:... :mhihi: Стига бе,какво му е по-трудното...

Колега не е толкова лесно колкото си мисли всеки,особено с металиковите бои.В магазина може да са ти оцелили цвета на боята но бояджията да осере работата.Има значение кой цвят с какво налягане се пръска,от какво разтояние и т.н.
Ако е някоя акрилна боя наистина всеки може да се справи,но металика си е голяма играчка и за това пребоядисването с подобни бои е по скъпичко.Пръскат се от две до три ръце база,после две три ръце лак а като сметнем и шприцоването със по специален боди филер(защото ако се използва ефтин е възможно навдигането на старта боя)си става цяла одисея :mhihi:
Колега повярвай ми,с едни цвят металик могат да се докарат до 5 или повече нюанса в зависимост от това как е разредена боята(в отношение разредител-база),налягането на въздуха,разтоянието от което се пръска колата,движението на ръката(вертикално-хоризонтално),темперетура при,която се боядисва и времетраенето за съхнене на различнита слоеве боя.
А бе общо взето си е цяло изкуство.. :mhihi:
П.С.Ходете при добре квалифицирани майстори за да нямате ядове по късно.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 02 Яну 2008, 20:19

Поооздрави!
Последна промяна D3BEP на 04 Яну 2008, 18:50, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 02 Яну 2008, 20:38

D3BEP написа:..Три ръце база. Колега ти изби рибата..

Колега написъл съм от две до три,може да мине и с две но не понякога се налага де се метне и трета в зависимост от това какъв цвят е боята.
Например жълтия цвят покрива по трудно,сребристия ако не се следи добре става като "Зебра" на ивици а червения е най ужасния за пръскане.
Ако се боядисва черно две ръце да напълно достатачни,но всяко цялостно пребоядисване крие рискове.
Когато боята има повече слоеве се постига по дълбок и плътен цвят, а за здравина е излишно да коментирам.Също така е добре в лака особено за броните и предния капак да се добави еластик,благоадрение на,което отскачащите камъчета от движештите се автомобили отпред няма да нанесът попражение върху добре боядисаната кола.
А представи си ако е спестена боята,как след една зима предния капак и бронята ще прилича на калинка.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

crash tester
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: Scotland
Пол: Мъж
Кара: F07 530

Мнение от chocho » 02 Яну 2008, 21:08

И аз да не остана на зад и аз да се вкюча :mhihi: в спора ви.Много е важна подготовката без нея няма как да стане нещо сполучливо.После кое му е трудното на перлата не разбрах.А лака трябва да е задълвително качествен защото кажи речи той прави чудото :mhihi: колкото по добре се налее и опъне толкова повече ще ахне собственикът.Но ако не се подготви колата както трябва и не се налее лака също както трябва то наистина после става лошо.Пекането на колата е задължително за да се опъне лакъ хубаво.

А относно колегата който иска да си боядисва колата цената варира от 100 до 200 лева на детайл според градъ майсторът и особено като видят че е някой балък и дай сега ще го гърбим :evil: и от там почва лошото име за бояджиите не всички са такива накой са се доказали но това вече е друго.Примерно при нас се правят всякакви коли от евтини до доста скъпички.От Русе,Шумен,Търговище и Кубрат идват доста клиенти а примерно ей тези 4-ри града са на радиос от 50-тина километра от Разград но все пак идват това значи че си се доказъл и като качества и като човек


П.С.И както каза по горе колегата " Борис_Малинов " всеки цвят си е за себе си и си иска своята покривност както каза колегата най трудно покрива червеното особено мразя когато той трябва да се прелива :winky:


Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 30.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Mihmor » 02 Яну 2008, 21:30

А някой по-запознат може ли да обясни какво представлява това нещо наречено "портокалова кора", демек както се боядисва в завода и дали може да се направи от добър майстор пак така и как се прави???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 02 Яну 2008, 23:52

Борко, сори, малко по - остър ми е тонът в предния пост, ама не е нарочно.
Да, така е. Не са важни толкова ръцете, а подготовката.
Колко ръце зависи от качеството на лака. Даже и една ръка база може да седи добре, а неравностите в нюанса, даже и капките се оправят. Лошата подготовка обаче остава завинаги.
Може и 5 ръце. Ако имаш излишен лак/боя, време и пари за не особено добър резултат. Но с хубав лак от по - новите и две ръце може да са много и е доста спорно дали с три тънки слоя е по - добре отколкото с два дебели. Срещу камъчета и каквото там. Даже май с дебел слой е по - добре, отколкото с много пластове.
А твърде много лак започва да даа отклонения. "кратерчета", неравности.
За един седан, като Е36 около 1 литър черен цвят стига.
Което стига за две ръце.

А перлата доколкото знам е трудна при налагането на самия перлен ефект, Малки разлики там дават сериозни отклонения в крайния цвят.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Мнение от .::Братоев::. » 03 Яну 2008, 11:32

Моята е cosmosshcwatz ли как се пише точно незнам това ми прилича на същия цвят виж я в галерията ако можеш да прецениш :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 5.03.2007

Мнение от cobrata_m3 » 03 Яну 2008, 13:40

май стана полезна темичка мен основно ме интересуваше колко долу горе излиза една смяна на цвета защото живот и здраве за проекта м42+турбо който съм замислил искам колата да е яко черен металик с много як лак но също искам и колата да е с климатроник големия борд и кожа искам също да е по новичка от сорта на 97 защото да е по читав мотора но тази комбинация е много трудна за намиране та мисълта ми беше ако намеря кола с подобни екстри но не с този цвят дали си заслужава да я взема и аз да и направя цвета и ме интересуваше ако излезе нещо кой цвят трудно може да се смени на черно до колкото разбрах е червения ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 03 Яну 2008, 14:05

Хилядарка минимум. Плюс две седмици в бокса. Толкова го виждам аз смяната на цвета на такова возило.
При смяна на цвета има яко разглабяне, съхнене и какво ли още не.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 5.03.2007

Мнение от cobrata_m3 » 03 Яну 2008, 16:42

ако е хилядарка ще доиде префектно за това питам за да си направя сметка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 03 Яну 2008, 16:49

Говори с бояджия, да ти даде окончателна идея. Това, коеот ти казвам е груб ориентир в евтин вариант, оттам нататъка всичко е според зависи. От кой град си? Имам смътен спомен че си нейде край морето. Ако си в моя район, имам човек.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 13.08.2007

Мнение от GVT » 03 Яну 2008, 16:52

За смяна на цвета за 1000 кинта включително и материали ?Малко ме съмнява да се навие някой.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook